Love for ever! :-*

bild0849 (MMS)

Love for ever! :-*


54 år!

Idag fyller jag 54 år...
det känns konstigt att jag är så gammal.
Jag menar inte
att jag känner mej gammal - mera :
" Är det verkligen möjligt att jag är så gammal!"
Kroppen talar ju oxå om för en
att man inte är 25 längre! :O)

 Här hemma är det som vilken lördag som helst....
inget kaffe på säng
och inga presenter....
inga presenter ännu i alla fall.
 
Jag åker på Willys nu och handlar...
det kan ju dyka upp några gäster idag! :O)

Ja Grattis då Anita! :O) 


Glor på TV!

bild0842 (MMS)

Glor på TV!


Viktigt meddelande!

*Det är viktigt att hitta en man som hjälper till i hushållet.

*Det är viktigt att hitta en man som får dig att skratta.

*Det är viktigt att hitta en man som du kan lita på.
 
*Det är viktigt att hitta en man som älskar att ha sex med dig.

*Sen är det jävligt viktigt att dessa fyra män inte känner varandra....


(Bild google)


Sluta särskriv!

Stäng min spelare och lyssna på detta! :O)


Hej å hå!!

Inte har jag hunnit det jag planerade att hinna...
men nästan!
Handla får jag göra i morgon bitti!
Jag har i alla fall röjt undan det värsta i hallen
och tagit golven en vända.
 Jobbigt att städa
tycker jag
eftersom jag hela tiden måste plocka undan saker...
ännu värre nu
eftersom vi renoverar badrummet.
Men nu är det i alla fall OK!
Min rygg gillar inte
heller att städa...
att dammsuga är värst.
Jag skulle behöva slänga ut alla mölbler och prylar
och sedan städa.
Om jag gjorde det så skulle jag INTE sätta tillbaka allt....
jag skulle minimalisera möblering och annat.
Kanske en bra idè
att nån helg i sommar bära ut allt...! ;O)
Nu KAFFE!


Håller på att fixa med tvätt men "tar minu...

bild0838 (MMS)

Håller på att fixa med tvätt men "tar minuter" i soffan! ;-)


Fullfartsfredag!

Idag har det varit full fart från start!
Klev upp klockan 5
för att skjutsa Nils till tåget -
 han åker till Uppsala idag för att fira Valborg med kusin Knut.
 Sen har jag röjt av i kökt och kört en tvättmaskin.
 
Tog en promenad till kontoret - det var skönt!
På lunchen ska Pelle och jag promenera hem och hämta bilen
och sen köra skräp på återvinningen -
 en hel släpvagn med buskar som ska slängar har vi oxå.

 Efter jobbet måste jag handla....
kan ju hända att det kommer besök i morgon då jag fyller år! ;O)
 I kväll måste jag städa...
röja lite extra och skura golven.
Tänkte att jag bara skulle kunna njuta av morgondagen -
 vi blir bara hemma...struntar i brasa och firandet i Badhusparken.

 Trevlig Helg önskar jag dej! :O)

(Bild google)


Mera rensa i röran!

I kväll har vi fortsatt att rensa i röran...
plockt mera grejer ur husvagnen
och tvättat.
Otroligt tråkigt men absolut nödvändigt.

Lars han har åkt med flickvännen hem till hennes föräldrar
och Emil är ute och snurrar med bilen.

Jag har tillbringat 30 minuter på löpbandet oxå
 och med mina promenader så blev det 11965 steg idag
- inte så illa pinkat!


Mindfulness!

Idag börjar min kurs i Mindfulness.
 Jag ska gå sex gånger på dagtid
hos Annelie på Akupressurcentrum i Östersund.
Vad jag förstår så är det i grupp och inte enskilt.
 Det blir spännande att se
om det går att tagga ner sitt liv lite! :O)
 
"Mindfulness handlar om sinnesnärvaro. Genom att vara medvetet närvarande i nuet kan man bli friare att välja hur man vill agera på det som händer i tankar, känslor och kropp i varje ögonblick. Vid mindfulnessmeditation utvecklar man färdigheter i just detta. Meditationsformen har har sitt ursprung i zenbuddismen för över 2000 år sedan men har på kort tid också blivit ett viktigt inslag i hälso- och sjukvård.

Mindfulnessträning hjälper oss till ett ökat välbefinnande och ett rikare liv, där vi lättare kan ta tillvara på varje ögonblick istället för att slukas upp av tankar på det som varit eller oro kring vad som ska komma. Forskningen visar dessutom att 8 veckors mindfulnessträning har goda effekter både vid stressrelaterade besvär och för att förebygga återfall vid återkommande depressioner."
( mindfulness.se) 


Röja och städa!

