Hälsningar från Siggefora!

100media_imag050 (MMS)

Hälsningar från Siggefora!


Mumma...!

100media_imag045 (MMS)

Mumma...!


Sill-lunch i solen!

100media_imag045 (MMS)

Sill-lunch i solen!


Skumpa i Ekonomikumparken!

100media_imag043 (MMS)

Skumpa i Ekonomikumparken!


De ska va lätt å leva!

100media_imag042 (MMS)

De ska va lätt å leva!


Fest i Maggan & Jonnys förtält!

100media_imag041 (MMS)

Fest i Maggan & Jonnys förtält!


Fest i Maggan & Jonnys förtält!

100media_imag041 (MMS)

Fest i Maggan & Jonnys förtält!


Softar på vårt B&B....i morgon mässa 10-15...

100media_imag039 (MMS)

Softar på vårt B&B....i morgon mässa 10-15....sen Siggefora Camping å Maggan å Jonny!


Sitter med Karin på Sir Winston och tar en...

100media_imag036 (MMS)

Sitter med Karin på Sir Winston och tar en öl....sen fest hos bästa Lena Brode'na! :0)


Är på väg till Uppsala....vidare till Strä...

100media_imag038 (MMS)

Är på väg till Uppsala....vidare till Strängnäs....sen blir det Uppsala igen!


Det var det.....!

Ännu ett årmöte avklarat....
och jag sitter kvar som ordförande!
Så klart...vad trodde du! ;O) 
Men det gör inget...vi hade jätte trevligt igår
och det kom en hel del grannar...
flera som aldrig varit med
och nya som inte ens flyttat in ännu.
Efter mötet så käkade vi paj, sallad och drack lite vin!
 
När mötet var klart så skulle jag packa tänkte jag....
men det orkade jag inte så det blev i morse.
Jag har farit omkring som en lusig gris nu på morgonen
 för att få med mej allt....tror det funkade.
 Kan ju inte ta med så mycket då vi ska på mässa oxå
och har med en massa grejer till den.
Vi ska prova att komma iväg redan mitt på dagen idag...
ju tidigare desto bättre.
Men före kl.12 kommer vi aldrig iväg.

Back to work!

Krister Rubensson har bott i området så länge
att han faktiskt kände min morfar och mormor
och kommer ihåg mej som lite flicka!


Gamla och unga i balandad kompott!


Mat och prat!


Hur tänker du när du köper smink......

..........eller tänker du INTE alls??





....jag ska bara....!

Inte kom jag hem tidigare från jobbet....
blev kvar hela dagen det fanns ju massor att göra!
Så typiskt när man tror att det bara ska ta en förmiddag
så jäklas det och tar hela dagen.
Ikväll har jag letat papper och förberett årsmötet i morgon....
Lillänge Gårdsägarförening har möte här hemma hos oss.
Nu tror jag nog att det är tid för mig att avgå...
tid för nån av småbarnsfamiljerna att ta över!
Jag gör som vanligt...möte först och sen Paj & vin!
Men det blir nog inget vin för mej....
jag som bara har druckit te och ätit rostat bröd i tre dagar!
Jag borde packa oxå....
åker ju på mässa till Strängnäs på fredag
och sen vidare till syrran på lördag
och firar Valborg där!



Kort uppdate!

Natten mot måndagen insjuknade jag i magsjukan från helvetet!
Jag har inte varit kapabel till nånting på två dagar.....
Idag är jag på jobbet bara för att jag måste räkna löner!
Åker hem till soffan så fort dettaär klart!
Jag som har ett årsmöte i morgon....hemma hos mig....
och en resa till syrran i helgen....

Nu jäklar MÅSTE jag bli frisk!


Fredag....lördag....söndag....!



........Fredagens hemmakväll började med
att Nils med polare dök upp för lite förfest....
när dom åkte vidare så somnade jag framför TVn....
sov i soffan till Emil & CO dök upp
efter krogen vid 02:30....
hämtade in katterna från snöstormen
och somnade på riktigt!

Vaknade tidigt på lördagmorgon
eftersom jag sovit hela fredagkvällen....
åkte till Elin På Tasseborg...
kaffe och småmys med Lars som oxå dök upp.....
lunch på Länsförsäkringar med fam. Brodèn....
öl med Karin på Sir Winstom....
födelsedagsfest hos Lena....
vidare på Captain Cook.
En mycket trevlig och rolig lördag!

