Storsjöyran!

Nu är vi på G igen!
Jobbade till klockan 14:30
, sen iväg och handlade.
ALLT är slut!
Vi ska grilla ikväll
och sen bär det iväg ner på Yran
 för tredje kvällen på raken.
Det kostar på att ligga på topp!
Tjoohoo - JÄMTLAND JÄMTLAND JÄMT Å STÄNDUT!

(Här kommer lite bilder från de kvällar som varit.)

Krogståket onsdag!

 
Kajplats 1

Maggan ska sälja sin BH!
 
Senare på Brunkullan,
där vi träffade på ett gäng från Lenko.

Torsdagen!
 
Stortorget och Sahara Hotnights!
 
Takida!

Gänget är oxå på plats!

Party Nisse!


Party Maggan!

Party Anita!
 
Party Jave!


Vi träffade Frida & Titti!


Dans på Gyllene Prag!




Varning!

Ho ho


Något att tänka på inför alla sommarfester, tex Storsjöyran!


Numera, när det finns varningstexter på cigarrettaskarna borde liknande varningstexter även sättas på öl- och ciderflaskorna, exempelvis följande:


VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du viskar, trots att du inte gör det.


VARNING: Alkoholförtäring har den verkan att du ser ut som en idiot när du dansar.


VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du kan sjunga.


VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att din ex-älskade kommer att dö om du inte ringer honom/henne klockan 4 på morgonen.


VARNING: Alkoholförtäring är den största orsaken till annars oförklarbara asfaltmärken i ansiktet och på knäna.


VARNING: Alkoholanvändande kan orsaka fantasier om att du är hårdare,häftigare, snabbare och ser bättre ut än alla andra människor.


VARNING: Alkoholförtäring kan få dig att tro att du är osynlig.


Efter alla varningsord blandar vi oss en liten en - Eller?


SCREWDRIVER


17 cl Vodka

1 st Apelsinklyfta


Häll vodkan i halsen och titta på apelsinklyftan


GETING


17 cl Vodka

1 st Geting


Skär getingen i delar, stoppa den i vodkan och rör om.


VARGTASS


1 liter Vodka

1 st Lingon


OBS! Om lingonet får ligga i för länge kan smaken lätt bli fruktig!


TEQUILA SUNRISE


1 liter Tequila

Drick tequilan. Slut ögonen. Vakna i  sol/trapp-uppgången.


PAJALA SUNRISE


Ett glas hembränt med en falukorvsskiva i.


ATOMUBÅT (Norrländskt recept)


1 stort ölglas med hembränd sprit

1 st snapsglas med öl


Häll upp spriten i ölglaset, fyll snapsglaset med öl.

Släpp ner  snapsglaset i ölglaset. Drick och glid in i dimman.


KAFFEKASK A LA NORRLAND


1 st sockerbit

Kaffe

Hembränt


Släpp ner sockerbiten i den tomma kaffemuggen.

Häll i kaffe så du inte ser sockerbiten.

Fyll på med hembränt tills du kan se sockerbiten  igen.

Slappna av och njut.


ASSI DOMÄN


6 cl Vodka

1 st snapsglas

1 ruta toapapper


Fyll snapsglaset till bredden.

Ta sedan en ruta toapapper,

vik  ihop och placera i glaset. Häll sedan alltsammans i munnen, svälj

vätskan  och sug på papperet. Spotta sedan ut papperet i glaset. Så

enkelt - så  gott!


GÄLLIVARE SUNRISE


Lika delar hembränt o surströmmingsspad i ett STORT grogglas, kläm  fast

en skiva rökt korv på kanten....


FINSK SOMMARSOPPA


Man tager en djup tallrik som måste vara blommig, fyller den med

hembränt o äter med sked.


KAFFEKASK Á LA KALIX


Knyt fast en kaffeböna i en sytråd,

doppa snabbt som fan i en 1/2 l  hembränt, drick o njuuut!


WHITE CHRISTMAS


Vodka blandas med tippex...

Suddar bort allt minne!!


Om huvudet är dumt......

..............får kroppen lida!

