IKEA

Bussresa till IKEA idag med Lena. Å herregud vad mycket folk det var där....fick nästan panik! Stod i över en timma i kö för att komma ut! Varför ställer man sig alltid i fel kö....vår stod helt still i evigheter ! Nu e vi äntligen på väg hem...jag är helt slut! Ska bara hem med grejerna sen vidare till Marina på glöggfest! 



TGIF!

Idag känns det verkligen som det....
TGIF...Tacka Gud it´s fredag!
 
Jag har kört gärnet idag...å det har gått bra!
 Började morgonen med ett frukostmöte på Jazzköket....
Gott å trevligt!
Jag träffade en kandidat till min nya styrelse...
vi får väl se vart det leder!? ;O)
Ikväll blir det till att röja lite....
....se på TV å dricka lite vin!
Tänk om man på kuppen fick upp lite advent oxå...en sån lycka!
Måste få undan i mitt röriga hus ikväll...
....i morgon är jag på IKEA - Sundsvall hela dagen
och på kvällen ska jag på glöggfest till Marina.
På söndagen får jag middagsfrämmande...
när ska man hinna städa undan om inte ikväll...Thoo hoo...!
 
Trevlig Helg hörrni!
 
 
 
 
 

Julkappar...!

Starten har gått...för julklappsfixet! 
Paketen till Italien är klara! 

Tack för en trevlig kväll Karin och Lena! 




Lasse Lasse liten....

Idag är det 7 år sedan min bror Lasse lämnade mig /oss och gick vidare in i evigheten...himlen...andra sidan. Jag saknar och sörjer honom..han fattas mig! Min kära lillebror! Jag var på graven och tände ett ljus för honom nu ikväll...det känns bra..att tala lite med honom ! Sänder honom kärleksfulla tankar och vet att han har det bra nu! <3



Galet trött....

Vaknar av larmet och kliver upp....men är galet trött idag! Borde sova flera timmar till! Fixar äggröra å kaffe och hoppas att morgonen ska bli lättare...! Jag MÅSTE lägga mig i tid på kvällarna...fasen oxå vad jobbigt det kommer att bli idag. Är ensam på kontoret idag och i morgon....Nils har besök på förmiddagen och sen är han ledig. Ikväll ska lådan med julklappar till Italien packas och göras klar...Lena & Karin kommer till mej på jobbet och vi hjälps åt att fixa till det. Jag har dock inte köpt några julklappar ännu....får fixa det på lunchen...! Borde städa å plocka inför 1:a advent...får middagsfrämmande oxå på söndag...å hela lördagen går till ett besök på IKEA + en glöggfesten...! Det brukar ju lösa sig till slut...med allt! Godmorgon torsdag! 




Var är vintern???

Nu är snön borta....det är plusgrader och blåser hårt! Jag vill ha snö nu...å minusgrader! Det blir så mycket ljusare med lite snö...mycket finare! Idag blir jag själv på telefonen då Nils gör kundbesök i Sundsvall.....det går nog på någe vis! Känner mig inte hundra heller......snuvig å lätt huvudvärk men det går väl över ! Over the hump it's wednesday!




Orolig natt.....!

I natt har jag INTE sovit bra...!
Det började igårkväll med att Saxon inte kom in....
trots visslingar å rop så var han puts väck!
Sen släppte Lars ut Alice när klockan var över 23...inte så smart!
Saxon kom in vid 00:30...men inte Alice.
Jag kan omöjligt sova när katterna är ute å ränner...
i alla fall när det är snö och vinter!
Gick och lade mej vid 01:30...lämnade dörren till balkongen på glänt.
En timma senare kommer Alice in via den öppna dörren....
med en mus i munnen...som hon mumsar i sej under min säng!
Efter den nattliga måltiden åkte hon ut i TV-rummet
och jag fick äntligen ro att sova.
Klockan 05:30 ringer klockan...dax att gå upp.....!
Det blir en lång dag idag..!
Hoppas du får en bra tisdag!
 
 
 

Orken tog slut....

