Jämtland Jämtland jämt å ständut..!

Igår hade vi ännu en fantastisk Yrankväll..! Men först tog vi en skön promenad runt Lit...fikade på på Hembygdsgården...åkte förbi i Halåsen hos Nils och Marielle....hälsade på Moster Maggan och Inge och så käkade vi middag på Viktoria Galerian. Först ut igår var Myriam Bryant som ägde Stortorget...sen såg jag Ebbot, Bob Hund, Lars Winnerbäck, Titiyo, Little Jinder, Kjell Höglund å Kjellsorterat. Missad tyvärr det som visade sig vara kvällens stora behållning och det var Vintage Troubble..! Presidentens tal vid midnatt var som vanligt storslaget nen tyvärr var det några fyllskallar som bråkade och diskuterade högljutt precis där vi råkade stå - jäkla idioter! Men i det stora hela var det en fantastisk kväll å natt..Detskulle ju regns hela kvällen nen kom bara en skur just före presidentens tal.
Idag åkte Elisabeth och Olle hem till Stockholm..Det har varit så trevligt att ha dem hör hela helgen. Kusin Anna och hennes Olivia har jag oxå hunnit med att träffa...Anna Yrade med oss igår.,! Grabbarna på Ringvägen, hos Emil, har jag knappast sett på hela helgen...!
I morgon börjar jag jobba...tre veckors semester är slut..! Tiden går fort när man har roligt..! Nu är det 14 dagar till nästa fest...Syster Maggan fyller 50 år..!

Storsjöyran!

Idag Yrar vi! Kom in till stan vid 13:30 och sen full fart..! Har hunnit med stråket och middag på Marite...som Elisabeth och Olle bjöd på....Tack för det! ❤️, vin på Storsjöteatern OCH en massa artister. Jag har sett Van Morrison, Melissa Horn och Bo Kaspers Orkester.. hann inga fler eftersom jag mötte upp Anna för ett glas vin på Vezzo oxå. Ikväll tog vi bussen hem kl. 01:00....vi sparar nattsudandet tills i måra!

Yrangrillen på Körfältet!!

Igår var det dax för ännu en tradition.....grillmiddag på Körfältet. Det var så trevligt och gott och fint väder..! JDK Jämtland tittade förbi efter sitt möte...fina glada grabbar i kilt..! Alla ungdomar drog vidare till stråket medan vi gamlingar avrundade kvällen med vickning hos Ansi å Kent...! Idag på morgonen har vi handlat inför kvällens middag....min kusin Elisabeth och hennes sambo kommer och så kommer ungdomarna hit från stan...Knutte å Kalle å Lars å Emil å Elina å kanske Nils å Marielle..! Det blir ännu en härlig kväll! ❤️

Husåstugan å Halåsen!

Idag tig vi en tur till Husåstugan...för att klippa gräset bland annat..! Vi har oxå begravt Saxon..! ❤️ Pelle hann precis bli klar med gräset så öppnade sig skyarna..!! På väg hem åkte vi förbi Halåsen för att kika lite på bygget..! Dom ligger i ungdomarna och arbetet går framåt...Verkligen framåt! Den 15 augusti ska dom flytta in i ditt nya hem. Det kommer att bli kanonfint.,!!

Stråket!

Igår var det ännu en fantastisk dag med sol och värme. Jag softade på bryggan på förmidden och efter lunch åkte vi in till stan för att gå på Stråket. Men först åkte vi till Torvalla och köpte en begagnad ruta till husvagnen och så var vi förbi hos Lena å Asta på lite kaffe. Sen åkte Lena, jag, Pelle och Ansi in till Stråket där vi mötte upp Karin. Det blev en fin kväll vid Storsjön.
Idag åker vi till Huså för att klippa gräs och så har vi med oss Saxon som äntligen ska få komma i jorden. Det regnar lite lätt...så vi får väl se hur det går med klippning av gräs..!

Boltonfest och födelsedag..!

