....lugnet inför stormen..!

Förbereder mig för det helt otroliga...jag ska fylla 60 år..! Kan inte riktigt fatta detta...det känns inte heller lika bra som när jag fyllde 50år..! Helt plötsligt så känner jag mig gammal...! Eller...jag känner mig inte gammal...bara tröttare..! Idag sov vi länge...softade framför TVn...sen åkte vi in till civilisationen..Östersund city..! Jag var tvungen att köpa nya jeans..favvo jeans på Gina..! Hittade svarta å ljust blåa..perfa..! Träffade bästa Marina...fikade på Röda Korset..handlade mat i Lillänge..hämtade FB-fynd i Torvalla..! Tänkte åka förbi Halåsen för att snusa på bästa Malta..men dom var på väg..så det får bli en annan gång..! Väl hemma i Lit så var det meningen att vi skulle städa..men vi blev sittandes i köket...med lite öl å lite vin..hinner städa i morgon..! Jag kör Öppet Hus i morgon från klockan 12:00...

Välkommen! 


AW med företagarna..!

Ikväll har vi haft ett event med Företagarna Östersund..en AW på Brunkullan..med Ståuppare från Östersund..Jätte kuuul..! 



Fixat tassarna.....

....å fika med Marina! 

Har varit å fixat naglarna i eftermiddag...och passade sen på att ta en fika med Marina på Espresso House...kul att surra bort nån timma med en god vän. När jag körde hem så tyckte jag att jag såg sämre än jag brukar...dags att kolla synen tror jag...och köpa nya glasögon...ser ju inte vad det står på trafikskyltarna förrän jag passerar dem...! 😳


Bröllop och dop..!

En fantastisk dag igår. Vi åkte till kyrkan i Lit för att vara med när Malte skulle döpas..Men det första vi fick vara med om var att Nils och Marielle gifte sig...sen blev det dop! ✨❤️✨ Ett mycket fint arrangemang..dom var så vackra alla tre! 
Fika på församlingsgården efteråt...smörgåstårta som Mariells mamma gjort och gott fikabröd som Nils och Marielle bakat. På kvällen var det fest i Halåsen. 
Grattis till det fina brudparet! 


Fort var det gjort..!

Så har det runnit iväg en arbetsvecka igen...har bara jobbat å sovit i 4 dagar..! Och så har jag så klart laddat inför helgen som kommer..På lördag, i morgon, ska vi på dop av barnbarnet Malte. Det blir en fin upplevelse med familjen ofokus.,! Ikväll kommer Lars å Knut hem igen...å Maggan och Jonny. Men M & J ska bo i stan och Lars å Knut bor i här Lit..! Jag ska hämta grabbarna i stan i kväll när dom nu dyker upp..! Först blir det middag å en sväng med dammsugaren..! 

Önskar dej en trevlig helg! 


Tacksam!

Jag känner mig Tacksam..! 

Tacksam att jag fått ha min familj nära under påskhelgen..även om inte alla kunde vara med. ❤️
Även tacksam över de i familjen som startar egna traditioner.! ❤️
Tacksam över vår slitna sköna stuga i Huså som låter så många få plats..! ❤️
Tacksam över det lätta sätt vi fortfarande kan träffas...kravlöst och kärleksfullt..! ❤️
Tacksam över att så många av oss har möjligheten att träffas och vara tillsammans..fortfarande..! ❤️

Tacksam..! ❤️




Glad Påsk!

Vi firar på med påskandet här i stugan..! Igår kom Emil å Elina upp...vi grillar korv å spelar spel...bastar å kör musikqviz ser på film och käkar god mat....! Igår tog vi en fika på Copperhill...köade oss genom Björnen på hemvägen..!  Vädret är som det är...inget att göra åt...bara att klä på sig! Vi mår gott! ✨❤️✨


Påsken 2017 startar med full gas..!


Det blev så vi stängde butiken på Skärtorsdagen..Lars å Knut kom sent på natten mot torsdag. Sov det CI tordes...jag väntade uppe så klart..! Vi gjorde lite ärenden på torsdsg förmiddag.. Var på ÖFK och köpte halsdukar bla....OCH PK å jag var till mäklaren..skrev på papper och sålde äntligen huset på Kallkällvägen..Äntligen...! Grattis till oss! Sen var vi en sväng till Halåsen för ett besök hos Nils å Marielle å Malte..Det blev en snabbis men dock..! ❤️ 
Väl i Lit så fick vi brådis att packa ihop å ta oss till stugan i Huså...fotbollen började ju kl.16...cupfinal för  ÖFK..! Kom till stugan vid 15:40 och matchen var fantastisk..ÖFK vann med 4-1...och gick där med vidare ut i Europa..Det var roligt att sitta där å heja å skrika med Lars å Knut..! Efter fotbollen så  blev det bastu för grabbarna och matlagning för mej....dom satt i bastun i 2 timmar..! Ikväll..har vi spelat spel...och kört musikqviz. Tack för en fin kväll..! I morgon ska hi städa stugan å påska...åka på utflykt och på em. kommer Emil å Elina! 
Glad å skön Påsk önskar jag er alla! 


Lugna gatan..!

Natten har varit lugn..! Malte somnade vid midnatt och sov till klockan 6..inga problem! Nils å Narielle hämtade honom mitt på dagen och sen somnade jag i soffan ...det är hårt för envisandes farmor..! Tack Marielle och Nils för förtroendet att rå om er skatt så många timmar..! Det känns bra..! ✨❤️✨



Barnvakt...

igår när vi gick från jobbet blev det en lite AW på Pizzerian...skönt att sitta ett par timmar, surra och dricka öl. Så köpte vi  Pizza ned hem till middag...gott å lättsamt! Terrorattacken i Stockholm gjorde att jag var tvungen att ringa runt till nära å kära...tacksam att alla är OK...tacksam över fina vänner...tacksam över mitt liv! 
I morse åkte vi in till stan och handlade mat...påskmat som Pelle tog med sig till Huså när han åkte upp idag. Själv är jag kvar i Lit...får en lite nattgäst. Malte är hör och ska sova över...det blir spännande både för honom och mej. Tog en promenad det förste som skedde när Nils lämnat honom. Han somnade i vagnen och sover ännu...tre timmar nu..! 


Årsmöte..brunch och obeskrivlig smärta..!

Du har ju hela helgen på dej...och sen var den helgen över..! I fredags kväll var det Årsmöte i föreningen Snålblåsten...med grannarna. Det var trevligt och gott fika! Sen blev det kex å ost hos några andra grannar...en trevlig kväll! På lördagen var vi in till stan å till Kallkällvägen och tömde lite mera ur Pelles skrot i garaget...det tar aldrig slut känns det som. På hemvägen var vi förbi Halåsen och gosade en stund med Malte...fina Goa farmors pojke..! ✨❤️✨
 På söndagen blev det lite sovmorgon och sen fixande med mat. Hade bjudit in ungdomarna till Brunch kl.13:00. Det blev jätte trevligt! Emil å Elina kom och lilla familjen från Halåsen, Nils, Marielle å Malte. Men när jag skulle resa mig upp från bordet fick jag åter denna fruktansvärda smärta i ena höften...höger denna gång! Kunde inte röra mig..obeskrivlig smärta. Jag skrek rakt ut där jag låg omkull tippad i soffan..i över en timma höll det på..! Jag gormade å skrek så grannarna hörde mej..! Var helt slut när smärtan klingade av...det gick fortare över denna gång. Har så klart sovit dåligt i natt men var på jobbet idag...
Jag vet vad du tänker nu...jag vet! 


RSS 2.0