Vi gick in på Fresk och valde nytt kakel till badrumsgolvet
på vägen hem från jobbet
och så handlade vi med oss middag från Thaivagnen i Lillänge.
Det var bra med snabb och färdig mat idag
jag var jätte hungrig eftersom jag varken ätit frukost eller lunch.

Ikväll har vi röjt i trädgården...
tagit bort fula buskar bland annat!
Pelle och Emil jobbade med buskprojektet
och jag rensade ur husvagnen som vi nu ska sälja.
Sen städade jag upp i hallen efter hantverkaren
som jobbar med badrummet.

Nu orkar jag inte med annat än TV och soffa!


Kakel & klinker!

Vi har fått....eller beställt fel klinker till ny badrummet!
 Det blev ett svart kakel till golvet...
skulle ha varit ett svart klinker. 
Så typiskt...nu måste vi snabbt få fram ett nytt!
Inte det lättaste i värden och väldigt dyrt.
Pelle ska prova att fixa fram ett nytt idag.

Jag håller mig lungt på avstånd....!



(bild google)


Tejmiddag hos Karin !

bild0835 (MMS)

Tejmiddag hos Karin !


Back on track!

Så var man tillbaka i vanliga vardagen!
Det var lite trögt att gå till jobbet i morse....
eller jag tog bilen för min dag började med ett möte på stan.
 Har hunnit att jobba undan det som blev liggande från förra veckan
så just nu är det inte så stressigt.
 
Jag tog en promenad i solen på lunchen - det var skönt!
Ikväll ska jag på "Fruntimmersmiddag" hos Karin...
det blir oxå skönt!
Jag tar en promenad till henne direkt efter jobbet
 - det blir bra det med ännu en promenad!
 
Hoppas att du haft en fin och bra påsk för det har jag!

(bild googles)


Morgonfika på Törners!

bild0834 (MMS)

Morgonfika på Törners!


Sommaren har kommit till Jämtland!

bild0832 (MMS)

Sommaren har kommit till Jämtland!


Nu lämnar vi stugan efter en solig och mys...

bild0831 (MMS)

Nu lämnar vi stugan efter en solig och mysig påskhelg!


Spelar kort!

bild0830 (MMS)

Spelar kort!


Lite lek å spel!

bild0829 (MMS)

Lite lek å spel!


Nu har fikandet blivit en öl i solen!

bild0828 (MMS)

Nu har fikandet blivit en öl i solen!


Mys på hög nivå!

bild0825 (MMS)

Mys på hög nivå!


Fika på Twins i Åre!

bild0824 (MMS)

Fika på Twins i Åre!


Ännu en dag i paradiset!

bild0822 (MMS)

Ännu en dag i paradiset!


Gruvstugan 2!

bild0815 (MMS)

Gruvstugan 2!


Gruvstugan!

bild0813 (MMS)

Gruvstugan!


Musikmaraton i köket!

bild0812 (MMS)

Musikmaraton i köket!


.Nordman eller..

bild0811 (MMS)

.Nordman eller..


Dax för efterrätt!

bild0806 (MMS)

Dax för efterrätt!


Glad Påsk!

5396_300 (MMS)

Glad Påsk!


Kvällens kockar ~ Maggan å Jonny!

bild0803 (MMS)

Kvällens kockar ~ Maggan å Jonny!


Emil funderar!

bild0802 (MMS)

Emil funderar!


The youngsters!

bild0798 (MMS)

The youngsters!


Kvällens DJ ~ Nils!

bild0795 (MMS)

Kvällens DJ ~ Nils!


Maggan förbereder förrätten!

bild0793 (MMS)

Maggan förbereder förrätten!


Friends for ever!

bild0791 (MMS)

Friends for ever!


Orättvist eller?

bild0790 (MMS)

Orättvist eller?


Aftersol på Gruvstugan!

bild0789 (MMS)

Aftersol på Gruvstugan!


Glad Påsk!

bild0788 (MMS)

Glad Påsk!


Påskmys i solen ~ underbart!

bild0787 (MMS)

Påskmys i solen ~ underbart!


Alice & Saxon spanar på möss genom fönstret!

bild0786 (MMS)

Alice & Saxon spanar på möss genom fönstret!


Skärtorsdag!

Har sovit bra i natt! :O)
 
Idag har vi mulet väder...
hoppas verkligen att det ändrar sig till SOL!

 Nu blir det lite pyssel i stugan
- ska fixa färdigt i matkällaren så att vi kan använda den.
Det är mycket mat å dricka som ska få plats här i helgen.
Sen ska jag laga en god gryta
som vi ska äta när syrran kommer.
 
Uppsala gänget kommer vid 16...
Nils och Emil kommer
efter lunch nån gång.
Vi laddar för en härlig påskhelg!

Och glöm resan till Blåkulla ikväll! :O)


På plats!

