Gone!

Den här filmen ser vi på ikäll....bland anndra!
 
 
Mycket spännande!
 
 

Semester!

Så har jag då äntligen gått på semester..
.men det har varit så mycket att göra idag
att ett tag trodde jag inte att det skulle funka 
med semester över huvud taget!
Pelle och Lars har stått på Expnorr hela dagen,
Nils, Leif och Emil gick på semester vid lunch..
.jag jobbade till klockan 4...... sen åkte jag på banken
och sen ut på mässan.
 
Det regnar så att det nästan är överdrivet....hela tiden!
Fint på förmiddagen idag...men sen bara skit!
Vi åt tårta på jobbet och jag delade ut sommaråvor...
en fin KAPAB väska med ett Kubbspel och ett bigpack med Cola.
 
Det blev Pelles önskemiddag idag...
Isterband med stuvad potatis, rödbetor och en öl.
I kväll gör vi det vädret bjuder in till....
sitter i soffan och glor på TV!
 

MMS

Till för en vecka sedan så har jag kunnat skicka mms från min mobil till bloggen...
dvs skickat bilder och kort beskriva en situation som jag är i.
Nu har dom stylat om bloggen och nu kan jag inte det längre
...så sur över det!

Heja Italien!

Har varit på Exponorr och hjälpt Pelle och Lars i monten ikväll...mässan var öppen till 20:00...sen handla på ICA Maxi....sen på KAPAB och packa sommarpresenter till personalen! Nu är det fotboll som gäller igen! Ikväll är det Italien - Tyskland och nu effter första perioden så leder Italien med 2-0...Jätte kul tcker jag då! För kan jag inte heja på Sverige ( dom är ju borta redan!) så hejar jag på Italien. Forza Italia!

Om en hund vore din lärare..................

......................skulle du kanske lära dig saker som dessa:

  • När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.
  • Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.
  • Bits inte när det räcker med att morra.
  • Låt andra veta när de inkräktar på ditt område.
  • Spring, hoppa och lek en stund varje dag.
  • Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.
  • Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.
  • Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig ner på rygg i gräset.
  • När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen.
  • Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.
  • Njut av den enkla glädjen i en promenad.
  • Var lojal.
  • Låtsas aldrig vara något du inte är.
  • Om det du vill ha ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det.
  • När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara.
 

 


Två dagar till semester!

Igår hade vi Kvalitet & Miljörevision på KAPAB......
och vi gick igenom...nästan prickfritt!
Tre mindre avvikelser att justera till...inget stort!
 
 
Sen var vi ut och åt på T&K med jobbet igår kväll....
och jag glömde helt att ta kort.
Så jäkla typiskt!
Men det var super gott käk och alla var nöjda...
jag åt en meny som heter " Jämtlänsk Midsommar" -
1) Löjrom med nypotatis, rödlök och gräddfil
2) Oxfill med nypotatis och rödvinssås
3) Jordgubbar i all dess former och kreationer.
Jätte gott!
Sen gick Pelle och jag och tog en öl på Sir Winston
och så tog vi en promenad hem!
 
Nu gäller det bara att jobba undan de två dagar som är kvar....
stå i montern på Exponorr lördag å söndag...
Sen har jag SEMESTER!
 
 
 

Dum som en gås!

Det finns ett uttryck som säger “dum som en gås”, men gässen är ganska kloka och har en del att lära oss människor vad gäller samarbete och solidaritet.

"Fakta 1: När en gås flaxar med sina vingar, skapar det ett ”upplyft” för fåglarna som följer efter. Genom att flyga i V-formation blir flockens räckvidd för flygningen 71 % längre än om varje fågel flög var för sig. 
Lärdom 1: Människor som delar en gemensam riktning och en känsla av gemenskap kan komma dit de skall snabbare och lättare eftersom de har hjälp av varandras drivkraft. 

Fakta 2: När en gås faller ur formationen, känner den genast motståndet och segheten i att flyga själv. Den förflyttar sig snabbt tillbaka till formationen för att dra nytta av lyftkraften från fågeln precis framför den.. 
Lärdom 2: Om vi har lika mycket förnuft som en gås håller vi oss i samma formation som de som är på väg åt samma håll som vi själva. Vi är villiga att acceptera deras hjälp och att ge vår hjälp till andra. 

Fakta 3: När ledargåsen blir trött, roterar den bakåt i formationen och en annan gås tar över tätpositionen. 
Lärdom 3: Det lönar sig att turas om att göra det hårda jobbet och att dela ledarskapet. Människor är precis som gäss beroende av varandra. 

