Huså vårt paradis❣️

Igår tog vi med oss Alice och åkte till stugan i Huså...så skönt att vara hör❣️ Pelles syster Agnetha kom på middag och övernattning. Vi gjorde vegetarisk lasagne och drack massor med rödvin. Mysiga samtal och skön gemenskap❣️❤️
Idag har vi sett film och promenerat..dvs. jag fick hoppa promenaden då mina höfterinte håller för detta. Har pratat men ortopeden och det blir operation i vår...nån gång..
Ikväll blir det Så mycket bättre..❣️

En hel vecka...

...som bara försvann..!

I torsdags var jag på en föreläsning på Gamla Teatern med Företagarna Östersund, digital föreläsning med Olof Röhlander -  "Bra är det nya bäst"....trevligt intressant och kul!

På kvällen tog Pelle och jag en AW på Madonna innan vi gick hem till Alice.

Den lediga fredagen åkte vi in till Östersund för lite kundbesök och en fika på Röda Korset. På fredag kvällen träffade jag ett gäng damer  på Söders Krog. Vi sa adjö till Maria Lejonklou som flyttar till Gotland nästa vecka. En mycket trevlig kväll med god mat..gott vin och massor med prat. Jag hade turen att få skjuts hem till Lit med Maria Westman...Tusen Tack för det! På lördag morgon kom Malte & Hailey för att umgås med farmor å farfar i några dagar...Så fint att ha dem här ❣️Lek ute å inne....pannkaksfest och bad....sång å sagor. Blandad kompott i dagarna tre❣️Vi skjutsade hem barnen på måndag kväll.

Avslutade helgledigheten med en god middag på Pizzeria Madonna.

En hetsig  tisdag på KAPAB avslutades med en TV kväll i soffan.

Ikväll har vi kört vår båt Vilda till Bomsund för Vinterförvaring och så har vi varit till Strömsnäs hämtat en vinkyl som jag köpt för 500kr...helt ny!

I morgon efter jobbet ska vi försöka ta oss till Huså för några sköna dagar i stugan...njuta av frisk luft och sova...bara jag orkar packa.. ❣️

Spelkväll❣️

Var bjuden på middag igår..hos Sven å Lena. God mat och gott vin och så spelade vi Smart 10. En mycket trevlig kväll och fint att träffa gamla vänner.
Tack till Nils som skjutsade dit oss och hämtade ❣️

Förtroendemanna Kick off med Företagarna.?

Var på Kick Off igår på Clarion...Förtroendemanna utbildning och middag. En fin eftermiddag med bra och kunniga människor. Vi var inte så många på plats på Clarion men vi var tillsammnas via länk med övriga Sverige. Bra samtal och lärorikt att träffa övriga förtroendemän. Avslutade med middag och vin...bussen hem vid 21:00..! Pelle åkte till Huså igår och kommer hem i morgon. Jag ska ta en cykeltur i solen idag och i eftermiddag kommer en snickare för att fixa hålet i taket till vinden...i alla fall börja..!

Årsmöte.

Vi åkte till Tällberg igår...till Green Hotell..Pelle ska vara med på Årsmöte för Clubb Corvette idag. Gårdagen bjöd på god mat och samvaro med ca. 40 av medlemmarna. Idag på mötet blir det 60-70..Som sagt det var god mat igår men herre min dag en sån tid det tog. Det tog minst en timma innan förrätten kom och middagen var inte över förrän 22:30...vi satte oss kl.19. Och trångt var det vid bordet...ingen social distansering där inte..Men idag har någon styret upp det hela så vid dagens middag ska det dukas glest..Bra det! Och en Anna sak...gubbar som dricker håller INTE avstånd i varen. Vi höll oss på vår kant Pelle och jag...även i baren. Dock var det jätte roligt och trevligt med lite nya bekantskaper..! Nu är Pelle på möte och jag har tagit en promenad i omgivningarna...fantastisk vackert här. Vi bor i ett eget lite häbre...känns bra med eget boende.

Korallbröllop❣️

Idag firar jag och gubben 35 år som gifta❣️Helt otroligt att vi varit giftavi 35 år...! I ur å skur och i med och mot har vi hållit fast vid varandra...det har inte alltid varit en dans på rosor men vi har klarat det❣️ Det är ju inte så troligt att vi får 35 år till som gifta men några år till ska vi väl klara av..❣️🥰
Livet är lärorikt på många sätt och livet med min Pelle har då aldrig varit tråktigr❣️Han har givit mig tre fantastiska grabbar om inte annat❣️❤️🥰
Kram till min egen garagegubbe...Hipp hipp Hurra för oss❣️❤️✨🥂✨

Tur & retur Uppsala.

I  dag har vi åkte med Lars å Linda till Uppsala för att hämta en bil till något av Pelles bilprojekt. Kom till Uppsala vid 15:30..åkte vidare och hämtade bilen...åter hos Lars å Lunda vid 18:00.
Ikväll har vi ätit god mat på en Napolitansk Restaurang som heter Paesano...Pelle, jag, Lars, Linda, Maggan & Jonny. Mysigt att få några timmar tillsammans helt oplanerat❣️
Imorgon åker vi hem igen...
(null)

Lars & Linda❤️

I fredags kom Lars & Linda...så fint att få rå om dem  lite❣️Det har hänt saker i familjen som gör att vi behöver ta hand om varandra extra mycket. På fredagen käkade vi på Madonna...gott som vanligt och på lördagen åkte vi hem till Halåsen för ett besök...mys med Malte & Hailey och fina samtal med Nils som tagit illa vid sig av det som hänt❣️Lars och Linda bakade kanelbullar igår em...vi käkade gott och spelade spel. Linda och jag badade badtunna och Linda tog till och med ett dopp i Indalsälvens...tokiga..❣️
Idag åker Pelle och jag med till Uppsala...ännu en bil ska hämtas hem till Jämtland...! 😵