Earth hour 28 mars - släck❣️

Jag släcker ner ikväll.. som en symbolisk handling för miljön..❣️

Jaa va f..n.....

.....ska jag skriva om!

Jag jobbar på...vandrar mellan jobbet och hemmet...en promenad på 5 minuter...städar, plockar å  fixar...ser på TV...lagar ingen mat men köper med nej hem från Pizzerian och Fröken Olssons lilla Fik...hyfsat mycket att göra på jobbet om man jämför med förra veckan...det känns bra att det rullar på....jag ringer runt och kollar att mina "tanter" är friska..ringer svärmor Rut..ringer Eivor...moster Maggan och Asta i Italien.
.....Pelle är kvar i stugan....är fortfarande sjuuuuk❣️ I morgon är det jag som ringer 1177 och kollar vad man bör göra..han har svår, hosta..feber..ont i bröstet och ingen ork..!
Jag är dock INTE sjuk!
Kram på er där ute...ta hand om er❣️
(null)

Corona....

...vad gör detta med oss människor!

Jag tänker att jag försöker leva hyfsat vanligt eftersom jag inte är sjuk...jag går på lokala Pizzerian..tar en öl...åker in till stan å träffar kompisar på helgen.,,undviker att ta i hand vid hälsning..går mellan jobbet å hemmet på vardagarna utan att träffa en människa. Har avbokat min resa till Uppsala nästa helg och en revyresa veckan efter påsk. Till Påsk ska familjen träffas i stugan i Huså...jag hoppas att det blir verklighet..att inte restriktionerna blir skarpare så några måste stanna hemma...Min man skickade jag till stugan i fredags morse då han visade symtom på sjukdom...nu är han jätte sjuk med hosta å feber...jag har bett att han stannar kvar i stugan veckan ut...om det är möjligt...! Mitt företag går på knäna sedan förra veckan...kunderna uteblir. Det är bara att ha is i magen...att inte gripas av panik...att göra rätt saker....Men vad är det...att göra rätt...!?!

Fort var den över...

...helgen menar jag..!

Vi åkte upp till Husåstugan i fredags eftermiddag...med både Malte och Alice i bilen. Resan upp gick bra...Malte var nöjd och Alice somnade. Vägen från parkeringen och upp till stugan var plogad men inte sandad...jäkla grannar...bara blankis första delen...och jag ramlade så klart. Det gick bra...för Malte hjälpte farmor genom att hålla handen. Han promenerade hela vägen från parkeringen och hela mördarbacken upp till stugan...Malte 3 år...❣️Det tycker jag var en prestation!
Sen startade inte skotern så Pelle fick vandra mördarbacken med vår packning några gånger till!. På lördagen grillade vi korv och åkte snowracer...och gjorde ett besök på Gruvstugan. Tidig hemfärd på fredagen då det var Pizzabuffe med hela familjen hos oss kl. 15:00. En mysig helg som fort försvann.
Älskade barnbarn...älskade familj❣️

Nyklippt..!

Igår blev det äntligen av...efter 5 månader kom jag äntligen iväg till frissan...bästa Carina fixade det hela❣️

After Work & Marknad!

Denna helg har jag varit hemma och Pelle åkte till stugan. I fredags träffade jag Marina och Lena Dalwhinnie på en AW. Det blev trevliga timmar...tog bussen hem kl.17:00 käkade lite...ringde några telefonsamtal och landade i soffan...så trött som jag alltid är på fredagar. Igår lördag tog jag lite sovmorgon...Marina hörde av sig och undrade om vi skulle ta en sväng på Gregorimarknaden så jag tog bussen in till stan. Det var strålande sol och hur mycket folk som helst...underbar promenad och sen en öl på Dalwhinnie. Jag tog bussen hem vid 15:00...gick på Madonna och käkade middag. Sen blev det ju Melodifestival så klart....hemma på TVn! Idag slappar jag i soffan...borde dammsuga men det ser ut att sitta långt inne...
Hoppas du oxå har haft en fin helg❣️

Ortopeden.

Äntligen har jag varit och träffat en läkare på Ortopeden. Och nu är jag klar för en operation av höger höft..! Det känns jätte konstigt att det är på G nu efter alla dessa år. Men först måste jag fixa mitt blodtryck som tydligen är alldeles för högt...ska på hälsocentralen nästa vecka och ta reda på mer ang. detta...!
(null)

Gräftåvallen

I helgen har vi varit hos goda vänner i Gräftåvallen...Lena och Sven bjöd på en härlig helg i sin stuga. Vi åkte upp på lördag morgon...Gubbarna åkte slalom och Lena och jag tog en ång skön promenad i solen...ett sånt fantastiskt väder vi haft. På eftermiddagen var det After Ski på Fjällgården...Sons of Sins spelade. God middag hos Sven å Lena och Melodifestivalen på TVn. Idag har vi "åkt" Vasaloppet hela förmiddagen och innan hemfärd hälsade vi på Gudrun Nyström en sväng. Har inte träffat henne på flera år! Nu är vi hemma...en film och sedan  middagstid...Söndagen snart över och en ny vecka startar....och en ny månad!