Fakta 4: Gässen som flyger i formationen ”tutar”/kacklar ljudligt för att uppmuntra gässen i täten att hålla farten uppe. 
Lärdom 4: Vi måste försäkra oss om att vårt kacklande ger uppmuntran. I grupper där det finns uppmuntran, är produktiviteten betydligt högre. 

Fakta 5: När en gås blir sjuk, skadad eller skjuten och faller ur formationen följer två gäss med den för att hjälpa den och skydda den. De stannar kvar hos den tills den dör eller kan flyga igen. Då ansluter de sig till en annan formation eller flyger ikapp sin egen flock. 
Lärdom 5: Om vi har lika mycket förnuft som gäss, står vi vid varandras sida i svåra tider likväl som i tider då vi är starka."  

Gässens Lärdomar (Lessons from Geese) skrevs ursprungligen ner efter ett tal av Angeles Arrien vid konferensen Organizational Development Network 1991 och är baserade på Milton Olsons arbeten. De har sedan dess inspirerat ett flertal organisationer världen över.

Källa: Metodbanken

 

 


Boka biljetter!

Vi försöker boka biljetter till Göteborg den 26 - 28 juli när vi ska ner och se Bruce Spingsteen. Det är bara helt omöjligt att flyga eller åka tåg till ett pris som är ens hyfsat. Man blir ju ruinerad....! Det innebär att vi måste åka bil.....låååångt till Göteborg från Östersund!

Allsång på Skansen!

Har sett årets första Allsång....det var roligt! Jag skulle så gärna vara där på riktigt...på Skansen! Många bra artister ikväll....Laleh, Agnes, Magnus Uggla, Sean Banan! Lätt att hänga med....lätt att sjunga med när Sean drog igång sin ..."här glider Kingen in!" Ett program som gör mig glad!

Det blir inte alltid som man tror!

Nu får vi se hur det blir med min samanhängande ledighet....! Det sket sig med den nya säljaren...han tog ett annat säljobb...hos någon annan! Så jag kanske måste ägna stor del av semestern till att leta ny säljare...börja om från början om man säger. Ska träffa Kornboden i morgon...få se vad dom säger! Suck å pust å stön å stånk! Å idag blåser det storm!

Tillbaka på kontoret!

Nu är det en vecka kvar...sen har jag semester!
Jag längtar kan man lugnt säga....
behöver vara ledig en längre tid!
Denna veckan så händer en del saker...
började med att besikta bilen, KAPABs Caddy i morse
och den gick inte igenom...massor med småfel!
Sen har vi Kvalitet & Miljörevision på onsdag....
som vanligt tvivlar jag på att vi går igenom det i år med!
På onsdagkväll ska vi ut och äta med personalen...
det blir skoj och gott hoppas jag.
Vi ska gå på  T&K...dom har super gott käk!
Sen ska Pelle stå på Exponorr med sina MC-vagnar onsdag-söndag...
Lars ska hjälpa honom i montern onsdag till fredag
och jag ska vara där lördag och söndag.
 
Då är det bara att gasa så att veckan tar slut nån gång!
 
 
 

Ännu en dag med soool!

Vaknade tidigt i morse av att regnet smattrade mot husvagnstaket......
men nu skiner solen som aldrig förr!
Vi planerar att ta en tur med Solöga idag...
bra båtväder om man säger!
Termometern visar på 30 grader i solen...men det blåser lite....!
 
Men först är det lite trix med trappan till garagetaket...
"Snickarn" är här med monstertrappan.
Pelle planerar att sätta badtunnan på garagetaket
så nu byggs en trappa så att man kan ta sig dit.
Han har många projekt  min man....
inga lata timmar i hängmattan inte.
Lite jobbigt tycker jag då som bara vill vara....
inte känner för att hitta på nånting....
inte ens sugen på att åka båt faktiskt!
 
....men som sagt Solen skiner!
 
 
 
 
 

Meen jag vet inte hur...

.....jag ska fixa min nya bloggsida! I går hade vi en helkväll hos grannarna. Idag har vi haft kajhäng på Solöga...grillat med grabbarna! Nu tror jag att vi sover över i husvagnen!

Midsommarafton!

