Gott Nytt År!

Här i stugan firar hi då gott det går då Pelle fick magsjuka natten mot idag..! Men jag vill fira så det blir Kräftsoppa, skagentoast, rostas med krosssd potatis, sparris och äppelsås. Till efterrätt vit chokladmousse toppade med blåbär å hallon. Snart blir det en IIrish Cofee ochen film..! Har genomgående druckit bubbel och rött vin til maten..! 

I morgon är det hemfärd...jobb...inventering..och väntan på nästa helg som är Trettondagsafton....eventuellt kommer Lars med flickvännen upp då...och till Huså bär det av igen...! Men då är då och nu är nu..! Tack för 2017 och Välkommen 2018.,! 



Husåstugan...vårt paradis!

Igår åkte Lars och jag till farmor och farfar och fikade...dom blev glada och det var länge sedan de träffade Lars..! Den åkte Lars hem till Uppsala...hoppas vi ses snart igen..! Idag tog vi med oss Alice och åkte till stugan i Huså. Det har kommit mycket snö och vi fick pulsa mördarbacken upp å ner två gånger för att få upp allting eftersom skotern inte fungerar. 

Kallt i stugan så vi har fått elda i bägge spisarna för att få upp värmen. Hög mysfaktor här.... mera snö väntas under morgondagen. 



Idag är det 30 år sedan....

....min fina mamma Astrid lämnade jordelivet....älskad...saknad..! ✨❤️✨



Julen 2017

Juldagen idag och det känns som om kulen är över...men det kan väl inte vara vara Julafton som räknas..jag vill ha julkänslan kvar åtminstone över Nyårshelgen...sen är det vår..! Igår på Julaftom var vi en sväng till Nils, Marielle och Malte. Kul att kunna träffad lite trots att vi delat på oss. På eftermiddagen kom Emil å Elina och vi åt,

fikade, öppnade julklappar och spelade spel till långt in på natten. Älskade familj...! Idag har vi slappat frsmförTVn...tagit en lång promenad och tagit en öl på Pizzerian..! Gjorde köttbullsmackor på eftermiddagen...så det blir en sen middag. Lars funderar på att åka in till stan och träffa kompisar ikväll...han får väl ta vår bil då det inte går några bussar till och från Lit idag. Önskar er alla en God fortsättning på Julhelgen! 


Nu är jag nästan redo....

....för Julen! Har gjort det sista idag...både julklappar och mat...Varit med julklappar till farmor å farfar å Eivor å Sewe å vår egen Snickar-Kalle. Varit och tönt ljus på graven och sen till Emil och hämtade Bingolotter till kvällens uppesittarkväll ...Sen lämnade vi bilen på stationen till Lars...så vi slapp hämta honom..! Tog bussen hem..!

Har lagat mat hela kvällen..eller i alla fall fixat det sista..skinkan...Jansson och revbenen är nu klara..Lars har kommit och vi ser på Uppesittarkväll och spelar Bingolotto. Sen ska jag göra en Saffranspannkaka och ugnskokt laxsida...! 
Dan före dopparedan..! 


Julen är här....

Jag slängde min mobil i golvet förra lördagen...totalt kvaddad. Nu har jag lånat en aderoid av min man...det går sådär kan jag erkänna. Denna veckan har vi varit sjuka Pelle och jag...men på jobbet. igår gick Emil hem och var klen han med så idag är Pelle och jag ensamma på KAPAB. Det blir en kort dag idag...tänker gå hem vid lunch...! En hel det kvar att göra hemma...det blir jansson och revben idag...och lite annat pyssel. Lars kommer med tåget i morgonkväll...längtar tills vi ses.

Malte is in da house..! ❤️

Har haft mitt barnbarn från torsdag till fredag...känner mig så priviligerad! ✨❤️✨




Ny frisyr!

Var till frissan igår! Super nöjd som vanligt! ✨❤️✨ Tack Carina! ✨❤️✨



Lucia...!

Det var många år sedan jag upplevde en levande Lucia...ett Luciatåg på riktigt. Det är oxå många år sedan jag så Lucia på TVn..Nu ska jag se på SVt2....Luciamorgonen från Kungsholmens kyrka! Önskar dej en fin onsdag och hoppas att du får uppleva i alla fall en Lucia idag. 


🎶🎶🎶 LUCIASÅNGEN PÅ JAMSKA 🎶🎶

Ute ere huskut mårt,
isen på sjöa,
blåsut å brano kåhllt,
fennom ta snöa.
Då står ei framma dörn,
ei som ha vö her för,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Sjongenes, vit hu kom
at oss om måran.
Si hur dom lys å brinn
ljusa ti håran!
Ljöst våle når hu kom,
fint våle når hu sjöng,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.

Står her e litta fauk
mitt millan tärnom,
skänk oss e kort´e stånn
ta himla å stjärnom.
Lava oss nyén vår,
sen vänná om å går,
a Sankta Lucia, a Sankta Lucia.


Tradition...

....varje år en Julkväll med bästa tjejerna...någon/ några saknades ikväll men Välkommen nästa år! 

Härligt dom alltid ! Ni är bäst! 
Tack för Julklapp! 


Husåstugan....vårt paradis!

Igår åkte vi upp till stugan...så mysigt att komma upp! Ganska mycket med snö...vitt och vackert! Vi eldade i spisen och bakade på eftermiddagen...Pelle bakade rullrån och jag pepparkakor. Trivs verkligen i stugan och borde se till att komma iväg redan på fredagskvällen men det verkar omöjligt att uppbringa den energin. 



Julbord..!!

....men utan julmat! Mina medarbetare

valde  bort Julnord så vi gick på Bachira Kitchen och käkade grillat! Gott å trevligt blev bara en bild då de övriga valde bort att vara med...stackars Nils fick inte välja..! ✨🎅🏽✨


Tjejmiddag..!

Igår var det min tur att bjuda på middag! Det blev lyckat...mat och prat i kvadrat! Trots att vi träffas ganska ofta finns det mycket att diskutera! 😂😂



Hur ska man orka...?

En hel jäkla vecka har försvunnit sedan jag skrev här sist! Fattar inte vad det är med tiden..! 
Har jobbat mycket i veckan då Nils har varit på kundbesök och förkylningar har härjat i personalgruppen. Har fixat advent här hemma och i butiken på KAPAB. I måndags var jag med och firade en granne som fyllt 85 år...i tisdags bjöd Lena på middag och vi fixade paket som skall skickas till Italien...och så har jag har varit till sjukgymnasten. 

I fredags var det meningen att jag skulle på en middag med Pantertanterna hos Tina...men jag fick inte till det...orkade inte ta mej till stan...kände mig så sliten och blev hemma i soffan under filten. Tråkigt men så var det..så är det..! 

Igår lördag hade vi Sven å Lena på middag...en trevlig kväll med vin, samtal och spel...och dom sov över. 

Idag söndag och 1:a advent...vi har varit på 1:års kalas...firat Malte som snart fyller 1år och även Marielle som oxå blir ett år äldre. I Halåsen bjöds det på tårtor å fika av alla de sorter och paket upp över öronen på en snorig å trött pojke! ❤️

I veckan var det oxå årsdag för min bror Lasses bortgång...i tisdags var det 11år sedan han dog. ❤️

Nu är det dags för en ny vecka som bjuder på bla. en tjejmiddag hos mej på tisdag och julfest med KAPAB på torsdag. 


RSS 2.0