Skit Telia!

Jäkla skit med uppkopplingen här....det funkar INTE! Jag har total datastress.... jäklar i min låda...Nu ska vi bada bastu...och dagens väder suger...blåst snö!


Till Gruvdammen på skidor!

En fantastisk tur på skidor hade vi idag! Vi tog liften upp på fjället...tar bara 5min. och sen är man uppe på kalfjället! Vi tog leden till Gruvdammen där vi stannade för en fika i solen! Från Gruvdammen och hem till stugan är det så gott som bara utför! Vi tänkte stanna på Gruvstugan för en öl....men där var det ner än fullt så vi åkte hem och grävde en egen liten solsoffa vid stugknuten....där bjöds på öl och Bandit Rock! En fantastisk dag! Nu ska vi förbereda påskbuffe' för två! Kram på er alla denna Påskafton!


Påskafton!

Vaknar till ännu en strålande dag....sol..blå himmel och vindstilla! Vi planerar att ta oss upp på fjället idag för en tur på skidor! Om man tar liften upp så blir det inte så mycket uppför i starten. Vi tar såklart fika med....det blir en fin tur! Men först lite frukost och en film!


Min långfredag....!

Åhh en sån dag! Har haft en underbar dag på skidor...! Pimpeltävlinf på Kallajön...en öl på Gruvstugan...bastu i stugan och god middag! Nu en film på datorn!


En strålande fredag!

Vaknar tidigt som attan idag....eftersom jag somnade tidigt igår... som en klubbad framför TVn! Vi äter frukost med en morgonfilm....planerar dagen lite lätt. Det är ett fantastiskt väder här i Huså...jag ska ut på längdskidor och Pelle ska ta en tur med skotern sen träffas vi på Gruvstugan för en öl i solen! Önskar oxå dej en solig fin dag!


Påsk i Husåstugan!

Äntligen är vi på plats i stugan för lite Påsklov! Pelle och jag är uppe själva... grabbarna stannade hemma i stan! Stugan är lite utkyld och kall men vi har i alla fall vatten som fungerar nu! I morgon ska jag sova länge..påskpynta och sätta upp nya gardiner i köket...åka lite skidor och slöa i en snödriva! Ännu en gång...Glad Påsk på er alla!


Glad Påsk!

Men jäklar i min låda...
det är Skärtorsdag och solen strålar från en molnfri himmel!
Jag tänker inte jobba hela dagen idag...
vill till Husåstugan lite snabbt!
 
Undrar om någon såg mej i natt 02:00..
 när jag i morgonrock och barbent...
med fötterna nedstoppade i första bästa skor ( Emils)
rusade ut i natten och släpade in två backar öl från bilen
för att rädda dem undan frysdöden!?
Hur kan man komma på sånt mitt i natten??
 
 Nu har jag gjort påskfint på KAPAB oxå
och fixat påskägg till personalen i fikarummet.
Det är otroligt lugnt på telefonen...
verkar som om påskledigheten är ett faktum!
 
Glad Påsk på er alla!
 

Ny flidd te håre...!

Har tillbringat kvällen på Klippstugan hos Carina! Är mycket nöjd! :0)


Hemma en sväng.....

Har varit till Nälden och tittat på hus....
så där säger jag medan Pelle jublar över garage och maskinhallar!
Nu är jag hemma en sväng innan jag ska till Carina och klippa mej...
Lars och jag ska åka och handla till Hushåll-Kallkällvägen 12!
Var på bolaget på lunchen så det är fixat!
Hushåll-Huså får jag ta i morgon på vägen upp till stugan.
 
Hej å hå...min ludna tå....somnar väl i frissastolen ikväll!
 

Godmorgon onsdag!

Önskar jag kunde vara hemma idag oxå....men det funkar inte! Har en hel del att fixa med på jobbet som måste vara klart innan ledighet....och vi ska titta på ännu ett hus idag....och jag måste åka på bolaget och på affären ....som grädde på moset ska jag klippa mig ikväll.....! Så det är bara att sätta fart med denna dagen.... Pelle har redan åkt....jag liftar väl med Emil! Om jag har tur kan Lars åka med mej och handla i kväll...måste ju handla både hit hem till dom som blir kvar hemma och så det vi ska ha med
oss till till Huså....planering för dubbla hushåll! Och ute skiner solen!