Vaknar och solen skiner...ser ut att bli en fantastisk dag! Redan 20 grader varmt...! Jag ska softa...plocka blommor...sommardekorera verandan. I eftermiddag är vi några grannar som ska träffas fira lite Midsommar tillsammans. Det blir Knytkalas...helt perfekt! Lena B kommer oxå hit! Jag ska fixa lax och grönsaker i folieknyten...och Chokladdoppade jordgubbar! Önskar er alla en skön Midsommarafton...glöm inte att plocka 7 sorters blommor att lägga under kudden ikväll...och om du bor i Jämtland njuut av den längsta ljusaste natten på hela året!

Meditation!

Igår var jag på meditation! det var så häftigt att sitta där ...blunda ...lyssna och följa med i guidningen...och när du öppnar dina ögon så har det gått 60 minuter...en hel timma! Det var en Änglameditation..där jag fick besök av änglar som vill ta hand om mej! Häftigt var det! Nu är det bara att ge gärnet denna dag och sen kommer Midsommar och ledighet...det ska bli skönt för jag är så otoligt trött! En bra dag till er alla!

Tjej middag hos Karin!

100media_imag084 (MMS)

Tjej middag hos Karin!


Kajhäng på Solöga....mulet men 18 varmt!

100media_imag083 (MMS)

Kajhäng på Solöga....mulet men 18 varmt!


Trög i starten!

Idag måste jag bli klar med  min miljörevision....
den ska skickas in idag!
Men det känns så otroligt trögt att sätta igång!
Jag är ju nästan klar
så man kan ju undra vad det sitter i?
Och så är det ju dax för lönerna igen...
lika bra att göra klart dom
denna veckan..
det är ju lön tisdag nästa vecka. 
Läser på syrrans blogg
hur välplanerad hon är inför midsommar...
hos mej är det helt tomt....
har ingen aning
om hur, var, när!
Men det blir väl midsommar i alla fall!
Undrar hur...eller OM
ungdomarna har planerat något?
 
Näähepp...bästa att sätta fart då!


En sån tur.......

..................vi hade med vädret i helgen...
det blev INTE så kasst som TV lovat!
Vi har pysslat med båten hela helgen
som kanske har framgått av tidigare bloggande.
Det är både kul och viss press...
men nu jäklar är det inte allt kvar!
Hoppas på fina dagar i sommar!

Grillade kyckling till middag...
vi skulle bli 7..
i alla fall skulle vi bli 5....
som minst 4 och vi blev 2...
bara Pelle och jag som åt!
Jag hade grillat två stora kycklingar
och gjort en stor potatisgratäng...
men som pärlor på ett trasigt band
trillade dom av en efter en.
Inget att bråka om...många matdosor!

Vi åt ute i solen min man och jag...
vädret har som sagt varit bättre än väntat!
Nu ser jag på TV efter ett hett bad...
veckan som kommer blir lång..
trots att den är korttare än en vanlig vecka
på grund av att det är storhelg igen!


Vad gör du i Midsommar då?









Dagens middag....Beer Can Chicken! Jätte G...

100media_imag082 (MMS)

Dagens middag....Beer Can Chicken! Jätte Gott!


Arbetsdag på Solöga.....absolut en fin dag!

100media_imag081 (MMS)

Arbetsdag på Solöga.....absolut en fin dag!


På väg till båten såg vi detta fina ekepage!

100media_imag080 (MMS)

På väg till båten såg vi detta fina ekepage!


Lördag!

Sov inte så länge i morse som jag borde ha gjort!
Har därför varit eländigt trött hela dagen!
Käkade frukost framför TVn med dator och tidning.
Åkte ut till båten för att städa...
inget litet projekt och vi är inte klara ännu...men en bra bit på väg.
Inget vidare väder men uppehåll till långt in på eftermiddagen.
Lena och jag gjorde en tur till Växtvaruhuset
och sedan tog vi en fika på Frösövallen.
Dammsugaren fick göra sitt när jag kom hem....
skönt att det är gjort!
Saxon kom hem efter att ha varit borta i ett dygn....
han var hungrig och hade pälsen full av taggiga kvistar
...annars var han OK!

Bara Pelle och jag till middag...
Nu Filmtajm - Simon och Ekarna!





Fika och goda samtal med Lena på Frösövallen!

100media_imag080 (MMS)

Fika och goda samtal med Lena på Frösövallen!


Fika på Solöga efter att ha städat henne n...

100media_imag079 (MMS)

Fika på Solöga efter att ha städat henne några timmar!


Tittar till Solöga...sen en tur i Thunderb...

100media_imag079 (MMS)

Tittar till Solöga...sen en tur i Thunderbirden...avslutar kvällen med en fotbollsmatch!


Hyrbil!

