Sugen på sött!

Sötsugen är jag helt plötsligt!

image934

Kladdkaka
Det finns många varianter på kladdkaka.
Den här bakas på kakao och ska vara riktigt mjuk i mitten.

Förberedelsetid: 10 min
Tillagningstid: 10 min
Färdigt på: 20 min

Ingredienser 150 g smält smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
2 dl mjöl ströbröd

Gör så här
1. Sätt ugnen på 175 grader, varmluft. Om inte varmluft används, 200 grader.
2. Smält smöret och låt det svalna av. Blanda i resten av ingredienserna.
Ta ett ägg i taget. Avsluta med mjölet.
3. Smöra och bröa en form, gärna med löstagbar kant och häll i smeten.
4. Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 10-20 minuter
(beroende på hur kladdig man vill ha den).
5. Servera kladdkakan med grädde eller glass.

Gott gottigottgott!!

Kommentarer
Postat av: Gubben

Ja, är det inte konstigt vad gott det är. Mycket vispgrädde ska det va oxå...

2008-02-04 @ 22:45:09
URL: http://gubben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0