.....å här kommer bilden.....

....till förra inlägget...!


Loppisdagar!

Nu är vi snart klara med våra loppisdagar.....två dagar bland loppisprylar räcker! Igår var det bra med folk....idag nästan inga besökare alls! Vi hade grillfest igår hos grannarna....ett härligt gäng som bjöd på många skratt till långt in på natten! Det känns i kroppen idag...om man säger så!


Loppis i Erikslund!

Succén från förra sommaren fortsätter!
 
 
Välkommen till en Loppishelg i Erikslund
( mitt emot Körfältet)
 
När: lördagen den 29 juni - söndagen den 30 juni, kl. 10-16 bägge dagarna.
 
Vi håller som vanligt till på grusplanen vid infarten till området...skyltar vid vid vägen.
 
Välkommen att fynda!
 
 

En fullfarts torsdag...!

Jobba järnet från morgon till kväll...
Emil har semester så jag har varit på leveransavdelningen hela dagen.
Tungt å stressigt jobb!
 
 
Efter jobbet gjorde vi lite ärenden....
facebookfynd som skulle hämtas....
en båt som skulle tittas till....
lite mat som skulle handlas...
grejer till husvagnarna som skulle fixas...
 
 
Ikväll har jag jäklats med inlägg på facebook
som inte syns som dom ska.
Vi ska ju ha Loppis här i Erikslund till helgen
och igår lade lag upp en blänkare om det...
å knappt någon har sett det...
å inte gick det att dela vidare.
Nu har jag äntligen fått till det!
 
I morgon är Nils oxå ledig
så det blir till att kavla upp ärmarna
sista dagen innan semestern! 
 
 

Cruising med Thunderbird!

Miljörevisionen gick som en dans...inga anmärkningar! Hurra vad jag är bra!! Det har regnat hela jäkla dagen....nästan utan avbrott! Men ikväll hade vi bestämt oss för en tur i Thunderbirden och så blev det trots allt regn! Lena, Karin jag och Marina åkte på en cruisingtur med Östersunds Veteranbilklubb
...till Storhögen gick färden där det var kaffe å korv! Regnigt å kallt som sagt...men mycket trevligt! Tack till alla som hängde med...vädret till trots...Detta gör vi om!


Ännu en sommardag!

Solen skiner på oss ännu en dag!
Vi var och kollade till båten i morse
och visst blir man sugen på att ta en tur....
snart har vi semester och kan ta morgonturer med båten!
 
Jag jobbar på med Miljörevisionen och det går som det går med den....
kan ju alltid rätta till i efterhand beroende på anmärkningar.
 
Igår hade vi en fantastisk kväll på Marite`med KAPAB...
god mat å härlig utsikt!
Nästa gång ska jag sitta ute på verandan!
Klippte gräset när jag kom hem....
skönt att röra på fläsket när man vräkt i sej mycket mat....
det tog över en timma att klippa.
 
Ikväll åker Emil på semester...
.han börjar med en festival någonstans i Sverige.
Lars han är i Magluf och kommer inte hem än på nån vecka....
dom verkar må gott enligt det SMS som jag fått.
 
Hoppas nu att sommaren fortsätter lika fint som den startat!
 
 

Fort va det gjort...!

Är redan klar med nya lönerna....
det känns bra att det gick så smidigt å lätt denna gången!
Nu är det bara rästen kvar....
Miljöreision på onsdag....bla!
 
Ikväll ska jag ta med mig KAPAB - gänget å käka på nya Marité....
.....det ska bli gott....Hoppas jag!
 
Semesterstart nästa vecka då!
 
....å sola skin idag med!
 
 

Sköna söndag!