Jag håller på med projektet "boka hyrbil"!
Ska boka en bil till Italienarna som kommer i juli...
eller rättare sagt en minibuss...Ford Transit.
Dom är ju 7st med bagage så det får bli en bil för 9 personer.
Men den gick inte att boka över nätet
det var till att hitta ett telefonnummer
så att man fick prata med en levande person.
Hittade ett nummer igår...
som kostar vanlig taxa + 3kr/min...!?
Så nu är vi nästan där...
nu fattas bara ett flightnummer som stämmer
 ( det jag fick av Lino fattades det siffror i!)
och så vill dom veta klockslag på när bilen ska hämtas och lämnas.

Det är inte bara att hyra en bil hur som haver..
det ska gudarna veta!
 
Men som sagt...nu är vi snart i hamn med detta projekt!


Orkeslös...!

Har verkligen inte gjort ett dugg ikväll...
knappt rört en fena!
Somnade när jag kom från jobbet...
vaknade vid halv 8...nu är jag trött igen!
Är det vädret som spökar eller...
jag menar regn och 8 +....
det är ju inte så att det spritter i kroppen precis!
Jag glor på TV och låter timmarna passera!



Min kropp..............

...........säger Nej!

..............säger Vill inte mera!

.........säger Vill inte mera!

............säger Gå å träna!

.............säger Vila!

..........säger Sova!

.......Skriker SEMESTER!

........säger Ta en massage!

.........säger Var snäll med mej jag har ont!

Men jag svarar...
Inte nu...sen nån annan gång! :O/







Har varit till moster i Vemdalen och hämta...

100media_imag079 (MMS)

Har varit till moster i Vemdalen och hämtat mina "nya" soffor...två kom jag hem med + massor av kuddar som hon sytt....ska ha dom till en dagbädd i "mitt" rum!


Semester - ångest eller avslappning!

"Just nu är vi många som räknar ner till semestern och även om vi har längtat efter den under hela året, kan en lätt krypande känsla komma. Tänk om det inte blir bra? Tänk om jag inte blir utvilad alls? Vågar jag vägra grilla? Det är lätt att förväntningarna på semestern förvandlas till krav."

"Ordet "acceptans" är en väg för en lättare semester, menar psykologen Anette Utterbäck.

 Om du är kvar i Sverige, ta då med i beräkningen att vi bor i ett land
där det ibland regnar
småspik hela semestern
och det är inte så mycket att göra åt.
Gör en plan B för vad du hittar på
om inte solen skiner istället för att bryta ihop.

Kravet på att alla skall vara glada
och alla relationer ska vara perfekta på semestern
kan lätt bli övermäktiga.
Har du tonårsbarn kanske de inte ens vill följa med på semestern överhuvudtaget.
Försök kompromissa och acceptera att alla har olika viljor.
Och är det så att din partner inte har varit fantastisk under resten av året,
 kan det ju finnas en risk att han eller hon inte är det på semestern heller.

Om du inte känner ett rent välbefinnande av att renovera hus
kanske du skall överväga om det går att göra det någon annan gång.
Semestern är ingen prestation!

Och så var det det här med att börja ett nytt liv på semestern.
Semestern är en underbar möjlighet att göra det,
men sätt upp realistiska mål.
Du kanske inte behöver jogga
vid strandkanten varje soluppgång,
utan det räcker med en promenad efter morgonkaffet.
 
En verklig utmaning
kan också vara
att vistas på stranden i bikini otränad, bara som du är.
Se dig omkring.
Alla andra är inte heller så perfekta."

Källa: Må Bra och Psykologiguiden




Hit å dit!

Det blir lite hit å dit idag!

Jag började dagen
med att åka
med massor av påsar på källsorteringen...glas..plast...papp
- det var en del att ta reda på efter studentveckan...
....pizzakartonger och öl & vinflaskor.

Sen åkte jag och hämtade Lars
som ska jobba på KAPAB idag då Emil är sjuk.
På lunchen ska jag träffa en ny styrelsemedlem
och sen ska jag träffa min revisor.
 
Efter lunch ska jag och Lars åka till Vemdalen
för att hämta soffor som jag köpt av min moster
och då måste Emil komma in och jobba...
vare sig han är sjuk eller ej!
 
Det blir kul med en liten utflykt idag...bara jag och Lars!


Fått presenter jag..från Italien! Tack Len...

100media_imag078 (MMS)

Fått presenter jag..från Italien! Tack Lena..Karin och Asta! <3


Nu äntligen ligger Solöga på plats i Frösö...

