Minisemestern är slut❣️

Vi avslutade vår Högakusten tur med en middag på Gimorasten. Så otroligt gott..så klart…som förra gången. Det var deras sista kväll innan de stängde för säsongen så en det maträtter var slut..samt att det tog slut på vi och öl under kvällen. Men vi lyckades peta i oss det vin vi ville ha! Vi sov över på parkeringen. Väl hemma var det besök på vårdcentralen för provtagning…sedan har vi rensat upp i trädgården och kört en hel del på miljöstationen…hämtat veckans matkasse och fixade god middag..pasta med kyckling och  förnekelse…Jätte gott men jag å pasta går inte ihop…jag blir inte mätt…efter 10 min. känns det inte som jag ätit något alls. Så har det alltid varit och jag  vet inte varför…!

Ut på tur….

….aldrig sur❣️

Igår eftermiddag packade vi in oss i husbilen och drog på äventyr. Första stopp blev Backe Camping..en enkel camping  men helt OK. Det var EPA-ungdomarnas Mecka….herre min je så dom gasade runt och som spelade så jäkla högt på sin bilstereo…Vi grillade korv och satt vid lägerelden hela kvällen….kallt på kvällen men mysigt!
 Idag åkte vi vidare till Örnsköldsvik…meningen var att stå på en Ställplats mitt i centrum…gå ut å mysa ikväll på restaurang…men det visade sig att Ställplatser var byggarbetsplats och inte längre i bruk. Så vi fick åka vidare…jag googlade och hittade Överhörnäs Camping 9 km. utanför Övik. En fantastisk fin familjeägd Caming. Visserligen finns ingen restaurang men vad gör det när allt annat är fantastiskt. Mysiga små camping tomter…ordning och reda…grillplats…badplats…lekplats…Och allt inne i ett helt vanligt villaområde….med utsikt över sjön.

Älskad…saknad❣️

Igår var det 2år sedan Ludvig lämnade detta jordeliv….två år sedan..❣️
På ett sätt en lång tid och på ett annat sätt helt nyss…❣️
Han var ju så klart saknad under helgens bröllop å fest…det kände vi allla…..så saknad men ändå med på något konstigt sätt…
Älskade unge…så många varför..?❣️
(null)

Calle & Agnes = sant❣️❤️

I fredags åkte vi ner till Täby för att bo på hotell och gå på bröllop. Fick en fin kväll med Nils och Marielle på fredagen…lite mat å mycket prat❣️
På lördagen var det dags för de unga tu att svara JA till varandra i Östra Ryds Kyrka. Det var så fint å vackert på alla sätt och vis❣️
Bubbelmingel, middag och fest på Rönninge Gård. Allt klaffade och dagen å  kvällen blev hur bra som helst❣️
Tusen Tack till alla inblandade för en fantastisk tillställning❣️

Slut på ledigheten..!

Vi har haft en fantastisk semester…med sol så gott som var dag. Vi har träffat vänner och familj..solat å badat…ätit å  druckit gott❣️
Tillbringade några fina dagar med Syster Maggan och Johnny.❣️Lars och Linda kom hem förra måndagen och stannade till i lördags…vi gjorde en utflykt till Åre och Copperhill med SPA otroligt god mat och över nattning❣️Har badat i Indalsälven och bubblat i tunnan. I fredags kom alla hem på Pizzabuffe som Linda å Lars fixade…första gången på länge som vi träffades alla med barnbarn å allt❣️
Igår var jag på jobbet några timma (det blev 5) och fixade inför jobbstart på tisdag och idag har vi en hel del ärenden på stan. Nu återgår livet till det normala och det känns bra❣️
Nästa helg åker vi på bröllop…❣️

Mälarbadens Camping & Gästhamn

Här är det fint att stå..lugnt och skönt men hugalugen så blåsigt. Det gäller att klä på sig varmt.  Vi tog en promenad idag ned till vattnet och vidare till en Golfrestaurang. Pelle käkade lunch och vi tog ett glas vin…jag käkade min kycklingsoppa när vi kom tillbaka till husbilen. Vi har provat att sitta ute och lyssna på Sommar men fick ge upp och gå in trots kofta och filt…det blåser fruktansvärt kallt. Men vi blir kvar här tills i morgon….vädret till trots!
Nu blir ser en film på datorn…inne i värmen!

Kusin vitamin❣️

Åkte till min kusin Lennart i Västerås i fredags…har inte träffat honom på flera år. Vi tänkte ta en fika eller käka något tillsammans men han hade förberett middag och ville att vi skulle sova över. Han bjöd på Schnitzel…super gott och vi pratade hela kvällen. Igår bjöd han på lunch och sedan tog vi bussen in på stan drack öl å vin på en pub…taxi hem och så bjöd han på Tapas…mera prat och mycket vin å öl.
Idag har vi tagit oss vidare till Mälarbadens Camping..här står vi fint! Växlande väder från blåsigt å kallt till het sol..!
Vi ska träffa Maggan å Jonny på onsdag…får se vad vi hittar på!