På plats!

Efter en massa rännande hit och dit är vi nu på plats i Huså
- vårt älskade paradis på "framsidan" av Åreskutan.
 Här råder lugn och ro
 och man är "på plats" nästan innan man kommit hit.

 Vi började med att ränna runt på Lillänge
 efter en del "måste ha" grejer.
Bla bolaget - men det gick undan,
inga köer att tala om.
Sen ner på Willys för att handla.
Vi plockade efter färdigskriven lista
så jag tyckte att det gick fort och bra,
men Pelle ville ut efter 30 minuter
 - nåväl, han följde ju i alla fall med. ;O)
 Väl i kassan så blev det en avstämmning
- upp med alla varorna igen
på bandet,
vi hade scannat in två tunnbrödpaket för myccket.

 När vi kom upp till Huså
så var det bara att trampa "mördarbacken" upp i djupsnö.
( alla som varit hit vet vad jag pratar om!)
Vi bar det vi kunde
- resten hämtade Pelle med skoter och släp.
 Det tog väl en 3-4 turer med skoter innan allt var uppe.
 Jag skottde av bron och bar in ved,
samt tände upp i båda spisarna.
Vattnet hade frusit, men nu är det löst. 
Tur att vi har värme kopplat på vattenledningen in
 när det nu envisas med att vara så här kallt.
Just nu är det - 15 grader!

Det blir en snabbvisit detta
- måste åka hem
redan i morgon förmiddag
då Pelle har lite fix för sig.
Men det känns bra
att vi har åkt upp med all mat
å lakan å annat nödigt inför Julhelgen.

 Ikväll ska jag plock undan lite skid och skoterkläder
som ockuperar hela hallen,
vi ska äta en god men lättsam middag och se på film.
Det är nog så att julkännslan kan infinna sig till slut ändå!

Önskar er alla en skön lördagkväll! :O)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Myyyysigt!

2009-12-19 @ 19:05:36
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Marina

Mördarbacken i djupsnö...jisses. Jag blir andfådd bara av tanken..:/ Jag har gjort knäck och risbräck idag och den enda utestunden blev återvinningen på Konsum - motvind hem. Ha en skön kväll!

2009-12-19 @ 20:32:53
Postat av: lENA

Ja du, "mördarbacken" är inte att leka med, det vet jag det!

2009-12-19 @ 21:43:45
Postat av: maggan svensson

Vad mysigt det ser ut att vara, önskar dig o fam. en riktigt God Jul. Vi har fått låna barnbarn i helgen när barnen förlustar sig i stockholm så det blir tidiga morgnar i helgen men mysigt är det.

2009-12-20 @ 07:27:18
Postat av: Karin

Rena konditions-testet att gå i den backen.Bra att gå i efter julmaten..=)

2009-12-20 @ 09:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0