Operation......

Det blev nedsövning och en operation för Alice.
 Veterinären kände att hon hade en ganska stor svullnad bakom såret
så dom sövde ner henna och tömde varbölden och så lades ett drenage
som hon ska ha till på måndag.
Hon vinglar omkring här
hemma helt groggy av sömnmedel
och med strut på huvudet.
Och det rinner ur dränaget hela tiden!
Jag har ingen aning om vad som hänt
henne
och det känn inte bra.
Om det är skatorna eller om hon varit i sagsmål,
den tanken kan jag stå ut med.
 Men tanken på att någon kanske med flit har gjort henne illa
står jag inte ut med.
Stackars lilla Alice!
Ut vill hon oxå -
sitter och sniffar luft i dörrspringan
som hon inte kan forsera med struten på huvudet.

 I morgon får Pelle och Nils vara hemma för vård av katt
- dom har ju fortfarande semester.

Tjoohoo - nooot! :O(


Alice vilar i solen på golvet i hallen!

Dränage rakt genom såret!

Kommentarer
Postat av: Tony

Stackars kissmiss

2009-07-22 @ 18:47:49
Postat av: Nina

jaa det synd om kattstackarn! Huffa! Å dej me!

2009-07-22 @ 19:09:46
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Titti

Stackars Alice.

2009-07-22 @ 19:56:47
Postat av: Lena

Stackarn, men det blir bättre! Bra att dom upptäckte böden och kunde operera på en gång.

2009-07-22 @ 20:28:35
Postat av: Marina

Läge att sätta en liten webcam på katterna kanske....? Nils kan säkert konstruera en..;o) Klappa lilla Alice från mig.

2009-07-22 @ 21:52:33
Postat av: Maggan

Ååå, stackars liten.

2009-07-22 @ 22:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0