....och så var det fredag...!!

Alla var på jobbet idag...ovanligt å skönt..! Städade av kontoret på förmiddsgen + personalrum å toaletter..! Roddade undan ekonomin inför nästa vecka och tig ett möte Xxxx på eftermiddagen..! Blev kvar på KAPAB till lite senare..Sen en AW på Pizzerian..nu blir det middag å packa väskan till morgondagens resa.,! Vi åker till Koatien.,!

Jag tänkte.....

...jag borde å skulle...!

Jag TÄNKTE att jag skulle städa ikväll eftersom min kattvakt Eivor ska bo här nästa vecka när vi åker till Kroatien. Jag BORDE oxå sätta igång å packa inför resan...! Jag SKULLE ha tvättat och lagat min favorit topp så att allt var klart till på lördag......men här ligger jag å...ligger!
.....det är en dag i morgon oxå..!

Bättre idag....!

Livet rullar på och idag gick det bättre än igår. Nils å Marielle var tillbaka på jobbet och allt löpte på som vanligt. Men vanas makt är stor och det var flera gånger under dagen som jag saknad Tildas tassande ljud på golvet och hennes moffande å voffande när hon hörde något spännande..! Så kommer det nog stt vara ett tag..! Åkte med Emil in till stan vid 16:09 och gjorde ett pass på Katthemnet...tog bussen hem och dog i soffan framför TVn...åt ingen middag nen tröståt ett jätte lass med glass...å det var länge sedan..! Sängen nu då...ont i magen..å tinnitus from hell..!

Tungt......

Dagen har varit tung...! Tårarna har trillat hela tiden...kunderna undrade om jag var förkyld..! Nils och Marielle har varit lediga för att ta hand om sin sorg efter en saknad Tilda. Jag har jobbat järnet och gråtit floder. Kära värd så jobbigt..! Nu känner jag mej tom å slut..det blir sängen och vila inför morgondagen..!

Tilda...! ❤️

Solnedgång...

....över indalsälven!
En fantastisk dag och en fantastisk kväll går mot sitt slut! Vi har nu dokumenterat en otrolig solnedgång.

Sköna söndag....!

Tog en hyfsad bra sovmorgon...slöade framför TVn med frukost å kaffe. Sen tog jag tag i min garderob..! Nu jäklar har jag en rensad å städad garderob...det går att hitta och det som är kvar är sånt jag använder. En kasse har jag slängt...och en hel låda ska på kupan...en del hamnar på vinden i förhoppning att det ska komna till användning nån gång senare i livet. Skor har jag oxå rensat ut..kan ju inte ha så höga klackar längre...men skorna står på vinden så länge ! Sen har jag hämtat otroliga FB-fynd...! Så oroligt nöjd med dessa! Eftersom dessa är gåvor visar jag inga bilder..! Vi har fortfarande ett otroligt väder..,,30+ på framsidan..och blomlådorna vägrar att ge upp.,! Jag har oxå fått klart med kattvakt till Alice under vår Krotienresa nästa vecka...1-8 oktober. Underbara Eivor ska bo här hos Alice. Tusen tusen Tack för det! 😻🙏🏻💞

Tur å retur...!

Pelle åkte till stugan i morse..jag valde att stanna hemma. Städade kylskåpet vilket var välbehövligt...sen tog jag bussen till stan fast jag inte planerat att göra det. Åkte in...gick gågatan...satt på torget i solen...köpte ljus...och tog bussen hem... Sov en stund i soffan framför TVn...hade planer på att städa garderoben men det blev inte av..inte idag i alls fall. Nu flippar jag på TVn och funderar på att gå till sängs..I morgon är en annan dag..!

Myskväll..!

