Fettisdag...!

Jag har tänkt mej att äta en fettisdagsbulle och det blev idag...på Fettisdagen! Gick på Fröken Olssons lilla fik och köpte 4st. semlor för 100kr....bjöd mina medarbetare oxå...nygjorda var dom och mycket goda...men för stora! Jag har haft ont i magen hela dagen...och har fortfarande det..! Blää så smocktjock jag känner mig...men gott var det. 




Husåstugan - vårt paradis!

Vaknade tidigt...men tjurade på under täcket en stund till..Film å frukost..! Pelle testade sin nyaste uppfinning en spårdragare för blötsnö..sen tog vi en promenad i det fina vädret..tog en öl på Gruvstugan...grillade korv och drack öl till lunch....och bastade.. Nu softar vi i köket och jag ska till med middag..!



...äntligen fredag...!

Det var ännu en vecka som försvann...i rök å damm..! Idag hade vi besök av en liten hund som Nils och Marielle ska vara fodervärd åt..Freddie.,! En egen liten valp från samma uppfödare kommer om två veckor..! ❤️
Vi har vi åkt till stugan i kväll och det är första gången för mig efter nyår..OCH jag har gruvat mig å det grövsta över att ta med Alice i bilen. Denna resa stökade hon på mer än nödigt..! Hjälp vilket pipande..! Till slut somnade hon i min famn..! ❤️ När vi kom fram till stugan så piggnade hon till å skuttade uppför mördarbacken så vi hann nästan inte med..! 
Vi har ätit 70- tals middag..fyllda paprikor..druckit vin..sett På Spåret och nu Skalven..! Känns bra att vara här...till slut..! ❤️✨❤️ 


Årsmöte......

....en vanlig sketen tisdag..! Åkte med Emil in och mötet börjar 18:00..! Efteråt blir det middag..å bussen hem till Lit....i tid..!

Men först lite egen tid på favvo puben..! 


Veckan som försvann....

....i rök å damm..! Nils är på säljresa onsdag till och med idag så jag har häcken full..Stressar upp mej och lever rövare..! Men nu är det fredag och jag skall väl fixa denna dagen oxå..Men jag är trött...igår somnade jag i soffan vid 19:30 och gick till sängs 22:00..Det är i alla fall ljusare på morgon och på något sätt känns våren nära. 



Alla ❤️ dag..!

Det gick bra att ta sig hem i söndags...vi hade ju köpt en bil till KAPAB som vi körde hem från Stockholm..en skåpbil...o
Och vi kom hem till dukat bord, ljus, blommor, mat och vin. Vår kattvakt Eivor hade fixat! Ingen konst att vara borta när man har en Eivor! Igår var jag till Carina och fixade frissan...nöjd som vanligt blev jag och Tackar fina Carina för akuttider i tid å otid..! 
Ikväll sitter jag barnvakt åt mitt barnbarn Malte....Det är kärlek det och passar utmärkt på alla ❤️ dag...eller hur..? 



Hemma hos Lars

Här i Uppsala trivs jag gott i sonens sällskap..! Igår bjöd jag alla på middag ink. syster å kusiner. Vi käkade gott och spelade  spel..hade så trevligt. Idag har vi tagit en lång promenad i Gamla Uppsala...skönt väder. Nu ser vi film och ikväll blir det Melodifestivalen..! Hemfärd i morgon! 



Tjejmiddag å Uppsala..,

igår var det tjejmiddag hos Karin...åkte med  Emil in till stan efter jobbet och så var Nils bussig och hämtade mej..Tack för det! Det var gott å trevligt som vanligt..! Tack Karin för en fin kväll!  Biggan fattades oss för hon var hemma och var sjuk..
Idag åker jag till Uppsala...tog tåget 05:45...Finaste Eivor klev upp i ottan och hämtade mej i Lit...helt fantastiskt...Tusen Tack för det! Jag åker 1:a klass och här ingår allt från god frukost till kaffe och tidningar. Tack SJ..! I Uppsala ska jag/vi hämta en bil som KAPAB köpt...och då ska jag så klart hälsa på finaste Lars och godaste syster...ser tacksamt fram emot en mysig helg med nära å kära...! 


....en vanlig tisdag i februari...!

Jobbat..så klart..Sen iväg på Bilbesikningen...! Där gick det inte så bra..blev ombesiktning...Handlade kattmat å kattsand på ICA Maxi...och så hittade jag nya kuddar å plädar till soffan - på rea 50%..i grönt..! Blev snyggt! Efter ICA var jag på styrelsemöte med Företagarna Östersund...alltid trevligt å givande. Väl hemma åt jag middagen jag lagade igår...Creps med krabbstuvning..! Gott!! Så har jag talat med Syster i telefon nån timma...snart ses vi..Längtar..! Jag plockar å städar lite inför resan till Uppsala på fredag..vill ju att kattvakten ska ha det bra..! Men snart blir det sängen...ska vara se klart på Veckans brott å Leif GW först..! 



Duktiga Anita.

Fortsätter att ha gott om energi efter en dag på jobbet så det gäller att hålla i..! Gjorde proteinpannkakor till middag och det blev många över så jag gjorde Creps med krabbstuvning till i morgon middag..! Passar utmärkt bra då jag ska på styrelsemöte och kommer hem sent...bara att riva lite morötter till..klart..! Bra jobbat..! 



Du har ju hela helgen på dej....

.....och plötsligt var det söndag..! På fredagen var jag med Ansi, Kent och Tina på Revyn..det vart en jätte trevlig kväll...tog bussen hem vid 22:00. Igår lördag var jag med kusin Anna till Åre en sväng..vi kikade i affärer och Anna bjöd på lunch. På hemvägen drack vi kaffe på Kretsloppshuset....en fin dag med god mat och goda samtal. Jag pratade med grabbarna i telefon bara för att kolla läget...provade att ringa Pelle i USA men utan resultat..! Igår kväll var jag bjuden till grannen på paj å vin å Melodifestivalen..en mycket trevlig kväll..! Jag känner mig rik med   kärleks fulla barn..fina vänner och bra grannar. Idag ska jag åka till Halåsen och gosa med Malte...! En fantastisk helg går mot sitt slut!



Baka baka...

......liten kaka..! 

...fick för mig att baka..! Det blev Kladdkakekakor...hade för lite mörk choklad så jag blandade ljus å mörk..Stora blev dom i alla fall och det doftar ljuvligt i köket..! 🍪 
Undrar lite försiktigt vart energi för mat å bak kommer...?!?



RSS 2.0