....när jag kom hem och efter middagen så tog orken slut...känner mig helt trött i knopp å kropp! Jag hade tänkt göra en inventering bland julsakerna....försöka hitta mina adventssaker. Men det får bli en annan kväll...för ikväll blev det TV4 Play och Så mycket bättre från i helgen....Ulf Dageby...nostalgitripp big time! 




Christmas Music!

Nu kör jag för fullt....
....julmusiken flödar på kontoret och hemma!
Övriga i familjen tycker att det är lagomt roligt...
.....jag njuter i fulla drag!
Älskar julmusik!
 
Denna veckan får vi leverantörsbesök...från Femi i Italien...
Det blir Nils som tar hand om det!
Sen ska Nils vara ledig halva torsdagen och hela fredagen...!
Jag ser fram emot lördagens resa till IKEA
och på lördagkväll Glöggfest hos vänner.
 
Men först en jobbarvecka
som fylls med siffror och Christmas Music!
 
 

Dörrkrans!

Nu har köör fina kransar att hänga på dörren...köpt på FB för100kr/st. Jag köpte 3st. Hör av er om ni vill köpa!





Sköna söndag!

Ligger kvar i sängen och myser! Lyssnar på julmusik och planerar. Syster med familj kommer till jul och det ska bli  kul! Ute är det verkligen jul....vitt vitt vitt av snö! Idag ska vi inte heller göra något...åka hem i tid för Pelle ska jobba lite och jag ska hämta dörrkransar som jag köpt och så ska jag inventera jullådorna på adventssaker...kolla belysning och sånt! Önskar dej en skön söndag!



Apple-ID...!

Jag tänkte lägga in fina bilder från vår promenad idag....men nu vill inte mitt apple-ID funka....! Har ingen blogg å inget Facebook på telefonen....försöker att komma över abstinensen att inte kunna koppla upp mej hur som haver...Jag blir tokig när jag inte fattar hur jag ska göra. Bara härom dagen var jag in på AppStore och tog hem en app...funkade klockren! Inga fina bilder alltså! 
Har gjort adventsfint i stugan idag! 
Nu ska vi basta! 



Husåstugan - vårt paradis!

Nu är vi på plats...i vår stuga i Huså! Igår kväll blev det bara att tända ljus och elda i spisen...försöka få upp värmen! Tidigt i säng under varmt täcke! Idag snöar det här....ganska mycket snö! Vi eldar i spisen och ser på film. Jag ska plocka fram advent här idag....ska bli så mysigt! Vi ska ta en promenad i snöyran...tända i bastun...dricka glögg å äta god mat! Trevlig lördag på er! 





Äntligen fredag...igen!

Frostigt å kallt ute....men jag ser ändå fram mot en morgonpromenad till kontoret! Ska jobba undan lönerna idag och sen försöka sluta tidigt...i alla fall tidigare. Vi åker till stugan i eftermiddag...det ska bli så skönt! I Huså ska jag bara vara...elda i spisen och ta fram adventsakerna. Längtar dit upp nu! Önskar er en bra helg! 






Varm å go....

.....inför vintern! Har varit till grannarna på fika ikväll...och för att hämta något som jag beställt och som Katarina stickat! 
Nu kan kylan få komma....jag är beredd! 

 







Mörkt å kallt!

Idag har vi helt plötsligt 10 grader kallt! Hugaligen....jag fryser redan! En vanlig torsdag väntar....ingenting utöver det vanliga...! Dax att räkna löner är det....och snorig är jag oxå.... Jobba...äta...sova....jobba....äta....sova...! Det är vad jag orkar med en vanlig vardag. Borde rota fram adventsprylarn...som i vanlig ordning inte ligger en egen låda. Det innebär att jag måste öppnande alla lådor för att kunna se vad jag vill ta fram. En del vill jag köpa nytt...men det är ju oxå en hel del julprylar som betyder mycket för mej just bara för att dom är just gamla! Ska skaffa nya adventssaker till jobbet oxå....göra fint på kontor och i fikarummet! Otroligt att det snart är första advent! 