Lagade god middag när vi kom hem...så klart blev det gott med kycklinggryta på färska kycklingfiléer.,.mycket curry å grädde..lite sötpotatis till detta och rött vin..? Alice var glad att ha oss hemma..krävde lite uppmärksamhet. Och Pelle lyckades pricka in Glassbilen för inköp sv diverse..har inte kollat ännu vad som ligger i frysen..! 😂 Nu set vi Idol och jublar över duktiga ungdomar! 🎶💞🎶 I morgon åker PK till stugan men jag blir hemma igen...!
Önskar dej en skön helg! ❤️

After Work...

....på KAP i Östersund AB!
Bjöd på lite gott idag efter avslutad arbetsvecka...det var bara jag, Pelle å Nadja på plats idag. Någon ledig å någon sjuk...då blir det så...! Men vi som var på plats unnade oss..! 👍🏻😊🍻

Höstfint...!

Tog en tur in till stan idag...hämtade lite FB-fynd och så planterade jag och gjorde höstfint på graven. Saknar min familj som vilar där....! Mamma Astrid dog 1987, 49 år gammal❤️ pappa Bosse dog 1992, 57 år gammal❤️ och min bror Lasse dog 2006, 47 år gammal❤️. Det känns som evigheter sedan vi sågs och så är det ju...! Jag tänker å fantiserar över hur livet blivit för mej med dem i livet. Detta vet man så klart inget om...men det kostar ju inget att fantisera...!
Tur vi har varandra systra min å jag..! 💞

Jobb å jobb...

....å tjejmiddag! Jag jobbar på jag...både på kontoret och på lager och leveranser..Trött på kvällen är bara förnamnet..! Igår tog jag dock bussen tur å retur in till stan för en tjejmiddag hos bästa Karin. Det var som vanligt gott å trevligt. Lena var bussig och skjutsade mig till busstorget så jag hann med bussen till Lit klockan 22:10. Nu är det redan mitt i veckan och redan onsdag...har tagit mina lunchpromenader var DSG men inte orkat med varken gymmet eller stavgång..Det blir väl bättre tider....lättare dagar då man orkar lite extra. Kram från Lit!

Tjejfest å lat söndag...!

Det blev en fantastiskt rolig fest igår. Prat å mat å vin i överflöd! Underbart..! Tusen Tack Carina! ❤️ I morse var det lite trögt att vakna...av förståliga skäl..! 😜 Alice och jag hade mysmorgon framför TVn...När Pelle kom från Huså åkte vi till Stan och hämtade diverse FB-fynd sen åkte vi till Halåsen och drack kaffe hos Nils å Marielle. Nu är jag trött å klar för att lägga mig...Over and Out!

Torsdag å fredag å lördag...

Denna veckan har varit hektisk...jobbet har tagit över mitt liv..! Jobba...äta...sova...! Ibland räcker inte energin till mer...Och det får vara så då..tidigt i säng för att orka med. Vi har haft ettfsntastiskt väder denna veckan...riktigt sommarväder och det har blivit sköna stunder på verandan efter jobbet. Igår gick vi förbi Pizzerian och tog en öl på väg hem från jobbet...det var mysigt och trevligt. Sen åt vi en god middag och landade i TV-soffan...Skönt att arbetsveckan är över! Idag åker Pelle till stugan i Huså..men jag blir hemma. Jag är bjuden på middag ikväll. Jag tar bussen in till stan mitt på dagen och träffar brudarna över en öl...sen väntar en trevlig kväll i goda vänners lag hos Carina på Frösön. Detta ser jag verkligen fram emot!

Hur gör du.....

....när du ska ladda ditt batteri...när kropp å knopp säger ifrån...när energin är på noll....? Idagspalten s har jag bara varit sur å grinig...stressat upp mej över småsaker och gnölat å gnällt..! Jag har inte ätit som jag borde under dagen...levt på hårt bröd å ost..! Som grädde på moset kom ingen å hämtade grejerna som jag lagt flera timmar på att packa...! Klockan fyra bommade jag igen och gick hem..Surade ihop i soffan och tänkte att nu rör jag inte en fenamer idag! Men så hör jag mig själv fråga min man....- Ska vi gå ut å gå..? Javisst..sagt å gjort..Det blev 35-40 minuters stavgång i kvällssolen. Och så klart återvände energin...Orkade till å med ta reda på tvätten och bädda rent i sängarna..! Nu är jag däremot trött...! God Natt!