Kan inte påstå att det var lätt att kliva upp i morse,
 men nu sitter jag här i alla fall.
Vi började hemma hos vänner på Körfältet i går,
 sen vidare på Stråket och Kajplats 1.
När vi sen skulle byta tält så var det helt omöjligt ,
 FÖR långa köer,
så vi gick på Brunkullan
- där kan man i alla fall dricka öl och gå på toa utan att få panik.

Tjoohoo - vad det blev sent i natt, känner jag idag! ;O)


Jämtlandssången!

"Så tåga vi tillsammans bort
mellan Jämtlands gröna ängar
bort mellan nyland som prunka
fulla av bröllopsblomsters prakt.

Så skåda vi med gamman hän
över berg i blåa fjärran
hän över sjöar, strömmar, skogar
jämt kring bygder på vakt.


Fagert är landet som blev vår lott och arvedel
så firom dess fägring nu
med sång och stråkars spel.
Tändom ånyo det hopp som våra fäder närt!
För slit och mödor av fröjd och sol
ett mått oss beskärt."

Text: Wilhelm Peterson-Berger
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

.......Och så på Jamska!

Ma går på stigom
åleit oss opp öve backan,
bort milla åkrom opp hitat vållom,
der bjällan pingel skvällt
i jänsmässti.


Ma sir frå höjdom
bort mot åsom,
der kjörsan står milla gålom
bort ditat fjällom vår
der Skuta står,
så gnistrenes vit.


:/: Fejen så sjong ma att JAMTLAND DE E LANNE VÅRT!
I tusen år ha ma hadd'e,
hållé därför hårt.
Ler ta den friheit som fedran ein gång at oss ga!
Hen ske ma lava å minnes allt,
som fedran oss sa. :/:

Text: P-G Norman/ Bo Oscarsson
Melodi: Jämtlandssången (trad)






 

Och med Ständut Blakk på Krogstråket!

Stråket & Yran!

Idag ska jag jobba lite kortare dag - till klockan 3 !
 Vi ska gå på Stråket  på eftermiddagen / kvällen.
Syrran kommer oxå och ska såklart med. :O)
Solen skiner
och det ser ut att bli en hyfsad dag.
Jag säger som Syster
Yster
- Bara det inte regnar så är jag nöjd!

Tjoohoo - nu ska här Yras!





Sol å hamburgermiddag!

Efter 10 timmar på KAP så åkte jag och handlade!
Slut på allt - bröd, mjölk, pålägg -
ja ni vet sånt som dom lever på de som är unga. 
Det blev Hamburgermiddag idag, alla nöjda och mätta.
 
Dom ska ut igen på stråket "ungarna"
- man undrar hur dom orkar!
Jag ska fixa tre sängplatser till
för i morgon kommer Maggan, Ludde och Kalle
- det ska bli så kul!
Nu har jag köpt tredagars Yranbiljetter
x 3st,
( en till mej och de andra är önskade födelsedags precenter till Lars å Emil) 
 nästan 3000:- kronor.
Så jag hoppas att alla får kul oxå!

Tjoohoo - solen har visat sig i eftermiddag!


..............och så regnar det igen..............

......................, alla kommentarer är överflödiga!
Nu e je lej på de henne väre!



En helt vanlig dag!

Det är tisdag, en helt vanlig dag!
Ingenting utöver det vanliga händer - tror jag i alla fall.
Måste ringa frissan och kolla,
tror att jag har en tid där,
men har ingen aning om när.
Missar ofta sånt nu för tiden
, frissan, tandläkaren osv!
Det hände aldrig förr, då hade jag totalkoll på läget - inte längre!
Det regnar -
inte heller detta är något nytt !

Tjoohoo - tror att jag tar bilen idag!


Törs man hoppas......?

Nu skiner solen och det är hyfsat väder.
Törs man tro att den ska få stanna - solen??
Nu har vi tagit "taberas"
här hemma.
Stroganof på två ringar falukorv och det finns inte en knutta kvar! :O)
Det blev inte ens kvar till en ynka matdosa!
 Men det är bra att dom äter festprissarna,
så att dom har något i magen innan kvällens bravader.
För ut på Ståket ska dom ikväll oxå,
även Nils som jobbar denna vecka hakar på.
Jag känner mig faktiskt lite sugen på Krogstråket själv,
men.....vi får se!

