Älskade syster Yster❣️

Har tillbringat helgen hos syster i Uppsala..kom ner i fredags förmiddag och åker hem i morgon måndag. I fredags blev det en AW med Calle å Knutte med respektive..och så kom Lars. Vi åtvoch drack gott..och lekte lekar. Igår gjorde inte Maggan å jag många knop..softade inne hela lördagen och så blev det en middag på Ragusa...jätte gott❣️
Idag har vi varor på Fullerö och sedan blev det en fika hos Lars å Linda. Nu har Maggan bjudit på god middag och i morgonbitti klockan 7 går mitt tåg hem.
Tusen Tack finaste syster för dessa dagar❣️✨🥂✨

En helg med barnbarnen❣️

I fredags kom Malte & Hailey till farmor å farfar❣️
Vi har haft en härlig helg tillsammans med lek och stoj och massor med snö❣️ Pelle har skottat taket och det var spännande och slutade i litet snöbollskrig. Igår blev de små godisarna hämtade och Pelle och jag käkade middag på Pizzeria Madonna med en vän som fyllt 60 år. Det var gott och trevligt❣️
 Idag måndag är vi ju egentligen permitterade men jag har varit upp på KAPAB en sväng och skrivit ut webbordrar..och så har jag varit en sväng till tandläkaren och blev nästan 2000kr fattigare på det besöket. Nu kryper jag ner under filten i soffan och ser någon film.

Vi avslutar vår vecka...❣️

Vi jobbar fortfarande 3 dagar i veckan..så idag är vår fredag..!
Vi gick på Pizzeria Madonna  och tog en öl...eller två..trevliga timmar..❣️
Nu är vi hemma och snön fortsätter att falla..knappt man tog sig hem genom snödrivorna...!
Trevlig Helg önskar jag er alla❣️

Gräsänka..

...det har jag varit i helgen..Helt OK att vara själv hemma..❣️Pelle och jag jobbar ju tillsammans och tillbringar nästan all fritid ihop...så det känns OK att husera själv några dagar..❣️
Har inte gjort så mycket utanför hemmets er väggar...några korta promenader har det blivit..men jag har tagit reda på all tvätt...plockat ner alla julsaker i lådor och så har jag vilat och sovit...tittat på film och eldat i spisen.
Idag borde jag gått på ICA och handlat...men det får bli i morgon när jag har bil. Jag äter gårdagens rester till middag..❣️

....en AW...!

...en mycket coronasäker sådan..!
Träffade Marina å Carina på Dalwihinnie för en öl å en soppa..då gott å mysigt..å säkert sittning..❣️ Efter detta gick vi upp till Marina som bor granne å mitt i stan..hade beslutat mig för att åka hem med bussen 18:15...men så blev det så klart inte..Åkte med bussen som gick 19:50..Så är det alltid..!
Tusen Tack Marina å Carina för ikväll❣️
 Nu är jag hemma i soffan...å Pelle åkte till Huså i morse..om du undrar..❣️

En TV-fri kväll...❣️

Ikväll har vi det...en TV fri kväll..❣️
Brukar du se till att ha det..då å då..?❣️

Snööö..!

Det fullkomligt vräker ner snö...började igårkväll och har fortsatt hela dagen. Det var tur att jag hade nära till jobbet...skulle aldrig kommit ut med bilen. Emil kom till jobbet i bil trots allt..! Hemma på gården har ingen plogbil varit på hela dagen så där kom man knapp ut..och ännu värre att ta sig in med ett snödjup på 50-60 cm..! Det ska snöa i natt oxå..eller så kom allt idag...vi får väl se..!

Åter till verkligheten❣️

Vi har haft fina dagar med Lars å Linda...skoter, korvgrillning och mat på Gruvstugan...filmtajm och sällskapsspel.
I fredags kom Emil Å Elina upp till oss i stugan.. och vi stekte kött på Täljstenar och spelade spel. Så kul att mina barn kan träffas när nu Uppsalabona är i Jämtland. En jätte trevlig kväll❣️L&L åkte hem på lördag morgon...nu får vi se när det blir vi ses nästa gång..❤️
Idag plockade vi bort julen i stugan...packade våra väskor och åkte hem till Lit. Hör är det fortfarande full Jul med stjärnor och tomtar och belysning ute. Men det får vara kvar till i morgon..❣️
 I morgon ska jag till tandläkaren  och så måste jag på KAPAB en sväng...där är oxå fullt med Jul i butik  och på kontor som ska bort. Och så måste jag gå igenom mejlen..! 😵

Hela havet stormar....

....pyjamas party och så kom Lars & Linda❣️
Igår var det kallt...-16 grader så jag och Malte beslutade att vi skulle ha en innedag....med pyjamas hela dagen lång och så blev det. Malte och Hailey ordnade Hela Haver stormar  i vardagsrummet med våra soffkuddar. Vi hade en skön dag inne och så ringdeLars och talade om att dom redan var på väg...Linda hade fått ledig eftermiddag....dom om vid 8 på kvällen och barnen blev så glada å uppåt att det var svårt att sova...det blev sent. Idag kom Nils & Marielle och hämtade de små...vi käkade lunch tillsammans alla och sedan åkte Knutas/Eriksson hem till Halåsen. Lika kallt idag...och det ska bli kallare i morgon. Jag softar i soffan medan övriga har tagit en promenad runt byn.

En dag i snön....

...i alla fall några timmar..❣️
Åh dessa ungar att sova...Malte sov till 7:15 och Hailey till 8:30...! Efter frukost och lite stök så gick vi ut. Vi har åkte snowracer och skoter och grillat korv..Så mysigt det var...kallt men mysigt❣️
Nu sover Hailey middag och vi andra ser på film...❣️

Malte & Hailey is in da house❣️

Idag kom barnbarnen...❣️
Nils skjutsade upp Malte & Hailey för en 3 - dagars med farmor å farfar. Det blev en innedag idag...öppna julklappar...våfflor till lunch...sova för Hailey...bygga Lego och spela spel...köttbullar och makaroner till middag...bygga smålego och duscha..Nu sover de små gofisarna djupt i sina sängar..❣️
Filmtajm för farfar & farmor.
Tacksam för att min familj fina så nära❣️

Gott Nytt År❣️

Det blev bara Pelle & jag här i stugan detta nyår...ändrade planer för våra vänner. Vi tog en lugn förmiddag med lång frukost och film. Tog en promenad ned till Gruvstugan för lunch och öl. Sedan har det löpt på med god mat och dryck fram till tolvslaget..Happy New Year! Talar med alla barnen i telefonen...ringt svärmor och messat nyårshälsningar. Idag blir det soffan och TVn igen...kanske en promenad i eftermiddag om rygg och höft tillåter någon aktivitet.