Sova sova säng säng säng...!

Somnade i soffan framför TVn igår.... sov till det var dax för sängen vid 22:30....har sovit hela natten och är ändå tröttare än trött när det nu är dax att vakna! Det känns som om jag borde stanna hemma idag...får väl se hur det blir...är snorig men ingen feber! Jag som ska käka middag med Lena idag! Tjipp tropp...iväg på jobbet... i alla fall några timmar!


Våffeldagen!

Det är våffeldagen idag....
men jag tvivlar på att jag kommer att steka några våfflor!
Om ungdomarna vill ha våfflor till middag så får dom steka det själva....
jag ska på massage...mitt i middagsbestyren!
 
En härlig dag ute...men jag är inne...
.....stressad och på ett uselt humör!
Stressad över konflikter jag inte rår över...
stressad över att jag lämnar huset
och överger mina barn hela påskhelgen...
stressad över ekonomin...
och över sånt jag förväntas fixa!
 
Vaknade i morse med ont i magen...
längtar bort och ändå inte...
längtar efter ledighet och ändå inte....
....längtar hit å längtar dit...
Det var bättre förr!
Har ont i kroppen...lederna å benen...Tur jag ska på massage sen idag!
Ser inte klok ut i håret....
utväxten från helvetet har tagit över min skalle....Tur att jag ska till frissan på onsdag!
 
Nyser och kraxar....en begynnade förkylning...?
Jag tänkte jag skulle och borde...!
Men näääe...orkar inte!
 
Våffeldagen....my ass!
 
LCHF-VÅFFLOR
(Ca. 8 stycken)

4 Ägg
1 dl Mjölk
2 dl Grädde
2 msk Fiberhusk
50 gram smält Smör
1 tsk Bakpulver
Salt

Vispa samman alla ingredienserna i en skål, ta salt efter smak.
Låt smeten stå och dra några minuter, så att fiberhusken sväller en aning.

Grädda sedan i våffeljärnet!

 

Kvällslektyr!

Lite att välja på innan JB dyker upp! :0)


En sån dag....!

Efter husvisning och avlämning av grejer i Svenstavik åkte vi tillbaka till stan men bakvarv genom Södra Storsjöbygden...käkade lunch i Myrviken bla. Väl tillbaka i stan tog vi en skön promenad i Vinterparken...ett helt otroligt skönt väder har vi! Nu blir det ett skönt bad och TV....Önskar er en skön söndagskväll!


Jobb och utflykt!

Var tidigt på jobbet i morse....fixade lönerna! Sen har vi varit till Rossbol och tittat på hus... nu är vi på väg till Svenstavik med skoterdelar som ska på zink. Solen strålar ute och i bilen sitter jag!
Bilden är huset i Rossbol - fint var det!


Middag med grannar

Hej alla glada! Min dag i bilder'


Tivars Gårdsmejeri!

Städade på förmiddagen dom vanligt! Sen åkte Lena och jag ut på Norderön och mätte upp Karin på Tivars för en lunch! Härligt ute i solen... soppa och goda ostar och gott bröd...och jag fick ett glas rött! Nu är jag hemma och förbereder middag för grannarna som kommer hit på middag ikväll! Pelle åker skridskor på Storsjön med Sven B....underbart väder idag! Man känner att man lever! <3


Bara vitaminer!!

Kvällens vitaminkick!


.....ett glas vin...

....med Marina...! <3


Dag fyra...av fyra!

Det känns som om jag går i mål idag...
har klarat av kontoret själv i fyra dagar!
Nils har åkt till Piteå för att göra kundbesök under dagen
och besöka kompisar under helgen!
Det är otroligt lugnt på telefonen idag..
skönt så att jag hinner lite annat oxå!
 
På eftermiddagen ska jag fixa naglarna
och sen tänker jag gå och ta en öl...
om nån vill hänga på hör av er!
Det blir ingen helkväll...
jag ska hem till middag med gubben
men en öl eller två blir det!
 
