Kindness is the thing!!!


Over the hump!

...så var det onsdag!

 Jag tycker om att ljuset återvänt till oss!
Nu är det ljust
när man går på jobbet
och ljust när man går hem...
det är verkligen en kick!
Hos oss har det regnat hela natten...
dripp dropp från taket...
å världens snöras fån taket i morse
så jag spratt ur sängen med bultande hjärta.
Tänker alltid att katterna hamnar under all snö!
Nu är det tusan så halt ute kan jag säga....
inte så promenadvänligt
men väldigt mycket vår på G! :O)


Psycho chicks!


Atchi atchi prosit!

Så ser min dag ut idag....atchi atchi atchi prosit!
 
Men med lite alvedon och mycket jäklar anamma
så sitter jag här
på kontorsstolen.
Lars är här och hjälper till idag och det är bra
 för då slipper jag vara ute på verkstan å bry mej.
Jag har ett möte klockan kl.3....ett spännande sådant! ;O)
 Men sen går jag nog hem till soffan och filten!
Har så jäkla ont i lederna oxå...
säkert min förkylning som spökar.
Pelle och Emil går oxå omkring
och snorar
och Emil han lade sig kl. 8 igår kväll...
.........så nått skit är det!
 
Hoppas att du får vara frisk...
och fånga dagen var du än befinner dig!


Ny arbetsvecka!

Då drar vi igång ännu en vecka då...!

Sov oroligt i natt
så det hade varit skönt
att sova lite längre än till 06:30....
men men det går ju bara man kickat igång sig själv!

Alice är inte pigg
så nu måste jag ringa en vetrinär...
hon äter men har magrat och hon är slö.
Jag trodde
hon hade mask
men nu är hon avmaskad och inte tycker jag att hon blev piggare.
Lilla gumman...som redan är liten innan och nu blivit ännu smalare!

Denna veckan ser jag fram emot en tjejmiddag på torsdag hos Karin....HOS LENA!

Sen ska Pelle och Nils åka till Köln på mässa på fredag till på tisdag nästa vecka 
- inte för att jag ser fram emot att bli ensam.....
men något utöver det vanliga är det ju i alla fall.

Kram hela dan och hoppas att du får en bra vecka!


Mamma sa att jag var sjuk!

Vaknade tidigt idag...
eftersom vi lade oss tidigt igår!

Läste lite i min nya bok
" Mamma sa att jag var sjuk"
- den boken handlar om Julie som överlevt Münchhausen by proxy...
den mest komplicerade och dödsbringade barnmisshandel
som är känd idag!
Sen såg vi en film och så tog vi en lång promenad runt byn!
Nu har vi käkat middag
och så är det dax att se ett inspelat melodifestivalen!

Kaffe och blåbärspaj till det då!



En förmiddagspromenad runt byn.....en unde...

100media_imag001 (MMS)

En förmiddagspromenad runt byn.....en underbar dag...önskar verkligen att jag kunde stanna flera dagar!


Middag på Gruvstugan!

100media_imag000 (MMS)

Middag på Gruvstugan!


Det som är bra....!!

Här i stugan är det lätt att må bra
att fokusera på det goda i livet!

Jag har åkt skidor idag och Pelle skoter....
vi har pysslat lite med veden och skottat snö.
Nu ska vi basta och dricka en god öl....
sen blir det middag på Gruvstugan!

En lyckad helg om man säger så!

Good News Magazine................>

"Vi säger inte att det inte finns ondska i världen, bara att det också finns godhet. Vi säger inte att det inte finns problem i världen, bara att det också finns lösningar. Vi säger inte att det inte finns de som inte bryr sig, bara att det också finns de som gör det. Vi säger inte att det är fel att göra människor medvetna om alla svårigheter, bara man också gör dem medvetna om alla möjligheter. Vi säger inte att det inte finns de som skapar problemen, bara det att vi väljer att fokusera på de som försöker lösa dem.

Vi gör detta därför att vi värnar om livet. Därför att vi tror på människans förmåga, och framför allt därför att vi är övertygade om att godhet skapar godhet. Önskar er alla en underbar helg!"
 
♥ /Daniel Mendoza, ansvarig utgivare






A lonely place to die!

Filmen vi ser jusat nu!


Estelle Silvia Eva Mary!

Allas vår lilla Prinsessa har nu fått ett namn...
hon ska heta Estelle Silvia Eva Mary
och hon blir hertiginna av Östergötland.



Jamendåså...fredag igen!

Det var segt att vakna i morse...
borde tagit en promenad men jag åkte bil!
Något piggare efter en kopp kaffe i alla fall!
 
Idag är det lite kallare igen och snöar lite.
Vi åker nog till stugan i eftermiddag...
tror inte någon av grabbarna ska med.
Lars han åker med Elin till Svensta....
Nils ska till en kompis i Orsa
och Emil blir nog hemma med datorn och katterna.
 