Läs detta!

Här kommer en länk till Petra Brask & Partner Blogg...läs detta!
 
"Den ena efter den andra droppar in i lokalen försenade och uppspelta. Mobilerna är på och kommentarerna haglar högljutt om de senaste uppdateringarna på Instagram och Facebook. ”Som mest har jag fått femhundra likes! Men det är mitt rekord, liksom!” Tio minuter in på lektionen har den propert klädde läraren längst fram fortfarande inte fått tyst i lokalen. Jag ser att han är rödflammig på halsen och svettpärlor rinner ur pannan. Förtvivlat försöker han ta kontroll över gruppen. Men en klunga i mitten har bestämt sig för att göra livet surt för honom. De får snabbt med sig flera av sina kamrater med spydiga kommentarer och uppnosiga attityder. Till slut brister det. Läraren skriker ”Håll käften nu!” En förvånad tystnad uppstår tills en av eleverna utbrister. ”Så får du inte säga till oss. Det är respektlöst.”"
 
 
"När abdikerade en hel generation föräldrar från rollen att fostra sina barn?"

Nu är det kväller!

Jag var förbi pappa Bosse på vägen hem från jobbet...tänkte tända ett ljus för honom men det brann redan i alla lyktor. Tur det att fler tänker på honom...jag tänder ett ljus här hemma! ❤️



Godmorgon mörka tisdag!

Det är svårt att kliva upp när det är så otroligt mörkt ute! Jag kliver upp redan 05:30 för att jag är så jäkla seg på morgonen....allt tar hundra år! Det blir en promenad till kontoret så att livsandarna vaknar! Inget ovanligt med den här tisdagen...jag kämpar på med allt nytt! Idag är det 21 år sedan min pappa dog....sänder honom tankar med kärlek och varma kramar! Det blir nog en promenad till graven under dagen! Älskade pappsen! ❤️ 





Å jag jobbar på....

...tillbaka i verkligheten! En kul helg med vänner är över! Har slitit med funktionerna i nya programmet hela jäka dagen...från 7 i morse till 7 ikväll! Nils är på plats och hjälpsam...tur det! Sakta men säkert lär jag väl mig ett å annat! Ikväll efter middagen så tog vi en promenad i el-ljudspåret min man å jag....vi borde tagit skidorna för där var det snö! Tänker faktiskt plocka fram mina skidor och ta en tur ganska snart! 








Underbart är kort!

Resan är över för denna gång...kul har vi haft! Nu bara flygresan hem kvar...! Tack alla för en rolig helg!





Sköna Söndag!!

En mysig kväll med vänner igår! Drinkar...klubbar å pubar till en bit över midnatt! Idag blir det mera affärer...mera shoping...mera äta god mat å mera vin! Planet går inte förren ikväll vid 19. Hoppas att stormen bedarrar innan vi ska till att flyga. Undrar hur det är hemma med alla...om hur ni klarade gårdagens storm? Får inte tag på Pelle...?! Hur mår ni där hemma...står huset kvar...är katterna OK?? Svara i telefonen snälla! ❤️






En sån föreställning!

Priscilla igår var en fantastisk föreställning! En av det bättre jag sett! Om du har möjlighet att gå och se den så gör det....absolut!!! Idag har vi gått å gått å shopat å shopat...ätit å druckit gott...skrattat å hat det bra på alla sätt! Nu sitter vi på hotellet...softar med lite vin, ost och oliver! Om en stund ska vi ut å äta...sen får vi se vad kvällen bjuder på...ska träffa Biggans bror bland annat! 








Stockholmia..!

Vaknar och är flygrädd...!
Vad är det med mej och flyga...?
För middagen idag kommer jag att ha ont i magen bara för det.
Det går hyfsat bra bara vi kommit upp i luften...
men då ska vi ju ner med en gång...!
Hujeda mej...ogillar detta med flygning skarpt.
Vi ska ju flyga vid 14...
...hade önskat att jag hann å ta ett glas vin...eller två innan...
men det tror jag inte är möjligt.
Min flygbuss går från stan vid 13...!
Vet inte när bussen från jobbet går...måste kolla det...
eller om Pelle kan skjutsa mig ner på stan i alla fall..!?
Det löser sig sa hon som.....
 