Somnade i soffan igår...som en klubbad redan kl.8...
vaknade och gick och lade mej vid 11...sov hela natten!
Det är något som är fel...
så här trött ska man inte vara!
För lite frisk luft tror jag...
måste börja promenera till och från igen!
Vet att jag skrivit det förr
men måste liksom övertala mig själv för att komma igång!
 
Önskar dej en trevlig hel....
och om du vill/kan hänga med på en öl i eftermiddag...
Hör av dej! <3
 

Dag tre av fyra....!

Full fart på telefonerna idag med...svårt att hinna med ibland! Tiden går i alla fall fort....när man har skoj! Efter jobbet flängde Pelle och jag iväg för att titta på ett hus i Revsund...fint och gott om plats...men jag vet inte jag...! På söndag ska vi oxå titta på hus... i Rossbol! Vi får väl se vart vi hamnar!


Vardagskväll...!

Nya fynd...fina ljuslyktor!


Dag två av fyra...!

Fullt ös medvetslös!
Så är det idag....
....telefonen har ringt hela tiden fram till nu!
Men på något underligt sätt så vänjer man sig
att springa från det ena projeltet till det andra.
 
Jag avbokade eftermiddagens husvisning....
varken Pelle eller jag har tid att gå ifrån kl.15
för att vi är nyfikna på ett hus i Dvärsätt.
Det finns fler hus....och vi ska inte flytta nu i alla fall!
 
Nils har det bra på mässa i Skellefteå...säger han i alla fall.
Kan vara både bra och kul att göra något man inte vanligtvis gör.
Good for him!
 
Efter Påskhelgen....
som jag hoppas att vi ska fira i Husåstugan...
så ska jag gå på tur på skidor med Karin till Helags 
- det ser jag verkligen fram emot...länge sedan jag gick på tur!!
Sen helgen efter Påsk då är det kusinträff i Stockholm lördag till söndag
- oxå något att vänta på ...så skoj att träffa kusinerna!
 
 Nu är det bara resten kvar av denna dagen
och inte tusan hinner jag med att börja med några löner idag heller!
 
 
Vår monter...tillsammans med Lövånges Maskin!
 
 

Dag ett av fyra...!

Nu har jag klarat av första dagen ensam på kontoret....Nils åkte på mässa idag! Telefonen har varit snäll med mej och jag har hunnit med ganska bra! Jag måste börja med lönerna denna veckan oxå....i värsta fall får jag ta några timmar av helgen till detta. Det går ganska fort när man sätter igång! Känner mig trött fast det bara är tisdag....konstigt...! Undrar om det är en förkylning på G....men det känns inte så! Har inte gjort många knop ikväll heller...sovit framför TVn...! I morgon är en ny dag att ta hand om!


If you....


En full farts vecka har startat!

Idag kör veckan från helvetet igång! Hur mycket som helst att göra på jobbet...en elev från PC börjar idag....Nils åker på mässa och kundbesök och blir borta hela veckan....två styrelsemöten.....husvisning.....frissan....för att nämna något av allt som dyker upp! Veckans matkasse är hämtad... middagen är lagad....disken är fixad och tvätten lika så! Nu fiser jag ihop i soffan...men jag borde gå ut och gå!


Myskväll!

Efter en otroligt god middag (om jag får säga det själv! ) så blir vi sittande i vardagsrummet...så skönt att bara stanna upp...lyssna på musik...snurra runt på fejjan....fundera över kommande vecka....elda ljus..!


En promenad & en fika!

Tog en promenad med Lena och Zack i dag....otroligt skönt i solen! Sen åkte vi till Svenssons Café' på Frösön och fikade! En fantastisk skön dag med sovmorgon... vila...promenad och fika med bästa vännen!


Solig söndag!

Är lite trög i starten idag....trots att solen strålar utanför fönstret! Ska köra Lenas bil tillbaka till Torvalla och vi ska ta en promenad... borde sätta fart...men blir sittande! Det var en trevlig kväll igår på Jazzköket.... tog bussen hem vid 01:30....man är ingen ungdom längre så det känns idag att det blev sent! Nej ment nu....ut med dej i solen Anita!