Jag längtar efter en skön massage....
relax och mysiga behandlingar.
Undrar om man kan få med sig gubben till Copperhill
för nån behandling i helgen....
inte så troligt men man vet ju aldrig!
I alla fall så ska vi käka middag på Gruvstugan på lördag...
har jag beslutat....slippa laga mat tänker jag....
........slippa röra på sig
efter bastun tänker Pelle!
Vi får väl se hur det blir!
Om jag inte tar med mej någon mat

så måste vi ju gå ut å äta....
eller äta Varmakoppen soppa i stugan! :O(

Trevlig Helg påre!


Igår...idag...imorgon!

Igår var jag till Lena en sväng!
Vi tog en promenad med Zack..
käkade Thaimat...
såg på Efterlyst
- det var den kvällen det...!
Mysigt!
 
Idag kämpar jag med att fylla i blanketter från tullverket....
har du gjort detta
någon gång
så vet du vad tokig man kan bli!
 
Ikväll har jag en stor tvätthög som väntar på mej
och så måste jag handla mat.
 
I morgon åker vi
till Huså
om vädret fortsätter att vara så här skönt!

Livet lunkar på....om man säger så!


Lars Persa tolkar Van Morrison - Brown eyed girl!


Glömsk!

Jag skulle göra två saker när jag åkte från jobbet....
1) Hämta årsredovisningen hos revisorn
2) Köpa semlor.
Tror du att jag kom ihåg något av detta?
Näääe det gjorde inte!

Så det blev inga semlor hos oss på fettisdagen.
Inte för att jag bryr mej egentligen...men ändå!
Det blev kaffe i alla fall!



Fettisdagen!

"Fettisdagen, även kallad semmeldagen, fastlagstisdagen och fettisdag
 är en av våra mest firade temadagar.
Fettisdagen firas tisdagen efter fastlagssöndagen
som är den dag som inleder fastlagen.
Fastlagen är en kristen högtid som benämns de 3 dagarna som föregår fastan
 som pågår 40 dagar fram till påsk.
Fettisdagen blir då i sin tur den efter fastlagssöndagen och blåmåndagen
den sista dagen innan fastan som inleds på askondagen.

Idag firas dagen i nästan varje svenskt hem
och i de flesta länderna i världen,
där dagen har namn som Mardi Gras, Shrove Tuesday,
Faschingsdienstag och Fastlagstisdag.

Det moderna syftet med dagen går ut på att äta semlor,
även kallade fettisdagsbullar eller fastlagsbullar.
 Detta för att man skall äta upp sig och unna sig inför fastan.
Många uttalar dagen som fet-tisdagen eller fett-tisdagen,
 dock finns ingen säker källa på vilket uttal som är “korrekt”.
"

(temadagar.se)

Det får väl bli en semla idag då!


Ny vecka!

Bara att starta upp en ny vecka då....
efter en lugn och fridfull helg i Huså!
 
Igår avslutade vi helgen med god mat
tillsammans med Emil + en "vänninna" till honom.
Sen såg jag Melodifestivalen på  SVT-Play
och retade upp mej så in i bängen!
Skitprogram!
 
Somnade trots all min upprördhet
i bra tid
och var ganska på G i morse när klockan ringde...
men bara ganska...
hande gärna varit hemma idag...
softat och promenerat!
Men så blir det ju inte...
klart som korvspad
att man tar sitt ansvar
och knatar på jobbet även om det tar emot.
Jag har nog aldrig varit en som som vabbat eller sjukskrivit mej
 på grund av att jag varit trött.
Nu för tiden kan jag ju ta ledigt lite som jag vill
från ena dagen till den andra....
men det är bra sällan jag gör det.
Det händer
men inte så ofta!
 
Hoppas att du haft en skön helg...för det har jag! <3



Lungt och skönt i stugan....vi åker skoter...

100media_imag067 (MMS)

Lungt och skönt i stugan....vi åker skoter och skidor.....tar långa promenader och bastar....spelar spel....pratar & skrattar och sover så otroligt gott!


Härligt väder här i Huså....jag och Zingo ...

100media_imag067 (MMS)

Härligt väder här i Huså....jag och Zingo på långpromenad Pelle och ungdomarna åker skoter!


Freeedaaag!

Det var otroligt vad denna veckan försvann snabbt!
 
Igår kväll var jag på tjejmiddag hos Karin
och det var både gott och trevligt.
Hon bjöd på god lax
med potatis och sallad....
till efterrätt chokladmousse!

