Fullt ös medvetslös...!

Idag har det gått i ett hela dagen...Nils har haft leverantörs besök och jag har svarat i telefonen och bråkat med dataprogrammet! På lunchen åkte jag och köpte en krans till graven och lykta å ljus som jag åkte och satte upp. Det blev jätte fint! Åkte på stan efter jobbet och fixade det sista inför helgen. Hämtade Pelle på KAP och körde hem honom....åkte på bolaget...och sen hem till Lena för lote samvaro. Hon bjöd på Pizza å kaffe...vi surrar och glor på TV! Nu ska jag packa inför morgondagens resa! 



En fixar dag...!

Idag måste det ske....allt till helgens fest måste fixas idag!
Peruk...smink....kdiv. kläder....bolaget....och lite annat smått å gott.
Och så måste jag iväg och köpa en dammsugare till KAPAB....
den förra fick ben och försvann in på Teknikavdelningen
där den förvandlades till något annat...fråga mej inte vad.
Så det ser ut som om det blir att ränna lite idag!
 
Jag känner mig trött...
( jaa jag vet att jag varit ledig en vecka!!)....
....känner mig nästan bakis trots att jag inte druckit en droppe!
Konstig kännsla..!
Har läst att det ska bli snöstorm på fredag när vi ska åka till Uppsala...
....Ogilla!
 
Jag kämpar på med det nya affärssystemet...
och det går väl sådär!
Jag kan i alla fall lägga in order och skriva ut plocklistor....
men med bokföringen går det lite sämre....
betalningar av leverantörsfakturor och lite annat som jag inte greppar ännu.
Får väl ta och ringa supporten under dagen...oxå!
 
Tohej så var det onsdag!
 
 

Middag hos Nils!

Ilväll äter vi middag hos Nils...Pelle å jag..å Marielle! Jag fixar mat å Pelle hjälper Nils att sätta lister i sovrummet! Det går sådär med listerna...det boll inte fästa med limmet Nils köpt. Betongvägg å svårt med nåt annat! Får se vad dom hittar på... Vi dricker kaffe så länge! 




Temafest - Disney!

Åsså var det tisdag....!
 
Det drar ihop sig mot helg igen...å kalas i Uppsala! ;O)
Syrrans Knut fyller 25 och har bjudit in till Temafest....Disney tema.
Jag vet vem jag ska klä ut mej till....men jag är långt ifrån klar med outfiten!
Det fattas en hel del...men det brukar lösa sig!
Ska göra en tur på stan oxå och se om jag hittar några bra detaljer.
Det svåraste blir nog att sminka sig....
men det kanske man kan få hjälp med på plats.
Vi åker på fredag eftermiddag till Uppsala....
jag och Lars ska åka med Emil...Pelle ska inte följa.
Vi ska bo hos syster några av oss och några hos Knut å Gabriella.
Det blir kul med fest...
och härligt att träffa familjen...Längtar! <3
 
Ikväll ska vi på middag till Nils....
Pelle ska hjälpa honom att gersåga listerna till sovrummet....
och så ska vi äta middag där.
Det blir mysigt...länge sedan jag var där! <3
 
 
 

Godmorgon måndag!

Gårdagen städade jag hela dagen....och så var jag en sväng till Emil och Elina. Kvällen sov jag bort i TVsoffan! Nu är det en ny vecka...nya saker att lära sig...nya möjligheter! Jag försöker peppa mig själv inför att jag nu ska lära mig vårt nya affärssystem....jag kommer att svära mycket idag är jag rädd för! Men det är väl bara att sätta igång å lära sig....hur var det nu med att lära gamla hundar att sitta!?!? Godmorgon till er alla och ha en bra måndag! 



Äntligen hemma!

Vi kom hem igår vid 8:45...jag hade inte sovit någonting på hela natten! Sov två timmar sedan blev det några timmar på jobbet och så åkte vi och handlade...åt middag med Emil och Lars. Sen somnade jag i soffan och sov hela natten...10 timmar! Idag har jag legat å slumrat framför TVn halva dagen...Pelle åkte till Huså men jag orkade bara inte...så jag blev hemma...har sovit å städat idag...och varit på affären en sväng! Sen har det hänt andra saker här hemma idag...Emil har idag flyttat ihop med sin Elina! ❤️ Det är stort! Han har nu packat ihop sina pinaler å flyttat! Vi åt middag ihop ...Lars, Emil, Elina å jag...det var trevligt å bra! Jag fick dela ut lite presenter från Turkiet och rå om ungdomarna lite extra! Nu ser jag på Så mycket bättre och tar ett glas vin...! Lars är på fest med jobbet...! Lördag i TVsoffan! 