Alice fick ta bort dränagen idag
och är otroligt nöjd!
Kan bli svårt att få in henne ikväll! :O)

Tjooohoo - en bra kväll till er alla!



Gäääsp!

Vill inte gå upp idag!
Vill inte duscha, vill inte äta, vill inte gå på jobbet!
Vill ligga kvar i sängen länge till.
Vill ha kaffe NU!

Tjoohoo - en trevlig måndag till er alla!



Dirty Dancing!!

Nu ser vi på en gammal goding!
Vi valde ( efter lite tjat!)
 
Dirty Dancing!

 -  "My favorite car! !

Tjooohooo - i will soon catch up for my Alfa Romeo!





Middag för Emil!

Hämtade Emil i Järpen idag på eftermiddagen!
Knut & Javièr har kommit, ungdommarna ( de flesta...!)
laddar för Krogstråket.
Vi har firat Emil som ju fyllde 18 år i fredags.
Vädret är inte på vår sida, men detr skiter vi i!
Det känns som en helt OK söndagkväll!

Tjoohoo - mera jobba i morgon!!

   
Grattis middag för Emil!
 
Kusiner for ever!

Kusin Erik!

Emil & Javiè

Meeeen..........

..................nu blir jag tokig på detta regnande!
Det är som om det aldrig är nog.
Enligt en väderprognos som jag tittat på
 ska det bli bättre i mitten av veckan, men vad vet en Ko!
Bara det är uppehåll torsdag - fredag- lördag
 så kan jag stå ut med detta.

 Idag kommer Knut hit och en kompis till honom.
 Dom ska gå på Yran såklart.
Och så kommer Syrran, Ludde och Calle på onsdag.
Det blir skoj -
fulla huset med festglada människor! :O)

Pelle han flyr ner till Jonny
för att segla i skärgården istället.
Nu MÅSTE jag ha kaffe!

Tjoohoo - måste leta fram madrasser till alla gäster!



Liten blir stor!

Nu är det klart - Nils flyttar till Skövde!
Men fatta då
.....till Skövde!!
Det är ju hur långt som helst dit.
 Han ska plugga på universitetet!
 Fick besked om att han fått en lägenhet i går,
en etta med kokvrå.
 Den 15 augusti gå flyttlasset,
vi ska följa honom ner och se till att han kommer på plats.
Jag kommer att gråta ihjäl mig hela vägen hem! :o( 
Det är klart att jag fattar
att han inte ska bo hos mig hela livet
- men ändå.....jobbigt kommer det att bli!
 Min Lillnisse ska lämna mig - buhuu! ;O)

Tjoohoo - liten blir stor!


Oledolyckan!

Jag glömde min dator på jobbet,
därav detta sena inlägg.
Vi grillade igår och satt ute och åt.
Den regniga dagen blev till en super bra kväll.
Vi tog av Alice struten och lät henne fixa med såret
- göra rent och så själv.
Hon fick till och med gå ut en stund i koppel.
Snacka om en lycklig katt!  
Efter middagen så cyklade vi ner till båten för lite "kajhäng".
Krogstråket öppnade idag
så det var mycket folk i farten.
Cina och Lasse joinade oss
och vi hade en super mysig kväll på Solöga.
Tyvärr avslutade jag kvällen genom att ramla med cykeln
och slå i mitt knä i gatan så nu kan jag knappt gå.

Idag har vi städat och tvättat - såååå tråkigt!
 Det blir grillat ikväll oxå,
men vädret är inte lika bra som igår.

Tjoohoo - vad mitt knä gör ont! :O/

 
En lycklig Alice!
 
Nils med polare ska på Krogstråket!

Softar på verandan!
 
Myspys på Solöga

Cina!

Tjoohoo - Storsjöyran har startat!

Grattis Emil!

Idag fyller min mellersta 18 år!
Grattis och kramar skickar jag till honom,
som inte är hemma på sin stora dag.
Han är i Fäviken och tältar - i detta ösregn.
Det är inte lite det regnar idag!
Stackars ungar
som lägger ut en massa pengar på fest
och så öppnar sig skyarna.
Nåväl - det är ju inte så långt hem om han inte skulle stå ut. 

