Moster Maggan..❣️

I onsdags gick min fina Moster Maggan bort...gick över till andra sidan. Fina moster...du är saknad❣️

(null)

(null)

(null)

(null)


Lars å Linda....❣️

Yngste sonen med flickvän kom i måndags...så roligt att ha dem här❣️ På måndagskvällen grillade vi och badade tunna å Lars å Linda doppade sig i Indalsälven. I tisdags åkte vi båt på Storsjön i soligt men blåsigt väder...det var i alla fall varmt..en skön tur blev det. Och på tisdagkväll var vi på Madonna och käkade gott. Igår tog vi en biltur genom västJämtland...besökte Glösabäcken, Ristafallet och Karolinermonumentet...käkade lunch hos Pelles systrar och åkte sedan till Husåstugan för bastu och övernattning. Idag blir det Pizzabuffe här i Lit med alla grabbarna och respektive och barnbarn på plats...och så kommer Pelles mamma Ruth. Vi blir 9 vuxna och två barn...det ska bli kul❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Semestern fortsätter...




.....trots regn å rusk..! 😵

Det ser inte ut att bli någon sol på min semester i år...så jäkla trist! Lämnade igen barnbarna i tisdags...och sen jobbade jag tisdag eftermiddag...löner att göra och betalningar att betala...och så skrev jag in alla ordrar som låg i webbshoppen...tänkte att det var snabbt gjort men blev inte klar så jag var tvungen att gå tillbaka på onsdagen och då blev det 6 timmar på KAPAB..Vi försöker hitta på annat att göra trots regnet. På tisdag kväll käkade vi middag med kusin Anna och hennes Lars på Ripan...otroligt gott..! Igår tog vi en tur till Strömsund..gick på bolaget..fikade och var en sväng på Dollarstore. På kvällen var jag på fest hos Ansi på Körfältet..egentligen en grillkväll men vädret gjorde att vi satt inne. Nils var snäll och hämtade mig vid 23:00...❣️
Idag har vi varit och handlat mat...och firat Emil som fyller år idag...gofika hos Emil å Elina på eftermiddagen. När vi kom hem drog PK igång projektet städa kyl å frys..Hjälp ett sånt stök..men himmel så bra det blev när vi blev klar efter flera timmar..! Nu har vi käkat sen middag ute på vår inglasade veranda...mysigt å gott med ett glas vin❣️I morgon kan det hända att vi åker till Huså med ett lass ved...blir nog kvar till på söndag..om vi åker..! På måndag kommer Lars å Linda...ska bli så kul att få rå om dem några dagar...önskar att vädret kunde vända och att vi fick sol..❣️☀️
(null)

(null)

(null)

(null)


Malte & Hailey is in da house❣️

Igår kom barnbarnen för att rå om oss några dagar..jag älskar att ha dem här❣️
Idag har vi monterat nya sandlådan och lekt ute i regnet...av å på med regnkläder hela dagen. Köttbullar majs å snabbmakaroner till lunch...blodpudding å bearnaisesås till middag...kulinariska läckerheter..❣️😂
Vi är ute timma vis och avslutar med ett bad...barnen sover gott å länge..❣️

(null)

(null)

(null)




Pelle fyller år❣️

Idag har vi firat Pelle som fyller 58 år❣️Barn och barnbarn kom...Pelles bror Anders med dotter Frida och hans mor Ruth kom oxå. Vädret blev bra så vi kunde sitta ute. Grattis Pelle❣️
Hailey och Malte stannar hos farmor och farfar till på tisdag❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Fina dagar i Hållen❣️

Vi åkte till syster å svåger i Hållen i onsdags...Corvette ner förstoss❣️Har blivit så ompysslade med god mat och gott vin...bubbelbad och goda samtal❣️ Två nätter blev det och vi kom hem igår kväll....Nu ska vi fira Pelles födelsedag❣️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Semester...❣️

Idag startar vår semester...känns riktigt bra❣️
Vi startade upp igår efter jobbet igår med en öl på Madonna. Njöt därefter av en god middag och kvällen på vår inglasade verandan. Sovmorgonen idag blev det si å så med...vaknade före 7...! 😵 Idag har vi gjort ärenden och åkt Corvett..❣️
Nu njuter jag av att vädret blev mycket bättre än jag trodde..har planterat i lekstugans blomlåda druckit ett glas rosé...❣️
Pelle pysslar om sin senaste leksak och jag planerar dagens grillmiddag..olika falla ödets lotter❣️😂
Hoppas verkligen att vi får behålla det vackra vädret...regn och 4-7 grader kan jag vara utan..! 
(null)

(null)

(null)



Malte & Hailey...❣️

På torsdagen tog jag mig in till stan...träffade Marina för lite öl och vin innan surströmming hos Ansi på Körfältet. Mysigt att träffa Pantertanterna! 
I fredags kom barnbarnen och stannade över helgen. På fredagen åt vi middag på Madonna, det tyckte barnen var gott och kul...korv å strips och sedan sprang vi hem med barnen  i ösregnet.
 På lördagen packade vi fika väskan och åkte till stugan i Huså...det var dax att klippa gräset. Vi grillade korv till lunch och såg Pelle springa runt med klipparen. Sen åkte vi och besökte Pelles systrar i Edsåsdalen...där de bygger ett nytt fritidshus. 
På söndagen var det lek ute på gården, våfflor till lunch och en promenad över nya Litsbron. Sen åkte barnen hem. På kvällen tog Pelle ett bad i tunnan trots att det bara var 4 grader ute...jag hoppade över badandet..! 
Idag måndag är jag permitterad..har gjort ärenden på Lillänge och försökt hålla mig undan regnet som fakir hela dagen. 
Nu är det bara tre dagar att jobba sen har jag semester...det ska bli skönt! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Trädgårds dax!

Äntligen har jag tagit mig tid å kraft att pyssla om min lilla trädgård..planterat i mina krukor och lagt lite kärlek på mina odlingslådor. Salladen ser ut att överleva likaså basilikan och salladslöken. Mina jordgubbsplantor överlevde vintern och det är nu både bär och blommor....äntligen ser det lite somrigt ut. Hoppas nu oxå att vi får tillbaka det fina vädret vi haft några veckor...just nu lite blåsigt å kylslaget. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0