Sluta tidigare

Det tänkte jag att jag skulle göra idag !
-
sluta tidigare nu när solen skiner och allt.
Jag började att tänka på att jag skulle sluta tidigare när klockan var 14:15.
Klockan 15 hade jag inte packat hem och farit hop ännu!
När klockan var 15:30 så ringde jag älsta sonen,
han hämtade mig och vi for och handlade.

Hemma väntade två glada katter som tyckte att det var jätte härligt
 att komma ut i solen och snön.
Jag tillbringade en halvtimma ute med dem,
dom älskar att jaga snöbollar som man kastar. 
Jalle & Heavy blev så kaxiga att dom gjorde ett besök hos grannen,
som hade sin altandörr öppen.
Dom kom fort ut kan jag intyga, grannen har nämligen en stor svart hund,
en Flat Golden tror jag att det heter.
Nu sitter dom så kattpojkarna och darrar på övervåningen
och lär ju bli inne resten av kvällen.  
Jag fixade hamburgermiddag, och grabbarna hjälpte till att packa in i kylen.
Vi åt när mannen kom hem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0