Söndag började med TV och fikamys med Nils
som sov över här i natt....
sen tog jag en promenad till Lena i Torvalla...
vi fikade och såg på film.....!

När Pelle kom hem från Sundsvall så grillade vi till middag.
Ikväll har vi haft besök av Agnetha & Erik
som kam förbi och bjöd på fika
- kul att träffa dom, vi har inte sets på länge!
Avslutar kvällen med filmtajm på TVn!

Lunch på Länsförsäkringar!




Födelssedagskalas hos Lena på Blåhammarvägen!





Captain Cook!


En vanlig hemmakväll i köket....nu ska jag...

100media_imag035 (MMS)

En vanlig hemmakväll i köket....nu ska jag glo på TV!


Kom i form på 30 dagar!

Din personliga tränare på nätet....träningsprogram och menyförslag!
Vad tror ni om detta??
Jag har stor lust att gå med i "Kickstart" programmet....

Någon som hakar på??

World of shape!



PRISER
Kick-Start, 30 dagar: 495 kr
Fitnessfighten, 30 dagar: 495 kr
Run 4 Fun, 30 dagar: 495 kr
Program för 6 månader: 995 kr
Program för 12 månader: 1.495 kr



Solen!

Idag var det lättare att vakna...när solen skiner!
En promenad till kontoret
gjorde susen...
blir piggare med en gång!
Tänk att det är fredag....igen!
 
I helgen ska jag fira bästa Lena som fyllt år...
börjar med lunch
på lördagen
och kan sluta med vad som helst på lördagkväll! ;O)
 
Jag ska oxå
besöka Tasseborg där Lars flickvän Elin jobbar.
Dom har öppet hus på lördag och Elin ska fota kundernas Katter och hundar.
 
Pelle han åker till Sundsvall på mässa med sina MC-vagnar...
blir borta till på söndag.
 
Bara en vecka till Valborg...
vi åker på mässa Pelle och jag
 och sen stannar vi till på Siggefora Camping hos Maggan & Jonny 
och firar Valborgsmäss med dem.

Sen åker Lars utomlands
och sen är det studenten
och vips är det semester!
Fattar inte att tiden rinner på så fort!
 
Önskar er alla skön helg!


De e mycket nu!

Idag har det varit otroligt mycket att göra på jobbet....
inte en lugn minut!
Telefonen har ringt hela tiden....
ordrarna har rasat in på fax och mejl...
möte med redovisningsbyrån..
genomgång av bokslut 2011...
paket som ska levereras helst igår...
reservdelar som inte kommer när dom ska....osv osv!
Roligt när det rör på sig och går bra!
Jag var helt slut när jag kom hem...
orkade inte måla ikväll.
Har möblerat tillbaka vardagsrummet till normalt skick i alla fall
och sen åkte vi och handlade inför helgen...
så nu slipper jag det i morgon.
Vi får väl pula på med målningen framöver
så blir det väl klart nån gång.
I helgen ska Pelle på mässa
så då får jag måla själv.
Det är inte så jätte mycket kvar...
men den jäkla trapppan tar tid!

Så ser tapeten i hallen ut!



En kväll bland många andra!

Har målat det sista i vardagsrumstaket nu ikväll.
Gav mig sen i kast med att måla lister...
vädret och solen gjorde det möjligt att måla dessa utomhus.
Hängde sedan tvätt...i solen på verandan....
härligt att kunna hänga ute!
I morgon kan det nog hända att vi blir färdig
med allt målande och tapetseringen i hallen.
Vardagsrummet får inga nya tapeter just nu....
vi behöver vila från renoverandet ett tag...
så tar vi det senare.
Nu blir det kaffe och en film!

Passar oxå på att säga Grattis
till bästa Lena som fyller år idag......
Grattis Lena! :O)



Som ett slag i magen....!


Sååå mycket att göra.......

..............och såååå lite som blir gjort!
 