En sleepover i husvagnen blev det i natt....att sova i husvagnen är så jäkla skönt...svalt å skönt! Lite Filmtajm i morse...sen åkte vi och hämtade vår nyinköpta husvagn i Undersåker....tog en fika hos Jim å Bib i Såå. Det har varit en fantastiskt fin dag värdemässigt. Har käkat middag på verandan och nu väntar en skön kväll vid TVn ! Veckan som kommer suger....sista jobbveckan å hur mycket som helst att göra....lönevecka....Kvalitet & Miljörevision på onsdag och som grädde på moset går Emil på semester på onsdag och jag ska då vara stand-in på leveransavdelningen! Det löser sig säkert...det brukar ju göra det! Nu försöker jag njuta av det som är kvar av söndagen och stoppar huvudet i sanden!


Ut å gå!

Efter en skön middag så tog vi en promenad runt kvarteret...inte en kotte vaken! Midsommardagen suger musten ur människorna! Ser fram emot en skön söndag!


Helt nöjd..!

Jag känner mig så jäkla nöjd med denna Midsommarhelg....inget regn....god mat...lek å spel....bra vin...underbart sällskap...! Nu är vi hemma igen och sitter i pensionärskuvösen...njuter av sommaren trots allt regn! Tackar Ansi å Kent för en mysig helg!


Trevlig Midsommar!

Jag önskar er alla en underbar Midsommar helg. Vi ser ut att få fint väder efter regn tidigare i morse. Jag var uppe och vinkade av Lars kl. 2 i natt....han och några polare tog bilen till Arlanda för att flyga till Magaluf idag. Sen kunde inte jag sov....somnade nån gång vid 04:30....! Inte bra....men inget att göra något åt. Idag på förmiddagen ska vi åka till goda vänner i Fyrås och fira Midsommar....det blir lyxigt att inte behöva fixa med nån mat ....komma till dukat bord! Kram till er alla och må så gott i helgen! ❤


Fruntimmersmiddag.....

Ikväll var jag bjuden på middag hos Biggan....jag hämtade upp damerna i Thunderbirden. Jag Lena, Karin å Asta var det som drog till Grytan. En härlig kväll detta oxå med god mat å mycket prat!


Att hinna med.....!

Det är mycket nu...att hinna med
före Miljörevision...före Midsommar....före semester....före hösten.....före jul....!
 
Igår var jag på en rolig VIP - kväll med Marina på Snö of Sweden...
handlade fina smycken och blev bjuden på vin.
en härlig kväll med en god vän... sol och många skratt.
Vi avslutade med en sittning på Sir Winstons uteservering.
Tack för det Marina!
 
Ikväll är jag bjuden till Biggan på middag....
undrar hur länge jag ska jobba idag...
skulle behöva handla å gå på bolaget oxå.
 
Imorgom på Midsommarafton är vi bjuden till vänner i Fyrås....
hoppas på fint väder - inatt har det regnat hela jäkla natten....
det borde räcka kan jag tycka.
 
Önskar er alla en fin Midsommarhelg!
 
 

Skynda....skynda.....!

Igår var vi och tittade på husvagn.....min man ska nu hyra ut husvagnar och behöver fler vagnar! Men den vi tittade på igår ska vi INTE köpa. Jäklar i min låda så mycket skrot å rat den mannen hade på sin gård....å inget jag behövde. Men han var otroligt trevlig å belevad trots att han var beväpnad....såg en pistol i bältet under västen! En härlig kväll blev det igår kväll på små grusvägar man inte visste fanns....och ett besök hos Solöga....som nu har fått dubbla batterier och mår bra. På jobbet har jag kört järnet med dokumentationen till Kvalitet och Miljöredovisningen FR2000....deadline på torsdag. Det går bra....jag jobbar bäst och effektivast med kort om tid. Nu har jag gjort en god Fläskwok till middag....solen skiner fortfarande och det känns som en bra dag....en bra tisdag!


Måndag...sol å flera bilder!

Vaknar med solen...tidigt!
Men egentligen blir det ju inte riktigt mörkt här denna tiden på året.
Tog en promenad till kontoret och har kört järnet idag....
med papper å papper å papper!
Blir nog pappersjobb hemma ikväll med...
om den här jäkla revisionen ska bli klar nån gång....
senast på torsdag ska den lämnas in!
 