Tjoohoo - Grattis Emil!



 

   


Ingen energi!

Trött och slut och utan energi!
Har provat att få i Alice medicin och det gick sådär,
sen ska jag rengöra hennes sår oxå.
Det ser ut som om ena dränaget har lossnat,
men allt är så kladdigt så man ser ju inget.
 Vi måste nog vara två om det ska gå att rengöra.

Jag tillbringar kvällen framför "dumburken"
- det är vad jag pallar med.

Tjoohoo - imorgon är det fredag!



En lång natt!

Det blev inte så mycket sova i natt!
Alice har inte varit nöjd
med så mycket,
 hon sov några timmar mellan 02:30 och 05:00.
Hon vill ta av struten och göra rent såret
och hon vill gå ut. men det får allt vänta några dagar ,
i alla fall till vi tagit bort dränaget.
Ska hämta ut medecin till henne idag oxå. 
Jag är helt slut efter för få timmars sömn!

Idag måste lönerna betalas ut, annars får jag nog på moppe,
 tur att jag blev klar i går kväll.
Mitt liv känns rörigt just nu
och inte känns det
som om jag haft semester precis.

Önskar er en hyfsad torsdag!
Tjooohoo - det blir nog bättre vad det lider!



Operation......

Det blev nedsövning och en operation för Alice.
 Veterinären kände att hon hade en ganska stor svullnad bakom såret
så dom sövde ner henna och tömde varbölden och så lades ett drenage
som hon ska ha till på måndag.
Hon vinglar omkring här
hemma helt groggy av sömnmedel
och med strut på huvudet.
Och det rinner ur dränaget hela tiden!
Jag har ingen aning om vad som hänt
henne
och det känn inte bra.
Om det är skatorna eller om hon varit i sagsmål,
den tanken kan jag stå ut med.
 Men tanken på att någon kanske med flit har gjort henne illa
står jag inte ut med.
Stackars lilla Alice!
Ut vill hon oxå -
sitter och sniffar luft i dörrspringan
som hon inte kan forsera med struten på huvudet.

 I morgon får Pelle och Nils vara hemma för vård av katt
- dom har ju fortfarande semester.

Tjoohoo - nooot! :O(


Alice vilar i solen på golvet i hallen!

Dränage rakt genom såret!

Tidig morgon!

Har masat mig upp i tid idag!

Dels för att jag är så seg på morgonen så allt tar sån tid
 men oxå för att Alice ville ha mat.
Hon åt och sen lade  hon sej under köksbordet och somnade om.
Hon mår INTE bra
och jag ska ringa veterinären så fort dom öppnat på djursjukan.

Det blir cykel till jobbet idag -
hör och häpna, solen skiner!
Men det är bara 7 grader ute och blåser kallt.
Jag har massor att göra idag
 och ska försöka hinna undan innan telefonerna sätter igång att ringa.
 Är vansinnigt trött för jag kommer ju såklart inte i säng i tid.
Men det löser sig vartefter dagen går,
jag tenderar att bli piggare å piggare under dagen
för att inte vara trött alls när det är tid att sova.
Önskar er alla en bra onsdag!

Tjoohoo - "att göra listan" är gigantisk!


Och så detta med katter igen.......

Lilla Alice har inte varit sej lik sen vi kom hem i fedags.
Hon äter men har ingen aptit,
hon vill inte leka eller var ute - vill bara sova.
Hon piper yngkligt ibland när man lyfter upp henne.
 Igår när jag fixade med hennes päls så var hon inte glad.
När Heavy hoppar på henne och vill leka

så skriker hon och går och gömmer sig.
Nu gjorde jag en ordentlig koll av henne när jag kom hem idag
för hon såg så tussig ut.
Då upptäcker jag ett vätskande sår på utsidan av hennes högra lår!
Det blöder inte
med är kladdigt!
Hon förstod att nu hade jag fattat vad som var fel,
hon lade sig lungt i mitt knä och somnade.
Så nu blir det till att göra ännu ett besök på Djursukhuset under morgondagen.
Kanske har hon blivit hackad av en skata,
det ser liksom ut som ett hack.
Svårt att se riktigt hur det ser ut
på grund av hennes långa päls 
och svårt att veta vad som hänt.
Huvudsaken är att hon blir frisk den lilla!