Jag tycker inte att jag hinner nånting på en dag!
Ja jobba hinner jag ju....
tillbringar ju 8-10 timmar på jobbet...men sen då??
Hem å fixa mat....stöka undan....
måla i två timmar - sen orkar inte jag mera...
sen är min dag slut!
Och därför undrar jag
varför jag upplever
att jag inte hinner med?!
Hur mycket ska man hinna
på en dag egentligen!
 Inte blir man så effektiv heller om man stressar
och känner en massa måsten!
Jag är trött nu
och behöver vila....
men det är svårt detta med vila....
många projekt
omkring mig.......

....många dåliga samveten som tar energi och plats!


Min älskade syster!

Längtar efter min syster idag!

"Ett systerskap är vänskap
på en djupare nivå.
Ibland finns det ett släktband
– annars har man mötts ändå.

Relationen till en syster
är nära och unik.
Hon känner dig så väl
och hon kan din historik.

Med en syster är det lätt
att vara uppriktig och sann.
Man kan tala som man tänker
och man förstår varann.

Det känns alltid bra att ses
– så man vill gärna träffas mer…
För det finns så mycket gott
som systerskapet ger."



En kul kväll!

Gårdagen bara försvann i en massa måsten....
jag målade tak och fixade hemma....
skjutsade ungdomar hit å dit...handlade mat!
Vi tog en promenad Pelle och jag,
hem till Cina & Lasse för att fira Lasse 50 år.
En jätte rolig kväll med god mat och mycket prat.
Nils var snäll och hämtade oss när vi skulle hem!
Idag har jag oxå målat....
det verkar aldrig ta ta slut detta målande....
men bra blir det!
Nils kom hem och åt middag idag
och Elin och Lars kommer snart hit på lite fika.
En helg är över och det gick fort det!


Fina Cina!


Skamgrepp på kocken!


Ricky & Hampus!



Ungdomar i köket!


Finns det hjärterum så finns det stjärterum!


Alex live från Storsjöteatern!

100media_imag027 (MMS)

Alex live från Storsjöteatern!


Väntar på att få fixa en trasig nagel på W...

100media_imag026 (MMS)

Väntar på att få fixa en trasig nagel på Wellnesskleniken....sen After Work!


Zingo vill oxå hjälpa till!

100media_imag025 (MMS)

Zingo vill oxå hjälpa till!


Lars & Emil jobbar bra tillsammans....kul ...

100media_imag025 (MMS)

Lars & Emil jobbar bra tillsammans....kul att ha sina söner på jobbet!


....och så tog det tvärstopp....!

....vet inte vad jag ska skriva om!

Sitter på jobbet
lite väl tidigt idag
för jag åkte bil med Pelle...som skulle till Gällö och bocka plåt!
Solen skiner och jag är kaffesugen som bara den....
måste fixa det NU!.....
Sådärja...KAFFE!
Här är lugnt
ännu så länge...
telefonerna kör igång vid 8 först!
Jobba...
hjälpa C.
med att handla inför lördagen....
fixa en trasig nagel....
gå på After work....
hem å sova å inte måla...

Så ser min fredag ut!
vad gör du idag då?


Bläää.....

...............nu är jag trött på att måla!

Tog taket en tredje omgång ikväll..
nu är det bara lite bättringar och duttande kvar
sen är det bara att tapetsera.
Pelle har börjat att tapetsera i hallen....
nu har vi funderingar åp att måla väggen mot grovingången
och väggen i trappan.
Har provmålat med Basilika och Creme.....
just nu så vet jag inte!
Basilika ser lite mörk ut....och Creme blir för ljus.
Måste vänta och se hur det ser ut i dagsljus.
Hur vi ska göra med väggarna i vardagsrummet vet jag inte....
måla eller tapet...vet inte....färg...vet inte.
Trappan ska i alla fall få ett sista lager i helgen!....
Men i morgon blir det inget målande för min del...
jag ska på AW med Lena och Marina.
Alexander ( Marinas yngsta)
ska spela på Storsjöteatern
och vi ska dit å digga! :O)

Men före det så ska jag hjälpa en god vän med lite bil....
och så ska jag laga en nagel...
....å jobba förstoss!

Full fart mot helgen!





Push to add drama!

Kanske en idé till att få lite fart på torget i Östersund! :O)


Hugaligen!