Min app på telefonen funkar dåligt med bilder...
så här kommerlite fler bilder med Lena och mej som raggarbrudar...
Det var sååå skoj!
 
 
 

Lördag å söndag!

Mina inlägg från telefonen vill inte lyckas så nu får vi se hur detta går! Lena å jag hade en fantastisk dag igår när vi skjutsade ett brudpar i Thunderbirden. Vi var själva klädda i 50-talskläder....jättefina var vi! Idag skulle vi iväg å fika Lena och jag....skulle bara kolla båten först. Där var det nödläge å katastrof...pumpen hade stannat och båten var fylld med vatten! Tutututut....När paniken lagt sig så åkte jag å köpte ett nytt batteri och kopplade in det! Nu funkade pumpen å Lena och jag åkte och fikade på Svenssons Caffe' och sen gjorde vi Lillänge...nu glor jag på TV....Pelle är och fiskar med Sven!


En helt vanlig fredag....

Vaknade tidigt trots lite mycket vin hos Biggan igår....var uppe före kl.6! Lugnt å tyst på jobbet idag....blev klar med kompletteringarna till revisorn och åkte ner med det! Åkte hem före 3...handlade och gjorde ett snabbt besök hos grannen när jag kom hem! Ikväll ska vi äta middag med Emil och Elina....titta till båten....å Pelle ska packa - han åker å fiskar i morgon! Och i morgon tar jag med mej Lena i Thunderbirden och sticker på bröllop!


Åhh regn...!

Idag är det andra bullar...regnet står som spön i backen!
Jag gömmer mig på kontoret och jobbar gärnet...
har ju mycket att göra så...!
 
På eftermiddagen var vi på ett möte jag, Nils och Pelle....
ang.ett nytt affärssystem.
Det är väl dax att byta upp sig..vi får väl se hur det går...
är ju inte direkt gratis att byta datasystem!
 
Kvällen bjuder på middag hos Biggan....
Nils ska lämna å hämta...
fint med egen taxi!
 
 

Åhh solen....! :O)

Idag skiner solen och det är varmt!
Jag gick till jobbet utan jacka eller tröja....skönt!
Inte var jag på jobbet till klockan 7 som jag tänkt...
men till halv åtta!
Nils är borta idag med...men bara till lunch!
Bra att han gör kundbesök!
 
Jag är i desperat behov av någon som kan sy in en klänning åt mej...
en ny köpt klänning i 50-tals stuk
som bara behöver justeras lite över bysten och bak i ryggen.
Den ska jag ha på lördag då jag ska köra ett brudpar i Thunderbirden!
Åhhh det vore så roligt om det gick att fixa...
jag kan inte ha den utan justeringar...ser inte klokt ut!
Någon...HJÄLP!
 
 

En tisdag som försvann.....!

Hepp hepp..så var denna tisdag bortom all räddning! Jag har jobbat ensam idag då Nils gör kundbesök...och som grädde på moset så krävde revisorn uppdatering på vissa papper jag lämnat inför årsredovisningen. Det har tagit mej hela dagen att leta fram dom...är nästan...men bara nästa klar! Miljörevisionen har jag inte ens tittat på...ännu! Har så mycket att göra så det är ingen ide' att stressa...! Jobbade till klockan 18...då jag åkte och hämtade en lampa jag råkade köpa på FB...150kr. Jag ska ha den i vardagsrummet är det tänkt...passar mina gardiner och mina fönsterlampor! Nöjd jag då! I morgon måste jag vara på Kapab kl 07:00 för att hinna något innan telefonen sätter fart... Nils reser i morgon oxå! Nu vill jag ha tebaka finvere...så de så!


Hocken faan ha klippt deg då.....?

Ikväll har jag varit till Carina på Klippstugan å fixa håret....Härligt var det och snyggt blev det. Nästan synd att man ska gå å lägga sig snart....Krogen någon?? 😉


En stressad själ....!