Nu är vi på plats i stugan...
Pelle, Lars och jag
- Emil åker med Nils i morgon!
 Lars körde upp...
och jag satt som ni såg bak och tog hand om katterna. ;O) 
Inte ett pip från någon av duren
 på hela vägen...
och inget stök med att Alice mådde dåligt heller
- helt perfekt! :O)

 Det gick inte att köra skoter
för att hämta pinalerna i bilen...
så det var bara att knata å gå
 - fick ta Mördarbacken upp till stugan två gånger i kväll.
 Men det gick bra...bra motion!

Nu slappar vi...
Lars har redan lagt sig...Pelle å jag glor på TV,
Saxon har krupit ner med Lars i sängen
och Alice jagar möss!
Här har alla varelser det bra! :O)
 
Längtar till i morgon
då övriga familjen kommer...
och såklart Syrran med familj.

Nu är det påskledigt! :O)


Lugnet i stugan!

bild0784 (MMS)

Lugnet i stugan!


Är på väg till Huså ~ Lars kör och jag sit...

bild0782 (MMS)

Är på väg till Huså ~ Lars kör och jag sitter bak med katterna!


Hugaligen!

Men hugaligen en sån stress!
 
Somnade typ..aldrig
igår och vaknade kl.6.
Var på jobbet kl.7 - löner löner å löner!
Stressade iväg på fotvård till 9:30
- och det var ju tur att jag gjorde det...
avslappnande till tusen!!

Åkte på Willys och handlade ännu mera mat.....
man kan ju inte ska svälta ihjäl där i stugan! ;O) 
Tillbaka på jobbet
vid 12...
då kom jag på att jag glömt äta frukost...
inte underligt att jag var hungrig.
 
Lönerna blev klara
och utbetlada
- hoppas nu bara att dom är rätt oxå!
 Nu är det lite fix å trix på jobbet
men sen ska jag åka hem och packa det sista
 - bilen blir full ennu en gång jag lovar!

Det ska verkligen bli skönt med lite ledigt!
Tänker på alla som måste jobba...
alla inom vården och dom som jobbar i affärer
 eller andra serviceyrken -
 dom gör det såå braa!

 


Godnatt efter en lång kväll med siffror!

bild0781 (MMS)

Godnatt efter en lång kväll med siffror!


Jobba hemma!

En av fördelarna med mitt jobb är att jag kan jobba hemmifrån.
Ikväll ska jag det...räkna löner hemma framför TVn.
Jag räknar ju egentligen ingenting...jag knappar koder
och kolla att stämplingarna stämmer.
Lönerna måste bli klara i morgon
och skickas i en fil till banken.....
om mina medarbetare ska få pengarna på torsdag.
 
Bara att sätta igång - har man lovat så har man!


Snabb uppdatering!

*Hade en bra dag med Anna & Olivia i Vemdalen
- fint väder ute Anna bjöd på lunch och det blev en fika hos fam Gundt.

*
Var till Lena igår kväll och fikade...för hon fyllde år - trevligt kalas!
Grattis min vän!

* Dog i soffan
när jag kom hem......skulle se på TV men somnade!

* Upp med tuppen i morse....Saxon smet ut och gav sej på grannkatten - kul start på dagen.

* Varit till frissan på förmiddagen - det var jag värd.
Nu är jag fin i håret till Påsk!

* Har lovat mina medarbetare löeutbetalning den 21 i stället för den 26.....
bara för att det är påsk - så nu får jag till att "bråka" med löneprogrammet igen!

* Känner mig stressad å gråtfärdig......
vet inte hur jag ska få klart allt innan ledigheten - det blir nog till att jobba övern idag!


Love...love ....love..!

(OBS... stäng min spelare!)


I morgon.....!

I morgon ska jag åka till Vemdalen och hälsa på min kusin
 som är där och firar påsk!

Jag gör en "säljresa"
samtidigt....
poppar in till kunder och önskar Glad Påsk med ett påskägg!

Det blir kul att träffa Anna och Olivia....
Olivia hade som krav för att följa med
att hon skulle få träffa mej! :O)


Friends for ever!

bild0775 (MMS)

Friends for ever!


Tur å retur....

......till Huså!

Det var bra att vi åkte upp till Huså 
med mat och öl och alla sängkläder å extra madrasser.
Det kommer nog att bli fullt i bilen på onsdag ändå
med allt som man glömde idag och två katter i bur.
Känns skönt att vara välplanerad när vi blir så många.
Två av middagarna ska jag laga på tisdag
och ta med upp halvfärdiga - allt för att spara tid.

 Lekar och tävlingar
är planerade
och lika så vem som sover vart.
Tänk att vår lilla stuga
sväljer 10 vuxna
bara vad det gäller sängplatser
- övriga utrymmen är ju oxå bra.

