.....du har ju hela helgen på dej...!

Jo tjena....! Hela helgen på mej..och den försvann lika fort som det tar att knäppa med fingrarna...! I fredags var vi på After Work på Sekelhuset...ösregn ute och lite folk men vi hade trevligt med grannarna. Igår lördag gjorde hi lite ärenden och sen hade vi middagsbesök av Sven och Lena...det blev en otroligt trevlig kväll på vår veranda...vin å goda samtal. Idag har vi haft besök sv min brorsdotter Frida med sambo och tre barn. Vi käkade våfflor och mådde gott i solen på verandan...vansinnigt länge sedan vi träffades och Jätte roligt att dom kom på att åka hit. Vi har haft en otroligt skön eftermiddag med sol idag...kändes tacksamt efter gårdagens storm..!! I helgen har vi oxå sålt Thunderbirden...det känns konstigt men ändå bra..! Någon annan får nu glädje av en fin bil..! Men nu har vi ingen jänkare till nästa helg när det är Great Lake Run..! Lite snopet men så ät det.,! Gruvar mig lite inför nästa vecka...Nils är på säljresa så jag blir själv på telefonen...men det måste ju oxå gå..!


Redan torsdag..!

Snabbt flyger dagarna fram och blir till veckor..! Tog som vanligt en skön promenad på lunchen...Det blir mest en prommis på 30 minuter varje dag. Varmt och skönt ute...soligt! 🌞 Stannade på gymmet idag efter jobbet. Det känns ju otroligt lyxigt att ha ett minigym på sin arbetsplats..! Ikväll har vi varit en sväng till stan....Pelle har hämtat grejer i garaget och så sa vi hej till gamla grannar..! Mörkt på kvällarna nu och jag tänder ljus och lyktor..! Som sagt...det är 4 månader till Jul..!


Projekt Halåsen..!

Ikväll åkte vi till Halåsen och besökte Nils och Marielle...ja dom bor ju inte där ännu men snart så..! Det blur så bra å fint och jag är så imponerad av deras arbetsinsats..och Marielles föräldrar som oxå är fantastiska arbetsmyror..! Pelle och jag hjälper till när vi kan...
Hör kommer lite bilder!


Tolv kilometer å 12 grader....

Tänkte stanna på gymmet idag efter jobbet...för lite styrketräning. Men solen sken utanför fönstret så det kändes inte rätt att stanna inne. Jag tog en tur med cykeln istället..! Det blev en skön tur till Brevåg och lite till..En fantastiskt kväll och ont i rumpan efter 12km i sadeln..! När jag kom tillbaka hem så tog jag ett dopp i Indalsälven....endast 12 grader var det...jätte kallt å jätte skönt..! Mitt första dopp i sommar...å kanske mitt sista..!


Det var det....

....en helg har redan gått..! Vi hade en skön eftermiddag och kväll i Husåstugan igår..! Det enda jobbiga är att Alice verkligen inte gillar att åka bil..! Hon mår helt enhet pyton..hyperventilerar, dreglar och skakar som ett asplöv. Nu skippade vi buren...jag hade henne i famnen inlindad i en handduk...Och det funkade hyfsat..! Nu blir det TVsoffan och ett glas rosé..!


Husåstugan!

Igår kväll var vi bara hemma och softade...satt på verandan och lyssnade på regnet som vräkte ned. Idag packade vi in oss i bilen och åkte till stugan i Huså. Pelle har en del projekt men jag och Alice ska bara äta å dricka gott. Ny blur det en promenad runt byn för stt se om det kommit upp några nya hus..!


Tjejmiddag och slut på veckan!

Igår var det tjejmiddag hos Biggan. Vi hade en mycket trevlig kväll på hennes inglasade veranda med god mat, prat å vin..! Jag körde och klockan var nästan 23:00 innan jag var hemma i Lit. Idag var det åter jobb på lager och leveranser...men det funkade bra. Har försökt att njuta av eftermiddags solen och tagit hand im mina blommor när jag kom hem. Redan torsdag...och redan kväll! I morgon fredag och veckan har gått..! Eventuellt åker vi till Huså i helgen..på lördag till söndag om vädret är hyfsat..! Ha de..!


Måndag å tisdag...

Jobb och lite annat..! Jag sliter lite ont på lager och leveranser...mina höfter och min rygg vill inte..Måste väl ta tag i detta för att få någon ordning på kroppen. Igår kväll var jag och fixade mina fötter och fick ordning på ett begynnande nageltrång...det känns i alla fall skönt. Idag har vi haft ett fantastiskt väder...soligt och varmt...synd att man jobbar när man kan ligga på bryggan. Idsg när vi kom hem tig vi och plockade av vinbärsbuskarna och krusbärsbysken..Fantastiskt väder att jobba ute i..och sen blev det till att ta hand om det hela. Jag kokade svartvinbärssylt, krusbärschutney och gjorde rårörd rödvinbärsmos..! Roligt att ta hand om en trädgård som är så lagomt stor!