Dataproblem....

Idag har vi varit utan internet sedan kl.11:00...svårt att jobba då! Tänk så jäkla beroende ett företag är av att sina datorer...!

"Fader Dator, som är i Centralen.
Helgad vare din skärm.
Tillkomme ditt tangentbord.
Ske din vilja, såsom i Minnet
Så ock på skrivaren.
Vår dagliga lista giv oss i dag,
Och förlåt oss våra misstag,
Trots att vi icke förlåta dem som programmerat fel.
Låt oss icke ha långa svarstider
Och fräls oss från Virus.
Ty Företaget är Ditt
Och Makten och Personalen
I Evighet.

Enter

RedigeraSvara"

Hur många steg....

....får man till på en dag..?
Jag har en app i min telefon som räknar hur många steg jag går...bland annat. Den visar om jag sprungit eller om jag cyklat oxå...men jag går som sagt. En vanlig dag om jag går till å från jobbet...promenerar på lunchen och jobbar på verkstan då når jag ca.10000 steg på en dag. Om jag jobbar på kontoret kommer jag bara upp i ca. 7000 steg per dag. Idag har jag jobbat på verkstan...promenerat till å från jobbet...tagit en lunchpromenad OCH en redig kvällspromenad. Idag kom jag upp i 14700 steg. Nu känner jag mig otroligt stel i kroppen....men jag känner mig oxå duktig..att det blev av...att jag kom iväg..!! Svårast att ta sig i kragen på kvällarna faktiskt.!

❤️ Bröllopsfest! ❤️

❤️ Det var en riktigt rolig fest igår! Alla bidrog med lekar, tal och musik och dans. Vi vandrade nöjda hem till vår husvagn kl. 01:15... i mörkret..! Tack till Nina å Tony som fixat ! ❤️

Ålersjöns Strandcamping.

Nu är vi på plats på Åkersjöns Camping! Här är otroligt vackert och otroligt modernt.,! Vi har tagit en promenad och käkat ute i solen..Vädret är verkligen på vår sida, festen ikväll är på Hotellet och Campingen ligger inte nästgårds så vi får ta en promenad när begivenheterna drar igång. Klockan 18;00 startar det hela...det ska bli kul med bröllopsfest!

Owners Day...!

Tog Time Off idag...stannade hemma i soffan...tog OD...Owners Day..! Masade omkring i pyjamas till klockan var 12...tog en promenad..ringde några samtal...handlade mat. Syster å svåger kom förbi på kaffe..dom bor hos kompisar på Frösön. I morgon blir det fest i Åkersjön...Tema = Skoter goes Las Vegas..det blir ju en utmaning men jag tror Jag vet vad jag ska ta på mej. Fixar maten i morgon bitti..lax i foliepaket att lägga på grillen blir det...å lite annat smått å gott..! Trevlig Helg!

Intet nytt under solen...!

...jag jobbar på..! Timmarna...dagarna...veckorna går! Ibland känner jag att jag är i fas...ibland att jag är helt i ofas..! Det är kanske så det ska vara..men jag är ovan att vara utan energi..ovan att inte orka med alla måsten å borden..! Ikväll har hi hämtat husvagnen i stan...den blir vårt boende i helgen när vi ska på bröllopsfest i Åkersjön. Det blir bra..det blir kul..! Borde planerat lite bättre bara.. Har ingen kattvakt ännu...vet inte vad jag ska ta på mej...vet inte vad vi ska ta med å grilla..! Har inte haft energi att planera..! Det löser sig..jag vet! Funderar på att vara ledig i morgon...ta OD ( owners day..) lämna över till den yngre generationen...vara lite vågad..! Så får det bli....!