Det enda som kommer att bli problem är duschandet....
alla tio kan inte duscha
efter varandra var dag
- då tar varmvattnet slut.
Å andra sidan så tror jag nog att vi kan lösa det
med att
turas om på något sätt.

 När jag kom hem så var jag ut med Saxon en runda...
men han tycker inte att det är så skoj att gå i koppel
så han lägger sig platt ner.
Hur kul är det
att stå ute i trädgården
med en katt som inte rör sej.
Otroligt nog
så tog han ( med hjälp av Alice)
en mus när vi var ute.
Helt otroligt ett sånt teamwork! :O)
 
Nu har jag satt igång med att fixa middag
- det blir kyckling i ugn egengjord currysås och potatis.
 Nils ska äta med oss
- han har varit hemma och mekat med bilen
så det passade ju bra med en middag hos mamma! :O)

Hoppas att du haft en skön söndag!


Inte så mycket snö kvar i Huså!

bild0774 (MMS)

Inte så mycket snö kvar i Huså!


Tidig start!

Uppe med tuppen idag med!
Har varit ute en sväng med Saxon i band.
Det är blåsigt och grått ute...
men det spelar ingen roll.
Vi ska köra mat och grejer
 till Huså idag.
Men först frukost kaffe och en film.

Godmorgon!


Saxon vilar!

bild0773 (MMS)

Saxon vilar!


Fixat på fixen!

Har haft en bra dag och fått massor gjort....
inte städat dock!
Köpte en sele till Saxon så han har varit ute en stund.
Willys sålde svensk oxfilé för 180 :-/ kg
så det blev en middag i gala stuk!

Har pratat med syster yster i telefon...l
längtar så
tills dom kommer!
En bra dag som sagt...
 i morgon åker vi till Huså med mat å potatis!

 Nu blir det kaffe å glass!


Saxon vilar ute ~ men i koppel!

bild0771 (MMS)

Saxon vilar ute ~ men i koppel!


Tidig start på dagen!

Klev upp tidigt och laddade för att åka till Huså....
men det blir inte så...vi har ändrat oss.
Vädret är inte det bästa
och vi har en hel del att göra hemma.
Så idag blir det lite fix här hemma
- handla inför påsken och bara njuta av att det är lördag.
I morgon äker vi till stugan
bara över dagen!

Saxon vill inte ha på sitt bandage
och jag var tvungen att ta av ett lager
då det var så hårt lindat att det stasade hans ben.
Svårt att få i honom medicin
är det oxå
- han ska ha två olika sorter...!
Och sur är han
för att han inte får gå ut...
jag tycker oxå att det är jobbigt att neka honom.
Det är nästan som att ha småbarn igen!

Nu ska jag skriva matlista och sen schwoooosch.....
iväg på affären - men först mera kaffe!

Godmorgon! :O)


Längtar ut!

Vi längtar till Huså min man å jag...
men orken tog slut - vi blir hemma till i morgon!
Kul att stanna hemma och äta middag med alla ungdomar.
Vi grillade
faktiskt till middag.....
å pratade å pratade å pratade!

ALLA ungar skulle ut..Nils..Emil Å Lars!
 Saxon är OK men han får hålla sig inne över helgen...
hoppar runt på tre ben!

Pelle och jag borde packa inför morgondagen..
men som sagt...det finns ingen ork!
Har pratat med syrran på telefon - hon har ork...
....är på After Work!

Vi glor på TV och hoppas att orken återvänder!




Även ett litet sår kan orsaka stor skada. ...

bild0767 (MMS)

Även ett litet sår kan orsaka stor skada. En lös benflisa gjorde ett ben i paket!


Saxon på röntgen!

bild0770 (MMS)

Saxon på röntgen!


Orolig!

Nu sitter jag här och får ingenting gjort!
Saxon är inte bra
- han hoppar omkring på tre ben
 det lilla han rör sig.
Vill inte äta
och inte dricka!

 
Fasen oxå en sån otur mina katter har!


Saxon mår inte så bra!

Saxon kom ju hem natten till idag och haltade!
 Nu vill han inte stödja på benet och har bara legat hela dagen...!
 Jag har en tid på djurkliniken i morgon kl.10....
detta blir en sömnlös natt är jag rädd.
 
Mammas lilla gubbe! :O(






Så skön kväll!

Lena hämtade mej på jobbet
och vi åkte på stan och käkade på Krickelin.
En stund bland affärerna
på gågatan hann vi oxå med
innan vår behandling hos Lena
Alternativ Ljuspunkten började klockan 18:30.
 Det var verkligen en bra behandling på många vis.
 Kom dit stel och krokig och med onda höfter
och gick därifrån som en ny människa. 

 Jag är mycket nöjd....
Har en ny tid nästa vecka! :O)


Detta får mej att längta till sommaren!

( stäng min spelare)

Sommarsång Pettersson - Berger


Ortobionomi!

