Andra dagen....

.....i Lit! Har knogat på i bra rakt idag med! Tog en skön promenad i solen på lunchen...Lite frustrerad över att inte kunna betala våra räkningar...får ett felmeddelande var gång jag provar att skicka en fil till banken...det blir till att knappa manuellt i morgon...jäkligt jobbigt med ca 30 betalningar....! Ikväll har jag varit på arbetsmöte med Företagarna...vi planerar ett stott event i maj...håll ögon å öron öppna! 

Bilder från min lunchpromenad...! 






Första dagen....

.....i nya lokaler...! Jag och Pelle började vår dag med att försöka städa upp på det gamla stället..! Inte blev vi klara men kom en bit på vägen. I Lit har det flutit på bra och mycket är på plats men långt ifrån allt...Det är en dag i morgon oxå! Kvällen har jag sovit bort i soffan....så dödens trött...! 

Tomt å ödsligt på Skiftesvägen 4!




Ingen vilodag....

Uppe med tuppen trots en bra fest igår...! Idag har vi kört två lass med prylar...vår granne Sune var bussig och agerade lastbilschaufför idag. Alla hyllor är uppsatt och en hel del pallställningar. Nu blir det en skön söndagskväll vid TVn....!

 Här kommer lite bilder från gårdagens fest och dagens pyssel! 













Östersundsvägen i Lit!

Idag flyttar vi in i våra nya lokaler i Lit...! Det är nog ett lastbilslass med grejer kvar i stan men vi har ingen chaufför....inte just nu i alla fall! Idag försöker vi få upp hyllor och pallställ....för att i morgon kunna plocka upp grejer! Just nu äter vi Pizzabuffe' till  lunch! Ikväll blir det flyttfest hemma på Kallkällvägen...! 

Trevlig Helg till er alla! 







Ja..Haleluja...!

Nu har vi flyttat 90 % av vårt företag...! Bra jobbat KAPAB...! Jag är helt slut i kroppen...men bara att bita ihop..! I morgon börjar vi packa upp på Östersundsvägen i Lit! Kvällen har handlat om att möta upp Lars tjej Malin som kom med flyget vid 23..! Mysigt i soffan å 
God Natt! 







Flytten går....

Nu kör vi flytt från Östersund å Skiftesvägen till Lit på Östersundsvägen....Mycket att packa är det och inte så många fler än vi på KAP..! Men det får gå....vi har ju hela helgen på oss! 

Nu kör vi! 










Hemma igen då....!

Idag drog jag med mej Pelle och Nils på en inspirerande lunchföreläsning...! Det var Grownow AB och företagarna som stod för detta..God mat och bra föreläsning om "Tillväxt....ett onödigt ont eller viktig framgångsfaktor" Kul att göra något annat mitt på dagen en vanlig tisdag.....inspirerande! Efter en hetsig eftermiddag på leveransavdelningen åkte jag och fixade mina fötter....länge sedan och välbehövligt fast jag egentligen inte alls har råd....! Hämtade Emil och Elina på flyget ikväll....ordningen återställd på Ringvägen och första hemmakvällen på Kallkällvägen på två veckor för mej....ordningen återställd även här! 







Just det ja....

....var ju ut och käkade med Pelle på Dalwhinnie i torsdagskväll....vi åt upp julklappen vi fick....mycket gott å mysigt!






Du har ju hela helgen på dej....

.....och inte ett blogginlägg får jag till! Vet inte vad jag gör av min tid....jag dom nu har mycket med egen tid....jag är helt slut på kvällarna..! Känner mej absolut inte pigg! 
....! I fredagskväll kom Lars förbi och hälsade på mej på Ringvägen...det uppskattade jag mycket....så mysigt att fika med bara honom. Lördagen startade tidigt och tillbringades till största delen med arbete i Lit...! Lars kom och hjälpte till några timmar och jag åkte honom hem...! Var bjuden på lördagsmiddag hos Ansi...där blev det en trerätters och vin....innan vi tog oss ner på Storsjöteatetn och Club 40+! Träffade resterande Gänget Pantertanter där och vi hade jätte trevligt med disco och karaoke. Söndagen bestod av jobb i Lit och middag på Kallkällvägen med Pelle å Lars....Nils och Marielle kom förbi en sväng och jag fick skjuts hem. Jobbat järnet idag på leveransavdelningen och längtar verkligen efter att vi blir fulltaliga på jobbet igen...på onsdag är Emil äntligen tillbaka! Nu är det bara två dagar kvar till   vi flyttar in i nya lokaler i Lit...det kommer att bli sjukt jobbigt att flytta allt men otroligt roligt och skönt när allt är klart!
Nya lokaler i Lit! 

Pantertanter på Club 40+


Myshörna på kontoret i Lit! 

En trött företagare...! 


Söndagskväll med familjen! 



Förtroendemannautbildning !

Har haft en härlig dag med härliga företagare...mycket bra utbildning! Nu blir det fart på styrelsearbetet! 😊👍






Tjejmiddag å utbildning...