Idag blir det jobb några timmar
och i eftermiddag åker vi till Huså....
det ska bli så skönt att komma upp till stugan.....
att slappa i fjällen en hel helg.
Jag tror att Lars och Elin ska följa med upp....
skulle vara roligt
 om dom ville det!
 Nils han åker till Umeå över helgen
och Emil blir hemma med katterna.
 
Jag vaknade med snuva i morse
men hoppas att det inte blir något värre av det
 än en rinnande näsa!

 Önskar dej en skön fredag
 och en trevlig helg!

Karinn <3 Biggan <3 Lena <3


Nej Tack!

Tänk att jag ska ha så svårt att säga nej!
 
Nej Tack jag ska inte ha något....

Nej Tack jag är inte intresserad...

Nej Tack tror inte att detta passar mej.....

Nej Tack jag vill inte....

Nej Tack detta känns inte rätt...

Nej Tack jag har inte tid...

Nej Tack!!

Ju fler Nej jag säger
desto fler Ja får jag plats för!




Ömsom vin och ömsom vatten!

Ett sånt fantastiskt väder vi har haft idag! +
Jag kom iväg på en lunchpromenad+
 och det var jätte skönt ute! +

I övrigt
kan jag berätta
att vi hade en trevlig kväll igår på Sir Winston...+
God mat! +

På jobbet idag har det bara jävlats -
och jag vill bara lämna allt och gå hem....-
En medarbetare sedan många år jobbar sin sista dag idag
och det känns väl sådär...! -
  
Det är tomt i skåpen hemma-
och jag måste åka och handla efter jobbet...-
det känns oxå sådär... -
men PK har lovat att följa med och DET känns bra! +

Jag hade ett möte
med en leverantör på förmiddagen
 och hon bjöd på semlor...+
jag åt en halv och det var jätte gott!+

Det blev 8st + och 4st - ....!

Det är väl ganska OK då ...i alla fall! ;O)



Besök på kontoret idag.....Elins hund Zing...

100media_imag066 (MMS)

Besök på kontoret idag.....Elins hund Zingo håller mig sällskap!


Alla Hjärtans dag!

Hos oss firar vi inte Alla hjärtans dag....
inte i år
i alla fall!
Men ikväll ska vi ut å äta med KAPAB
lite firande blir det!
Jag har gett upp det romantiska...
min man är inte känd för att vara så romantisk heller!
 Det blir vad det blir!
 
På förmiddagen ska jag iväg på ett fika möte på stan...
det blir bra!
Ska träffa min mentor en sväng!
 
Kram till er alla på Alla Hjärtans Dag!
<3<3<3<3


Ny vecka!

Något segt att kliva upp i morse....
mässdagarna tar ut sin rätt!
Vi sålde för ca hälften mot förra året....!
Dåligt som tusan!!
 
En promenad till kontoret gjorde att jag piggnade till något i alla fall.
 Mycket papper när man varit borta...
många tankar om framtiden för KAPAB
och tankar om framtiden för mej själv.
 Jag kan se mycket jobb
framåt...
förändring och ett litet ljus i tunneln...
funderar över sommaren om jag ska stänga KAPAB helt i 4 veckor
eller hur jag ska göra...många tankar som snurrar!
 
I morgon ska jag ut och äta med mina arbetskamrater...
 ska fira av en medarbetare som ska sluta
och en som redan har slutat.
Hoppas att det blir bra och trevligt!
 
Just nu längtar jag bara hem till soffan och katterna...
har ingen energi idag!
 
Men först jobba färdigt denna måndag!
Må så gott alla där ni just nu befinner er i livet!


Fest igår med Järnhandlarna....dansade nat...

downloads_mms_im (MMS)

Fest igår med Järnhandlarna....dansade natten lång...hade såå skoj!


En lång dag är slut...nu ut å äta...sen vi...

100media_imag066 (MMS)

En lång dag är slut...nu ut å äta...sen vila ..final i morgon!


The bitterness .....

100media_imag064 (MMS)

The bitterness .....


Idag har vi byggt monter....mässan öppnar ...

100media_imag064 (MMS)

Idag har vi byggt monter....mässan öppnar i morgon kl.13!


Nu är jag på plats!

downloads_mms_im (MMS)

Nu är jag på plats!


På en tisdag!

En härlig promenad till kontoret nu på morgonen....
vi har bara -8 och kav lugnt!
Jag ska jobba undan lite papper idag
eftersom jag ska vara borta från kontoret några dagar.
Sen har jag en lunchdate med min nagelmadam....
fixa en tipp som rök när jag var ute på verkstan och rotade.
 
Blev faktiskt klar med mitt packande igår kväll...
så det är inte så mycket fix när jag kommer hem.
Men tåget går sent ikväll...23:10 är det avgång!
Har aldrig åkt så sen avgång
 från Östersund förut!
Liggvagn och byte i Skövde i morgonbitti!
Jag gillar att åka tåg...
inte natten kanske men annars tycker jag att det är rofyllt.
 