Känner mej orolig idag då Saxon kom hem i natt
och haltar svårt på vänster framben.
Ville egentligen stanna hemma med honom
men det går ju inte - kan ju inte vara hemma med sjuk katt.

Solen skiner idag och det ser ut att bli en fin dag.
 I kväll ska Lena och jag på Ortobionomi
- en kroppsbehandling mot tex värk i rygg å leder.
 Det blir spännande!
En gammal klasskompis
från grundskolan Lena ljungdal ska behandla oss.
 Hon har ett företag som heter Alternativ Ljuspunkten
Som sagt spännande! :O)


 


50 dagars!

Jag har skjutsat Emil och hans kompisar ner på krogen
- tydligen är det 50 dagars i kväll!
Det betyder att det är 50 dagar kvar till studenten...
inte för att Emil ska ta studenten men med och firar är han. :O)
Har lovat att hämta oxå senare i natt....
Som Emil sa.....jag är ju ändå uppe!
 Det var inte så mycket folk på stan vad jag såg
men det kan ju bli!
Får väl se
om jag håller mig vaken
eller om jag nu för en gångs skull somnar....
när jag nu ska vara vaken! ;O)


En bra dag!

Dagen på OSD - Folkets Hus var kanon bra!
Två föreläsare på förmiddagen och efter lunch två föreläsare till.
Dagen ordnades av We are One -
 ett nätverk för chefer och företagare som jag är med i.
Man är ju inte van att sitta så still en hel dag
men det var en hel del raster och bra tid till lunch
så det gick bra...med ryggen oxå!
 
Gick på jobbet en stund
efteråt
 och sen skjutsade Nils hem mej.
Han skulle meka med sin bil här hemma
så jag bjöd honom på middag.
 
Sen har jag fixat ett påskris till entrèn
och ett att sätta ute vid brevlådan -
 det blev bra tycker jag.
Kula att göra lite påskfint
även om huset känns stökigt och struligt
på grund av badrumsrenoveringen.

Har sett på Arga Snickaren om en tjej som ljög sej blå
och ändå fick sin lägenhet renoverad
- fattar ingenting!
Nu ska jag se på Efterlyst och dricka kaffe!




Har fixat påsk vid entrén!:-D

bild0766 (MMS)

Har fixat påsk vid entrén!:-D


Är på OSD hela dagen ~ massor av bra förel...

bild0763 (MMS)

Är på OSD hela dagen ~ massor av bra föreläsare!


Slapp å slö!

I kväll känner jag mig trött å slapp å slö!
Det blir inte mycket gjort....
orkade inte ens
laga middag.
Jag flippar bland kanalerna på TVn....
ser lite här å lite där!
 
Vet inte varför luften helt gick ur mej....!


Dax för eftermiddags kaffe!

bild0761 (MMS)

Dax för eftermiddags kaffe!


Regntunga skyar!

Idag var det inte så kul väder
- grått å regningt
så långt ögat ser!
Jag vaknade av att Saxon hoppade på mej och ville ut....
05:30 var klockan!!!

Bara att kliva upp
och ingen idé att lägga sej igen!
Jag städade kökslådor när jag ändå var uppe och på G.
 Läste tidningen, drack kaffe och käkade mina ägg.
Sen kommer ju hantverkarna
ganska tidigt
så det är bara att ta på sej ansiktet och försöka se pigg ut.
 Lars var oxå uppe med tuppen i morse
- han tid på körskolan kl.07:00.

PK och jag tog en promenad på jobbet...
vädret till trots!
Nu är det väl bara att ta tag i den här dagen oxå...
och göra det bästa av den!
 
Tjingeling!!


.......så gick den dagen!

Det har varit en fullspäckad dag.....myckjet att göra!
Det är ganska bra tycker jag
- dagen går fort
då!
På lunchen var Pelle och jag iväg
och köpte belysning till badrummet
och sen tog vi en promenad.
 
Eftermiddagen försvann
i lite olika arbetsuppgifter
och telefonen som ringde å ringde.....!
Vi tog en promenad hem efter jobbet PK och jag......
soligt och varmt och vår i luften.
Var in till grannen en sväng och pratade lite om årsmötet
- det blir efter påsken. 

Fixade Spagetti Carbonara till familjen
själv åt jag en omelett
till middag.
Har plockat disk och städat efter hantverkarna
- fy tusan vad det blir dammigt när man renoverar.

Nu blir det TV och dator resten av kvällen!

 


Ny dag nya möjligheter~önskar dej en bra dag!

bild0758 (MMS)

Ny dag nya möjligheter~önskar dej en bra dag!


Saxon relaxar med oss i soffan!

bild0756 (MMS)

Saxon relaxar med oss i soffan!


Söndagkväll!

Kom hem från stugan vid 4
- alltid lika tråkigt att måsta åka hem!
Längtar till i Påsk då vi ska vara där flera dagar
och syrran med familj kommer. 