Lång dags färd...

....mot natt! Nu sitter vi i foajen Ansi å jag...surfar å dricker vin...gubbar sover sin skönhetssömn men vi vackra damer behöver ingen! Hej å hå min ludna tå vad denna natt kommer att bli lång! 


Fort var det gjort....

.....idag är sista dagen här i Alanya!  Det är otroligt vad fort en vecka går. Idag har jag varit på massage...otroligt skönt! Vi åker hem nån gång i natt...bussen går från hotellet 00:30! Nu känns det bra att komma hem...är nöjd på sol å bad för senna gång! 



Redan tisdag!

Samma idag som igår...sol mat å vin i varierande ordning! Kvällen ihår var kylig och jag tror att det blir så även ilväll...tur att jackan är med! Ikväll ska vi på Oscars å slå runt med andra Östersundare...det bli

r skoj! Men först lite softa på rummet ! 


En bira....

....i baren! Kallt ikväll så vi håller oss inne! Ansi ligger i magsjuka men vi andra är på benen! 


Halvtid!

Idag gar halva tiden gått....hälften av de dagar vi har här i Turkiet är förbrukade. Konstigt att tiden rinner iväg även här!?! Men jag vilar å gör inte många knop på en dag....skönt att bara vara! Sova i solen....läsa en bok....dricka en öl...promenera....äta å dricka vin! Hemma är det snö och minusgrader vad jag förstår....det kan ju oxå vara mysigt! ;0) Nu väntar middagsbuffe' och kvällen är orörd! 



Lata dagar!

Vi mår gott på stranden hela dagarna....kanon väder! Dåligt med internet som sagt men vad gör det! Kram till er alla! 


Alanya

Här mår vi bara bra! Men trots att hotellet har 5 stjärnor och har marknadsfört sig som wifihotell så suger uppkopplingen big time! Man kan bara surfa om man sitter i receptionen...typ i knä på personalen! Jag är ju inte här för å surfa så det blr inte så många inlägg varken här eller på facebook! Vi äter...solar å dricker gott vin! Promenerar längs strandpromenaden varje morgon....det är varmt i havet och i luften...perfekt! Kram på et alla! 


Turkiet!

Idag åker vi till Turkiet....flyger kl. 10:30! Sitter på Frösö Flygplats nu och tänkte ta en öl innan avfärd men här får dom inte servera nån alkohol före kl11...hur tänker dom då! Jag behöver ju en rakabajsare innan jag flyger...för jag gillar inte att flyga! Jäkla nykterister!!!


Rosor av lönnblad!

Fixat fötterna från morgonen...sen jobbat järnet! Idag är det vinter i luften....soligt men blåsigt å kallt! Fixade köttbullar i tomatsås när jag kom hem och medan såsen kokade ihop så fixade jag lite höstdekoration. Rosor av lönnblad så otroligt vackert och enkelt! Det tar lite tid att göra varje ros men svårt är det inte! 




Planering!

Började dagen med at gå till frissan....skönt! Bra blev det oxå...Tack Carina! Blev dock otroligt trött under eftermiddagen och somnade på soffan när jag kom från jobbet! Har fortfarande en jobbig hosta och svårt att sova på natten! Kvällen har jag tillbringat i soffan....fortfarande trött! Det kräver lite planering att kunna vara borta en hel vecka.....i alla fall vad det gäller jobbet! Inventering på torsdag och idag bara  fyra dagar till vi åker! Och under tiden jag är borta så ska vi byta affärsystem...tänker på Nils som får rodda allt själv. Just nu är han sjuk oxå!  Har nageltrång på en tå så i morgon ska det fixas...fick en tid hos fotvården kl. 9! Det blir väl bra bara vi kommer iväg! 



En underbar eftermiddag!

På väg hem från Huså stannade vi till i Ås och tog en skön promenad ...vi har haft ett fantastiskt väder idag!  Senare tog vi ännu en promebad ner på stan till Eivor Och Sewe dit vi var bjuden på middag. God mat...röding å peran. Surr å prat å skratt....mycket roligt att träffas! Tack för en trevlig kväll! 




Sköna söndag!