Tjooo - vad det är svårt när ens älskingar blir sjuka!


At work!

Och solen den lyser med sin frånvaro!

Idag tog jag bilen på jobbet för regnet står som spön i backen.
 Papper, papper, papper och nu börjar även räkningarna på flytten av KAP
att strömma in.
Flytt av Centrex växel a 9147:-,
ny dragningar av el och ventilation
,datakabel osv a101 763:-,
 bokslut och revision
a 17 531:-
*Suckar!*

Tjoohoo - bäst att upprätta en "Att göra lista" så man inte missar något nu!




Och så detta med vädret igen.....

................är det slut på sommaren nu då!

 Det öser ju ner som värsta höstregnet!
Ser ut som om det blir lite bättre på onsdag - men vad vet en ko!?
 Vad tror ni....jag tänker på Fäviken och Yran?
Då måste det vara bra väder eller hur?
Inte för att jag ska på Fäviken
men jag ska gå på Storsjöyran alla kvällar
och Emil ska tälta i Fäviken till helgen.
Lika bra att man inte kollar vädret
så slipper man oroa sig i förväg.

Tjoohoo - jag dansar soldansen och affirmerar SOLEN!


10 timmar i ett svep!

Det var första dagen på jobbet och det blev 10 timmar vid datorn.
Det ösregnar här så jag var som en dränkt katt när jag kom hem på cykeln.
 Nu blir det middag - lax och nypotatis!

Tänkte börja med lönerna,
men blev utslängd på grund av fel lösenord.
nu kan jag glömma det, i alla fall just ikväll!
Jaha vad kan man pyssla med då - tvätten tex!
Den ligger alltid där och väntar på att bli ompysslad
men jag vet inte om jag vill.
 Kanske dör jag framför TVn
- om den nu är ledig!

Tjoohoo - första dagen på resten av mitt liv!


Slut på semestern!

Jag börjar jobba i morgon 07:00.
Ingen återvändo!

Vi har haft stängt i två veckor
så det kommer att vara massor att göra
och vi är bara två personer som går på i morgon,
plus en sommarjobbare ( Lars ska jobba hos oss med leveranserna!)

 Så nu måste jag nog gå och lägga mig,
 inte för att jag tror att jag kommer att somna men försöka duger.

 Tjoohoo - God Natt alla där ute!



Lasange!

Tänk så jäkla trött man kan vara
att hela tiden hitta på middagar att laga.
Maten ska vara näringsriktigt och god,
den ska vara ekologisk och uppfylla alla miljökrav,
 den måste vara närproducerad - du ska helst känna kossan eller grisen eller fisken.
 Den ska vara GI å Viktväktare å Slim på samma gång. 
Riktigt fett ska det var och fettfritt!
Den ska inte ta så lång tid att laga,
men ändå absolut inte vara hel eller ens halvfabrikat.
Och så ska den vara snygg att titta på
- du äter ju med ögonen oxå!

Här blir det lasange idag
- jag har ingen aning om vem köttfärsen eller mjölken var!
Men gott är det och snyggt att titta på!

Tjoohoo - när ungdomarna flyttat så kommer jag att leva på filmjölk!


Söndag morgon!

Det är grått ute idag och regnar lite!
Blir nog en städ och tvättdag istället för en båtdag.
En hel del som behöver köras i maskinen
och dammråttorna har tagit över huset.
Jag känner mig lite trög så här i starten
 men det ska väl ordna sig efter en kopp kaffe - kanske.....!

Tjoohoo - imorgon "Back in business"!


Födelsedagsmiddag & Kajhäng!

Efter picknick så blev det födelsedagsmiddag för Pelle.
Vi grillade och kokade nyyperan!
Sen åt vi jordgubbstårta......Mmmm!

Ikväll har Pelle och jag bara suttit i båten och softat
- tittat på människor och druckit vin.
Så härligt att ha nära hem!

Tjooohoo - underbart med egen kajplats!