Nils kom hem på middag
och vi har surrat och skrattat....
känns bra att ha honom hemma
- även om vi träffas på jobbet var dag.

Nu blir det lite tv och ett härligt bad....
en ny arbetsvecka väntar
runt knuten!

Önskar dej en skön söndagkväll!


Ingen uppdatering!

Det har inte varit någon uppdatering
av min besöksstatestik sedan den 7 april....
varför...vad händer! :O/


"hÅPas du trifs bra i fengelset" ~ Boken j...

bild0752 (MMS)

"hÅPas du trifs bra i fengelset" ~ Boken jag läser just nu!


Vaknar till grå himmel och regntunga skyar...

bild0749 (MMS)

Vaknar till grå himmel och regntunga skyar ~ jag oroar mig över att snön ska försvinna före påsk.


Efter att jag nu åkt på storstryk i kortsp...

bild0748 (MMS)

Efter att jag nu åkt på storstryk i kortspel ska det bli filmtajm!


Ett riktigt skitväder!

Det blev ingen skotertur.....
ösregn och hård vind
satte stopp för detta!
Vi tog bilen och åkte till Åre för shopping
- sprang emellan butikerna
i snålblåsten.
Sen avslutade vi den utflykten med en fika på Copperhill...
..78:- för en liten räkmacka - den stora kostade 178:-!
 Det var i alla fall mysigt att sitta där och fika med ungdomarna.
 Nu bär vi tillbaka i stugan och det är bastubad
och sen middag med Täljstensbiff som står på schemat.
Vi spelar kort och lyssnar på musik
- bara tar det lugnt. 
Ett riktigt skitväder
är det utanför dörren
- det blir nog till att tända en brasa senare.
Må så gott alla!

Copperhill!


Kaffe och räkmacka på Copperhill!

bild0740 (MMS)

Kaffe och räkmacka på Copperhill!


Löradgmorgon i Husåstugan!

Vaknade tidigt trots att jag var uppe länge!
Vi kom upp sent till stugan igår
- åt Kycklingwraps till middag och sen spelade vi TP.
 Lars och Elin vann!
Efter spelandet gick alla till sängs men jag såg en film
- PS i Love You!
Ungdomarna sover
fortfarande
men vi har ingen brådska med dagens aktiviteter.
 Idag blir det en skotertur med grillning har Lars beslutat.

 Nu ska jag ha KAFFE! :O)


Lars och Elin! <3

bild0738 (MMS)

Lars och Elin! <3


Fredag.....!

Jaha...nu lider arbetsdagen mot sitt slut...
dax för lite kaffe
och sen avslutar jag mitt jobb.
 
Vi åker till Huså i kväll trots skitvädret som råder.
Lars har planerat att ta med sej sin flickvän
så det är inte bara att ställa in.
 Den här helgen krävde planering tyckte Lars
så nu jäklar är det planerat skoterutflykter och grillning
och på lördag ska vi steka på stelstenar och spela spel.
Helt plötsligt var det jätte viktigt
vad vi hittade på i stugan
 - han som bara brukar sova och köra skoter. :O)
 Klart att jag förstår att han vill
att Elin ska tycka att det är kul att följa med.
Det är oxå roligt att Lars tar över planeringen...
ser man inte så ofta.
 
Emil och Nils blir hemma
av olika anledningar.
På ett sett är det bra att Emil stannar hemma
- då slipper vi släpa med katterna...
vi slipper ta två bilar!

Nu tar jag en kopp kaffe
sen packar jag ihop och åker hem!
Trevlig helg önskar jag er alla!




Lunchpaus på mitt kontor!

bild0737 (MMS)

Lunchpaus på mitt kontor!


Vårt badrum ~ en sorgelig syn!

bild0735 (MMS)

Vårt badrum ~ en sorgelig syn!


Kallelse till Årsmöte.....

...........i Erikslunds Gårdsägarförening!

Tänk att jag varje år i januari tänker att
I ÅR ska jag inte vara så sen....inte vara ute i sista minuten.
Nu är jag där...i sista minuten!

Mötet ska enligt stadgarna hållas
före april månads utgång
 och vara ute två veckor innan möte hålls.
Det innebär att just nu är det jävligt brådis!
Jag har nu skrivit kallelserna
och nu ska dom bara skrivas ut
och sen bäras ut och läggas i lådorna runt om i området.

Jag vill inte ha detta möte......
för jag har fått för mig att jag kommer att få kritik
för lite gjejer som jag inte fixat under 2010.
Tror att det är detta som hållit mej tillbaka...
som gjort att jag ännu en gång är NÅGOT sent ute med detta.
 I morgon måste jag fixa detta innan vi åker till stugan!

 Suck så tråkigt...detta är något jag INTE behöver i mitt liv!