Här i stugan vaknar vi låååångsamt med frukost framför TVn! Det ser ut att vara en fantastisk dag ute....så vi ska väl ta oss ut på en promenad. Men än så länge softar vi med TV och dator. I eftermiddag är vi bortbjudna på middag...lyx att få sätta sig vid dukat bord och äta mat nån annan fixat! Men först en söndag att ta hand om....vad gör du då denna vackra söndag?



Gott!

En fantastisk dag är nu slut! En resa till Undersåker...sol å tystnad...Glögg å ny tidning...Bastu å bira....Vi stekte kött från Glada lådan på stekstenar till middagen.....så jäka gott! Surrar..skrattar...pratar...ser på film! Gjorde Brownies in a Cup till efterrätt...säkert jättegott men jag bytte ju ut en massa till LCH..så det blev sådär! Nu film å vin! 





Hittat på Facebook....

Kommer ni ihåg 70 å 80-talet i Östersund? En sån nostalgikick bara av att läsa dom gamla annonserna....och så texten från Just D...87 87...var har du tagit vägen nu...? Gratis inträde för tjejer...räkfrossa eller Räktjingeling som det hette på Mitt In. Brorsan Lasse som gick på Kina och beställde en Hajfensoppa å fyra stora starka! Hahaha såna tider! 


"Minns du, minns du hur vi satt?
Och laddade inför ännu en lördagsnatt
I min ruskigt sunkiga första lya
Och lyssnade på Imperiets nya
Vi sa vi skulle bli så mycket bättre än dom
och tryckte i oss ännu mera cola och rom.
Sen körde vi dom alla på raken
dom blodigaste scenerna i "Motorsågsmassakern"
Och när vi gick ut var det alltid snö
i alla fall dom gånger som vi stod i kö
Med falska leg som ingen godtog
det funkade bara om man gick på Kinakrog
Och där kollade man menyn efter billigaste shit
Friterade bananer, och sen fyra helor vitt. 
Va gjorde man inte för att spara
så vi kutade där ifrån utan att betala.

80-talet, 80-talet
Vad kunde gå snett, vad kunde gå galet?
När Reagan löste tvisterna
och "Europe" låg på listorna 

87, 87 var har du tagit vägen nu?"




Husåstugan

Nu är vi på plats i stugan...Härligt! Det ser ut att bli en skön höstdag. Vi äter frukost länge å sakta...löser melodikrysset å tar det lugnt. Den nya diskmaskinen är på plats likaså ett nytt element i vardagsrummet...Pelle "vilar inte på hanen" han inte! Idag ska vi åka och köpa lite LCHF produkter på ICA i Underåker....en liten utflykt bara för kul! Vi ska basta och så ska vi steka kött på stekstenar....eventuellt kommer grannarna på middagsbesök. Önskar er alla en skön lördag! 



Mörka mornar!

Ja jäklar i min låda vad det var trögt att kliva upp i morse...!
Det är bara att tända lampan i taket och se till att att kroppen vaknar....
....ingen mysbelysning här inte!
Vi har packat ihop oss redan från morgonen för att åka till stugan.
Åker via Undersåker och Åre idag.....
ICA i Undersåker säljer LCHF produkter
och jag vill dit å handla....
.....i Åre ska vi hämta en nu bänkdiskmaskin till stugan
som Pelle köpte på blocket igår.
Hoppas att vi kan komma iväg från jobbet i bra tid...
det är normalt inga problem att sluta tidigt på fredagar
men man vet ju aldrig!
 
Min mage är bättre idag....
....mycket bättre och det är skönt!
Går ju inte att fungera normalt med ont i magen!
 
 En vecka till har gått och det är fredag....
Nu kör vi!
 
 

Nytt å fint inunder!

Äntligen har jag tagit mej tid att beställa ny BH! Idag kom dom...en rosa...en svart och en vit. Dom sitter perfekt och glad är jag! Beställde dem på Bonprix Collection för 140kr/st. Härligt med underkläder som passar äntligen! 



Skitförkylning....!

Nu är jag trött på denna hosta!
Man får ju inte sova på natten....och så magen på det!
Tog sovmorgon i morse och åkte med Emil på jobbet kl.8....
....en sån sovmorgon vaa!?
Jag tror att min onda mage beror på att jag ätit lite väl mycket vitkål....
älskar färsk vitkål...och stuvad!
Nu dricker jag plommonjuice och hoppas på lindring!
 
