Trötter ~ dax att hoppa på "sovtåget"!

bild0279 (MMS)

Trötter ~ dax att hoppa på "sovtåget"!


Chinese takeaway!

Det blev hämtmat idag till Pelle och mej!
Snabbt och bra eftersom jag ska iväg på äventyr.
 Inte så ofta vi kör hämtmat så det kändes lyxigt!
Kinamat är prisvärt och MYCKET MAT får man!

Tjolahopp....nu ska jag vidare!


Hemma igen!

 Vi är hemma igen har hunnit plocka upp
och varit ute på en promenad.
Ikväll ska Emil, Lars och Nils ut och äta med farmor & farfar
- jag har annat för mig och kan inte följa med.

Vi tittar just nu på Så mycket bättre från i lördags
- det programmet är verkligen bra!


En ny dag!

Här vaknar vi sakta - ser på film och dricker kaffe.

 Jag känner mej trött trots den extra timman vi fått idag.
 Men det gör inget att jag är trött
- ska ju inte göra nånting.

Filmen vi ser är otroligt knäpp och konstig
- den heter Arrested Development.
 En serie
som tydligen har gått på TV
alla är helt knäppa !


Tänkte just att klockan var mycket och dax...

bild0277 (MMS)

Tänkte just att klockan var mycket och dax för sova ~ så blev hon plötsligt bara "barnet" när jag fick backa en timma!


Kvällens outfit verkar vara .... Badrocken!

bild0274 (MMS)

Kvällens outfit verkar vara .... Badrocken!


Lördagsmys med dator!

bild0271 (MMS)

Lördagsmys med dator!


After bastu ~ nu dax för middag!

bild0270 (MMS)

After bastu ~ nu dax för middag!


Copperhill!

Vi har fikat på Copperhill!
Parkerade bilen och gick hela vägen upp till hotellet
( inte riktigt hela vägen - men nästan!)
och sedan ner igen.
God varmsmörgås
åt jag och så en kopp kaffe.
Det var en hel del folk där trots att det är Off Season!
Mysigt att sitta där vid brasan och titta på folk.
Jag ville åka till Åre men Pelle ville inte
då struntade vi i det.

Nu eldar vi upp i bastun och tar en öl!




Vi åker på utflykt ~ regn regn regn !

bild0269 (MMS)

Vi åker på utflykt ~ regn regn regn !


Godmorgon!

Vi har som vanligt sovit länge
- det blir ofta så här i stugan!

Mörkt och grått
är det ute
- himlen är aldeles svart men det regnar inte ännu.

Jag gjorde en stor omelett åt oss till frukost
- med svamp och skinka.
Nu dricker vi gott kaffe
och ser på film.

Vi får väl se vad dagen har att bjuda på
- kanske blir det en liten tur in till Åre.
I eftermiddag ska vi tända upp i bastun
- det blir skönt!
Men först måste jag nog städa
- det var ett tag sen jag röjde där!

Men än så länge så softar vi .....och ser på film!


Vi säger Godnatt min dator & Jag!

bild0268 (MMS)

Vi säger Godnatt min dator & Jag!


Myspys i stugan! Så halt i Mördarbacken at...

bild0266 (MMS)

Myspys i stugan! Så halt i Mördarbacken att jag nästan inte kom upp!


Nu är vi på väg till Huså! Det regnar små...

bild0265 (MMS)

Nu är vi på väg till Huså! Det regnar småspik ~ inte på kul väder.


Fredag.....igen!

Jag har varit ner på sjukhuset en sväng igen nu på morgonen
- det var något dom glömt att kolla igår.
Men det gick snabbt - var klar på bara 5 minuter!

Idag ska jag vara lite ledig på förmiddagen
- ska till frissan!
Det är bara jag och Nils på kontoret då Ulf är ledig!

Vi sticker till Huså ikväll - Pelle och jag.
Emil skulle på nån fest....likaså Nils
och Lars skulle på premieren av någon film ikväll.
 Hoppas på en fin hösthelg i stugan
- bara mysa på och elda i spisen!

Önskar er alla en skön helg!



Smågodis!

Pelle och jag har delat på en liiiiten skål med godis
- tiggde till oss lite
av Emil och Lars.
Jag som i vanliga fall är så gott som sockerfri
känner mig helt svettig - proppad - trött och slut.
Tror jag fick en sockerchock!
 Och törstig som bara den är jag oxå 
- tur att man inte äter godis
så ofta.

Ser på TV och suckar å pustar - detta var jobbigt!



Bloggen fyller 3 år!

Grattis till min blogg som fyller 3 år idag!