Igår var det dax för den årliga Boltonfesten, som i år förlades hos Mariells föräldrar i Meåsen. Det blev rakt igenom en lyckad tillställning...Tusen Tack till alla som fixat så bra!
Idag åkte vi in till stan...tog en promensd i Surfbukten...övade körsång med The Rocking Pots i Badhusparken...och firade sedan Emil som idag fyller 25 år. Grattis fina Emil! Nu har vi ätit sen middag på verandan....njuter av sommarkvällen!

Middag hos Lena!

Vi blev bjuden på middag idag...Pelle och jag, hos Lena å Asta! God pasta, sallad oliver och ost, efterrätt och gott vin. Mycket prat och surr - Tusen Tack säger jag! ❤️🍷😍

Full fart...!

Igår åkte jag in på stan för en lunch med min svärmor...vi åt god mat på Sail och Ruth bjöd. Sen träffade jag Karin och Marina....det blev ett glas vin på Marinas veranda, ett besök på den Italienska Matmarknaden, och en öl på Dalwhinnies. Sen gjorde jag och Ansi ett pass på Katthemmet och så bjöd Ansi å Kent mej å Pelle på grillmiddag...kom hem vid midnatt...! Idag måste jag en sväng på jobbet och så måste jag handla mat....ska fixa en pastasallad till morgondagens Boltonfest. Och ikväll är vi bjuden på middag hos Lena....mycket trevligt händer just ny!

Surströmming!

Idag har jag haft besök på bryggan i Lit. Lena, Karin och Asts har varit här. Vi har solat och druckit bubbel , promenerat och så avslutade vi dagen med att äta surströmming. En fantastisk dag med sol och värme...och jag har bräntnäsan! Kul var det med främmande på bryggan!

Godmorgon onsdag!

Morgonkaffe på bryggan....jag känner mig rik!

Semester......!

Nu har jag varit ledig i 11 dagar av 21...det betyder att halva semestern är förbrukad.! Jag har varit 4 dagar i Uppsala...jag har varit på kontoret 1 dag....jag har firat 2 födelsedagar...jag har varit och hjälp till i Halåsen 2 dagar och jag har legat på bryggan i solen 2 hela dagar...!
Idag har jag varit och hjälp Nils å Mariell i Halåsen nästan hela dsgen..!! Kul att kunna hjälpa till med något...jag har staplat ved och fyllt släpvagnen med rat...!
I morgon ska jag äta surströmming med vänner...på torsdag ska jag äta lunch med svärmor och göra ett pass på Katthemmet..På lördag är det Boltonfest och på söndag fyller Emil år..och sen börjar Yranveckan med allt vad det innebär..Lars kommer hem..och kusinerna..Men dom ska bo hos Emil..! Ska väl bjuda på middag någon av dagarna i alla fall...på torsdag i nästa kommer min kusin Elisabeth och hennes sambo hit för att Yra..och dom ska bo hos oss i Lit...Sen är min sommarsemester slut...! Tur att vi bokat en vecka i oktober...till Kroatien..!

Lördag hos syrran..!

Idag har vi softat i solen...grillat korv å ätit god mat. Vi pratar å pratar å pratar..! Lars har kommit och jag njuter var minut..! Love Peace and understanding!

Hos Syster å svåger....

....i Hållen.!
Idag kom vi till syrrans sommarställe i Hållen..! Vi har grillat och ätit gott! Alla är med utom Lars som jobbar idag och kommer i morgon..! Det är så mysigt att äntligen träffas.! Vädret är OK men inte då jätte varmt...i morgon blir det bättre☀️☀️

Uppsala!

Idag har vi åkt till Uppssla.. För att hälsa på Lars och för ett besök hos syster i Hållen. Vi har varit ute å ätit, med Lars, Ludde å Knut. Vädret är fantastiskt...i morgon åker vi vidare till Hollen. Alice är hemma med grannarna som kattvakt....hoppas att allt funkar till det bästa! Nu softar vi hemma hos Lars...snart dax för sängen!