Jazzköket!

God mat å underbar atmosfär!


Påsknytt!

Köpte lite nya påsksaker idag.... det blev riktigt bra om jag får säga det själv!


Myslördag!

Vaknade tidigt av busiga Saxon som satte igång "vaknajagvillhamatochgåut" redan kl.7:30! Pelle och Lars åkte till Huså vid 8....jag städade! Lena och jag gjorde stan idag...handlade och fikade...mysigt! Nu softar jag hemma...gör lite påsk i köket och provar mina nya mobilskal! Lena kommer om en stund och sen blir det Jazzköket ikväll! Puss på dej som läser....lämna gärna en kommentar! <3

Mina nya skal!


Heldagskväll i timmerkojan...!

Det blev en mysfredag i alla fall.... Pelle å Lars åker i morgon för Lars jobbar till 22:00! Vi sitter i vardagsrummet å lyssnar på musik...inget på TVn förren 21:00..! Dricker gott kaffe ur nya kaffemaskinen....bara myyys! Lite vin får jag väl erkänna att det går ner..! Inväntar morgondagen... lite städning...en sväng på byn... afterwork och sen Jazzköket! Vad säger du om det kompis...?


Spam...!

Nu har jag fått min blogg nerlusad med spam....
hur det nu gick till kan man ju undra!
Det har inte hänt på all dessa år som jag bloggat!
Jag har i alla fall lyckats med att ta bort kommentarerna
och så har jag spärrat deras IP-adresser...
.....hoppas jag i alla fall!
 
Idag är det fredag...skönt det!
Jag ska inte åka till Huså
( vi har fortfarande inget vatten!)
men Pelle ska åka upp och åka skoter...
och kanske Lars ska följa!
 
I morgon ska jag Lena och Karin gå på Jazzköket och äta...
hoppas att det blir bra och trivsamt!
 
Om det är fint väder på söndag
så ska jag försöka få en solstol i Vinterparken...
lite fika å en filt där vore inte fel!
Men då måste man nog vara ute i god tid...
....för att få en plats!
 
Önskar er alla en fin fredag och en Trevlig Helg!
Om det är nån mer som vill haka på Jazzköket på lördag
så kom dit för sjutton...
....jag sitter där från kl.18:30!
 
Välkommen med!
 

.....och det var den torsdagen...!

Började dagen med att åka och hämta grejer till Pelle i Svenstavik.....åkte kl.7 och var tillbaka på KAPAB vid 9. Besök av bokföringsfirman idag....siffror hit å siffror dit ! Avslutade arbetsdagen med att åka på Husvisning i Västnor ....pejlar läget om livet på landet....vi får väl se vad/hur det blir med det men Västnor blir det nog INTE! ;0)
Nu Sofias Änglar


Oh what a day...

Den här dagen startade inte bra....i full fart... tjafs å bråk... vilda diskussioner...! I det tillståndet anländer jag till jobbet 7:20...! Avreagerar mej genom att städa kontor å fikarum....sen brådis brådis med ett paket som måste gå typ NU! Möte med praoelev + lärare från PC kl.9....ner på ÖP för att fixa en grej...äta lunch på två hjul och ett dörrhandtag...iväg på Frösön på lunchen för att hämta nåt jag råkat köpa på FB...! På väg tillbaka från lunchen åkte jag förbi Vinterparken...det såg fantastiskt skönt ut i solen! Jag var tvungen att stanna och kliva ur bilen.... ta en kort promenad och lugna ner mig lite...det var skönt...och bra! Eftermiddagen flöt på utan hysteriska anfall! Nu är middagen över... bara jag och Emil som ätit...Pelle och Lars jobbar! Det är ju nu då som jag borde byta om och gå ut å gå...och inte dö i soffan...eller? Mitt i veckan... önskar dej en skön onsdagskväll!

Bilden är från min lunchpromenad...detta är Birger!


Rubrikens betydelse!