Nästan var dag har jag skrivit
något här på jamtlandspower.se
- det har varit mycket roligt och det är så kul att nu vill läsa.
Från början var ni några få trogna som läste och kommenterade.
Nu kan det vara upp emot 40-50 st som är in på min blogg
men inte så många som kommenterar.
Det gör inte så mycket
jag skriver ju mest för min egen del.
 Nå i alla fall så säger jag
Hipp Hipp Hurra till bloggen & mej idag!

Här kan du läsa vad jag skrev om min första månad som bloggare 2007!




Spelar Julmusik i datorn! :-D

bild0263 (MMS)

Spelar Julmusik i datorn! :-D


EKG!

Idag på morgonen har jag varit på Fysiologiavdelningen på sjukhuset
och gjort ett EKG - ett arbetstest för hjärtat.
 Inte för att jag har problem med hjärtat
utan för att jag ingår i en undersökning om ärftligt genetiskt fel
...en mutation som kallas för LOTS = långt QT-syndrom.
Jag har inte detta syndrom
( är det redan konstaterat med hjälp av blodprov!) 
men dom ville ändå kolla mitt hjärta
 - och det var bara bra med mej! :O) 

Min kondis var jätte bra
-  de normala värderna
för en kvinna i min ålder låg på 100
och jag låg jag på 150! :O)

Jobbigt var det att cykla
med motstånd på träningscykeln
- som att cykla i brant uppförsbacke i 10 minuter.
Jag var helt svettig efteråt!

Överläkaren tittade länge på mina resultat
och sen sa han att det var helt OK.
Så sa han plötsligt att han kände igen mej
och undrade om vi gått i skolan tillsammans
- det visade sig att han gått i min brors klass
och att han umgåtts mycket med en som gick i min klass. :O)

Nåväl....det var riktigt skönt
att få en genomkörare så där på morgonkvisten
- kanske dax att plocka upp träningscykeln
 som står i källaren!


NU E JAG SUR ! Gillar inte att bli förd b...

bild0260 (MMS)

NU E JAG SUR ! Gillar inte att bli förd bakom ljuset ! :-@


Mörkt som i graven!

Fy vad jag var trött i morse när det var dax att kliva upp
- tror att jag stängde av larmet minst tre gånger.
Tur att Pelle skulle ta bilen så jag fick lifta med honom till kontoret.
 Jag är själv idag oxå - på kontoret alltså!'
 Men i morgon är Nils och Ulf tillbaka igen.
 
Det skulle egentligen vara tjejmiddag ikväll
- men Lena är sjuk så det blir inget!
Så synd för jag hade så sett fram emot att få gå till Karin och äta
- Nu har vi kvar det till veckan som kommer!

 Saxon är sjuk - han har maski magen!
Har gett honom maskmedel
men jag vet inte hur mycket jag lyckades peta i honom
- kanske måste ge en omgång till.
 Han äter å äter å äter
men orkar endå inte gå ut eller leka
 - han ligger mest och vilar!
Alltid är det något med dessa små älsklingar! 

Nu är kaffesasten över och det är dax att sätta fart på tangenterna
 och skriva order.

Kram på er och ha en bra onsdag!


Snabbmiddag och hemmakväll!

Känner mig ganska slut
efter en dag med ständig telefonpassning
- men roligt var det absolut!
 
Det blev snabbmiddag på Korv & Bröd!
Erik kom förbi
och käkade med oss
- han skulle lämna tillbaka nyckeln.

 Pelle stack på möte
med båtklubben
och jag pös ihop i soffan  - orkar inget mera iväll.
Tänkte att jag skulle
förbarma mig över bokskåpen
- men ikväll kommer det inte att ske.

Det är så tyst och skönt
hemma
ingen som pratar eller spelar musik
- jag läser och surfar runt lite på nätet.
En lugn hemmakväll med bara mej!

Fundera oxå över hur vi ska inreda
de tre "tomma" sovrummen
som nu finns i huset
 - ett sånt problem vaa!?
Tror att det blir ett kontor
- ett gästrum
och en Walking in Closet
- VAD tror ni om det???
Bra idé va?
Gäller bara att få med Pelle på detta oxå
 annars är det kört!
Mycket fina färger och tapeter
finns det
- och i vårt slitna 70 tals hus kan allt bara bli bättre! :O)







Är soffpotatis ikväll! Har sedan promenera...

bild0254 (MMS)

Är soffpotatis ikväll! Har sedan promenerat 3 x 30 minuter idag! :-P


Än så länge är det lugnt!

Ingen stress ännu på kontoret
- telefonerna ringer i lagom dos! :O)
 Nils och Ulf åkte till Finland
i morse
nu får jag klara mig själv i några dagar.

