Tusen Tack❣️

Tack till syster Maggan och svåger Jonny för otroligt fina Juldagar i Hållen❣️🎄🎅🏽
 Vi har ätit och druckit gott…badat tunna och bastat…varit på minneslunden och så har vi besökt havet…vi har sett film, skrattat och gråtit. ✨🥂✨
Tack för fina julklappar ❣️
Vädret har visat sig från sin bästa sida med gnistrande snö och minusgrader som heter duga. ⛄️❄️
Nu önskar jag er fortsatt fina dagar i er fina stuga ❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Full fart mot Julen❣️

I helgen var barnvarnen här och bakade pepparkakor, klädde julgran och sågade Tomten ordnat julklappsjakt…mysiga timmar❣️På söndagen hade vi glöggmingel med grannarna…bara 4 st som kom men det var trevligt det som blev. Vi drack glögg å bubbel och käkade pepparka med grönmögelost och kulstöt med skinka. Jobbade måndag och idag har jag varit ledig förutom någon timma då jag fixade lönerna. På eftermiddagen har jag fixat med eftersläpande julklappar och så tog jag en fika på Elvebros. Ikväll blev det paketinslagning och glögg framför TVn. I morgon har jag oxå lite ärenden och så ska jag jobba några timmar och kl. 15;00 har jag hos Fysioterapeuten. Julklapparna ska lämnas tillfamiljen i Halåsen och så ska jag packa inför vår Jultripp till Hållen. Vi åker mitt på dagen på torsdag. Så det är verkligen full fart mot Julen för min del❣️🎅🏽😵

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Sankta Lucia❣️

Så var det helt plötsligt Lucia…❣️
Jag har varit ledig idag så jag kunde ta det lugnt med kaffe och äggröra till frukost, tände en machall ute och såg Lucia på TV 4…och en Julfilm. Sen Gick jag på jobbet trots ledig dag…måste bli klar med vissa saker på en viss tid..så är det bara..! 
Träning med Fysioterapeut   kl. 13:30…ärenden på Lillänge..handla mat på ICA i Lit..! 
Sedan hem å fixa middag..det blev korvgryta..Jätte gott! 
Nu ska vi ta tag i Julklappsröran och se vad som fattas å inte❣️🥰
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Besök i Uppsala.

Vi åkte ner till Uppsa och hälsade på yngste sonen Lars och hans sambo i helgen. Det blev en mysig helg med god mat goda samtal och shopping. På fredagen åt vi på en turkisk restaurang och på lördagen fixade vi god mat hemma. Vi åkte tåg upp å ner och det funkade väl bra..förutom att det inte fanns någon restaurangvagn varken när vi åkte ner eller hem och knappt några toaletter som funkade..! 
Nu kör vi på mot julen…i morgon är det Lucia och sedan är det inte många dagar dörren julen är här. Jag jobbar halvtid och tycker det är svårt att hinna med på jobbet…ska ju hinna samma saker med på färre dagar känns det som. Och så ska det tränas…och jag får jäkligt ont i ryggen av de nya tunge övningarna…men det löser väl sig när mina muskler blir starkare. 
Några julfester har jag kvar att göra..en med tjejgänget på onsdag och en med grannarna på söndag….och så kommer barnbarnen hit och bakar pepparkakor på lördag…det ska bli så kul❣️
(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0