Jag har länge funderat över alla er som besöker min blogg! Jag vet ju att jag har trogna läsare bland vänner å bekant... men jag har oxå läsare jag inte känner personligen. Det som blivit tydligt för mej är att rubriken på mitt inlägg är viktig. Om den är fantasifull och lockande så får jag många läsare oavsett vad jag skrivit om! En del dagar skriver jag många inlägg... men inte särskilt många läser dem... andra dagar skriver jag ett enda inlägg och får massor av läsare! Jag har sagt det förr... Och säger det igen: Jag skriver för mitt eget höga nöjes skull...men visst tusan är det kul att du läser! Idag har jag ett tydligt bevis på att min teori stämmer...Jag har bara skrivit ett inlägg idag..förutom detta...Jag kallade det Jämtlands Nationaldag..Kolla resultatet! Härligt att nästan 60 läsare valt att gå in på min blogg direkt.... och nästan 100 läsare hamnade på min blogg när dom surfade! :0)


Jämtlands Nationaldag!

Grattis alla Jämtar...var ni än råkar befinna er!
<3 Idag firar vi Jämtlands Nationaldag! <3
 
 

Kvällstrött!

Det är jag nu för tiden.... kvällstrött! Orkar inte se klart något på TVn....möjligen kommer jag igenom Ullared och såna program. Somnar obönhörligt till alla krim.serier numera! Borde ta nåt att fika men vet inte vad....borde kanske gå och lägga mej redan nu....men Pelle har just kommit gem och då vill man ju träffas lite oxå! Ojejoj vad tunga ögon jag fick kust nu....! Godnatt ...!


Bara början...!

Detta är bara början på en dag.../ vecka som innehåller mycket av allt!
Idag börjar en extra personal på verkstan....Anton!
Han ska hjälpa Pelle...!
Sen får jag besök av en som är intresserad av säljobbet....
han kommer oxå idag!
 
På onsdag kommer ett besök från PC...
en elev från särskolan som söker praktikplats.
Sen har jag en konflikt med ett fackförbund att reda ut...SUCKAR....!
Styrelsemöte skall planeras och kallelser ska skickas ut...
resultat och balansrapport och VD-rapport ut till styrelsen..!
När jag slutar ska jag hämta ett torkskåp som jag råkat köpa...
och en nack-kudde till TV-soffan skall oxå hämtas idag...
efter 16 + Veckans matkasse...!
 
Jag tror att jag går och gömmer mig nånstans!
Vill inte ha så här många måsten!
Ja just det ja....snickaren kommer oxå
för att flytta en dörr på mitt kontor...idag...
...typ NU!
 

Söndagskväll...!

Efter Vinterpark å fika så satt jag en stund på trappen å lapade sol! Sen åkte Pelle och jag till Svenstavik med grejer som skulle på zink! Väl hemma så handlade allt om matlagning..."när blir det mat....vad ska vi äta... hur länge är det kvar..????" Tänk att jag blir så jäkla stressad av detta...Allt blir en stor börda som handlar om mej! Det blev i alla fall till slut en god middag med ugnsbakad gladgris från Jämtland...rostade rotsaker och pepparsås med lingon å enbär! Fort var det gjort...Hur man än vänder sig så har man rumpan bak! Jag fick i all fall en en skön förmiddag med Lena!


Fikatajm!

Fika i Vinterparken! Kaffe å korv å morotskaka!


Vinterpaken Östersund!

Lena, jag och Zack tar en promenad på Isen!


Marknad och Öl!

Vi tog en promenad ner på stan mitt på dagen nån gång! Kikade runt på marknaden....hur mycket folk dom helst! Handlade lite ost men annars var det lugnt med det! Gick på Sir Winston och ät lunch och drack öl.... det blev en god svampsoppa...Fantastisk god! Lars var snäll och hämtade oss! Mu förbereder vi hamburgermiddag och sen blir det Melodifestivalmys i soffan....Pelle och jag då...inte troligt att nån av grabbarna vill se! Myskväll på er alla!


Godmorgon lördag!