Vi fortsatte vår röjning hemma
och jäklar en sån energi man får av att kasta
eller i alla fall göra sig av med saker.
Bort med allt skit
man tror att man någon gång skall använda.
Det enda jag har svårt föratt slänga är saker som barnen gjort i skolan
- dom ligger i en kartong och väntar.....!
Våra bokskåp skulle oxå behöva en omgång
- vem använder lexikon nu för tiden??
Bort bort bort!! :O)


Inget internet ikväll så här ligger jag oc...

bild0252 (MMS)

Inget internet ikväll så här ligger jag och glor ~ väntar på att Alice ska behaga komma in !


Ny vecka!

Tog bilen till jobbet imorse
- det snöade blötsnö och jag skulle ha med mej två datorer
.....funkar dåligt med cykel så det blev bil idag.
Sen hade jag glömt min mobil hemma
och fick vända om för att hämta den!

 Denna veckan blir det fullt upp för min del
 - Nils och Ulf åker till Finland i morgon
och blir borta till på torsdag
 - jag blir ensam på kontoret.
 Bokföringsbyrån kommer i morgon
- jag ska göra ett arbetstest på sjukhusets fysiologiavdelning på torsdagmorgon
och så har jag ett annat möte på fredag förmiddag!
Det får väl lov att gå på något vis
- måste man så måste man!
Nu ska lönerna bli klara
- det är prio ett!

 Önskar er alla en bra vecka!


Söndag kommer före....måndag!

I dag har vi pysslat med massor
 - i alla fall på eftermiddagen!
Jag tog det otroligt lugnt hela förmiddagen
och pyyyste på i mina sovkläder till klockan var nästan 11.

 Vi startade eftermiddagen med en härlig promenad i höstsolen
- underbart väder idag!
Vi var förbi graven och tände ett ljus!<3
 Sen förbi på KAPAB för att hämta min dator
 och alla papper till löneberäkningen...som måste ske ikväll.

 Väl hemma kavlade vi upp ärmarna
 och tog en storröjning i våra två källarförråd
- det blev så jaäkal bra.
Två säcka gick till sopor och minst 6 säcka skänker vi till Kupan.
Jag är riktigt nöjd med vår eftermiddag! :O)

God middag har vi ätit
med Lars & Emil
 - Nils fattas oss men han hade annat för sig ikväll.

Nu ska jag som sagt räkna löner
- måste vara klara i morgon!



 Önska er alla en skön söndagkväll!



Home at the Ranch!

Jaha då var man hemma
- tänk så snabbt en vecka kan gå när man har roligt!
För  roligt har vi verkligen haft.
Vi har ätit & druckigt gott och legat i solen och slappat.
 Vi har umgåtts med vänner och med varandra!
Sovandet har det varit lite si och så med då våra sängar var en katastrof
 - gäller naturligtvis oss gamlingar, ungdomarna har sovit som stockar.
 Två dagar regnade bort men det är inget att hänga läpp över
 - vi känner att vi fick mycket värme och sol de övriga dagarna.
 Jag hade gärna stannat några dagar till
- 10 dagar hade varit perfekt!

Vi kom hem tidigt på fredagmorgon
och jag var ledig fredagen.
Det blev en del sova och mycket gosa med katterna
- Alice och Saxon var mycket nöjda
med att ha oss hemma igen.
 Idag har jag städat och tvättat och handlat
 och sen blir det nog inte mer idag
- ska se på "Så mycket bättre" på TV4.

Här kommer lite bilder från vår vecka i Turkiet!


Inte den bästa utsikten från vår balkong
- men lite av havet kan man se! :O)


Första......


dagen.......


på.......


stranden! :O)


Nils! <3


Lars! <3


Emil! <3


Pelle!<3


Pelle tar en promenad längs stranden!


En öl på stranden med Sven &.......


...Lena! :O)


Underbara vågor!


Sven & Lena i solen vid havet! :O)


Grabbarna slappar på rummet!


En stund före hemfärd
- vid polen!

( fler kort ommer senare! ;O)


En slapp kväll i TVsoffan ~ skönt att vara...

bild0250 (MMS)

En slapp kväll i TVsoffan ~ skönt att vara hemma igen! Önskar er alla en trevlig helg! <3


Pelle och jag surfar och dricker vin i bar...

bild0249 (MMS)

Pelle och jag surfar och dricker vin i baren före hemfärd!


Sista middagen snart åker vi hemåt!

bild0247 (MMS)

Sista middagen snart åker vi hemåt!