   
Födelsedagsmiddag för Pelle!
   
Kajhäng med Solöga!


Puss på er alla!



Underbara Lördag!

Vi flyttade Solöga från Dvärsätt till hamnen i Östersund!
En underbar båtdag med en spegelblank Storsjön
och strålande sol.
Sen har vi träffat vänner från förr i Björkbackaparken.
Det var meniogen att vi skulle spela Kubb,
men ingen fixade att att med Kubbspelet så det blev bara Picknick
och goda samtal.
Dom vi träffade var Benke, min gamla arbetskamrat från förr
 och vänner till honom.
Det var hur trevligt som helst!

Nu ska vi grilla med ungdomarna
( alla utom Emil som är i Järpen!?)
Sen sticker vi ner till båten igen, för lite kajhäng.
Vill ni komma ner och hänga är det bara att ringa!

Tjooohoo - sooommar!!!

   
Solöga far fram över Storsjön!
 
Pelle & Anita njuter!
 

Picknick i Björkbackaparken!!

Tre sorters människor!

"Det finns tre sorters människor i världen:
De som får saker att hända,
de som ser på medan saker händer och
de som undrar vad som hände."

(Anonym)



Min man......

...............fyller år idag!
Jag säger Ett Stort Grattis till honom, må han leva uti hundrade år!
Hurra hurra hurra hurra!

"Jag ska baka en tårta med Jordgubbar på 
och mitt på tårtan ska namnskylten stå,
sen ska jag duka fint bort i hagen och 
fira Pelle på födelsedagen. 
Tänk vilken tur att jordgubbar finns, 
det tycker jag och min Pelle Prins."



Hemma igen!

Är nu hemma igen efter två veckors campingliv!
Det känns bra att vara hemma!
Önskar bara att det var möjligt att ta ut lite mer semester.
Nu är det ju som det är med detta
och jag ska ju en vecka till Italien i september.

Idag har vi ätit middag med Pelles syster, det var trevligt.
Vi grillad och satt ute och åt - härligt!
Kvällen tillbringar vi framför TVn
för första gången på några veckor.

I morgon ska vi flytta båten från Dvärsätt in till hamnen i Östersund
- vi har fått båtplats! :O)

Tjoohoo - vad mycket tvätt det blir när man campar!


Sista kvällen med gänget!

Jahaja!
Då var det inte mer då.......
...en sista semesterdag i bilen och så är allt över!?
Två veckor kan gå så fort....
börjar att jobba på måndag.
Men i kväll har vi haft det trevligt!
Maggan och Jonny har bjudit på "Sommarbuffè"! 
Kjellis å Sussi dök upp oxå!

Och Jonnys bror med familj!
Tyvärr så la min kamera av så jag har inte full koll! ;o)

Men några bilder kommer här!
Tjoohooo! - borde börjapacka
  
       
Mycket mat så klart! 


   
Mycket skratt blev det oxå!
 
Mycket mygg var det!
   
Och lite annat!

Tänk om man kunde få in TV 4!!!

Ludde & Gugge!
    
Tack Mggan & Jonny för en undebar semester!
<3 <3 <3 <3 <3 <3 

 
 


Stockholms skärgård!

 Vi kryssat runt med Skärgårdsbåtar i Stockholms skärgård.
Jonny var reseledare och hade lagt upp en perfekt rutt.
Man köper ett "båtluffarkort" och sen kan du åka hur mycket båt du vill.

Vi började med en tur ut till Norra Grinda där vi åt medhavd lunch.
 Vädret bjöd på ömsom sol och lite regn, men det var absolut helt OK!

Sen tog vi en annan båt till Finnhamn där vi bokat stugor.
Vi åt en underbar middag på restaurangen på kvällen
och satt på klipporna i solnedgången.

Efter en svullofrukost på vandrarhemmet så gav vi oss igår iväg till Möja.
Vi solade på klipporna hela dagen och åt en underbar lunch.
Så tog vi båten hem vid 16:00 igår,
 en färd på 5 timmar innan vi anlade Stockholm vid 21:00.
Detta var två helt fantastiska dagar
och jag rekomenderar alla att prova en "båtluffning" i svensk skärgård.

