Vemdalen..❣️

En helg i Vemdalen med Panter Tanter….❣️
Vi hyrde en stuga fredag till söndag…en jätte fin stuga, lagom å perfekt..! Kom upp på fredag eftermiddag och kom hem idag..!
 God mat.,,mycket prat å vin präglade denna helg..en promenad i snöstormen…öl på byn…middag ål Högfjällshotellet…sovmorgon å snöstorm.
Tusen Tack till alla som bidrog❣️

(null)


(null)

(null)

(null)


Nyårsrevyn Östersund

Ikväll har vi varit på Revy…Nyårsrevy på Storsjöteatern. Vi började med lite vin p snacks hos Ansi å Kent..taxi ner på stan…God mat å mycket prat på Tre Rum. 
Revyn var bra…tycker jag..andra akten bättre än första och vi hade det bra med stora avstånd i salongen..drinkar i pausen å efterfest hos Ansi å Kent…en fin fin lördag so far..❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Myskväll

Myskväll med en av de bästa…räkmacka, ostbricka och vin…å lite TV❣️❤️
(null)

(null)

(null)

(null)


Sjukskriven…!

I morgon är min sista dag som sjukskriven…i 2,5 månader har jag nu varit hemma! Tiden har gått fort ändå på något vis…och jag har vilat och tränat…både på jobbet i gymmet och hos min fysioterapeut på Rehabcentrslen. Jag blir bättre å bättra i balansen och på att gå kortare promenader. Jag borde kunna gå längre sträckor än jag gör men det är mitt icke opererade ben / höft som bråkar. Nåväl nu är jag som sagt tillbaka på jobbet och det är nästan som vanligt igen…och snart är det vår och strax är sommaren här..❣️
(null)



Nygamla tallrikar❣️

Jag har fyndat på FB..igen. Har bland annat köpt jätte fina tallrikar…12st. för 200kr…och jag fick dem levererade till Lit. Jag har även köpt ett "nytt" vardagsrumsbord…en ny spis till Huså…skoterhjälmar till Malte å Hailey…och superfina röda täckbyxor å jacka till Hailey..det är billigt och jag älskar att fynda på fejjan. I morgon blir det en tur runt för att hämta mina fynd…idag softar vi framför TVn..eventuellt måste Pelle upp på jobbet en sväng och jag borde åka med decemberpärmen till bokföringsbrott…vi får se hur det blir…❣️

(null)


Rehab -träning.

Idag hade jag äntligen tid hos min fysioterapeut…var ju hos henne flera gånger innan operationen men två gånger i december var jag tvungen att ställa in eftersom folk i min omgivning var sjuka och jag var tvungen att ta covid-test. 
Men idag var jag där! Det är inte många övningar jag gör men det är jobbigt som bara den…jag får övningar av Åsa…som fysioterapeuten heter..och dessa gör jag sedan hemma varje dag till nästa möte.

 Börjar med 5 minuter på motionscykeln..sedan knäböj å tålyft och stetscha hit å stretscha dit…jag var helt slut efter 40 minuter. Idag fick jag laserbehandling också…på den höft jag INTE opererad..det kändes bra och det görs för att jag inte ska ha så ont i den icke opererade höften…för att jag ska kunna träna riktigt bra varje dag. 
Bara att köra på…så att nästa operation går lika bra som den första. 
(null)

(null)

(null)


Besök i stugan..❣️

Igår fick vi besök i Husåstugan…Pelles systrar Agnetha och Ylva. Vi började med skumpa och Pizza Bianca med sparris ute vid brasan. Många långa samtal och rött vin inne i stugvärmen. Jag bjöd på Haluminvåfflor till förrätt och kantarellsopoa till huvudrätt…Systrarna hade med sig Tira mi su till efterrätt och ostbricka…genomgående rött vin och goda samtal under kvällen. 
Mycket trevligt att träffas❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Snö….❣️

Det har kommit rikligt med snö…även här i Huså. Gav mej ut på en liten tur idag…med kryckorna….tur att Pelle var med och spårade❣️🙏🏻❄️

(null)

(null)

(null)

(null)



Gott Nytt År - 2022 Välkommen❣️

Vi firade nyår med goda vänner i stan…Ansi å Kent bjöd på god mat och gott vin…vi spelade spel och skålade in det nya året……2022 Välkommen❣️
Jag hoppas och tror att detta blir ett bra år….att jag får operera min vänstra höft och vara smärtfri till sommaren….att jag kan jobba mindre och bli pensionär på deltid….att vi kan göra fina och roliga resor med vår husbil….att jag kan fortsätta att gå ner i vikt… Jag ger inga nyårslöften men jag affimerar och önskar mej det bästa av 2022❣️
Idag har vi åkt tillbaka till Husåstugan och lugnet och ron infinner sig. Vi är lediga och ska inte vara tillbaka på jobbet förrän den 10/1…känns otroligt lyxigt❣️
(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0