Emil badar ~ underbara vågor idag!

bild0240 (MMS)

Emil badar ~ underbara vågor idag!


Efter ännu en dag med regn ser vi fram emo...

bild0237 (MMS)

Efter ännu en dag med regn ser vi fram emot en morgondag med SOL!


Öl ~ kortspel och facebook i polbaren!

bild0236 (MMS)

Öl ~ kortspel och facebook i polbaren!


Ännu en härlig dag på stranden! Lite molni...

bild0231 (MMS)

Ännu en härlig dag på stranden! Lite molnigt dock ~ risk för regn i kväll!


En öl i strandbaren!

bild0230 (MMS)

En öl i strandbaren!


Ännu en kväll på Oscars!

bild0229 (MMS)

Ännu en kväll på Oscars!


Dax för middag!

bild0226 (MMS)

Dax för middag!


Röd som en kokt kräfta är jag efter en dag...

bild0225 (MMS)

Röd som en kokt kräfta är jag efter en dag vid havet! B-)


Blixt och dunder !

bild0220 (MMS)

Blixt och dunder !


Vi spelar kort!

bild0219 (MMS)

Vi spelar kort!


Middag vid polen!

bild0218 (MMS)

Middag vid polen!


Solen är tillbaka!

bild0216 (MMS)

Solen är tillbaka!


Regnet öser ner idag ~ det går knappt att ...

bild0215 (MMS)

Regnet öser ner idag ~ det går knappt att sticka ut näsan! :-/


Sitter på Oscars och dricker kaffe drinkar!

bild0211 (MMS)

Sitter på Oscars och dricker kaffe drinkar!


Lite vin på balkongen ~ vi har 28 grader v...

bild0204 (MMS)

Lite vin på balkongen ~ vi har 28 grader varmt!


Nu er vi framme i Turkiet ! Sitter i busse...

bild0202 (MMS)

Nu er vi framme i Turkiet ! Sitter i bussen på väg till hotellet . B-)


Borde packa........

...............men här sitter jag och oroar mig
över sånt jag inte rår på!


Vi ses - jag tar Pyttan med!


Kleopatra Dream Beach Hotell


Morgon har redan vaknat!

Morgon på Kungsholmen

Morgonen har redan vaknat,
ljuset som jag länge saknat
får en värld av värme komma åter.
Dagen väntar utanför
och när jag dig försiktigt rör
kan ingenting förhindra att jag gråter.


Bort över ängarna, din hand i min
springer jag fri i doft av sol och vind.
Min morgondag är inte viktig nu
vad som känns riktigt nu
är bara du.


In bland träden ska vi vandra
oberoende av dom andra
fria i den värld som sett oss komma.
Se ut över äng och grönska
sätt dej på en sten och önska
be om ljus och be om ändlös sommar.


Kom följ mej bort i mina barndomsspår,
låt vinden svepa mjukt kring hals och hår.
Känn gräset mot din kin och blunda tätt
känn att det här är rätt
av allt du sett.


Låt oss ta en bit av tiden
glädjas åt varandra i den tid
som finns i minnet av en sommar.
Morgonen har redan vaknat
ljuset som jag länge saknat
väntar mig därute när jag kommer.





Så skönt!

Nu är allt löst -
mina härliga grannar
Siv och Krister
ska ta hand om Alice & Saxon
när vi åker
till Turkiet! :O)
 Nu kan jag slappna av och packa i lugn å ro!
 Bra att jag vågade fråga!!

Det som i nuläget inte är OK
 är att Nils fortfarande inte fått sitt pass
som han beställde för över en vecka sedan.
Vad gör man
om inte det kommer i morgon då?
 Alltid är det något att nojja över!

Vanlig dag i morgon
och sedan fortsätta att packa!

Alice! :O)


Saxon som bäbis! :O)



This is it!

I kväll gäller det - This is it!
Nu ska jag över till grannen och kolla om dom kan vara kattvakt.
 Sen ner i källaren och hämta resväska
 - packa är det som gäller i kväll....i alla fall börja!
Planet går 8:30 på fredag
- det innebär att vi måste vara ute vid flyget vid 6:30....
Nils får nog lov att sova här
torsdag till fredag
om detta ska gå smidigt!

Men nu ....över till Grannen!


Grattis Ludwig!

Idag fyller syrrans yngsta 16 år
- Grattis Ludde! <3


Jag har verkligen segat på idag på morgonen
- trodde aldrig att jag skulle ta mej till kontoret.
Men när köket ser ut som ett bombnedslag
och tvätten måste tvättas innan resan
så blir morgonen plötsligt kort!