Har målat taket i vardagsrummet ännu en gång ikväll...
nu protesterar min min kropp och vill inte mera!
Ajajaj ojojoj...ont över allt!
Men bra blir det i rummet!
I morgon ska det målas ännu en gång!....
Sen ska det tapetseras med början i hallen.
Nu dör jag i TVsoffan!



Stjängelmygg!

Eva Dalgrens "Ängeln i Rummet" översatt till jamska!
( Christina Kjellsson)


Mitt i veckan!

Idag skiner solen från en klarblå...och fåglarna kvittrar!
Katterna hade inga betänkligheter om att gå ut idag
och promenaden till kontoret gick av sig självt!
Tänk så olika start dagarna kan få!
Och ändå har jag värk i varenda led och muskel i hela kroppen
efter gårdagens attack på vardagsrumstaket...det känns OK ändå!

 Har ett möte nu på morgonen
som jag önskat att jag tackat NEJ till.....
.....SPP Tjänstepension....
....viktigt men tråkigt!
 Mysa med mina fötter
på eftermiddagen....
och måla tak ikväll....

Det var väl i stort min onsdag!
 Vad gör du idag då?


I kväll har jag målat taket i vardagsrumme...

100media_imag024 (MMS)

I kväll har jag målat taket i vardagsrummet en gång...det tog två timmar! Det ska målas minst två gånger till.....!


Uppstart!

Så var det dax att starta upp en ny vecka med jobb och annat!
 Jag fortsätter att ha ångest och dåligt samvete
över saker som jag borde fixat men inte fixat.
 Årsmötet för Lillänge Husägarförening tex....
VARFÖR väntar jag alltid med detta så jäkla länge??
Måste fixa det denna veckan....MÅSTE!
 
Och så snöar det idag...på tvärsen!
Måste det alltid blåsa
så att snön kommer på tvären
och murar igen en helt å hållet?!
Nu räcker det med snö...
vill inte ha mer snö!

 Annars så består denna veckan av jobb...
måla å ev. tapetsera...
möte med min mentor
 och så ska jag fixa mina fötter - älskar fotvård...
det ska bli så jäkla skönt!
OCH så ska det ska bli lite kilometrar på löpbandet!
 
Kortvecka är det oxå...!
....och kalas på lördag..igen! :O)


...med en otrolig fart...


.............tog påskhelgen slut!

Jag har hunit massor men ändå är det otroligt
att den är slut...helgen!
Vi har rivit tapeter...målat...ätit god mat..
festat...badat tunna och gått på krogen
i en salig blandning!
Jaa...igår hände inte mycket
men det gör ingenting
så jäkla roligt som vi hade på Cokken på lördagen.
I lördags så hade vi påskmiddag med grabbarna + Lena B...
badade tunna och gick på Pub!
Pelle följde med efter många om å men
och vi hade så jakla kul!
ett band spelade..PÖBB T BÖBB hette bandet..
spelade cover och var sååå jäkla bra!
Som sagt igår hände inte mycket
men idag har vi målat hela dagen...handlat mera färg och målat.
Nu har vi gjort av med 20 liter färg + 4 sprayburkar
och vi är inte klara på långa vägar!.....
Vardagsrummet hänger ju liksom med i hallen
...bara att fortsätta!


Middag lördag....










Cokken...!







Bandet Pööb T Pöbb som spelade....skitbra band!

Hallen som blir vit å fin!

 


Vi fortsätter vårt målande.....bra blir det!

100media_imag023 (MMS)

Vi fortsätter vårt målande.....bra blir det!


Feeling Good!

downloads_img_30 (MMS)

Feeling Good!


Redo för en kväll på byn!

100media_imag020 (MMS)

Redo för en kväll på byn!


Bad i tunna!

100media_imag019 (MMS)

Bad i tunna!


Samling vid pumpen!

100media_imag017 (MMS)

Samling vid pumpen!


Saxon önskar alla Godnatt!

100media_imag015 (MMS)

Saxon önskar alla Godnatt!


Projekt måla trappan!

Nu är vi i alla fall igång med vårt nästa projekt....
måla trappan...tapetsera hallen....måla tak!
Det kommer nog att ta mer än denna helgen
men nu är jag lite mer contenta...
inte så stressad som i morse!
Lars har ju lov till veckan
och har lovat att komma hem å hjälpa till...
i alla fall några dagar!