Nu stressar jag upp livet inför semester....
mycket som ska göras innan!
Det som kräver mest jobb är Kvalitet och Miljörevisionen
som är den sista veckan vi jobbar....
men där är mycket ogjort....
sen har vi ett nytt löneavtal så lönrerna ska uppdateras....
Nils ska ut på kundbessök och jag blir ensam på kontoret....
och vi ska göra en halvårsinventering före eller under semestern.
Ju mer jag tänker på hur mycket det är att göra....
desto mindre blir det gjort!
 
 
Har en klänning som jag ska ha på brölopp på lördag och den behöver sys in....
Hujeda mej...nu får jag ont i magen!
 

Båtliv!

Lunch på däck....inte så varmt som det ser ut!


Solöga!

Vaknar tidigt....Pelle cyklar å kollar båten....tur det för båten var full med vatten...pumpen hade stannat! Nu blir det en snabb frukost och sen ner till Solöga för att kolla att allt är OK...hon ska städas oxå och så måste kapellet skuras....jäkla måsar att skita ner! Vi har sol idag med....lite svalare men sol! Kram på re!


Meeen nu var det ett tag sedan....

.....jag uppdaterade mitt liv! På Nationaldagen städade jag på förmiddagen och på eftermiddagen var jag på Jamtli med Agneta, Erik och Niklas med flickvän....vi hade det varmt och gott hela dagen. På kvällen var vi bjuden på grillfest på Körfältet till Erik....vädret stod oss bi och vi kunde grilla och äta ute! I går fredag var jag på stan....fixade mina fötter och käkade lunch på Winston Sail....hittade tre fina klänningar å Indiska oxå! Pelle och jag grillade igår kväll till middag....satt ute och mös....fixade med nya snören till fendrarna och tog slutligen en tur i Thunderbirden. Idag ska Solöga i sjön....det är ca 10 båtar som ska sjösättas idag...detta kommer att ta tid ! Vi hade soligt och fint från morgonen men nu mulnar det på....får väl se vart åt det barkar....enligt min app ska det bara komma en skur idag och sen vara soligt! Vad gör du då denna lördag i juni?
Här en bild på fina sommarflickor....min mamma Astrid och hennes syster Margaretha


Det regnar.....

............kan man lungt säga!
Har öst ner hela dagen å 9 grader varmt!
Såg på FB att en studentfirare hade skickat sms hem....
"-Ta med dej jumpaskor å tjocksockar till mej när du kommer! "
...stackars studenter!
Nu är jag nöjd att jag har ett innejobb....
att jag får sitta på ett kontor å "pyssla"!
 
Idag är det slut på min vecka...jag är ledig torsdag å fredag...
det ska bli skönt!
Ska dricka lite Rosè ikväll...vädret till trots å mysa under en fillt...!
Somnar säkert men vad gör det!
Vi ska nog inte fira nationaldagen på något särskilt sätt i morgon...
Pelle ska jobba!
Undrar hur vädrer tänker bli....
min app säger sol med inslag av regn!
Hipp Hurra för alla studenter idag!
 
Hur ska du fira Sveriges Nationaldag??
 
(Bilden har jag snott från Cina!) 
 
 
 

Bo Anders Eriksson

Min pappa blev bortlämnad till ett spädbarnshem när han var liten....senare hamnade han på barnhem och olika fosterhem. På den tiden tog bönder i Jämtland emot "sommarbarn" för att få hjälp med bestyren på gården.....den som tog emot barnet mot minst ersättning fick förtroendet. Många gårdar runt Jämtland var min pappa sommarbarn på. En del var hyggliga å snälla och andra inte....! En episod som pappa berättat om var att han var med och hjälpte till att dra slipsten på en gård när dom skulle slipa sina liar....han var kanske 7 år! En av dom vuxna gav honom en peng för detta...på kvällen kom bonden....han hade fått höra att pappa "fått betalt" och han skulle faan inte ha betalt! Svångremmen kom fram och lille Bo fick stryk in på bara skinnet. Min pappa kom till slut till ett fosterhem....till Anna och Erik i Håkansta Grytan, där dom tyckte om honom och behandlade honom som sin son....och jag har alltid sagt farmor och farfar till dem. Anna och Erik fick oxå två "egna pojkar...Evad och Gunnar som blev mina farbröder. Men hans biologiska mamma gjorde sina försök att hålla kontakt med sin son då han var liten....hon hade nog inget val den dag hon lämnade bort sin son Bo Anders Eriksson. 