Igår läste jag en massa på nätet
om hur man bäst gör med katter när man ska på semester.
 Det är bäst att någon kommer hem till oss
och ser till dem två gånger om dagen
 - Kattpensionat är ingen bra idé när det gäller katter.
Dom blir bara stressade av att "bo granne"
med en massa katter dom inte känner.
 - för mycket främmande dofter som bara stressar upp.
Så nu hoppas jag att någon av grannarna
är villig att gå hem till oss morgon och kväll under en vecka.
Det blir ju inte riktigt en vecka heller för Erik flyttar på lördag - söndag
och vi kommer tillbaka på fredag morgon
- så det är en 4-5 dagar det gäller!
Det bor ju massor av pensionärer i vårt område
som är hemma hela dagarna
- någon borde ju ha tid att gå hem till oss i några dagar.
Frågan är väl mer om någon har lust??

Håller tummarna att detta går vägen
- annars får jag bli kvar hemma!


Ingenting.........

Jag gör ingenting i kväll heller - har ingen ork.

Grannarna jag skulle fråga om kattvakt är inte hemma!
 Orkar inte börja packa en gång.
 Hittade i alla fall Emils pass efter många om och men
- ute i bilen....han hade ingen koll på vart det var.
Det får bli en uppryckning i morgon
 - kattvakt är ju ett måste!
Ska även ringa och kolla ett Kattpensionat i Nälden under morgondagen.
Nästan så att man skulle vara ledig extra dagar
och fixa med allt innan resan!
Det löser sig säkert
men jag önskar att jag hade mer energi
att ordna med saker och ting på kvällarna!

 Känner mig sååå .....upphäng å nersläppt!!




Att göra.....

*Hämta Nils vid tåget (Han kom klockan 7!).

*Jobba ( en snabbis hinner jag på kontoret före mötet!).

*Möte med "mentor" på förmiddagen (ett möte bara för mej!;O).

*Utbildning i drogfrågor hela eftermiddagen( det var så dags att gå på det nu!!).

*Handla mat (ingen storhandling dock...bara lite bröd å mjölk!).

*Vika lakan (en gigantisk hög!)

*Fixa kattvakt till nästa vecka
(ska fråga grannarna om dom kan släppa ut och in de små "odjuren"
-om inte dom kan har jag ingen aning om hur jag skall göra!).

*Börja packa (har fortfarande de flesta sommarkläderna hos i syrrans källare
- men hur mycket kan man behöva ta med sig till värmen!).



Sitter i ett duggregn!

Jag sitter i ett duggregn
Och väntar på mig själv
Sakta blir jag dyblöt
Varför är det så?
Regnet bara ökar
Ingenstans att gå

Jag sitter i ett duggregn
Och väntar på mig själv
Minnena fördunklas
Tankarna tar slut
Sakta kommer mörkret
Natten faller på

Och ingen vet att jag väntar
Och ingen vet att jag finns intil
Nej, nej ingen vet att jag längtar
Och ingen vet vad jag vill
Finns det ingen som kan hjälpa
Så jag hittar mig själv?
Ja, finns det ingen som kan hjälpa
Så jag hittar mig själv?

Jag minns när jag var liten
Och visste vem jag var
Dagarna gick långsamt
Tiden räckte till
Vännerna var nära
Verkligheten strax intill

Jag minns när jag var liten
Och visste vem jag var
Nu spiller jag bort tiden
Med plågsam nostalgi
Jag går omkring i hjulet
Aldrig blir jag fri

Och ingen vet att jag väntar
Och ingen vet att jag finns intil
Och ingen vet att jag längtar
Och ingen vet vad jag vill
Finns det ingen som kan hjälpa
Så jag hittar mig själv?
Ja, finns det ingen som kan hjälpa
Så jag hittar mig själv?

Och jag har hört en saga
Om en annan värld
Där människan ger värme
Åt alla runtomkring
Där alla som du möter
Betyder någonting

Och ingen vet att jag väntar
Och ingen vet att jag finns intil
Neej, och ingen vet att jag längtar
Och ingen vet vad jag vill
Finns det ingen som kan hjälpa
Så jag hittar mig själv?
Ja, finns det ingen som kan hjälpa
Så jag hittar mig själv?

(Kenta)





Stört omöjligt......

...........att somna i går!

Jag somnade naturligtvis framför TVn
 och vaknade klockan 12 efter två timmars sömn.
 Sen var det stört omöjligt att somna om!
 Jag har varit vaken hela jäkla natten
och snurrat runt i sängen som en galning.
 Det gick bara inte att ta sig på jobbet till klockan 8
....jag tog Time Out och sov mellan 8 å 11...
kom till jobbet vid lunch.
Helt seg i huvudet är jag och svettas å fryser om vart annat.
 Ingen bra måndag alltså
 - men det innebär ju att nu kan det bara bli bättre
 - eller hur!