Idag har vi -20 grader och strålande sol! Jag ska städa av golven och sen ska jag gå på Gregoriemarknaden med min man..... när han kommer från jobbet! En god omelett och en god kopp kaffe från min nya kaffemaskin startar dagen. Trevlig helg önskar jag er !


Fest å jobb...

Igår var jag på 60 års kalas.... det blev inte sent men ändå.... lite trögt har det varit att jobba idag! Men nu snart får jag gå hem! Meningen att vi skulle åka till Huså men vi har fortfarande inget vatten och då orkar jag inte åka dit. Vi blir hemma och blandar jobb å helg å Storsjöns is å Gregoriemarknad å en öl på stan i morgon eftermiddag å ett besök i Svenstavik på söndag å mello på tv...! Allt i en härlig blandning! Trevlig helg till er alla och Tack älskade syster för hyllning å hälsning på bloggen idag! Fällde en liten tår jag då! <3


Master Flakkälke!

Här kan du se vår fina Flakkälke...
som vi oxå bygger på KAP i Östersund AB!
 
 
 
 

Master Packkälke!

Här kan du se vad fina Packkälkar Pelle bygger!
 
 

Godmorgon onsdag!

Vaknar tidigt eftersom Lars är uppe och stökar och ska på jobbet....kan inte somna om...lika bra att kliva upp! Skönt att ha tid på morgonen... även om jag inte känner mig utsövd. Igår tog Pelle och bokade en resa för oss två... till Marmaris Turkiet en vecka i maj! Det ska bli skönt.... verkligen härligt! Något att se fram emot och en förhoppning om lite sol och värme! Önskar er alla en god morgon och en skön onsdag!


Fort var det gjort...!

Ja jäklar i min låda vad det gick undan ikväll! Middagen skulle starta kl18...jag var hos Lena kl. 16:15....jag skulle ju fixa maten! Men klockan 17 var alla på plats å jag fick brådis....stressande när alla sitter i köket å väntar! ;0) Till förrätt var det lite "tapas stuk" lite oliver å salami...lite ugnsgratinerad fetaost med honung...lite permesan å balsamico. Till huvudrätt en grönsaksgratäng och till den ugnsbakad kycklingfilé'.Till efterrätt en lchf-kladdkaka med hallon och grädde! Och till detta vin så klart! Det blev lite tidig hemfärd eftersom vi fick rätta oss efter Lars som skulle hämta å han ville lägga dig i tid eftersom han börjar kl 6 i morgon! När jag kom hem så lagade jag ännu mera mat.... fixade matlådor till mina män....stuvade makaroner å köttbullar till morgon ! Nu lagar jag inte mera mat idag!


Tjejmiddag!

Ikväll är det tjejmiddag......
det är jag som är värdinna....men det blir hemma hos Lena!
Det går ju bra det oxå....att laga mat i nån annans kök!
Jag säger inte vad det blir....det få ni se senare!
Emil har lovat att skjutsa ut mej och matkassen när vi slutar kl. 16!
Får inte glömma att köpa skraplotter...!
 
Hej Hopp Rosenjknopp...då kör vi lite till då!
 

Ensamt...

Vaknar 06:30 och då är Pelle redan på väg på jobbet....vi ses inte ens på mornarna längre! Han jobbar till sent på kvällarna....ensamma tv-kvällar...jag somnar i soffan....han lägger sig tidigt.....vi äter inga middagar tillsammans längre....Ensam å tråkig vardag....även om jag vet att det är slut efter Påsk för då avtar efterfrågan på skotersläp.....så är detta inte kul!
Jag saknar min man! <3


Fuuuusk...!

I kväll när jag var på massag så fick jag bakläxa på min stretching....hade fuskat med en jobbig övning och det märktes direkt. Ont som fasen att försöka stretcha ut en muskel som dragit ihop sej och blivit för kort! Bara att göra om och göra rätt! Inget fuskande mera!


Sportlov!!