Tröttare än trött...!

Jag är så jäkla trött så jag vet inte vad!
Sov i soffan halva kvällen....sov i sängen hela natten
( trots att grabbarna som hyr i källaren firar studenten så att det står härlig till!)
Vaknar och är sjukt trött å helt slut ändå...!?
Nu har jag börjat att käka D-vitamin....
har läst att brist på D-vitamin kan göra att du blir orkeslös å trött...
får väl prova något så att man orkar jobba.
Om jag gick hem nu och lade mig så skulle jag somna å sova hela dagen!
 
Vi har kallt å blåsigt idag med....
min väderapp säger blåsigt men uppehåll idag....
regn i morgon....varmt å sol men skurar på torsdag...
regn på fredag....sol lördag å söndag.
Det var veckans väder!
 
Idag ska årsredovisningen skrivas på och lämnas in...
ska träffa styrelsen över en lunch
och sen ett besök hos revisorn.
Inga roliga siffror vi har 2012....men men....!
 "Suckar djupt!"
 
Önskar dej en skön tisdag....ma råkes!
 

Lördag, Söndag å så måndag!

En fantastisk lördagkväll fick vi...
god middag....lite regn å åska....crusing runt Brunfloviken...
å så bjöd Lena på nattamat på Max!
Kul att höra om Lena å Karins resa till Side....
dom har haft det bra!
 
Hela söndagen försvann i ett badande av sol....
herre min hje, vi hade nog 25+ i skuggan.
Jag klippte gräset och planterade blomlådor
men sedan låg jag i solstolen timma efter timma.
Läste å lyssnade på musik!
Elina, Emil och jag spelade Kubb!
Pelle fixade med bilarna å husvagnen.  
 
Vi käkade middag ute och njöt i fulla drag!
Kvällen blev sval och idag har vi regn å rusk!
Min app i telefonen har ändrat sig
och det ser ut som om vi får varmt men regn hela veckan
....stackars studenter säger jag!
 
Den kan ju ändra sig igen...appen!
 
Önskar dej en bra vecka....
....oavsett väder! <3
 
 
Solnedgång i Brunfloviken!
 
 
 
Vallsundsbron i kvällning!
 
Till och med Emil & Elina hittade ut!
 
Ett soligt nylle!
 
 
 
 

Lördagspyssel!

Idag har vi pysslat med lite av varje....varit ut till båten...handlat...fikat på Björkbacka....pysslat om husvagnen! Nu förbereder jag grillmiddag....bästa Lena kommer hit å käkar! Det har varit kanonväder hela dagen....men nu drar det ihop sig till åska....fortfarande mycket varmt och ännu inget regn...men som sagt det åskar! Hoppas p uppehåll några timmar till men man vet aldrig!


....å i vanlig ordning...

...kommer mina bilder här!


After Work x 2...!

Vi har blivit bjuden på en fantastisk kväll...först hos Cramo på After Eork och senare till Morten Maskin på invigning sv nya lokaler! Mat å öl på bägge ställena! En helt otrolig kväll att bli bjuden på två "Partyn!" ...soligt å varmt hela kvällen! När vi kom hem så blev det softa med Emil å Elina på verandan...oxå mysigt! Nu sover Pelle solstolen på verandan...å jag funderar över nästa musikslinga...60 tal är det som gäller !


RSS 2.0