Hoppas att starten på din vecka blev bättre än min!


The Event!

Tittar vi på just nu!


Sköna Söndag!

Det blev en lugn förmiddag här hemma med film på förmiddagen.!
 Sen åkte jag och P runt på lite affärer + tömde all källsortering
 - det blir hur mycket som helst på en vecka.
 Pelle och Lars har varit ute och övningskört
jag har städat.
Det tar två timma att bara dammsuga och skura
....sen allt plock förutom!
 
Nu står söndagssteken i ugnen och Nils är hemma på besök.
Vi ska skjutsa Nils till tåget klockan 9
 - han ska på utbildning i Mjölby. 
KAP´s leverantör på klingor ska ha en endagars utbildning för honom.

Annars blir kvällen lugn
 - funderar på att fylla bubbebadet och tända lite ljus
och kanske...kanske komma... i säng i tid! ;O)

Önskar er en skön söndagkväll!


Myslördag!

Jag hade skoj igår med Marina
- vi var på Bishop Arms och drack några öl.
Kul att du hörde av dej Marina! :O)
 Det var mycket folk ute och nästan ingen plats
- men vi hängde i baren.
Nils var snäll och hämtade mej
vid halv ett
- då tyckte jag att det var dax att åka.
 
Vaknade tidigt i morse
och så en film med Pelle.
Sen tog vi en promenad ner på stan
- en fika på Törners och lite flanerade på gågatan.
Träffade faktiskt en hel del bekanta! :O)

Vi gick hem oxå - bra väder och skönt ute
trots att hösten är påtaglig.
Väl hemma så blev det lite röja i trädgården
- plocka undan
trädgårdsamöbler och sånt.

Sen blev det ännu en film och så kom Nils och hälsade på. :o) 
Nu är det middag på G
- det blir Kyckling och ris.

Kvällen blir en lugn hemmakväll
- detta blir en riktig myslördag! :o)


Jag riggar om och drar på krogen med en v...

bild0199 (MMS)

Jag riggar om och drar på krogen med en väninna ! ;-)


Äntligen hemma!

Jag gav upp jobbet tidigare idag
 - min dator ville inte funka på hela dagen.
Åkte och handlade lyktor att ha ute på IxoHouse.
 Sen har jag hjälpt Nils att skaffa en soffa och en tv
 - begagnat men det duger så länge.
Pelle är i Sundsvall på möte och kommer hem i natt nån gång
- Emil och Lars ska på fest
- Nils äter middag här och sen åker han till sin egna lilla vrå.
Jag blir helt själv ikväll - inte helt fel! :O)

Önskar er alla en skön fredag!



En kväll framför dumburken blev det ikväll...

bild0198 (MMS)

En kväll framför dumburken blev det ikväll ~ jag som skulle städa i källaren! :-/


Livets lotteri!

Testa "Livets Lotteri" och se var du skulle kunna födas om du föddes nu!

Stäng min spelare och klicka på bilden!



En morgonpromenad!

Tog en promenad till jobbet idag - det var skönt!
 Man kommer liksom igång i både kropp och huvud
när man tar en promenad till jobbet.
Det tar en halv timma
så man får vara ute i tid
 eller inte ha så brådis.
 
Jag har en helt vanlig torsdag framför mig
- inget utöver det vanliga händer.
Vi är en man kort idag
så det blir väl till att ta telefonen lite mer än vanligt
- men det är bara roligt att prata med kunder.

Jag önskar dej en bra torsdag!


Tack Lena!

Tack för god mat å mycket prat Lena!

Det är tur att vi fortfarande orkar
ses några timmar i månaden
 - och surra bort några timmar över en bit mat och lite vin.
 Tack Karin för att du tog mig fram och åter i din bil!
Det blev tyvärr inga bilder
då jag hade lämnat minneskortet i min dator...!
Sååå Jäkla Typiskt....
när jag en gång kommer i håg
att ta med min kamera!!

Puss alla och God Natt!


Tjejmiddag hos Lena ! God mat och härliga ...

bild0193 (MMS)

Tjejmiddag hos Lena ! God mat och härliga samtal. ;-)


Back in buisness!

Så var det vanlig vardag igen då!
Vi gick på bio igår
efter middagen på Dalhwinnie
- vi så Hämnden med Persbrant.
 En ny film som hade premier i fredags - den var bra!
Hemma så korkade vi upp en flaska bubbel
 och lade oss i badet - mysigt!
Jag fick oxå presenter igår - smycken från Laila Bagge.
 Ett armband och ett halsband som jag valde själv. 