Jag ska bara....!

Jag gick på jobbet idag vid 10:30...skulle bara fixa några saker jag inte hunnit med förra veckan - jag blev kvar i 5 timmar...! Men nu är jag nöjd med mig själv...nu kan jag åka till Uppsala i morgon med gott samvete..! Sen gick vi ut och gick en bra sväng min man å jag och så var vi på återvinningen med skräp från Halåsen..! Nu har jag hållit på och jäklas med den nya appen som blogg.se har fixat till...ska bli intressant att se hur inlägget ser ut när jag är klar...och hur man lägger in bilder har jag ingen aning om...! Gillar inte detta..!

Tisdag å semester..!

Tog sovmorgon idag oxå...och sov lääänge..! Åt frukost framför TVn och sen åkte vi ut till Nils å Marelle och husrenoveringen i Halåsen. Det är svårt att hjälpa till..svårt att se vad som ska göras. Jag har aldrig varit på ett bygge förr..! Det blev att jag städade undan lite och så lastade Pelle och jag en släpvagn med kvistar och annat som skulle på tippen..Men sen fick vi ingen ny uppgift så vi åkte tillbaka tikl slut ned vårt lass. Vi har varit ute och gått en lång promenad...sett en film med regnet spolande utanför fönstret! Sen gick vi på Pizzerian och käkade! Nu blir det väl lite mer TV och så ska Pelle sälja en husvagn..! Jag vill inte ha semester...stressande å trist! 🤔

Måndag å semester..!

Sov härligt länge idag...klev inte upp förrän 9:30..! Tog en lång promenad på förmiddagen...solade på verandan och åkte sedan in till stan. Vi har firat Emils sambo Elina som fyller 25 år idag....mysigt att träffas. Så gjorde vi lite ärenden och var inte tillbaka i Lit förren klockan var nästa 20:00. Åt en mycket sen middag framför TVn..nu filmtajm..! Regnet har stått som spön i backen hela  eftermiddagen och hela kvällen....morgondagen ser inte bättre ut vad det gäller vädret men har man semester så har man...oavsett väder!

Kanonstart..,,

....på semestern.! Igår kväll fick vi främmande av gamla grannar från Erikslund...Jätte kul att ni kom Kataria å Tomas..! Idag har vi haft middagsgäster från stan..efter många om å men blev vi 8 st...Vi har haft en fantastiskt eftermiddag å kväll i goda vänners lag.!

❤️ Så jäkla mysigt! Tack till alla som kom...och till er som inte kunde komma - det blir fler tillfällen..! ☀️💞

Home sweet home..!

Efter en hel dag i stan är det skönt att komma hem till bryggan..! Vi har hämta husvagnar i Torvalla och i Brunflo...varit på Loppis i Erikslund....handlat och varit på Systemet... Meningen var att vi skulle  hälsa på Nils som var i Halåsen och jobbade med huset...men tiden räkte  inte riktigt till..Som sagt skönt att vara hemma på bryggan igen..!

Fredag......

......och nu semester!
Det ska bli skönt med lite ledigt..! Jag var sist att lämna skutan idag...Emil gick vid lunch och Pelle vid 14:30...jag blev kvar till 16:30 och ändå är jag inte riktigt klar..måste nog tillbaka och göra några timmar till i veckan som kommer. Men det är då det...! Vi började semestern med att åka på revy i Föllinge...Fan Flickan å Flaskan! Blev bjuden av Eivor och Sewe...tillsammans med Ansi å Kent. Det var mycket trevligt och roligt!
Tusen Tack! ❤️

"Tack för idag...

,....tack för en underbart vanlig dag!"

Räknar timmar å minuter till ledighet...! Nu en dag kvar..! Tur att det är mycket att göra så det går fort..! Inte har det hänt mycket ikväll..lagat mat och tittat på fotboll..pratat med Syster Yster i telefonen...Vi ska nog besöka dem i Hållen nästa vecka..! Och så har jag testat min nya leksak..! Jag har fått fotolinser av Pelle som man klämmer fast på mobilen. En för att ta vidvinkelbilder med och en för macro..Hur kul som helst..fast jag får nog träna lite på att få till det..! Kul är det i alla fall!