Upp å Hoppa nyponsoppa...Tjing!


Packar min väska!

Ikväll har jag packat min väska
inför morgondagens resa till Jönköping / Elmia
och mässa
med Bolistkunder.
För att hitta någonting att packa i väskan
var jag tvungen att städa min garderob....
så nu är det gjort!

Jag jobbar som vanligt i morgon....
tåget går inte förren sent i morgon kväll.
 Det ska bli kul....jag gillar att åka på mässa,
visa våra produkter och träffa kunder.
 
Nu väntar jag bara på att Saxon ska komma in
så jag kan lägga mig.
Han tycker att det är så skönt nu när det blivit varmare ute
så det kan ju dröja innan han dyker upp!


....och under tiden...på KAPABs parkering....

100media_imag062 (MMS)

....och under tiden...på KAPABs parkering....


Sköna söndag!


I jämförelse med gårdagen har jag haft en underbar söndag!

Sovmorgnon igen och så lite frukost och film med gubben!
Sen tog jag en promenad ner på stan
och mötte Lena som kom med bussen från Torvalla.
Idag har jag handlat kläder....
jag menar verkligen shopppat!
Jag köpe en täck-kjol, två kavajer,
pants med skinndetaljer, topp, tunika, BH x 2.....
känner mig riktigt nöjd med detta uåppdrag!
Sen blev det fika på Törners
med Pelle och Karin som oxå dök upp
- kaffe och räkmacka! :O)
Dagens middag är räddad med takeaway från Sammuraj....
Alice gillade räkchipsen!
Denna dag får höga feelgood-poäng!

Ikväll blir det bubbelbad och mysfilm!








Tråkig lördag!

Tog sovmorgon i morse...
eftersom jag inte kom i säng förren vid 3....
hämtade ungdomar på stan då dom varit på krogen.
Pelle försvann på sitt och jag städade å tvättade.

På eftermiddagen tog jag en promenad ner på stan....
strålande sol och -22 grader!
Drack en latte på Törners....
vandrade gågatan upp å ner....
handlade på Mittpunkten
och tog bussen hem!

Fixade tråkig middag med allt vad det innbär.
Emil åkte på fest och jag har sett på Melodifestivalen...

Tur att Dead by April gick till final - det räddade denna tråkiga lördag!



Fredag.....!

Vaknar och hämtar tidningen....det är kallt!
Vi har -25 idag!
Tog en uppfriskande promenad till jobbet....
gott med en varm kopp kaffe när man kommer in
men tjii fick jag ...
inget kaffe på KAPAB...Slutt!
Vi hyr ju en kaffe maskin
och dom ska fylla på kaffe med automatik....
det har INTE funkat om man säger så!
Dagens I-lands problem....
men jag vill ha kaffe NUUU!
Det finns en liten slatt nescafe...
men den får mina medarbetare slåss om!

Det blir inget Huså i helgen...för kallt!
 Jag ska städa...å mysa....å fika...
och kan hända att jag kan fixa till gästrummet så det blir beboligt....
kanske kan vi få in det nya tvättstället på badrummet uppe
 så det slipper stå i TV-rummet....
kanske får jag lust att städa min garderob som just nu är en katastrof...
kanske undrens tid inte är förbi!
 
Vad gör du i helgen då?


Tänk om......

 
 
............man skulle starta med att dö och få de överstökat!
 
Sen vaknar man upp på ett ålderdomshem
och får det bättre och bättre för var dag.
Man blir så småningom för pigg för att vara där
 och får sin pension.
På sin första arbetsdag får man en guldklocka.
Sen arbetar man i 40 år tills man är ung nog
att dra sig ur arbetsmarknaden.
Man dricker och festar och förbereder sig på att ta det lugnt.
Sen är man i grundskolan, blir ett barn, leker,
har inga förpliktelser tills man blir en baby...
De sista 9 månaderna tillbringar man flytande runt i ett fint lyckorus.
Där finns centralvärme, roomservice mm
och till sist försvinner man från denna värld
i en enda stor orgasm...
Ja.. tänk om... =)


....och så var det redan torsdag!

Denna veckan bara försvann.....
det är redan torsdag!
 
Jag var hemma med min mage i tisdags...
jobbade igår men var ganska trött och seg.
 Idag är Emil hemma med sin mage
och jag måste vara både på leveranserna och i telefonen
men det kommer nog att gå bra...
inte så mycket
just nu.
 
Igår kväll röjde jag hemma bland pizzakartonger och tomglas...
inte för att det var mitt jobb
men jag stod inte ut i detta kaos.
 Nu är det gjort och tvätten är tvättad...
bara resten kvar då.
 
Tiden går fort när man har roligt! ;O)



RSS 2.0