Tjoohooo - äntligen börjar jag slappna av!


Båten gick från Strömskajen!
 

 

 
Första stopp Norra Grinda!
 

 
Pelle tar en powernap!

Snart avfärd mot Finnhamn!
 
Underbart väder! 

En öl i solen!
 


Finnhamn!
   
Skål för en underbar dag!
 

 
Middag på Finnhamn!
  
Kraaaaam!
 
Här kunde jag stanna för evigt!
   
Vidare mot Möja!

Underbar lunch!
    



Detta gör vi absolut om! <3
    

Semester vecka 2!

Tog sovmorgon till 9:30!
Har softat i solen vig Maggan och jonnys tält hela dagen nästan.
 Åkte in till Gränby för att proviantera
 - mat till morgondagens picknick och så Systembolaget.
Maggan bjöd på middag ikväll
, skönt för oss som inte har spis i stugan.
Sen kom Knutte å Nils förbi en sväng på vägen hem från Öland
- något slitna men vid gott mod.
Nils bor hos Knut till på onsdag - då åker han hem till Östersund
och Lars å Emil åker med hem med honom.

 Cina & Lasse kom oxå i kväll
- dom ska med på den Skärgårdskryssning som vi ska iväg på i morgon.
Det blir tidigt upp och iväg - tåget till Stockholm går 7:10!
Hoppas nu på två fina dagar i skärgården..
..Ma råkes!

Tjooohoo - Guuuud vad Pelle snarkar!



Campingsemestern fortsätter!

Jaha ja!
Det blev en brakfest utan dess like utanför vårt tält igår kväll!
Alla våra vänner kom för att ta farväl av oss norrlänningar.
Jag kom nog inte i säng före 4 på morgonen!
Upp klockan 9 och börja packa och städa ur tältet.
Vi kom iväg vid 12.
Har kört hela eftermiddagen i mycket tät trafik,
 bilköer hela vägen
känndes det som.
Kom till Uppsala vid 18:30,
åt middag och dumpade Lars och Emil i Munthers lägenhet
- dom har fått nog av campinglivet.
Nu bor vi i en stuga på Sunnersta Camping,
där Maggan och Jonny har sin vagn.

 Tjoohoo - hoppas att solen finns här då!

 
Samling vid pumpen!
  
Jonny å Nils å Maggan å Paula å Pelle!
 
Yvonne å Bosse å Ia å Conny!

Timmy & Maggan!



 
Vår lilla stuga och Syrrans husvagn!
 
Pelle!

Så var det lördag......

Inget väder att tala om så det skippar jag!
Pelle, Nils och Jonny har åkt på Kalmar Classic Motor show.
Jag har suttit i Maggans förtält och softat,
Lars läser och Emil har just slagit upp sina ljusblå.
Campinglivet går på i sin stilla lunk!
Vet inte vad som händer ikväll - vår sista kväll på Öland.
 I morgon bär det av till Uppsala och en Campingstuga.

Tjoohoo - tror jag går och duschar!

Lite bilder från igår.......

 
Kortspel i förtältet!
 
Emil & Nils              Evelina
   
Maggan å Jonny å Conny!
 
Ju fler kockar....................
   
Lars & Johanna!
 
Vi var 12 personer till middag, 
så det var tur att det gick att sitta ute!
  
Anita å Jonny å Pelle!

Maggan å Pelle å Nils!
 
Yvonne & Johanna!

Vi ska grilla!

Vi ska grilla till middag - bäst att passa på näs solen skiner!
Troligen blir det sammgrillat med Munthers och med Knut & Nils.
 Det gäller bara att ordna nog med platser i förtältet
då det tyvärr blåser för hårt för att sitta ute och äta.
Men det löser sig säkert!
Tjoohoo - dax att ta på tjocktröjan!


Det här med väder.......

Att man ska vara så beroende av solen!?
Den har vi inte sett så mycket av här på Öland - det är kallt!
På onsdagen regnade det så in i norden
så vi hade en liten sjö kring vårt tält
- men det regnade inte in som tur var.

Nils och Knut överaskade oss alla
genom att dyka upp på campingen här om kvällen.
 Jätte kul! :O)
Dom tältar oxå
och umgås med vänner från förr.