Igår var det tjejmiddag hos Biggan...gott å trevligt som fet brukar vara..! Tack för det Biggis! Idag har jag legat i som ett skållat troll för att hinna med allt...ska vara på utbildning med Företagarna i eftermiddag....Förtroendemannautbildning! Å ikväll ska jag ut å äta med Garagegubben! 👍😊








Time flies when you're having fun.....

Gårdagen bara försvann i jobb och ett möte med Företagarna på kvällen. Sen kom moster hem till mej på Ringvägen....vi pratade å pratade å pratade...! Idag började min dag med ett frukost möte med företagarna på Clarion och sen blev det en jäkligt stressig dag på KAPs leveransavdelning....så jäkla mycket att göra hela tiden och jag har svårt att hinna med....! Ikväll har jag varit med Pelle i Lit....jag har målat och Pelle har satt upp pallställningar å hyllplan....bara en vecka till flytt! Nu är jag hemma hos missarna Nova å Neo...var hem en sväng innan Lit oxå...gav dem mat och satte på TVn som sällskap..! Jag har så ont i kroppen idag...i fingerleder...fotleder och höfter...känner mig stel och kraftlös...! I morgon ska jag besikta Elinas bil 07:20....ska försöka vara på jobbet tidigt för att hinna det jag ska...jobba undan å komma ikapp...! Nu blir det lite soffhäng med katterna! 






Sköna söndag!

Jag har haft en fantastisk söndag....sovmorgon och sen högmässa i Stora Kyrkan...en långfika och en promenad med Lars i Badhusparken...handlade god mat och bjöd Pelle och Lars på middag hör hemma på Ringvägen...goda samtal och eftertanke har präglat dagen! ❤️





Fredag å lördag.....

Jobbade halva dagen i fredags...packade grejer och åkte till Lit. På eftermiddagen var vi på begravning Pelle och jag....dax att följa Berit till den sista vilans..! En mycket fin begravning i Odensaka Kyrka. Åkte med Marina på stan och vi tog en öl....gick hem vid 18...Pelle kom på kaffe! Idag har jag varit på loppis med Asta, Lena å Karin...fikat på Wedan och gått en sväng på tan! Blev bjuden på middag hos Lena och avslutade kvällen med Mellon....Lars var snäll och hämtade mej och skjutsade nej på Ringvägen...Nu ser jag på Pluras kök...! Pelle han har åkt till Huså....ser ut att vara fantastiskt väder! Det har varit kanonväder här i stan oxå...satt en stund på Lenas balkong och bara njöt! Hoppas på en skön söndag i morgon....badhusparken kan det kanske bli då...! 

Lena med barnbarnet Ellie...
på Berits begravning...! 

Marina bjöd på öl....Tack för det! 

   
Fika på Wedan....! 

Härligt i solen på Lenas balkong...! 



crazy cat lady...

....thats me...! Mycket katter just nu...Nova å Neo här på plats...lek å stoj å mat...! Dom sover hos mej på natten...och undrar var Eliba å Emil tog vägen...! Och så mina egna katter hemma...Alice å Saxon...som jag inte träffat sedan i söndags...! Längtar lite efter dem...men de har ju Lars..å Pelle..! På lördag ska jag hem en stund...! 😻









* 1957*

Hittade en bok idag...på loppis....under min lunchpromenad..."Dag för dag 1957 - Årsbok för Jämtland och Härjedalen" Köpte den för en tjuga...bara för att det var mitt år och för att den handlar om Jämtland..! Där fanns mycket  att läsa...allt ifrån födda å döda...till idrottsprestationer...kriminalitet....evanemang...och när Storsjön blev isbelagd. Verkligen rolig läsning...! 













....trött....!

Idag känner jag mej trött...! Det är mycket på jobbet och jag var helt ensam på KAPAB hela eftermiddagen.....eftersom de övriga var i Lit...! Lars var smäll och hämtade och skjutsade mej till Ringvägen. Jag har sovit i soffan hela kvällen...! 



Ringvägen.....

Nu är jag inflyttad på Ringvägen....! 
Igår var jag så jäkla trött när jag kom från söndagsmiddag hos Eivor så jag somnad tidigt! 
Jag tog en promenad till jobbet i morse....det tog 30 minuter...en skön promenad! 
Idag har  jag jobbat hårt på leveransavdelningen...men så blir det ju när någon är ledig. 
Alla andra har varit på plats idag....som tur är! 
Tog en promenad hem i blåsten! 
Har utfodrat katter och mej själv....ovant att vara bara jag...i en lite lägenhet utan något stt göra...
Tog ett skönt bad...har pratat med Lena i telefonen...ser på TV...! 

Det var den måndagen det...! 



Lördag å söndag....