100media_imag078 (MMS)

Nu äntligen ligger Solöga på plats i Frösö Småbåtshamn...hon behöver städas men annars är det bara att tuta å köra!


Stel som en pinne!

Känner mig stel som en pinne idag...
har ont i hela kroppen...i leder och i rygg!
Undrar om det är detta kalla väder som gör att jag stelnar till...
jag menar 8 grader är ju inte så mycket att hänga i sommarträdet
om du frågar mej!
 Försöker jobba undan
Kvalitet och Miljörevisionen...
ska ha möte med en ny styrelsemedlem...
måste besluta något ang. ny säljare...
båten ska flyttas....
och så detta med Midsomma!
Hur ska man kunna fatta all dessa beslut??

Ikväll ska jag hämta Lena & Karin vid flyget...
dom kommer tillbaka från Italien !

Välkommen hem till kylan!


Tillbaka i vardagen!

Jahaja...då var man tillbaka i vardagen då!
Alla gäster har åkt hem och det är tyst som i graven!
Men det var en fantastisk vecka med studentbal och studentfest....
syrran som kom hem med hela familjen...
Pelles systrar som kom från Malmö och Trondheim....
Elin med familj var 9 personer...
Sven och Lena kom
och Pelles bror Anders med familj.
Jag tror att vi var närmare 30 personer på Buffé och efterfest!
Hade lite svårt att komma igång med kontorsjobbet idag..
lite trögstartad om man säger!
Men jag har massor att göra så det var bara att sätta fart.
Denna veckan ska Kvalitet och miljörevisionen vara inlämnad tex!
......veckan är i alla fall en normallång vecka....
nästa vecka är det midsommarveckan
och ledigt på fredag då det är midsommarafton.
Veckan därpå är veckan innan semester....
och så ska vi ställa ut våra MC-vagnar på Exponorr....
Sen är det semester mina vänner!
Men som sagt en hel del att göra på dessa tre veckor!

Lite bilder från Lars studentvecka kommer här!

Studentbalen med Elin!


Champangefrukost med klassen!


Alla på plats!


Tjooohoo...nu är det gjort!



Stolt mamma! ( Syrrans bild!)


Fest på stan!


Paketöppning med hjälp av Nadja..
.som tyckte att det var "den bästa dagen i hennes liv!"
( Syrrans bild!)


Efterfest med dom vuxna som blev kvar när ungdomarna drog vidare!
(Syrrans bild)


En underbar kväll i solen!




Hälsar på lilla Charlie! <3

100media_imag078 (MMS)

Hälsar på lilla Charlie! <3


I lördags firade vi Elins student hemma i ...

100media_imag074 (MMS)

I lördags firade vi Elins student hemma i Östberg....hon fick en fin cykel av mor å far!


Nu ligger Solöga i Storsjön!

100media_imag078 (MMS)

Nu ligger Solöga i Storsjön!


Tack för maten Anita....! Bara disken kvar...

100media_imag076 (MMS)

Tack för maten Anita....! Bara disken kvar då!


Klanen Knutas!

100media_imag076 (MMS)

Klanen Knutas!


Älskade Nils har blivit med kilt! <3

downloads_img_76 (MMS)

Älskade Nils har blivit med kilt! <3


Älskade Knut och kära Titti!

100media_imag076 (MMS)

Älskade Knut och kära Titti!


.....och nu är jag på Sir Winston....Magga...

100media_imag075 (MMS)

.....och nu är jag på Sir Winston....Maggan & Jonny har kompisträff!


En underbar avslutning på studentfirandet....

100media_imag073 (MMS)

En underbar avslutning på studentfirandet....kvälls-solen på verandan! Tack till alla som kom och grattade Lars denna dag!


Champangefrukost med Lars klass....hemma h...

100media_imag072 (MMS)

Champangefrukost med Lars klass....hemma hos oss!


Grattis Bo!

"Namnet Bo är ett fornnordiskt namn som betyder "bofast","bonde" eller "soldat".
 Äldsta belägg i Sverige är en runskrift från 1000-talet.
 Namnet Bo har ärvts inom flera adelsätter,
men var före 1900 ett mycket ovanligt namn bland vanligt folk.
Populariteten har avtagit sedan 1950-talet
och namnet ges numera
mest som andranamn.
 Den 31 december 2005 fanns det totalt 91 835 personer i Sverige med namnet,
varav 48 158 med det som tilltalsnamn.
År 2003 fick 437 pojkar namnet, varav 8 fick det som tilltalsnamn.
Namnsdag: 5 juni."