Badrum på G!

I morse kom hantverkarna
- snickare och kakelsättare och så VVS!
Nu är badrummet på G!
Vi har inte köpt kakel ännu...
kakelmannen ska hjälpa oss att räkna ut
hur mycket plattor det behövs för golv å tak.
Men det är rör som ska dras om
och det är golvvärme som skall läggas
innan själva uppsättningen av kakel kan börja.

Det känns roligt att allt är på G -
Nytt Nytt Nytt! :O)


Å julen varar fram till påska.....

Ikväll har jag äntligen tagit ner mina julgardiner!
Tänka att det ska sitta så långt inne att få till det.
Att ta ner julgardinerna var väl inte så jobbigt
men att sedan hitta igen de gardiner som ska upp
och att stryka alla dessa längde - det var jobbigt.
Jag har nog strukit 25 meter gardiner ikväll.
 Dom i vardagsrum och matrum är både långa och breda
och måste strykas två gånger.
 Men nu är det klart - så skönt!
 
Ett år tog jag ner julgardinerna och satte aldrig upp några nya 
förren det var dax att sätta upp julgardinerna igen.
 Hahaha - så kan man ju oxå spara eneri!

 Nu ska jag bara köpa lite gröna växter
och så ska jag köpa ny matta att ha under bordet.
Till hösten ska vi renovera köket
- det är verkligen på tiden!

Men först ska badrummet bli klart! :O)


Nää nu tror jag att det får vara bra för i...

bild0734 (MMS)

Nää nu tror jag att det får vara bra för idag ~ nu tar jag en promenad hem...snart i alla fall!


Källsortering!

Idag har jag kört sopor på källsorteringen....igen!
Det är inte klokt vad mycket plastförpackningar
- pappförpackningar och plåt/metall
det blir under ett par veckor.
 Nu tror jag ju att vi är otroligt bra på att sortera
det är inte mycket som går till brännbart.
Men nog kan jag tycka ett det är för många förpackningar man släpar hem från affären
och många av dem plockar man bort och slänger med en gång.
 Jag vet att i Tyskland så är mataffärerna
tvungen att ha källsortering i samband med sin försäljning.
 Det innebär att du kan välja att slänga förpackningarna
innan du åker hem med dina varor -
 du slipper släpa hem och sedan släpa på källsoreteringen.

Inte så dum idè tycker jag!


Letar å letar å......

......letar kakel till vårt nya badrum!

Det är jättesvårt att bestämma sig!
Finns otroligt mycket att välja på
men jag är inte bra på detta med design.
Det lutar åt svart - vitt - grått...men hur??
Vi har tittat på massor med bilder
och varit runt på kakaelaffärer
men inget har liksom klickat.

Bara att fortsätta att leta för nu måste vi bestämma oss!


Funderar över vad vi ska äta till middag.....

bild0733 (MMS)

Funderar över vad vi ska äta till middag.....den ständiga frågan!


Kondomer!

 
TÄNK OM ALLA företag skulle tillverka kondomer.

Gevalia kondomer: När du får oväntat besök.

Nokia kondomer: Connecting people.

Lätta kondomer: När du bestämt dig.

GB-glass kondomer: Jag o min Magnum.

Always kondomer: En renare och torrare känsla.

Lóreal kondomer: Because you´re worth it.

Com Hem: Jätte snabbt & jätte jätte bra.

OLW kondomer: Nu är det dax för fredags mys.

Nike kondomer : Just do it.




Pigg piggare piggast!

Idag känner jag mig otroligt pigg!
Jag vet inte vad som hänt...! ;O)
Men jag kan gissa att det underbara vårväder vi har spelar roll.
Nu är det ju faktiskt ljust när man kliver upp
 och då blir ju allting lättare.
 
Efter det vanliga morgonstöket
och frukost
så tog jag en promenad till kontoret.
Det tar en 30 minuter att gå
  och det var verkligen skönt.
 Vissa mornar orkar jag bara inte
men i morse gick det väldans bra.
 
Det är en helt vanlig tisdag idag...
ingenting utöver det vanliga är planerat
 - det känns oxå skönt!
 Jag hade ett möte med en leverantör på lunchen
men det "gav jag bort" till Nils och Pelle.
Så nu ska dom smörja kråset på Clarion Hotell idag kl.12 
- bra att kunna dela med sig av det roliga! :O)

 Undrar om jag ska orka plocka ner julgardinerna ikväll...
bäst att passa på när orken och energin tycks ha återvänt!
Man vet ju aldrig hur länge det håller i sig! ;O)


Besöksrekord!

Idag har jag haft 74 besökare på min blogg
- det måste vara rekord!
Jätte roligt att så många vill läsa om mitt tråkiga vanliga liv.

