Happy birthday to me..!

(null)

(null)


Valborg

I fredags åkte vi ner till yngste sonen Lars...vi tog med en soffa som han fått av oss. Soffan passade jätte bra❣️
På lördagen var vi ut och åt med alla kusiner....mycket trevligt och mycket gott...❣️
Igår åkte vi till Syster och svåger i Hållen....mysigt med utevistelse och grillat....vin och spel halva natten. Idag fyller jag år så nu blir det tårta å bubbel❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Avicii.

Igår åkte vi in till Östersund för att vara med på Tribute to Avicii på Stora Torget. Det var fantastiskt att så kom för att vara med...en fantastik timma blev det. Inte för att jag varit en stor Avicii fan men så tragiskt att hans liv blev så kort...trots hans stora framgångar...eller kanske på grund av....❣️
(null)

(null)


Sköna lördag❣️

Idag har vi fantastiskt väder...igen..å jag är ledig..! Pelle är i Åre och åker skidor med Sven...Lena kommer snart hit och vi ska softa på verandan. Dom äter middag här S&L...sover över..! Så vi ska äta å dricka gott ikväll när gubbarna kommer hem...dricka vin och spela spel..!Det var ju meningen att vi skulle vara i Huså men tyvärr har vattnet frusit där då drt blev lite problem...att vara utan  toa när man är 4 personer blir lite svårt..! Men vi får det bra här på bryggan i Lit. 
Önskar dej en fantastisk lördag❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Ja det är våren....

....ja det är våren...! Nu är den på G våren...och vi har fantastiskt väder! 
Jag har beslutat mej för att nu får det bli en förändring...med mej å min artros å min rygg å min trötthet..! Nu blir det mindre kolhydrater...mera grönt...mera fisk...lagomt med fett...inget socker och mera träning..! 
Jag promenerar ju 30 minuter varje lunch men nu får det bli minst 30 minuter till...morgon eller kväll och så två gånger i veckan ska jag träna styrka på vårt KAPAB gym..!
 Denna vecka blev det en promenad på tisdag morgon innan jobbet..gymmet 45 minuter igår onsdsg...en morgonpromenad i morse plus mins lunchpromenader varje dag..i morgon blir det gymmet före jobbet..! Det har funkat OK i veckan...jag var oxå in till Kerstin på Kläm & Knåda i tisdags och fick massage...Skönt och lyxigt! 
Jag känner mig på G och kanske är det oxå vårkänslorna som styr..! 
(null)


Spontanträff...

....för de som kunde!  
Jag drog ihop en träff idag på Dalwhinnie...lite öl...lite vin...lite skumpa. Alla kunde inte men vi blev 5 st som träffades en stund..pratade och skrattade i några timmar..! 
Tack ni som kunde...nästa gång blir vi fler❣️
( bildens har jag tjuvat på FB..! )
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Hemma igen....

....trött men lycklig! I morse for de sista ungdomarna hem till sig...och det blev tomt å tyst..! Vi plockade ihop i stugan...städade och tvättade...sen åkte vi hem till Lit. Vi fick några fantastiska timmar i solen på framsidan...en härlig påsk är nu över... och det blir nog en tidig kväll..! 

(null)

(null)

(null)


Påsken 2018

Vi firar påsken i Huså...underbara dagar med nära å kära. Alla är här...syrrans grabbar ör på plats och Kalles flickvän Agnes...Lars å Linda, Emil och Elina...vi är 10 personer på plats. Nils ned familj fattas oss...! ❤️ Talade nyss med Nils i telefonen och dom är dunderförkylda. Här i stugan är det lite olika aktiviteter...allt från skidåkning till bastu å bira.....grilla korv å hänga i snödrivan. Lars, Linda och Knut åkte hem idag men vi andra har ännu ett dygn tillsammans.Och ett sånt fantastiskt väder vi har haft...hela tiden..! 
En glad nyhet i påsktider.......Man behöver inte oroa sig för övergångsåldern. Det är äggen som datumet gått ut på inte hönan! :O)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0