Dag 2

Wassbacken - Karlsborg 4,6 mil!
Nu har vi passerat Lanthöjden
och kanalens högsta punkt med 91,5meter över havet.
 Vi har idag haft en hel del uppförsbackar
som nästan tog knäcken på oss i värmen.
Det har varit en bra bit över 35+ och helt vindstilla.
Jag har nog druckit över 2 liter vatten,
tur att man passeerar kyrkogårdar där man kan fylla på,
 för många andra ställen till vätskestopp fanns inte denna dag.
En ganska tråkig sträcka har det varit idag
som inte gick utmed kanalen många kilometrar.
 Vi har kämpat på som tusan
och jag svettas fortfarande floder.
En skön lunchpaus hade vi dock vid sjön Viken
där vi kunde bada och må gott efter halva stäckan.
 Nu bor vi på Vandrarhem i Karlsborg
 och rummet är varmt som i en bastu.
Jag vägrar att gå ut innan solen svalnat lite mer.
 Min kropp har fått den sol den behöver för dagen.
Trots solskydd på 30 i skydd lyser mitt fejs som värsta stopplampan!

Nu ska vi relaxa en stund sen blir det middag på Hotell Wettern kl.18:30.

       

 

Kommentarer
Postat av: Maggan

Två frågor!

Har Sven bränt sig? och

Varför har du ett gult pesar på huvudet?

2008-07-27 @ 20:57:18
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Anita till Maggan

Svar på fråga 1 = Ja, Sven har bränt sigt!

Svar på fråga 2 = Pessaret är mitt gula linne virat runt huvudet för att inte jag ska bränna skalpen!

2008-07-27 @ 23:58:17
Postat av: Marina...klibbig..:/

Kom just åter från lunchen...passerade övergångsstället ovanför Pause...och mitt på möter jag Lars, Knut och Emil...;o)

2008-07-28 @ 13:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0