Idag är det vanlig arbetsdag - handla - tjejmiddag hos Lena ikväll!

 Full fart mot helgen!

Så ser mina smycken ut!



Gott! :-P

bild0192 (MMS)

Gott! :-P


Dalwhinnie! Nu blir det god mat ! :-D

bild0191 (MMS)

Dalwhinnie! Nu blir det god mat ! :-D


Nostalgi!

Vi äter lunch hemma och pratar minnen!
Många minnen kommer i kapp en dag som denna.....
Letar i vårt album från bröllopet....

Här kommer lite bilder!
 
Rådhuset oktober 1985!





Gunnar, Ylva, Agnetha, Pappa Bosse, Jag, Pelle, Mamma Astrid, Lennart & Ruth!


Titti, Matte, Lasse, Maggan, Pappa, Jag, Pelle, Mamma!


Suddiga bilder - jag vet!


Silverbröllop!

Idag firar vi 25 år som gifta - Silvrbröllop!
Tänk vaa - t j u g o f e m år!!!! :O) 
Firandet började med äggröra och kaffe!
Pelle fick smycken av mej - Eva Attling -
ett armband och en ring!!

Jag tror att jag stannar hemma idag......och firar!

Anita & Pelle 5/10 1985


Silversmycken a la Eva Attling!



Hemmakväll!

Ikväll händer inte mycket
- inte med mej i alla fall!
Pelle har varit i garaget -
Emil
sitter vid sin dator -
Lars
har varit på gymmet och nu bakar han bullar.
Jag orkar ingenting ikväll
- känns som om jag har en förkylning på G.
 Jäkla skit.....
vill inte och ska inte bli sjuk!

I morgon ska jag vara ledig
 - fira att vi varit gifta i 25 år!
Silverbröllop!! :O)
 Pelle han ska inte vara ledig
så jag får väl fira själv.
 Borde ha köpt bubbel till imorgonbitti
- men det har jag glömt.
Vi ska gå ut och äta
imorgon kväll i alla fall.

 Nu kryper jag under filten och kurerar snuvan!


The Good Fairy!


Kanelbullens dag!

Idag är det kanelbullens dag
- det hade jag helt förstängt!
Jag som tänkte baka bullar och ta med på jobbet...! 

"Sedan 1999 har vi i Sverige på samma datum varje år firat kanelbullens dag,
 dagen har svensk bakgrund och firas endast i Sverige och av svenskar utomlands.
 Det var Kaeth Gardestedt som på den tiden arbetade som projektansvarig på Hembakningsrådet som instiftade dagen.
Detta för att uppmärksamma att dom finns
och för att hedra och uppmärksamma den rika bulltradition som finns i Sverige.
 Och finns det något svenskare bakverk än just kanelbullen?"
(Internet/temadagar)




Som ett rinnande vatten!

Veckorna och dagarna går som ett rinnanade vatten!
Det är måndag
och onsdag och sen fredag
- helgerna försvinner oxå på noll tid.
 Om bara tio dagar åker vi till Turkiet
och när vi kommer därifrån är det dax att planera jul och julklappar....!
Sommaren bara svichade förbi!
Men ändå kan jag tycka att jag har upplevt en hel del under sommaren
- många roliga saker blev gjorda.
 På morgonen går oxå tiden som ett rinnande vatten
 - jag hinner knappt vakna så är det tid att gå
 - och jag kliver inte upp så sent.
Åren med Pelle och alla småknoddar har oxå runnit på med bra fart
och i morgon firarar vi 25 år som gifta - Silverbröllop!
 Det är ju helt otroligt! :O)

Nä nu får jag sätta igång innan denna dag oxå tar slut
- fort va de gjort!

Som ett rinnande vatten.........!


....och så gick den helgen....!

Jag gick på Marité igår - det har väl ingen missat!
 All by myself!
Det var inte mycket folk där
 och bara öppet på en våning men ganska kul.
Jag gjorde som jag brukar
- beslutade mej i sista minuten att gå.
Erik skjutsade ner mej och Emil hämtade
 - jag kom hem 01:30.
Två timmar på krogen.....!

Idag har jag inte gjort många knop
 - känner mig slut efter en jobbig arbetsvecka
med många kännslor!
 Har legat framför TVn och sappat bland kanalerna i dag!

Nils kom hem och käkade middag
- det var kul.....och gott!
 Jag hade gjort en köttgryta.