I morgon ska vi äta Påskbuffé med grabbarna
och så kommer bästa Lena hit å käkar...
å vi ska gå utå ta en öl på kvällen!
Kram till er alla denna Långfredag!









Långfredag!

Det blev en liten sovmorgon
och fika framför TVn med Lars
innan det nya renoveringsprojektet
"måla fulfurutrappan"drog igång
med buller å bång.
Det började egentligen med att vi skulle tapetsera om hallen..
det ena ger det andra
så nu är det tapetsering....
målning av tak....å måla trappa!
Vet inte riktigt om det var detta jag tänkt mej i påskhelgen...
men när ska det göras om inte när man är ledig.
På vanliga vardagkvällar orkar då inte jag nånting!
Men just nu så fäller jag en tår för projektet är mej övermäktigt
och jag vet inte riktigt hur jag ska orka.
Pelle har rivit tapet och jag slipar trappa...så tråkigt!
Nu har Pelle gått ut och gått och jag fortsätter mitt tröstlösa slipande...
tycker inte att jag har tid att promenera.
Nääe fy...skulle inte ha börjat med något över huvutaget!
Trött å less innan jag knappt börjat!

Skulle ha åkt och hälsat på Anna & Olivia i Vemdalen i stället!

Gla Påsk på re!





Lars är hemma ikväll...bra för modershjärt...

100media_imag010 (MMS)

Lars är hemma ikväll...bra för modershjärtat! <3


Påskmys på jobbet!

100media_imag009 (MMS)

Påskmys på jobbet!


Skärtorsdag!

Nu börjar påskhelgen....
och jag har inte fått fram ett enda påskpynt....
inget påskris.....
ingen påskmat!
Ska åka och handla idag på lunchen...
och kanske även skaffa i alla fall ett påskris!
Välstädat har vi i alla fall
och det är skönt!
 Pelle åker till Ramsela idag
 så i vanlig ordning får jag släpa all mat själv...!
 Men det ska väl fungera denna gången oxå...
trots att det kommer att vara kaosmycket folk på affären....
och på systemet!
 
Jag ska
jobba till 2 idag....
det ska bli skönt med lite ledigt!

"Skärtorsdagen har sin grund i ordet skära med betydelsen 'göra ren'.
Det var på skärtorsdagen som Jesus tvättade lärjungarnas fötter
och instiftade nattvarden.
Dagen infördes i kyrkoåret under 300-talets andra hälft
och firas bl.a. som en försoningsdag för botgörare."
(Nationalencyklopedin)

Glad Påsk önska jag all mina läsare!



Middag med vänner igår!

100media_imag008 (MMS)

Middag med vänner igår!


.....å efter frissan! :0)

100media_imag008 (MMS)

.....å efter frissan! :0)


.....före frissan.......

100media_imag005 (MMS)

.....före frissan.......


Sommarkatten!

 
"Förra sommaren, en årstid så ljus
kom en familj till sitt sommarhus.
De skaffa...
en katt så liten och go
natt och dag den inne fick bo.
Han myste och trivdes i moderns famn
att matas, kramas och kallas vid namn.

Men sommaren tog slut och hösten kom sen.
Semestern var över, familjen for hem.
Och katten den tänkte: Vad gjorde jag för fel,
vad hände med barnens lek och kel?
Jag står här vid dörren och väntar på er.
Säg mig: Älskar ni mig inte mer?
Där satt han på trappan dag och natt,
han var ju bara en sommarkatt!!
Kylan kröp närmre och snön föll vit.
Varför kommer ni inte hit?

När våren och sommaren nalkas igen
kommer familjen tillbaka till sitt sommarhem
"Kom lilla kissen" ropar de lent,
men för han som blev lämnas var det redan för sent.
Under en lövhög han ligger så still,
den kärlek han fick då räckte ej till.

Av kyla och svält ett kattliv dog ut.
Och detta på grund av att sommaren tog slut

TILL ALLA SOM SKAFFAR KATT NU TILL SOMMAREN !
MAN ÖVERGER INTE ETT LIV ..."



(Lånat på FB)

Vacker!