Kul helg detta ska bli...ser jag fram emot som tusan!
Trevlig helt till er alla!
 
 

Tröttmössa!

Nu är jag färdigpackad...har inte så mycket stt välja på så det gick fort att packa! Nu är jag trött...efter en lång dag på kontoret, även om det inte ringde lika mycket idag! I morgon blir det halvdag...planet går kl. 2. Jag tar flygbussen ut...det blir bra! Ska bli kul att gå på Teater...bo på hotell...äta och umgås med vänner! Vi ska bo på Scandic Hotell Malmen på Söder i Stockholm och i morgonkväll ska vi gå på Göta Lejon och se Priscila - Queen of The Dessert...hela lördagen och söndagen har vi fritt att göra vad vi vill! ...åker hem på söndag kväll! Tjohoo...så var det helg igen! 




Godmorgon torsdag...!

Redan torsdag.....det rullar på! Bara två dagar kvar av ensamracet på kontoret! Skönt att snart vara två igen! Ikväll måste jag packa inför morgondagens resa till Stockholm....vi är ett gäng som flyger ner för att se Pricilla...bo på hotell...och må gott över helgen. Det ska bli så skoj! Men vi åker i morgon vid 2.... så det gäller at ha väskan med på jobbet i morgon...flygbussen ut vid lunch! 


Hej å hå...min ludna tå...

.....det är inte lätt att vara tung!
 
Jäklar i min låda vad telefonen har ringt idag!
Inte en lugn sekund på hela dagen,,,
Och så har bokföringstjejen varit här....
och så det nya programmet som vi idag har hjälpts åt att svära över!
Skönt att ha sällskap i eländet!
Jag "tappade bort" alla dagens fakturor......
som jag skulle skicka till fakturerings tjänsten...ba borta ba!!!
NILS KOM HEM!!!
Jobbigt att sitta fastlåst vi dator och telefon hela dagen...
började 7 i morse och har hållit på till nu!
 
På lunchen tog vi en promenad och kollade in nya ICA Kvantum
som öppnade sina portar idag...
många andra var oxå på plats...för att kolla...och för att handla!
Tur att inte vi skulle handla...köerna var gigantiska!
 
Nu dax att åka hem och få i sej nån middag...
....köttsoppa kanske!
 
 

Sinnesro...

Ute är mörkt å kallt och jag vill krypa tillbaka under täcket å sova bort livet! Jag orkar inte leva så här stressigt....måste förändra något i mitt liv....men vet inte hur eller vad! Det låter som om jag är deprimerad men så är det inte....vill bara må bättre....sluta att stressa....leva här och nu....vara Anita...sova äta...promenera. Mitt jobb är FÖR allvarligt och inte kul längre. Skulle behöva fördel...förändra....skratta...! Just nu rotar jag bara runt i en grå sörja! Detta blev ju ett kul å uppmuntrande inlägg...nooot! Men det är idag det....i morgon en ny dag...nya möjligheter....kanske förändringen står runt hörnet! 







En ångestvecka....

Nu har min ångestvecka startat.....
och denna första dag gick ju över förväntan!
Emil är på plats och det är ju tur....nu när Nils är på mässa.
Telefonerna ringer oavbrutet och jag bråkar med det nya programmet...
....men det är väl nån mening med allt...något som jag ska lära mig!
 
Som sagt nu har måndagen gått redan...
jag ska ta en promenad hem till Lena på tjejmiddag...
hoppas att någon vill hämta mig sen!
Tjohej...snart är det fredag och då åker jag till Stockholm med vänner...
 
Jag vet...!
Lever inte här å nu...
...lever väldans mycket frammåt å bakåt! 
 
Kram påre!
 
 

Farsdagsmiddag!