Igår var vi som vanligt i Lit...Lars var med och hjälpte oss. Det gäller att ligga i....vi ska flytta in före påsk. Igår kom Emil å Elina hem på middag....mysigt! Nu är jag tillbaka i Lit....ska måla lister...i eftermiddag ska jag skjutsa Emil å Elina på flyget....dom åker till Thailand...sem blir det middag hos Eivor och Sewe...och så flyttar jag väl in hos E å E gör att ta hand om deras katter! 
Men flörst en dag i Lit! 




Vi fixade det..,.

Emil och jag fixade gårdagens arbetspass på KAP....vi jobbar bra tillsammans! ❤️ Emil är otroligt lyhörd å hjälpsam när det gäller. Skulle städa när jag kom hem....men hamnade på brom i solen med en öl...! Kvällen framför TVn å Lets dance...men jag somnade! Idag åker vi till Lit...Lars åker med och hjälper till....middag ikväll med Emil och Elina som åker till Thailand i morgon...! Trevlig helg till er alla! 



Uppbokad....!

Det känns som om hela mars är uppbokad med jobb å möten...och så flytten av KAPAB då....! Tänker på allt som ska packas ner...en hel verkstad ßka ska flyttas...!   
Och så ska Emil vara ledig i 16 dagar....SEXTON DAGAR...! Hoppas att L är tillbaka på jobbet på måndag....annars vet jag inte...! 
Jag flyttar ner till Emil å Elinas katter på söndag...flera jobbmöten i i styrelsen för företagarna under mars...!
 Nästa vecka har jag inget på kvällarna i alla fall...tror jag...! Borde kalla till årsmöte i villaföreningen oxå...och boka fler pass på katthemmet...! 
Och så har Nils semester i morgon....! 

Undrar ibland vad jag håller på med...! 





Intet nytt...!

Samma samma...å lika! Nu är jag ännu ännu en gång tillbaka på leveransavdelningen på grund av att en medarbetare är sjuk....igen...! Idag blev det inget Lit...blev kvar på KAPAB till klockan var 18:30....Ikväll besök an både Emil å Elina....och Nils å Marielle...Känner mej rik! ❤️




Byggnadsnämnden...!

På torsdag får vi svar från byggnadsnämnden ang. våra lokaler i Lit. Möte idag kändes positivt å bra...men man vet ju inte! Det kan ju bli allt från böter till att skicka in bygglovet i efterhand...! Dom verkade i alla fall förstå att det är handel vi ska bedriva och lägger ner dessa anklagelser om att vi bara ska ha verkstad...! Men som sagt...på torsdag vet vi hur det gick...! Håll tummarna nu för KAPAB! 





Nya fynd....

.....på Facebook! En matta 4m x 3m...till vardagsrummet i Huså! 
Vad tror du om den...?!?!



Jobb...jobb å jobb...!

Åkte med Pelle till Lit i går eftermiddag.....har målat hur många meter list som helst..! Vi blev kvar där till klockan var efter 18:00...Åkte med byggskräp på återvinningen....åkte med grejer på KAPAB....åkte på Frösön och hämtade en matta som jag köpt på FB...en stor...4 x 3 meter som ska till Huså...! Köpte sallad med hem och var hemma till klockan 20:00....dog i soffan framför TVn. När vi kom hem igår och bilen skulle in i garaget...så lossnade växelspaken...!!! Hur stor är chansen till det...? Att växelspaken på en automat lossnar....?!?! Så i morse var det bara att  gå till OK och hyra en bil....för just idsg MÅSTE jag ha bil..! Idag är det nämligen besiktning av våra nya lokaler i Lit..! Någon har anmält oss till kommunen för svartbygge...?!??! Och idag kommer en byggnadsinspektör från Ösd.kommun på inspektion...! Anmälan gäller lovpliktiga åtgärder som utförts på vår fastighet....tror det betyder att vi byggt ett kontor....! Det står oxå i anmälan att vi bygger om från ICA butik till verkstad...Vad jag vet har det inte varit ICA där på 8 år....innan vi köpte var det lager för isolering..! Man måste bedriva handel i fastigheten och det är ju just det vi ska...vi ska ju ha lager för våra återförsäljare...vi är på G med internetbutik...Pelle har blocketbutik...vi ska ju till och med öppna en lite butik för att  sälja våra produkter. Så nog kommer det att vara försäljning i dessa lokaler...! Det blir spännande att se vart detta bär....än har inte sista ordet sagts i detta ärende...! Det är kul nästan jämt! 

Bardisken slipad å målad! 

Flera meter golvlist målas! 




Roliga dekaler på herr å damtoa! 




Ett varmt bad....

.....tar hand om allt! 







Ännu en söndag....

....i Lit...! 
Vi åkte från stugan vid 11:00...! Långa bilköer....sportlovsköer...! I Vi har kämpat på i Lit......Pelle har fortsatt lägga golv...å jag har slipat å renoverat skivan på bardisken....Kalle har satt upp taklister....


.! Lars kom en sväng å kollade läget...Kuuul....! Har hämtat fler FB-fynd och lagat Tacomiddag..! Nu ska jag ta ett varmt bad å sen dö framför TVn...! 






RSS 2.0