Idag ska jag till frissan...en ny frissa...
en jag känner men som jag aldrig varit till förut!
Jag ska gå till Margareth Kärngaard på Salong Vacker.
Maggan och jag gick i skolan tillsammans
på 60-70 talet...
sen har vi varit med i samma nätverk som företagare.
Jag har inte varit till frissan
sen före jul....
ser faktiskt inte klok ut!
Jag hade inte tänkt gå på länge än
men nu står jag inte ut längre....
med en långhårig...gråhårig....ickefrisyr!

Pelle har haft åsikter
om att jag springer till frissan...
han tycker att jag kan klippa och färga mitt hår själv!?
Så nu tänkte jag visa honom vad vacker jag blir
 när jag INTE fixar håret...
men han säger ingenting om hur jag ser ut...
nu MÅSTE jag bara fixa till mej!

Mggan på Salong Vacker!






Tupperware och tapeter!

Nu har jag slängt bort alla mina gamla tupperwareburkar...
ÄNTLIGEN blev det av.
Jag har varit så erbarmerligt trött
att leta låda och lock som passar ihop med lådan
så nu åkte alla burkar...ett helt skåp blev tomt.
Jag har köpt 10 st nya burkar...likadana!
Inga problem med att para ihop dessa inte!
Tänk att det ska ta så lång tid att ta tag i sånt....
och JA JAG VET att det är dyra å bra burkar
men mina var gamla å äckliga....köpta nån gång på 90-talet!

Sen har vi varit och handlat taprt till hallen oxå...
snabbt som tusan bestämde jag mig...
inget massa välja hit å dit...snabba ryck och fin tapet.
Ikväll blev det tvättstugan och inte löpbandet....
men jag har gått till och från jobbet + 30 min på lunchen
så jag har inte legat på latsidan!



How to Meditate in a moment!








Snöstorm!

Idag har vi full snöstorm...
inte så kul tycker jag!
Även om jag vet att det är tillfälligt och övergående
så vill jag inte ha mera snö nu.
Nu kan det bli vår!
Men å andra sidan så är det ju så här våren funkar i Jämtland....
en å annan snöstorm!
Faktiskt så är det bara början av april
och i år är våren väldigt tidig. 

Vi ska titta på tapeter till hallen idag....
det ska tapetseras och målas....
gruvar mig för att slipa trappan
ooh måla den
men det är ett måste om vi ska tapetsera.
 Det blir väl vårt påskprojekt....tapetsera och måla.
Bara vi jobbar tillsammans
så tycker jag att det är kul! 
Jag ska bjuda Elins familj på middag en av dagarna i påsk
men annars är det lugnt hela påsken!
 
Önskar alla en bra vecka!


Trespass!

Kvällens film verkar jätte bra!
Har du sett den?



April..april din dumma sill....!



Jag har INTE blivit lurad idag...vad jag vet!
Vi har så gott som städat färdigt
och jag är mer än nöjd över min mans insats...
han har verkligen slagit knut på sig själv denna helgen! <3
Han bruka smita undan...!

Vi har varit ute på varvet i Mjälle
Våffelfest med Fröså Båtklubb.
Inte så kul väder men det till trots
så dök det upp över 30 personer!
Vi fick sitta inne och äta
men alla kom ju inte samtidigt så det funkade ju.

På vägen hem handlade vi och så parkerade vi bilen
och tog en promenad runt Lillsjön...
soligt men blåsigt.
Nu har vi full snöstorm...växalande om man säger!
Nils kommer hem på middag idag
och jag har en söndagsstek i ugnen...
har sökt Lars och Elin oxå för att bjud in dem med...
men Lars svarar inte så jag vet inte hur det blir...!?
Det var den helgen det...mycket bra saker blev gjorda!













Saxon två år!

Idag fyller vår goa Saxon 2 år!
Tänk vad tiden går...och att han överlevt så länge hos oss!
Han är en jätte härlig katt....
full av kärlek...nyfikenhet och lekfullhet.
Tant Alice uppskattar inte alltid hans hyss!
Grattis till goa killen!



Vi käkar våfflor med Frösö Båtklubb ute på...

100media_imag003 (MMS)

Vi käkar våfflor med Frösö Båtklubb ute på varvet i Mjälle.....blåser så vi sitter inne!


RSS 2.0