Samling vid pumpen....alla på plats för god mat å mycket prat med söner och respektive! 







Nytt kök....

.....innan jul?!? Umdrar om det är möjligt att plocka ur...blåsa vitt...tapetsera...bort   med skåp å fula luckor...upp med hyllor och ett nytt vitrinskåp för glas...nån slags köksö...! Allt är ju möjligt om man vill riktigt mycket! Vad tror du...!!?!






Käraste pappa!

Har varit på graven och tänt ljus för käraste pappa Bosse......stor saknad! ❤️




Farsdag!

Vi firar farsdag med en gemensam middag idag...grabbar med respektive kommer hem....god mat å tårta...inget stort, bara mysigt. Jag har haft en slapp förmiddag i soffan...men nu får jag sätta fart....borde dammsuga å duka. Sen ska jag fira min egen pappa med ett besäk på graven för att tända ett ljus. Idag har vi snö....ljust å fint! Trevlig söndag på er!





Lördagsjobb!

Har varit på kontoret idag mellan 10 å 15:30....fick mycket gjort! Skönt som tusan att få undan lite papper! Pelle åkte till Huså i morse...men jag blev hemma! Tog en promenad hem från kontoret via Coop...har ju bjudit hem grabbarna till farsdagsmiddag i morgon och var ju tvungen att handla lite mat till detta. Nu hemma för att utfodra gosa och utfodra katter...ikväll är jag bjuden till Lena på middag! Hon skall snart hämta mig oxå...en sån lyx! <3 



Äntligen fredag!

Ja denna fredag känns det verkligen som ÄNTLIGEN fredag! Jag är slut i kroppen å stressad som faaan! Nästa vecka är Nils på mässa i Jönköping och jag är ensam på kontoret. Eftersom jag jobbat på leveranserna denna vecka så ligger mitt jobb i träda. När jag var in på kontoret..innan jag skulle hem så tänkte jag....Detta går inte...jag måste stanna hemma i helgen å reda upp röran på skrivbordet. Jag blir hemma / på kontoret i helgen...inget Huså för mej! Så är det bara...att vara egen företagare...du måste fixa själv om tiden tryter! Jag vet att jag kommer att vara lugnare i morgon bara allt på mitt skrivbord är fixat....å inte har jag lärt mig nya affärsprogrammet heller! Shit Happens! Ny dag...ny vecka....nya möjligheter! ❤️


Slut i kroppen!

Efter ännu en dag på leveransavdelningen delningen känns det i leder å ben! Det är verkligen tungt att jobba där...å stressigt! Men men...en gör så gött en kan! Pelle skulle ut på äventyr direkt efter jobbet så jag jobbade på till klockan 18:30....sen var Lars snäll å hämtade mig med bil...han hade gymmat i närheten. Nu har jag käkat en omelett och nu ska jag inte göra så mycket mer idag....man borde gå å lägga sig redan nu! Redan torsdag å i morgon åker vi till stugan....kanske...om vi får kattvakt...eller så får vi ta med oss katterna. Lars sak på dansforom i Vemdalen i helgen...därför har jag ingen kattvakt! 

Längtar till advent gör i alla fall jag! 



Rycka in....

....där det behövs! Det får jag verkligen lov att göra...är just nu på leveransavdelningen för Emil är sjuk. Jag har verkligen inte tid att vara där men det går inte att välja bort...våra produkter måste ju komma iväg till våra kunder. Igår slet jag som en varg...klättra i hyllor....bära...packa...väga...mellan 7:30 och fram till 18:30 slet jag på. Tungt jobb och ont i kroppen har jag men det blir nog lika idag...bara att bita ihop och göra det som krävs! Kul att göra något annat än det vanliga jobbet....men tungt! 



Jag tänkte jag skulle...