Vi har varit på stranden en dag och så har vi varit till Borgholm en dag.
Vi har varit på IKEA i Kalmar
och så har Emil fått övningsköra runt på ön några varv i regn och blåst.
På kvällarna umgås vi med Maggan & Jonny och lite andra campingfolk
- vi äter gott och häller i oss vin och öl.

Vår "adopterade" katt
sover hos oss hela dagarna
- måste nog kolla upp var hon kan höra hemma innan vi far.

 Idag var det strålande sol från morgonen
men nu hopar sig molnen igen
- Det här med väder är inte lätt att handskas med.......jag vill har SOL!

Tjoohoo - en och en halv vecka kvar på semestern!

    
Nils & Knut dyker upp!
     
Tältuppsättning och öl!
   
Grillfest!
   
Fullt i förtältet!
   
Lars & Ludde!

Trött hittekatt!
 
En dag på stranden!
   
En dag med ösregn!
 
Skönt att softa med film och bok!



Eriksöre Camping på Öland!

Nu är vi på Öland, bor i Safaritält!
Här är inte vädret det bästa
men vi klarar oss med hjälp av lånad kupèvärmare.
Våra gamla vänner från förr
dök upp så fort vi "landat"!
Många skratt och några öl.......

Det blev tidigt i säng i går - trötta!

 
Paula & Conny!

Maggan och Jonny är oxå här!


Jag har "adopterat" en campingkatt!

 
Lite kallt men trevligt!


Tjoohoo - var är solen?

Power Meet i Västerås!

Long time no seen!
Det har varit fullt upp om man säger så.
Vi har haft det bra i Västerås - bilderna får tala för sig själva!

 
Martin & Pelle!

Hugo!
 
Vår värdinna Catrine!
 
Pelle & Martin hugger in med god aptit!
 
Mycket att titta på!
( 448 st. utställare!)
   
Många fina bilar!

     

 
Bedömning av bilbyggen!

En bil som passar mej! :O)

   
200 bilar på "Fincruisingen!"
   
Underbara ekipage!

 
Mycket folk på stan!

 
Corvette på besök!

 
Grillmiddag i trädgården!

Fetknopp!

Nä nu jäklar - jag försöker att packa
och samtidigt provar jag det jag ska ha med mig.
Inte nog med att detta tar en evinnerlig tid
- JAG KAN JU FÖR FABIAN INTE HA NÅGRA KLÄDER LÄNGRE!
Tydligen har jag gått upp en 5-10 kilo den senaste månaden,
 allting sitter sååå illa! :O/ 
Kanske gör värmen att kläderna i garderoben krymper
eller så gör värmen att jag sväller upp som en fetknopp
- eller så är jag med barn??
 Vad tror ni om det - en gravid 52åring!

Jag tar en öl till
och låtsas som att det regnar!
Tjoohoo - natten är lång! ;O)


En sån jäkla dag!

Vaknade 8:15 och slängde i mej frukost
 för då var Pelle redan på G.
Vi skulle på Lenko i nåt ärende sen åkte vi till Ås med bilen.
 Eftersom Pelle slutade sitt jobb igår
återlämnade vi leasingbilen till Lenkos ägare
- min svärfar.
Sen cyklade vi från Ås
och till stan
- en underbar tur efter Storsjön.
Det tog bara 30 minuter!
Pelle hade ett lunchmöte på stan
och då passade jag på att leta ny bikini.
Det gick inte så bra,
hittade ingen bikini men däremot lite annat smått å gott till sommargarderoben. :O)
När vi kom hem var klockan 2 och jag tänkte att nu ska jag städa.
Jag hann inte ens slänga ut mattorna
så ringde dom efter mig
 och jag var tvungen att åka iväg och handla panel till nya kontoret
 - en snickare ska fixa med det nu i helgen.
Nu har jag i alla fall lyckats slänga ut mattorna och tagit fram dammsugare
så ringer telefonen igen - jag får besök av Frida.
Men det är ju baras kul
att hon vill komma förbi
- och så kanske jag slipper städa alls! ;O)

Tjoohoo - en sån jäkla dag!




RSS 2.0