Grattis till:

Lisa och hennes lille Bo!


Pappa Bo Anders!


Våran egen Emil Bo Lennart!


Kusin Knut Bo Munther


Lååååång tisdag!

Det blir en lång dag idag....inga fler timmar eller så
bara ovanligt lång och seg!
Känner mig irriterad
och urspårad!
Har ett viktigt möte idag på eftermiddagen
som jag suttit och planerat hela morgonen.
Sen har det kommit fram uppgifter 
som gör att jag känner mig sur och besviken.
Allt har med jobbet att göra och måste redas ut å det snaraste.

Fy oxå så trist!


TheVow

Ser en bra film just nu....
romantiskt dravel skulle en del säga
men jag tycker om romantik!


Liten blir stor....här har vi Lars i bakar...

100media_imag071 (MMS)

Liten blir stor....här har vi Lars i bakartagen hemma hos faster Agnetha!


Nu gäller det....!

Denna veckan måste allt bli klart!

Tur att jag är ledig...jobbar bara idag och i morgon!
Har en del plock och städ att fixa med hemma
och så Buffèn till studenten så klart.
 
Sen försöker jag ju hjälpa Elin och Lars att komma i ordning oxå....
men att borra och skruva upp hyllor är inte min grej....
hoppas på att Nils kan hjälpa till ikväll eller i morgon!
Egentligen så har jag inte tid att jobba denna veckan....
å andra sidan så  är jag ju en "sistaminutenmänniska"
så det brukar lösa sig.
 
Första gästen kommer på onsdag
kväll....
Munthers från Uppsala kommer på torsdagkväll.
Presenter....jag måste ju handla studentpresenter!
 
Det är mycket nu....
 det gäller att ha tungan rätt i mun!


Montering av möbler hemma hos Lars & Elin!

100media_imag070 (MMS)

Montering av möbler hemma hos Lars & Elin!


Tar en regnig promenad till Lars för att s...

100media_imag070 (MMS)

Tar en regnig promenad till Lars för att skruva möbler!


.....kvällen avslutades på Captain Cook!

100media_imag069 (MMS)

.....kvällen avslutades på Captain Cook!


Tantmiddag hos Titti!

100media_imag068 (MMS)

Tantmiddag hos Titti!


Lars & Elin på IKEA....dom har fått till 5...

downloads_img_58 (MMS)

Lars & Elin på IKEA....dom har fått till 5 vagnar...Bra jobbat! <3


Lördag!

Vaknade relativt tidigt....blev genast så otroligt trött på vädret....
det snöade och sen övergick det i ett kallt regn!
Jag kröp ner under fillten och läste tidningen...
såg lite TV och tänkte på allt jag borde fixa innan studenten nästa vecka.
Nils ringde och ville ha hämtning på stan
( tur att han lämnat sin bil här för jag är utan!)
Jag hämtade och skjutsade hem honom....
åkte ut till båten och drog på ännu ett lager med linolja.
Sen åkte jag och handlade lite som fattades i kyl och skåp.
Åt frukost när jag kom hem kl. 12...
glömde det innan jag for!
Nu är det meningen att jag ska dammsuga
och sätta upp en gardinstång...
sen ska jag träffa Eivor och ev. Marina på en öl på stan.
Ikväll är det tantfest hos Titti!
Lars och Elin har åkt till IKEA idag
för att handla en soffa och lite annat som fattas
så i morgon har jag lovat att hjälpa till att skruva möbler.

Guuud vad det regnar....
5 grader + och blåst å regn den 2 juni!



Har varit och hjälpt Lars och Elin med fly...

100media_imag066 (MMS)

Har varit och hjälpt Lars och Elin med flytten halva dan å en stor del av kvällen....det blir nog bra till slut. I morgon åker dom till IKEA....men jag blir hemma!


Flytthjälp!

Idag ska jag jobba halva dagen...
sen ska jag hjälpa Lars & Elin att flytta!
Dom flyttar in i en ny lägenhet på Stadsdel Norr idag...
fatta hur kul det är för dem...en lägenhet som ingen bott i.
Dom har ju inte så mycket saker eller möbler
så själva flytten kommer nog att gå fort.
 
Pelle han har åkt till Norrtälje på mässa med sina MC-vagnar
 och om det inte vore en student nästa vecka
så hade jag följt med....det blir säkert jätte roligt!

Här kommer några dåliga mobilbilder på lägenheten!








RSS 2.0