Skulle behöva städa/röja hemma...
men i helsike att orken finns till detta på kvällarna!
Kanske kan jag sluta tidigare idag och ta mej i kragen....
det skulle vara skönt att få det gjort!
 
Ingen resa till Stockholm i helgen för Lars och mej....
den är flyttad till november och bara om han inte kommer in i NY.
Nu jobbar vi på att få fram ett "Letter of Recomenation" från banken...
dvs. att banken kan styrka att vi kan sörja för Lars utbildning.
Det är ju CSN + Lars själv som ska betala kalaset
med USA kräver en back up av andra "sponsorer"...
och det blir vi då!
 
 Vi åker till Huså i helgen....Pelle vill det!
Egentligen bra för mej med att åka dit....
mycket vila å lugn där uppe!
 
Redan torsdag.....!
 
 

Ont i magen....

....som f...n har jag! Det började redan igår mitt på dagen...blev värre efter middagen och nästan olidligt på kvällen. Fick gå å lägga mig tidigt och somnade utmattad ! Vaknade i morse och kunde inte äta frukost...har haft molande ont hela dagen och det fortsätter...inte på långa vägar som igår kväll...men ändå ont. En fis på tvären eller vad...?



Glada lådan!

Igår kom min kasse med mat
från gårdar i Jämtland/Härjedalen som jag beställt " Glada Lådan"...!
Leverans hem till dörren och fantastiska råvaror.
I min härliga kasse låg vitkål broccoli och lök från Ås Trädgård....
kex från Husåbröd...ost från Åsberget i Bräcke....
renkorv från Hammerdal och Rostasfile från Jämtlandsgården......
och ägg så klart!
Ägg från gårdarna Vejdelands på Rödön och Fyrås.
Glad att jag provat att beställa hem och ska absolut beställa mer...
men nästa vecka åker vi bort så det får vänta lite.
Det visade sig oxå att jag kände Eva som kom med kassen
och som startat Glada Lådan...
vi pluggade ihop nån gång på 90-talet
då vi gick en utbildnng som hette Chef & Ledare inom Service och Turism.
Otroligt kul att ses efter alla dessa år!
 
 
 
 

Kraxar på....!

Jag tänkte faktiskt vara hemma idag....
men en massa möten sätter stopp för detta!
Först har jag ett möte kl.10:00...
sen har Nils ett långlunchmöte...
och så ska bokföringstjejen komma idag.
Det var bara att masa sig iväg på jobbet!
Åkte bil med Per idag...trött och sur både han och jag...!
Så jäkla hes så kunderna har svårt att höra vad jag säger!
Två mässor att planera....men det går trögt!
En nu i november som Nils + en ska åka
och en i februari som Nils och jag åker på....båda i Jönköping!
 
Det är helt klart att jag längtar till solstolen i Turkiet....
inte allt kvar nu till take off!
 
 
Vet fortfarande inte om det blir Stockholm till helgen eller ej!?
 

En härlig liten film! :O)

Se filmen och njut! :O)
 
 

Hosti hosti...karx...!

.....är fortsatt förkyld och hostar å kraxar....är snart utan röst!
Får väl se hur det går att svara i telefonen  under dagen!
 
Ännu en vecka rullar in och det är v.41 i ordningen.....
.......nästa vecka bär det av till Turkiet!
Helt otroligt vad snabbt det rullar på!
 
Till helgen kan det vara så att jag sticker till Uppsala/Stockholm
på tordasgnatt eller tidigt fredag morgon.
Lars ska till Stockholm och göra språktest inför universitetstudier i USA
och han vill att mamma skulle följa...Så klart att jag gör det!
Men ännu är det inte klart om det blir nu eller i november
och ska jag vara ärlig så gör det inget om det inte blir nu till helgen....
känns som om jag skulle behöva vara hemma och röja lite.
Men det blir som det blir....dit det bär så bär det!
 
Mammas lille Lars flytta till USA....!
 
 
 
 

Fort var det gjort....

.....helgen med tjejerna är över på ett kick! Idag åt vi lång frukost....och sedan tog vi em härlig promenad i hösten! Kom hem ganska tidigt...var väl hemma vid 13:30 redan! Pelle har varit till Mora tur å retur idag och kom hem vid 18....så det blev sen middag. Nu är jag trött och nöjd! Tack Lena, Karin, Marina, Carina och Leo för härliga samtal...skratt och god mat! Kram till er alla! 










Dansing Queen!