Farmor...!

Nu är det officiellt....jag ska bli farmor! Nils och Marielle ska få en son i början av december. Det känns verkligen jätte roligt och mycket spännande!
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Nedräkning....

Mycket att göra...men snart semester! Jobbar både på kontoret och med leveranserna....Emil tillverkar blad. Och så har vi slutspurten på bokslutet 2015...massor med frågor från revisorn...dokument som ska sammanställas och mejlas...jag var med en hel pärm igår men det fattades en del som jag försökt fixa idag...Varför sker alltid detta just innan semester och när man är kort med folk...Har verkligen inte hunnit med det jag skulle idag...men det är ju en dag i morgon oxå..! Två dagar kvar sedan lite ledigt...tre veckor får jag...med lite inhopp för att betala räkningar och sånt som måste göras trots semester..! Ikväll fick vi besök av Nils å Marielle...kul med lite fika och surr..Dom sliter på med sitt hus i Halåsen..var på IKEA igår och köpte kök. Duktiga ungdomar! ❤️
 Vi ska väl dit och hjälpa till lite på vår semester.

After Work..!

Idag mötte jag upp det gamla gänget från Tågluff å annat på 70-80 talet..! Min Italenska mamma Asta var ocå med..! Mycket prat å många skratt....och lite "sanningar" fick  jag på kuppen..!
Buss hem till Lit vid 21:00..!

Driftstörningar....

Nils och Marielle har semester och idag var Emil sjuk....krångel med telefonväxeln på förmiddagen och ingen telefon alls från klockan 12...Idag kan vi snacka om driftstörningar på flera fronter..! Telias fel...i alla fall det sistnämnda! Fick tillbaka funktionen ål telefon och bredband vid 19:00 nu i kväll..! Har suttit i solstolen sedan jag kom hem....vi fick en underbar dag å kväll. En kvällspromenad blev det oxå...i solen! Nu känner jag mej helt slut och tror jag lägger mig...trots den tidigs timmen..! Vilar upp meningar morgondagens AfterWork...ska träffa gamla godingar på Teaterträdgården i morgon..!

Sköna söndag!

Sovmorgon och en promenad i solen. Nu ska vi leverera en husvagn till Torvalla...en Norsk familj som har hyrt den en vecka....dom  är här på Storsjökuppen som börjar i morgon. På med kjol å linne...det är varmt! ☀️🌻☀️🌺☀️🌸

Nya tavlor!

Köpte "nya" tavlor på FB..! Tycker själv att det blev kanoners! 👍🏻😊

Redan helg...

...och redan lördag eftermiddag! 😳
I torsdags var jag på middag hos Karin...Asta, Marina å Lena var oxå där. Trevliga timmar med god mat och mycket prat! Jag sov över hos Karin. Fredag igår och Nild å Marielle gick på 5 veckors semester..! Jag, Pelle och Emil jobbar en vecka till...KAPAB stänger 3 veckor och det är den semester jag får. Igår kväll satt vi på verandan Pelle och jag...käkade god mat, drack vin och lyssnare på regnet..! Idag har vi varit med skräp på källsorteringen i stan och så skulle jag hämta en säng som jag köpt an en kille på FB och betalat med Swish..men ingen var hemma och han svarade inte i telefon eller på meddelanden...så vi fick vända tillbaka till Lit utan säng...Kände mej så lurad..! Tänkte att han gjorde sig oanträffbar och snodde mina 500kr...men nu har han hört sv sig...! Så i morgon gör jag ett nytt försök...att hämta!
Vi har döp om Alice till badflickan..! Igår hände det...Hon slängde sig i vattnet efter en andunge och kom in som en dränkt Katt...en mycket förvånad och upprörd dränkt katt..! 😂