Ikväll blir det TV igen
 - filmtajm med filmen "Min stara feta grekiska semester"
 - den verkar bra!

Hoppas att din helg varit till belåtenhet!


I samarbete med Filmtrailer.se

Pelle har ett drama med att para ihop omak...

bild0190 (MMS)

Pelle har ett drama med att para ihop omaka sockar ~ hur kommer det sig att det alltid försvinner en.....


En söndag i soffan ! Men nu måste jag sätt...

bild0187 (MMS)

En söndag i soffan ! Men nu måste jag sätta fart, Nils kommer hem på middag . :-)


Dax att gå hem ! ;-)

bild0181 (MMS)

Dax att gå hem ! ;-)


Maggans kompisar!

bild0178 (MMS)

Maggans kompisar!


Nostalgi eller inte .... Jag går på Marit...

bild0175 (MMS)

Nostalgi eller inte .... Jag går på Marite själv ....!


Garagegubben sover ~ jag funderar på NOST...

bild0170 (MMS)

Garagegubben sover ~ jag funderar på NOSTALGIAFTON på Marite ! :-D


det går en dag.....!

Jag var precis på väg ut genom dörren i morse
för att ta en förmiddagspromenad
 - då ringde telefonen...!
 Det var Nils som med skrovlig stämma meddelade
 att han varit på krogen kvällen före.
Han tyckte att vi kunde ta en promenad till Lillsjön och hämta honom
- bara öl och Pizza till frukost var inte så lockande.
 Saagt å gjort PK & jag tog en 45 minutare till Lillsjön och hämtade upp sonen.

 I eftermiddag så har Pelle å Emil tagit upp båten
och Nils och jag har fixat lite till lägenheten
- och så har Nils handlat mat och fyllt kyl å frys! 
( han har handlat å betalat helt slälv! )
Jag bjöd hem Nils
på middag i kväll
men han kände starkt att han vill fixa egen mat
 - hemma hos sig själv. :O)

Här hemma har jag gjort Entrecotespett med jordnötssmör
 och Ugnsrostade rotgrönsaker!
Det blev bara fyra till middag i kväll
- Nils har nu flyttat och Erik åt ute med vänner!
Familjen minskar!

Ikväll blir det TV....tror jag....
om ingen vill gå på Nostalgikväll på Marite???




Nils är hemma på frukost ~ det fanns bara ...

bild0169 (MMS)

Nils är hemma på frukost ~ det fanns bara öl & pizza i hans kyl ! :-D


Så var det klart....nästan!

Nu har flyttlasset gått!

Nils är på plats
i sin nya lya.
Det gick ganska fort att flytta prylarna
 -  med två bilar och en släpvagn
behövde vi bara åka en tur.
Nu blev han ju inte klar med allt så klart
- en hel del kvar att skruva upp är det ju.
Efter vi var klara så bjöd Nils på Pizza & Öl!
Det var så mysigt! :O)

Första lägenheten kommer man ju alltid att minnas
- den får en särskild plats i ens hjärta.
Så är det i alla fall för mej!
 Min första egna lägenhet var i Sundsvall
när jag pluggade 1976 - 1978
 - en etta på Brantavägen.
Ensamt var det ibland - men häligt!
 
Bilder från flytten
kommer
- jag glömde så klart kameran hos....Nils! :O)

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3



<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3


Nu Idol ! :-D

bild0168 (MMS)

Nu Idol ! :-D


Pizza och öl! :-D

bild0167 (MMS)

Pizza och öl! :-D


Nils flyttar in och vi hjälper till !

bild0166 (MMS)

Nils flyttar in och vi hjälper till !


Nu tror jag att jag packar hem och går iho...

bild0165 (MMS)

Nu tror jag att jag packar hem och går ihop !


Flyttlasset går!

Idag ska vi flytta Nils till eget boende!
Vi kör väl igång nån gång på eftermiddagen - när vi slutat jobbet för dagen.
Det blir en del att bära
- hans lägenhet ligger på andra våningen.
 Men inte tror jag att det tar så många timmar
 att köra hans pinaler.
 Emil och Lars har oxå lovat att hjälpa till!

Men först är det jobba som gäller
- med personalmöte på förmiddagen.
Att det är fredag känns skönt!
Jag misstänker att mycket av helgen går åt till att hjälpa Nils
....gardiner som ska upp.....porslin som skall packas upp å diskas.....!
Under lördagen skall oxå båten tas upp
och så är det väl dax att packa ihop trädgårdsmöbler och solsängar.
 Ibland kunde man önska att helgen var dubbelt så lång! :O)

 Önskar er alla ett bra avslut på veckan!


RSS 2.0