För vi ska dansa dansa...!

Höstpyssel!

Kolla här vad Carina har fixat till Husåstugan ! 💕



Försöker blogg....



.....men det går inte bra! Vi har det bra här i stugan...dricker vin och käkar mat! Nu blir det lite bastu! 

Städa städa.....

............varje fredag å så varje jul....De tycker jag e kul!
Noooot!
 
Nu har jag städat två kontor, ett fikarum och KAPABs toalett.....
.......å det är inte kul!
Om vi nu har sagt ifrån oss städfirman
för att tjäna lite pengar...
VARFÖR blir det mitt problem att städa de allmänna...
såna ytor som alla använder??
Nä nu jäklar ska jag göra ett städschema
så att alla får hjälpa till....
Om var och en städar sina kontor/arbetsplatser
men vi hjälps åt med de gemensamma ytorna
så kan det väl inte bli orättvist?!?!
Så får det bli...så de så!
 
 

Fem saker du ångrar när du dör...!

"Sjuksköterskan Bronnie Ware träffade dagligen döende patienter i sitt jobb på en canceravdelning. Hon ställde frågan “Vad är det människor ångrar allra mest på sin dödsbädd?”

Efter en omfattande undersökning fick hon svaren.

På 5e plats: Man ångrar att man inte tillåtit sig själv att vara lycklig. ”Många inser inte förrän i slutet av livet att lycka är ett val“, skriver Ware.

På 4e plats: Man ångrar att man inte hållit kontakten med sina vänner. ”Ofta insåg inte de döende hur viktiga deras vänner var förrän veckorna innan de dog, och då var det ibland inte möjligt att spåra dem. Många döende hade blivit så upptagna av sina egna liv att de släppte taget om sina viktiga vänskaper. Det fanns många som djupt ångrade att de inte gett vänskaper den tid och ansträngning som krävs. Alla saknar sina vänner när de dör.”

På 3e plats: Att man inte haft mod att uttrycka sina känslor. ”Många människor tryckte undan sina känslor för att hålla sams med andra. Som ett resultat av det nöjde de sig med en medioker existens och utvecklades aldrig till vad de hade kunnat bli. Många utvecklade sjukdomar på grund av den bitterhet och den frustration detta innebar.”

På 2a plats: Man ångrar att man arbetat för mycket och för hårt. Särskilt männen i undersökningen svarade så…

Och det människor ångrar mest, på plats nummer 1: Att man inte vågade leva sitt liv som man själv ville, utan levde efter andra människors förväntningar."

(Hittat på facebook)


Så ta vara på lyckan och vänner, uttryck dina känslor, jobba inte för mycket och lev ditt liv som DU vill leva det....inte som andra förväntar sig att du ska leva det! 

Önskar dej en trevlig helg! 





Höstfint på Graven!

Efter jobbet åkte jag och handlade ljung och enris och så åkte jag till graven och fixade till lite höstfint där. Det blev verkligen fint och jag är nöjd! 


På bättringsvägen!

Idag sov jag till kl. 9 och kände mej ganska pigg när jag vaknade! Har varit på jobbet några timmar idag...skönt att få undan lite. Det blev till och med en  promenad på lunchen! Nu planeras det för em tjejhelg i Huså...vi är 5 glada damer som åker upp för en skön helg o stugan. Jätte kul ska det bli! 



Blir hemma idag oxå....

....så otroligt frustrerande! Jag är verkligen dålig på att vara sjuk...tänker hela tiden att jag kanske borde gått på jobbet! Jag försöker kurera mig inför helgens Tjejresa till Huså...och det tror jag inte blir något problem. Jag är inte jätte sjuk! Men som sagt det är frustrerande att vara hemma! Jag måste in på jobbet en sväng och fixa lite betalningar...tar väl en timma eller så! Men Pelle har tagit bilen så jag måsta cykla...inte så kul med feber i kroppen! Det ska bli fint väder idag men än så länge ligger dimman tät över Östersund! Vi har haft och har fortfarande en fantastisk höst!


Jag är sjuk idag!

För första gången på evigheter är jag verkligen hemma på grund av min förkylning! Jag orkar inte gå på jobbet med dunkande huvud och snorig näsa. Blir hemma under filten! Ska sova å glo på TVn hela dagen...förutom att jag har ett möte med banken på eftermiddagen som jag ska försöka ta mej iväg på! Nu en kopp kaffe å soffa å filt!


RSS 2.0