Det är Sportlov för Jämtland denna vecka....
jag vill oxå vara ledig...ha Sportlov!
Saknar detta med att man planerade roliga saker
med grabbarna när dom hade lov....
åka till stugan i fjällen...badhuset...grilla korv i Lillsjön.
Jag var alltid ledig några dagar...
.....ibland hela veckan.
Det var kul att vara ledig med barnen!
Nu är det som vilken vecka som helst..!
Klart att jag hade kunnat planera och haft ett eget Sportlov
i Husåstugan tex....
.....men utan vatten hade det inte varit nån höjdare!
 
Jag behöver komma ut i friska luften mera....
Tog faktiskt hem längdskidorna från stugan...
men glömde pjäxorna!
Typiskt....jag hade faktiskt planerat att komma ut på längdskidor denna vecka...
nu får jag vänta ytterligare en vecka!
Som om jag bryr mej....noooot!
 
Idag ska jag på massage och så ska veckans matkasse hämtas
- en måndag som alla andra!
 
 

Godmorgon söndag!

Vaknar till en vacker söndagmorgon....borde ge mig iväg på en skidtur men fastnar framför TVn. Vi ska plocka ihop och åka hem tidigt idag...Pelle behöver jobba! Men först värma vatten å diska...köra snabeldraken ett varv och lite annat stök. Jobbigt att vara utan vatten.... vi fick som sagt inte till det igår.... har ingen aning hur vi ska gör! Vi får nog ringa in en rörkrökare som kollar upp detta! Nu mera kaffe och full fart i lilla stugan på kanten av fjället!


Middag....

.....på Gruvstugan igår! Gott var det och Melodifestivalen på TV...men dom har fortfarande en bra bit till hög mysfaktor!


Gruvstugan!

Vi tog en promenad idag i flurvädret och hamnade på Gruvstugan för en öl.... en mörk Tjeckisk ale nlev det... Mycket God!


Godmorgon lördag!

Vaknar tidigt.... redan 7:15 slog jag upp mina ljusblå! Det snöar ute... lugnt å stilla.... vackert så man vill gråta!! Vi tar det lugnt från morgonen...äter frukost å dricker kaffe.... ser på film och bara är! Senare idag ska vi försöka tina isproppen som gör att vi är utan vatten. Inte för vi vet hur det ska gå till... men Pelle har en ide'. Har förstått via Facebook att det har kommit mycket snö i stan och att det blåser hårt....hoppas att grabbarna har koll på katterna i ovädret! Vad gör du denna lördag då?


Husåstugan i mitt hjärta...!

Jobbigt som f...n att ta sig iväg hit upp till Huså på fredagarna när man jobbat klart... men helt klart värt det när man väl kommit upp! Åhh vad mysigt det är att vara här... Kallt å inget vatten ...men ändå..! Släpade vindunken och läsplattan upp för mördarbacken....medan Pelle körde övriga grejerna med skotern. Vi käkade korv å räksallad på vägen hit.... och i morgon blir det middag på Gruvstugan! Då ska dom få på moppe om dom inte har hög mysfaktor... jäklar i min låda! Önskar er alla en skön fredagskvällå! Och vet ni vad.....på tisdag ska jag laga tjejmiddag hos Lena.... så blev det till slut efter många om å men! ;0)


Dagens i-lands problem!

Vaknade tidigt som attan av att katterna körde race i sovrummet...
sen klev Lars upp å stökade redan kl.05:30...
han började jobba tidigt idag!
Lika bra att gå upp!
Så kommer Pelle upp oxå....
han ska ta en tidig tur till Svenstavik och hämta grejer...
alla utom Emil uppe med tuppen!
 
Försöker fixa till ett datum för tjejmiddagen
men det verkar helt kört...
17 datum att välja på och ingen kan samtidigt!
Helt otroligt!
En helt otroligt lång SMS konversation
under gårdagskvällen och nu på morgonen.
Av 17 dagar kan Lena och Karin samtidigt bara 4...
som då sen ska stämma in på hur Biggan jobbar.
Ser rätt hopplöst ut faktiskt!
Men jag kan alla 17 dagarna faktiskt!
 
Hahaha...dagens i-lands problem!
Krig å svält å global uppvärmning....
...vad är det mot att vi INTE kan ha tjejmiddag!

RSS 2.0