Nya projekt..!

Idag har vi varit en tur till Sundsvall och kom hem med en husbil...när min man får för sig något så brukar det bli så..! Han är nöjd och då är jag det oxå...bilen är fin. En Kabe Travel Master blev det. 

Det blir en tur redan till helgen..en kortis! 
(null)

(null)

(null)


Morsdag❣️

Det blev ett redigt morsdagsfirsnde igår! 
Vi startade ut tidigt genom att åka på graven med en morsdagsros till mamma Astrid...sen var det Eivor som fick en blomma 🌺 och hon bjöd på kaffe och tårta. 
Så åkte vi till Ås och hämtade svärmor Ruth och bjöd henne på lunch på Kretsloppshuset i Mörsil. Fantastiskt att sitta ute i deras trädgård och äta...ja inte jag då som bara dricker Itrimsoppor till frukost å lunch och bara äter middag. Men det såg gott ut och Pelle å Ruth sa att det var gott.
 Efter detta blev det en tur runt Storsjön och vidare med Ruth tillbaka till Ås. Gjorde oxå ett snabbt besök i Halåsen för att krama lite på barnbarnen.  Gårdagskvällen blev  det en kycklingsallad och ett glas vin på Madonna...det blev min morsdag det. Vad gjorde du då..? 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Munthers Brygga❣️

Idag har vi gjort ett arbetspass med grannarna...Föreningen Snålblåsten har fått en make-over ! Trevligt att jobba tillsammans!
 Vi grillade till middag Pelle å jag...åt ute i solen och sedan blev det bad i bubbelpoolen på bryggan...tänk en sån lyx att bo som vi gör...och denna otroliga fina dag❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Strålande sol....

....och brygghäng❣️☀️

Idag har jag haft en fantastisk dag hemma..på bryggan i Lit. Pelle har fixat med poolen och jag har tittat på. Ser ut som om kommande vecka ska bli solig och varm. I morgon har vi arbetsdag med grannarna...hänga på kratta..fika och prata lite skit. Det blir oxå en bra dag! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 

Lite av varje...

...denna helg! 
På fredagen var vi in till Östersund..besiktning av Corvetten och lite ärenden...och en fika. Åkte på graven och tände ett ljus för pappa som skulle fyllt 86 år❣️
På lördagen gjorde vi oxå en tur med Corvetten...efter lite omvägar och en tur runt Storsjön blev det en lunch på Fröså Golfrestaurang..i solen på deras veranda. Så gott och mysigt! 
Igår kväll såg vi Italien vinna Eurovisionsfestivalen...det var otippat! 
Idag har vi varit till Huså stugan fram och åter...kollat till stugan och konstaterat att vi inte kan gräva/dränera runt stugan nästa helg...för mycket snö! 
Ledig i morgon oxå....nya upptåg väntar. 
Jag har oxå fått tid för samtal på Löwenströmska...samtal och prover den 30 juni...det drar ihop sig för operation av höger höft! Jag jublar inte men det är ju något jag bara måste göra. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Tjejmiddag❣️

Igår var det dax för tjejmiddag hos Biggan...nu har vi fått våra första sprutor så nu törs vi träffas vi fyra❣️Men vi blev bara tre...Lena var sjuk. 
Vi andra hade en trevlig kväll på Biggans veranda...prat i kvadrat och god mat.
 Tusen Tack för en mysig kväll❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Ledig måndag....

....och ösregn! 
Hade en del ärenden idag...började med en tid på röntgen kl.10:00...det gick bra trots att jag har svårt att ligga"rätt"..men vi fick till bilder som ska skickas till Löwenströmska. Sen gjorde vi lite andra ärenden...hämtade bla. veckans matkasse på ICA Maxi...tänkte käka en sallad på Fröken Olssons Lilla Fik i Lit men det var stängt...å Madonna var stängt..å på Frendo var det för mycket folk..så vi åkte hem och gjorde fika..! Som sagt.....regnet har stått som spön i backen hela dagen så jag har legat i soffan å flippar på TVn...Pelle har pysslat om sina bilar. Det blev paj med rökt kalkon och kidneybönor till middag..Nu filmtajm! 
(null)

(null)

(null)


Smärta...

.....att leva med smärta är inte lätt och dagarna blir tröttsamma och allt som oftast inte kul. Jag hoppar på kryckor nu och det funkar hyfsat...men inte utan smärta. Mina höfter är sluta och ska bytas...börjar med den högra. Jag har ju varit motsträvig vad det gäller detta..men nu går det inte längre. Jag har kontaktat operationskordinatorn och han föreslog att jag INTE väntar på att Östersundssjukhus ska öppna upp för operationer igen ( dom gör inga nu)...det blir nog inte heller  till hösten. Han föreslog Löwenströnska i Stockholm och så blir det. Har ingen tid ännu men bara att jag nu beslutar detta med ett annat landsting är ju stort.  
Ny kontakt ska tas i morgon om hur vi går vidare..! 
(null)


Anita 64 år....

....valborg å kattvakt..! 
I torsdags efter jobbet flyttade jag in i Eivor å Sewes lägenhet...till katterna Pixi och Kattja. I fredags när jag fyllde år kom Pelle in till stan och vi gick på Dalwhinnie och käkade god mat. Sen blev vi inbjudna till Marina å Allan på vin å öl. En mysig kväll å en trasig lampa...❣️😵
På 1:a maj tog vi det lugnt...åkte och fixade på graven och sen for Pelle hem till Lit. Lena kom på kvällen och vi beställde hem mat och åt å drack gott!
 Idag skulle vi grilla med barn å barnbarn men Corona satte stopp för det...en bekant till Lena har smittan och Lena var här igår så vi tog det säkra före det osäkra och ställde in. När jag ringt återbud så kom jag på att jag inte deklarerat...så det blev en tur till Lit för att fixa det...plus lite jobb. Nu sitter jag och flippar på TVn och försöker lära mig min present...min appel TV...det går sådär❣️
I morgon blir det hemfärd..mitt uppdrag är slutfört❣️
Tack Lars å Linda för blommor och tusen Tack för alla grattis på min dag❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0