Fort var det gjort..❣️

Idag åkte småtrollen hem..!

Igår gjorde vi en utflykt till  en lekplats i Östersund..lek å stök å sedan lunch på Max...struligt men roligt..❣️Väl hemma så blev det fika med grannarna å lek på lekplatsen. Lugn kväll å Hailey sov tolv timmar i natt..inte Malte dock men ändå..!
Nu blir det en lugn hemma kväll med TV å soffa!

Farmor å farfars helg.....

....Malte & Hailey is in da house❣️
I morse kom de små trollen och ska stanna till på söndag. Vi var ute på gården redan kl.10:00...tog en promenad...upp till Pexitorget...musikunderhållning där idag och vi på KAPAB hade lovar att låna ut dröm till evenemanget. Korv å pommes från Madonna till lunch för de små...över en timmas musik på torget..glass å dricka. Eivor å Sewe kom och lyssnade sedan åt vi sallad tillsammans oxå från Madonna. Väl hemma på gården blev det lek och så gräddade vi våfflor ute till middag. Nu sover de små..trötta efter 8 timmar ute i solen. Nu är även farmor trött å nöjd..❣️

Ett år av saknad❣️

Idag har vi samlats till minne av Ludwig! Vi har pratat om honom och vi minns saker som hänt..har skrattat och gråtit och varit på minneslunden och tänt  ljus..❣️
Sedan gick vi på Ragusa och käkade middag tillsammans..❣️ En fin dag att minnas❣️

Livet....

.....och döden...!
I fredags begravde vi vår fina moster Margaretha...en stilla enkelt och fin begravning i Gamla kyrkan❣️Syster Maggan kom från Uppsala för att vara med och på kvällen gick vi kusiner med respektive  ut och käkade...det kändes bra att avsluta dagen så❣️
På lördagen tog syster å jag in på hotell och gjorde en Pubrunda på eftermiddagen ...käkade vansinnigt gott på En liten röd och avslutade kvällen på Dalwhinnie ..❣️
 Idag har jag följt med syster till Uppsala för att under morgondagen kunna vara med vid Minneslunden...i morgon är det är ett år sedan Ludwig dog och vi ska träffas och hedra honom...käka lite gott och minnas...❣️
Livet och döden går som hand i hand❣️

Ut på tur...

...aldrig sur..❣️
Idag var det dags för mitt gamla Tjejgäng
 "De Bästa", att ta en tur med vår båt i Storsjön..Den Vackra..❣️
Vi har druckit skumpa  å ätit sallad...druckit vin och pratat..❣️ En kul kväll trots att åskan hängde över oss några timmar tidigare! Pelle som chaufför och kapten..tryggt å säkert..!
Men glömde att jag hade ärenden att göra  innan hemfärd till Lit...Skit oxå..nu måste jag till stan i måra å..! 😵 !

The Ladies❣️

Igår åkte jag på kräftkalas  till Alexandra med The Ladies...i Alexandras mysiga stuga i Brattåsen❣️En jätte mysig kväll med goda vänner...goda samtal goda pajer...goda kräftor och gott vin❣️Vi satt ute nästan hela kvällen...fantastiskt..❣️Jag sov över så slapp jag passa bussen till Lit...och Pelle hämtade mej idag..❣️Nu njuter vi av en fin å varm kvällssol...och väntar på att räkorna ska tina...blir räkmackor till middag ❣️

En veckas arbete...

...nästan...efter semester..!

Det gick fint att starta upp verksamheten på KAPAB...mycket att göra så klart och inte allt blev gjort då vi bara jobbat tre dagar..Idag har vi varit till stugan i Huså för lite småjobb..mer Pelle då som jobbar å jag som kommer med glada hurra..❣️
När vi kom hem gjorde vi en cykeltur till vänner en bit bort..handlade middag på ICA..och tog några öl på Madonna... Hemma å grillat å vin till middag sen mys på verandan..det ska va lätt p leva..❣️

Ut på tur....

....aldrig sur❣️
I eftermiddag blev det en tur på Storsjön med Allan å Marina...fantastiska timmar..Tack för att ni följde med..❣️

Grattis Nils❣️

Idag fyller min äldsta son 31år...Grattis till dej Nils❣️Hur gammal är inte jag om min förstfödde är så gammal..?!? Vi har varit i Halåsen idag och firat honom..fint väder..mycket folk och gofika❣️
 Gos med barnbarn så klart..❣️
Igår var vi bjudna till Marina å Allan på drinkar och buffé...en supertrevlig kväll...Tack för det❣️
Sol på bryggan blev det oxå igår..❣️
Känner mig rik och nöjd med familj/barn å barnbarn...med goda vänner och ett stillsamt liv❣️

Inte ett jäkla nå...

...idag har jag inte gjort ett jäkla nå..!
Ingen sovmorgon..tråkiga tv- serier à la PK...Slängt sopor på källsorteringen...handlat mat på ICA..sovit i soffan...nu lite Rosé framför en film jag inte tittar på...inte begriper..!
I morgon är en annan dag❣️
(null)

En kväll vid älven..❣️

Ikväll har vi ätit middag med min kusin Anna å hennes Lars...en fin kväll vid Indalsälven..Goda samtal och. Glada skratt..❣️❤️🥰

Växlande väder!

Det är både hit å dit med vädret....och inget man kan påverka...det är som det är! Igår var det kanon bra..solade på bryggan hela för middagen och gjorde ärenden på eftermiddagen...bland annat ett besök hos Anna i mosters lägenhet, som nu ska packas ihop och säljas av. På kvällen blev det mat och vin på Pizzerian och vi kunde sitta ute. Idag har det regna och blåst nästan hela dagen..jag jobbade på förmiddagen...skrev ordrar och betalade räkningar. Sen gjorde Pelle och jag en tur  till Svenstavik med  Corvetten. Skulle hämta greker som varit på zinken men inget var klart så det blev en lunch på hotellet  ( vi kunde sitta ute å äta..!) och sen åkte vi över Myrviken...i regn. Ikväll äter vi enkel middag framför TVn och det blåser å regnar utanför. Ska bli bättre i morgon redan...det får vi väl se. Sista semesterveckan tickar nu på och  jag hoppas på några fler timmar i solstolen denna veckan.❣️

Ut på tur....

....aldrig sur❣️
Idag blev det en båttur med Vilda och med oss hade vi bästa Carina..❣️Fint väder...spegelblank Storsjön  och skumpa...kan man ha det bättre❣️

Pizzabuffe’ ❣️

I torsdags hade vi Pizzabuffe’ här hemma...alla barn med respektive.. å barnbarn..å svärmor...Mycket trevligt❣️
Tack till alla som kom..❣️