....komma iväg tidigt på jobbet idag....tänkte jag skulle börja klockan 7...men näääe! Tröttare än trött!!!  Saxon kom inte in i gårkväll och då sover jag dåligt...har varit uppe och spanat efter honom flera gånger i natt. Sagt det förr å säger det igen....måste komma i säng tidigare! Men det blir inte heller av...ingen kvinna med tydliga principer jag inte...hipp som happ flyter mitt liv på...dag efter dag! Kampen med det nya affärssystemet fortsätter....lite mer kunskap varje dag....bättre å bättre blir det. Idag ska jag slåss med inkommande kreditfakturor! Godmorgon på er! 



LCHF - Pizza

Vi gjorde egen Pizza idag till middag....LCHF Pizza! Degen görs på mix som är köpt på LCHF butiken...internetbutik eller som jag på ICA i Undersåker som oxå säljer dessa produkter. På den lade vi tomatsås å köttfärs å skinka...färska tomater och ost. Det blev mycket gott! Vi år sen middag idag...jobbade till 18:30....promenerade hem och sen fixade jag middag...så vid 20:00 åt vi. Är fortfarande mätt! Nu dör jag i soffan framför TVn!




Mörka tisadag!

Idag hade jag gärna stannat i sängen om jag ska vara ärlig! Mörkt så in i bängen....Men det är väl bara att bege sig till kontoret...nu har jag4 dagar på mej stt lära mig det nya programmet...nästa vecka är Nils på mässa hela veckan! Jag är inte då bra på nyheter när det gäller teknik å data...känns bara jobbigt! Tur att jag har Nils som hjälper mig! Önskar er en bra tisdag! 


....fortsättning Alice....

Alice är hemma och mår bra! Hon har vilat och sovit hela eftermiddagen och jag har varit hemma med sjuk katt. På Djursjukhuset hittade man inget fel på Alice...förutom att ena näsborren var irriterad å röd...man sövde ner henne och kollade noga i hals å svalg! Hon ska äta medicin i 5 dagar...hoppa att det räcker och blir bra med detta. Just nu så surar hon för att hon inte får gå ut! 



Alice

Vår katt Alice har haft hosta i en vecka ca.....igår kom det blod när hon nös...! Jag ringde jouren men dom tyckte att jag kunde vänta till idag med att åka in. Så idag kl.10:00 ska hon på undersökning. Det jobbiga är att hon inte får äta och inte får gå ut....hon fattar ju ingenting och det går inte att förklara. Jag önskar alltid att man kunde få en tidig tid...slippa vänta så länge. Nu ska jag först jobba några timmar och sen hem och hämta en sjuk...hungrig och sur katt. Bara att få in henne i kattburen är problem...! Nåväl..."man är väl proffsboxare" så detta ska jag väl fixa! Lilla goa Alice...hoppas att det inte är något allvarligt! 



Redan söndag....

.....och dax att resa hem! En lugn förmiddag blev det eftersom vissa av oss festade till tidigt i morse...jag var duktig och var i säng vid 01:30. Jag hjälpte till att städa i festlokalen och sen for vi hemmåt. Nu passerar vi Sundsvall och har två timmar kvar. Jag körde hit och nu kör Emil! En rolig helg är över!






Fest med tema!

Så fort en helg försvinner...idag ska vi åka hem! Vi hade en härlig dag igår...lunch på stan och fest på kvällen. Alla hade gjort sitt bästa med att klä ut sig och nästan ingen var samma/lika. Det var en jätte rolig fest! Tack Knut för det! Undrar när vi ska ta oss hem idag...jag har lovat att köra! 






Uppsala nu då...!

Nu har jag slitit hela dagen med detta jäkla dataprogram....
något bättre känns det men bara någo! ;O)
Nu vill jag åka iväg...
väntar på att Emil sak hämta mig på jobbet....
väntar på att Lars ska sluta jobba och på att han ska packa färdigt.
Jag sitter på jobbet ännu...vi har ju öppet till kl.15!
Men snart så bär det av till Syster Yster med familj i Uppsala.
Tror ta mej tusan att jag ska ta ett glas vin i bilen redan...eller en öl!
 
Önskar er alla en fin Allhelgonahelg å en kul Haloween om ni firar det!
Kram påre!
 
 

RSS 2.0