 Nästa gång kan du väl lämna en kommentar
 - det skulle göra mig ännu gladare! :O)




Ska stryka världens hög med tvätt och glo ...

bild0732 (MMS)

Ska stryka världens hög med tvätt och glo på TV!


Uppbokad!

Idag är jag verkligen uppbokad på olika möten och träffar.
Först har jag månadsmöte med personalen 9:30
Sen ett annat möte kl.11....
klockan 12:50 ska jag träffa Lars på specialisttandvården -
han ska sätta in tandställning och ville att jag skulle vara med.
Klockan 15 har jag möte med Försäkringshuset för att diskutera...
just det ...försäkringar!
Det gäller att ha tungan rätt i mun idag så att man hinner med.
Om det inte blir förseningar någonstans så ska jag väl hinna
- det är väl hos spec.tandvården som det kan bli långdraget misstänker jag.

 Vad gör du idag då?


Första grillmiddagen 2011!

När vi åkte från Huså funderade jag över vad vi skulle äta till middag.
 Vädret gjorde att jag beslutade mig för att vi skulle grilla!
Köpte benfri karrê och gjorde en god potatisgratäng!
Nils var grillmästare
-  som vanligt med bravur!
Det blev sååå Gott!

Tyvärr så hade Emil redan ätit och Lars är inte hemma ännu
så dom missade något STORT
- årets första grillkväll!


Alice ska undersöka ett skatbo!

bild0728 (MMS)

Alice ska undersöka ett skatbo!


Lunch i det fria!

bild0724 (MMS)

Lunch i det fria!


På varmt att det nästan inte är sånt!

bild0722 (MMS)

På varmt att det nästan inte är sånt!


Det ska va gött å leva!

bild0721 (MMS)

Det ska va gött å leva!


Man får ju göra det bekvämt för sig!

bild0688 (MMS)

Man får ju göra det bekvämt för sig!


Heja solen!

bild0687 (MMS)

Heja solen!


Godmorgon!

Söndagmorgon  i stugan!

Inga planer för dagen....kanske blir det en skidtur
och sen packa ihop och åka hem.
Katterna är ensamma
hemma sedan igår kväll
och det känns inte bra!
Kan vara en bra idè att åka hem i tid!
 Men det ser ut som om det blir en solig och härlig dag här idag....
vi får väl se hur vi gör.
 Några timmar i en snödriva vore ju inte helt fel eller hur!

Vad gör du idag då?


Efter en god middag blir det nu filmkväll ...

bild0719 (MMS)

Efter en god middag blir det nu filmkväll ~ vi ser The Commitments


Åker lite skidor!

bild0718 (MMS)

Åker lite skidor!


Långsam start på dagen!

Vaknar långsamt och stilla!
Äter omelett och dricker kaffe....ser en film.
Det är mulet ute men absolut inte kallt.
Pelle och Nils förbereder sig för en skotertur på fjället....
jag vet inte vad
jag ska hitta på.
Åka lite längdskidor kanske
eller bara ta en promenad på byn.
Jag känner inte att jag behöver göra någonting
men det vore skönt att komma ut lite....
få lite luft i lungorna.
 
Hoppas att Emil kliver upp och släpper ut katterna
så dom slipper vara inne tills han vaknar nån gång i eftermiddag.
Hoppas att Lars har det bra i Lofsdalen....
men det har han säkert! :O)

Hoppas att du oxå får en skön lördag!


Äntligen på plats!

Nu är jag på plats i stugan...lugn å ro!
 Det är Jag å Nils å Pelle som tagit oss hit.
 Emil hade annat för sig i helgen
och Lars är i Lofsdalen hos kärleken.
Vi har som vanligt ätit goood maaat...
och sen pratat å pratat å pratat! :O)
Sett på film å surrat i telefonen!'
 
Nu har den manliga delen av familen gått till sängs
och jag får ro och...tro på mej själv!
 Hoppas på en underbar helg i stugan.....

Hur har du det då?




Vi ser ut att få ett underbart väder i hel...

bild0716 (MMS)

Vi ser ut att få ett underbart väder i helgen!


Dax för kaffe tror jag visst!

bild0713 (MMS)

Dax för kaffe tror jag visst!


Vill jag ha!

Fina skor för 189:- på bonprix.se
- såna villjag ha!

Flera fina färger!





April april.....

......din dumma sill - jag kan lura dej vart jag vill!

Ja, idag ska man luras
- jag är inte så bra på det
så på min blogg blir det inget lurande idag!
 
Öp skriver idag om att macken i Brunflo nu blir självförsörjande på olja - det är stort!
 Folk kommer nog att vallfärda dit idag!
 
Syrran skriver på sin blogg att hon vunnit 100 000:- på triss - inte dåligt!
Själv är jag noga på min vakt för att inte bli dragen vid näsan idag!

 :O) Ha en bra dag alla!


RSS 2.0