Kusinbesök…å lite annat❣️

I torsdags kom min kusin Lennart på besök…och hans fästmö Alicia. Vi har åkt runt i Jämtland…Huså..Åre och en tur runt Storsjön. På fredagen gjorde vi Huså/Åre..kollade in installation av nya pelletskaminen i Husåstugan och tog en fika på Åre  Café. Väl hemma blev det bastu och sen en middag på Madonna. På lördagen gjorde vi Storsjön runt…besökte  Erikslund/Lillänge  där Lennart varit mycket hos mormor Anna å morfar Calle. På lördagen stekte vi kött på täljsten och drack vin. Besökarna åkte hem igår morse och jag föll ihop i soffan…förkyld å ont i halsen….troligen smittad av snoriga barnbarn som var hos mig i torsdag över dagen..❣️
 Idag har jag jobbat nån timma med ordrar…ringt återbud till morgondagens sjukgymnastbesök…beställt tid för provtagning som skall göras innan op. Har nu följt Pelle till Gällö för att hämta kälkprylar…! Solen skiner och det är +15 grader men jag har inte tid att njuta….! Så typiskt mej…åka bil med Pelle istället för att njuta av solen…!

Tur å retur Varberg..!

I fredags morse klev vi upp tidigt som attan…tog första flyget till Arlanda 06:30. Flög sedan från Arlanda till Göteborg/Landvetter…buss från Landvetter till Gtb station och sedan tåg till Varberg. Där hämtade vi vår husbil…en ny/annan/begabbad/större/ finare..❣️Pelle hade bestämt sig för att han ville ha en annan..och så blev det. Sen åkte vi husbil från Varberg till Uppsala och syster yster…åt en sen middag…(klockan blev nästan 21:00 innan vi kom fram…)hos Maggan med Lars å Linda oxå på plats. Igår lördag shoppade vi loss på BilTema och på Jysk…käkade en god Libanesisk lunch. Maggan var bortbjuden på tjejkväll och jag å Pelle käkade middag på Ragusa med Lars å Linda…härligt att träffa ungdomarna❣️Idag åker vi hemåt via Frösö flygplats…måste ju hämta Mercedesen som står där på långtidsparkering…! 🤪😅

Höftoperationer..❣️😵

Idag kom det samtal jag väntat på i 2 år + jag har tid för operation av min högra höft på Lövenströmska..den 1/11.
Det första som flög genom mitt huvud när samordnaren ringde var…
"NEJ..just då har jag annat för för mig..!"
…men naturligtvis sa jag Jaaa❣️
Och inte hade jag något annat för mig heller..❣️😅
Nu bär det av…nu sker det..!!!!
Jäklar i min låda så nervös jag är..!😵😳❤️

Bilträff på Hägragården!

Kvällen har handlat om bilar..!
Vi tog husbilen och åkte till Ås och hämtade DeSoton..sen åkte vi två bilar till Frösön och lämnade husbilen hos en bilmek…sedan åkte vi DeSoto till Hägragården i Dvärsätt på onsdagsträff och fika. 😵🤪
I morgon måste jag packa weekendbagen…äventyr väntar…återkommer till detta❣️🥰

God mat å gott vin…

….har varit temat denna helg❣️
Pelle åkte till stugan för lite fix å trix…tapetsera bland annat. Men jag har bara roat mig denna helg. I fredags var jag på Madonna och käkade med Lilian och igår firade vi Tina som ska fylla 70 år. Vi överraskade henne med middag på Dalwhinnie. God mat och gott att dricka och en efterfest hos Ansi ❣️
Jag sov över hos Eivor och blev bjuden på en vräkig frukost i morse❣️
Nu softar jag i soffan innan det blir ännu en middag på Madonna med Svärmor Ruth och Pelles bror Anders….
Det kostar att ligga på topp🤪❣️

Kenneth å Lillan på Madonna❣️

Maggan å Alexandra❣️

Maggan, Ansi å Tina

Pelles tapetsering i stugan!
(null)

I detta liv är jag en kvinna….

Äppelskörd…..

…..och lite stök i trädgården blev det idag❣️

Och så några ärenden i stan…hämtade veckans matkasse bland annat. Idag blev det Kycklingkebab med libabröd och picklad lök till middag.
Ännu en dag med sol och värme och ännu en dag för mycket blev gjort…känns fint❣️

Arbetshelg i stugan…

…å en helg med barnbarnen❣️
Vi åkte upp till Huså igår..Malte å Hailey är med. Så fin dag vi fick idag..med sol å korvgrillning. Och så har Pelle byggstädat hela stugan…kört bort tegel från öppenspisen…klipp gräsmattan och dragit bråte ner till bilen…Jag å barnen har njutit i solen…och Malte å Pelle har bastat…en sån dag/helg vi har haft❣️❤️

Kantareller..❣️

Fick kantareller av min fina medarbetare Nadia…vilken lycka…