Tack kära syster.....

.....för en förbaskat kul fest! ❤️🎶🎁🍷


Hållen...!

Vi är nu hos syster i Hållen....jag, PK och Emil har åkt ner....ska fira hennes 50 år i morgon! Har haft trevliga timmar med samtal och musik. I morgon kommer övriga familjen och gäster. Vi sover i husvagn...mysigt!


Från det ena till det andra...

....som vanligt..! Inte en lugn stund tycks det bli..! Jag var ledig igår...var jag till frissan från morgonen...Carina fixade till min kalufs och mina gråa hår. Sen gjorde jag några jobb ärenden...fikade med mig själv på Torgbrinken...åkte runt på loppisar...handlade mat...Sen hämtade jag Eivor och Sewe för en middag hemma hos oss. Vi hade en mycket trevlig kväll! Idsg åkte jag direkt från jobbet till Katthemmet för några timmars volontär jobb..Kom hem kl.20:00. Nu har jag packat inför morgondagens resa till 50-års fest hos syrran i Hållen...Jobbar till 14 i morgon...sen far vi...Emil, jag och Pelle..Grannen ska ta hand om Alice..!


Grattis finaste syster Maggan!

Hipp hipp Hurra för min syster som fyller 50 år idsg..! Hipp hipp Hurra..! ❤️❤️❤️🎶💞


En vanlig tisdag....

Började dagen med att försova mej..! Vaknade en timma senare än vanligt och hade stängt av larmet utan att minnas det..! Tur att man har nära till jobbet..! Idag har vi varit fulltaliga på KAPAB...Marielle var på plats och vår "praktikant" Nadja..!! Regnet har vräkt ner från å till så det blev inge lunchpromenad..! Men när vi kom hem tog vi en promenad med stavar. Stavgång verkar vara min grej..! Jag får upp farten betydligt och blir rakare i ryggen..Väl hemma dog jag i soffan...så otroligt stel och ont i kropoen. Ikväll har jag oxå förberett morgondagens middag...vi får gäster till middag i morgonoch det känns bra att vara på G..! Jag ska visserligen vara ledig i morgon...gå till frissan och fixa med lite andra ärenden..men ändå.,!


Nils 27år!

Idag fyller min förstfödde år...Nils blir 27 år och jag fattar inte hur detta gått till..! Han tog lång tid på sig att komma fram lille Nils..men sedan har allt han gjort gått i en rasande fart..! Och nu bygger han sitt eget hus och ska bli pappa i december...! Stort Grattis till dej...fina Nils! ❤️


Glassbaren...

...i Bräcke..den besökte vi idag! Pelle skulle besöka en kompis som inte var hemma...så vi käkade glass på den berömda Glassbaren i Bräcke. Drt var mycket gott...och otroligt mättsamt..! Väl hemma så blev det softa på verandan...och senare under kvällen god mat. Vi satt ute på verandan till klockan var en bra hit över 22...!


Flytta...!

Nu känner jag mej helt slut efter att ha agerat flytthjälp åt Nils och Marielle..! Vi var på plats klockan 9 i morse och körde på till kl.14:00..! Nu är deras lägenhet tömd...så gott som.,! Vi har kört möbler och prylar till Halåsen men ungdomarna flyttar nog in till Marielles föräldrar tills allt är klart...Roligt stt kunna hjälps till med något annat när man inte är i byggsvängen..! Vi tänkte sitta på bryggan när vi kom hem men det drog in lite moln så det blev den inglasade verandan..Grillar till middag och lite rött vin..! Känner att jag lever!


Madonna...!

Vi checkade in på Pizzeria Madinna ikväll..för middag! Först en öl på verandan och sen god middag och vin på Madonna..! Känns skönt att slippa laga mat..! I morgon ska vi hjälpa Nils & Marielle att flytta...Det är ganska lätt att fylla sina dagar med något..!


Mitt i veckan!

Tiden rinner iväg och dagarna går fort! Igår efter jobbet åkte vi på källsorteringen med en massa rat...och så gjorde hi lite ärenden i stan...åt sallad till middag på en parkbänk i solen. Åkte för att besöka Nils och Mariell...besökte både Lugnvik och Halåsen men ingen hemma. Väl hemma blev det ett glas vin i solen på verandan...en sån kväll det blev!


Här trivs vi..,!

Tog en promenad efter jobbet idag...med stavar. Det var jobbigt å bra, gick snabbt att få upp pulsen..!
Suttit i solen mellan regnskurarna ikväll..Det är lätt att leva här å nu när man bor som vi...vid vattnet.
Lugnt och vackert!
Nu är jobbdag två avklarad!


Första dagen....

.....på jobbet efter semester..! Bara jag å Pelle som är på plats....de övriga har semester ännu en vecka..! Det känns bra att vara tillvaka nen jag blev trött..! Inte van att kliva upp kl.6....inte van betonggolvet på verkstan....inte van helt enkelt! Men man vänjer sig..!


RSS 2.0