Ännu en helg....

.....all by myself...! 

Pelle har åkt till Ullådalen med sin mamma å syster för att fixa med huset som nu äntligen ska säljas. Jag fördriver tiden med konstiga saker som inte har nån mening...Men idag har jag i alla fall gjort lite nytta. Åkte in till stan och köpte blommor...besökte graven och gjorde fint där❣️Nu ser jag dokumentärer på SVT och har tagit fram räkor till middag...funderar på att ta en promenad till Madonna och ta en öl...om jag orkar...vi får se...! 
Det var första fredagen som permitterad..! Får väl styra upp dessa dagar om Civid 19 ska fortsätta skörda sina offer och tvinga småföretagare att sitta
  hemma....jäklar så svårt jag rycker att detta är...! 

(null)


Trots allt...❣️

Åkte in till stan igår...och firade Lena som fyllde år❣️Marina jag å Lena käkade på Dalwhinnie och sen blev det lite vänta på bussen vin hos Marina. Tacksam för vänner i dessa tider❣️Idag har jag inte rört en fena...käkat middag på Madonna..hamburgare å en öl..Pelle är i stugan och kommer hem i morgon. På KAPAB har vi deltidspermiterat och kommer att ha stängt  måndagar å fredagar...så jag är ledig i morgon..Detta kommer att bli så konstigt..! 
(null)

(null)

(null)


...när livet tar en paus...❣️

(null)


Glad Påsk❣️🐣🐥

Vi firar påsk på säker plats...folktomt i byn men med några ur familjen på plats. Det snöar lapphandskar ute...varierande väder. Hoppas att vi kan vara ute någon av dagarna. Vi ska äta å drick gott...spela spel och umgås...!
 Hoppas du oxå får en fin påsk❣️🐣🐥
(null)

(null)

(null)



#stöddinlokalaföretagare

(null)


Mormor gav mej en gång ett tips....



"Under svåra tider går man framåt i små steg.
Gör vad du måste göra, men lite för bit.
Tänk inte på framtiden, inte ens vad som kan hända imorgon. Tvätta disken.
Ta av dammet.
Skriv ett brev.
Gör lite soppa.
Ser du?
Du går framåt steg för steg.
Ta ett steg och stanna.
Vila dig lite.
Komplimang dig själv.
Ta ett steg till.
Sen en till.
Du märker inget, men dina steg kommer att bli större och större.
Och tiden kommer när man kan tänka på framtiden utan att gråta. God morgon"

(Elena Mikhalkova, "Rummet för antika nycklar")
(null)


Hej mitt vinterland...

.....nu är jag här..!!

Jäklar i min låda så mycket snö det kommit idag....och det ska fortsätta snöa hela natten. Riktigt aprilväder! 
I morgon tar vi med oss Alice och åker till Huså....coronaskammen är total..! 

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0