Intet nyttjandet solen...

....en vanlig onsdsg har gått sin gilla gång..! Jag har jobbat på lager å leveranser...haft besök av bokföringsbyrån....tig en skön lunchpromenad..blev bjuden på bullar till eftermiddagskaffet av Elina...åkte till stan för några timmars jobb på Katthemnet...gjorde en visit på Systembolaget...hämtade fler FB-fynd...åt en sen middag när jag kom hem - köttsoppa...har sen glott på TVn som nu funkar...känner mig trött och redo för sängen..!

Möten å lite annat fix å trix..!

Hade möte med Försäkringshuset på förmiddagen och sen bjöd dom på lunch på Vesso. Jobb några timmar till och sen åter till stan för ett styrelsemöte med Företagarna. Sen hämtade jag två Facebook fynd och så åkte jag å handlade mat....kom tillbaka hem vid 20:00. Omelett till middag. Fortfarande ingen TV så nu blir det god natt...! I morgon redan onsdag!

Halåsen

Ikväll har vi besökt Nils å Marielle. Nu har dom flyttat in..! Allt är inte klart men det är absolut beboligt. Nu kan dom stöka på i lugn å ro...bit för bit...och få allt på plats..! Duktiga ungdomar som kämpat på hela sommaren..! ❤️

Sköna söndag....

....å sen en måndag!
Igår låg jag länge...läste och drack kaffe i sängen...jag å Alice. Pelle kom hem mitt på dsgen och sen fick vi främmande av min moster Margaretha och hennes sambo Inge. Vi satt på verandan och fikade...riktigt mysigt! Den åt Oelle och jag middag där och blev kvar där ute hela kvällen eftersom TVn fortfarande inte funkar...nåt med modemet..! Jobb idag men otroligt lugnt...undrar om det är älgjakten som påverkar även våran bransh...?!?

Ensam hemma 7...!

Det är inte många gånger de senaste 10 åren som jag är ensam hemma...då Pelle och jag väljer att göra helt olika saker...Men i dag är en dån dag! Pelle har åkt till stugan å jag har valt att vara hemma. Åkte in till stan med bussen kl. 12...träffade Marina å Carina för lite chopping å samvaro..! När jag kom hem vid 17:00 funkade inte lampan i hallen...inte lamporna ute..inte lampan i tvättstugan...inte TVn...inte spisen...! Försöker se vilja proppar som behöver bytas..men nu har jag inga fler att byta å inget har förändrats.,Dax att gå å lägga sig kanske..! Tar ett glas rosé å räknar till 394...! 👿😳😂

TGIF

Lugna gatan på jobbet idag..! Jobb på lager å leveranser..städat verkstan...en mycket skön lunchpromenad...en kall öl i solen på verandan...middag på lokala pizzerian...kaffe å film i TVsoffan..! Nöjd å trött..!

Manfall...!

Det har vi på jobbet i morgon..! Emil är ledig och Marielle jobbar inte fredagar..! Tur det fredag då...lugnare på alla sätt..! Vi ska åka till stugan i helgen är det tänkt...men vi åker nåt inte förren på lördag förmiddag. En dag kvar av denna veckan då...!

Jobba...äta...sova...

...så ser denna veckan ut..! Nils har varit på resande fot men är tillbaka på KAPAB idag. Det är jobbigt att vara ensam på telefon hela tiden och igår var jag oxå på lager och leveranser..Gjorde ett pass på Kattklubben i tisdags men annars har det varit jobba...äta...sova...upp vid 06:00 och i säng vid 21:30-22:00...Helt slut..! Har inte orkar med något gym och inte någon stavgång denna veckan...men lunchpromenaderna har jag fixat...35 min/dag..
Idag blir en bättre dag...!