Fortsatt sjuk…

…..och en tur med båten och en bilträff..!

Jag kände mig piggare i början av veckan så jag har jobbat. I tisdags kväll hämtade vi båten i stan för att ta den hem till bryggan i Lit…det var en fin kväll så vi tog en tur på Storsjön..det blev en fin tur. I onsdags var det bilträff i Häggenås så vi åkte dit i Corvetten..det var oxå en fin tur och en fin kväll…OCH idag är jag sjuk…igen..! Hostan från helvetet och tung i bröstet…har sovit i soffan i natt och jag har varit hemma från jobbet idag. Har tagit ännu ett Covid test…men det var fortfarande negativt. Nu vet jag inte hur det blir med blodprov på måndag…som jag måste ha i för operationen den 13 september…! Suck…!

Sjuk…!

Nu är jag inne på dag 8 med att vara sjuk…det började förra onsdagen på eftermiddagen med feber som varade över natten sedan fick jag ont i halsen och efter någon dag hosta…! Jag är inte super dålig men fortfarande inte bra. Ska ta prover inför operationen denna vecka men har fått flytta tiden två gånger. Blir orolig att jag inte hinner ta proverna…gick inte att boka någonstans i Östersund före slutet av augusti så jag har bokat tid i Krokom. Har en ny tid på måndag och då måste jag vara frisk…!

Uppdatering….

….bättre sent än aldrig..!

Vi har ju kommit hem från semestern och börjat jobba.
När vi lämnat av Lars och Linda på flyget i Bologna så besökte vi våra vänner Lino och Antonella i Abano…dom bjöd på mat trots att dom kom hem från Tyskland precis när vi dök upp..trevliga timmar hos dem och en natt i husbilen på en parkering mitt i stan. Sen tog vi med oss Asta och Britta hem till Udine. Där träffade vi Tina och Tony ute på restaurang och så besökte vi Mauritzo och hans son. Vi har haft fina dagar med god mat och många skratt. På torsdagen den 28/8 började vi vår resa hemmåt med lite stopp här å där men ganska många timmar i bilen..Vi besökte bland annat min kusin Lennart i Västerås och så gjorde vi ett stopp på fina Borka brygga…vi kom hem i onsdags kväll den 3/8…till ett nytt kök. Torsdagen ägnade vi åt att plock in alla köksgrejer som stod i vardagsrummet…käkade middag på Madonna och på fredag förmiddag kom våra älskade barnbarn. Fina och varma dagar med dem…båt utflykt…lunch på Sibylla och lördagsmys i husbilen. På söndagen när jag skjutsat hem barnbarnen kom Pelles systrar för att fira Pelle 60 år…bubbel på verandan och middag på Madonna…Ylva sov i gästrummet och Agneta i husbilen. Och som sagt…igår började vi jobba och så var det kalas i Halåsen för Nils som fyllde år. Jag somnade ovaggade igår kan jag lova….!