En tokvarm tisdag..!

Skulle egentligen fixat mina naglar idag..men fick återbud..! Jobbade undan ändå och gick hem vid14:00...! Fixade dagens tjejmiddag.med brygghäng å allt..'! Jag bor så fint! 💞






En helvetes måndag...

....avslutas med en promenad och häng på bryggan...nu känns det bättre..! ❤️







Middag med nära.....

....å kära! 
Nu Mamma Mia på SVt1...!!










Morsdag..,

Vi hade en fin kväll igår i Fyrås...vagnen funkade perfekt och Alice njöt oxå AB att få vars med....trots koppel å lång lina. ❤️ 
Nu förbereder jag morsdagsmiddag...Emil kommer och Eivor å Sewe...kanske Nils dyker upp...vi får se...! ❤️ Det blir grillat och rött i glaset...ingen morsdagstårta dock...är inte så intresserad av tårta any way..! Tänker oxå på min egen lilla mamma idag....nästa år har hon fattats mig i 30 år...helt ofattbart! ❤️

Ansi i Fyrås❤️

Alice på husvagnssemester! ❤️


Fina mamma Astrid! ❤️



Fredag å lördag!

Igår hade vi fantastiskt väder...lättare att jobba oxå då tycker jag! Pelle och jag hade lite AW i solen hemma på verandan sen gick vi och käkade på Sekelhuset som hade pubkväll...gott å trevligt. Det gick att sitta ute i kvällssolen...härligt! Idag packar vi, tar med husvagnen och åker till vänner i Fyrås. Alice ska följa med oss och bo i husvagn...undrar vad hon tycker om det! Men än så länge slöar jag i soffan framför TVn.....och funderar på om jag ska ta en promenad...! 












Fullt ös...!

Det blev först några fullfartstimmar på KAPAB...sen leverans av sågblad till en kund i stan och så hämta slipskivor på GP..Sen har jag gjort några timmar på Katthemmet...och handlat mat..! Åt två kalla korvar till middag...doppade i chilbea...! Tänkte jag skulle de något på TVn...men tror det blir sängen ikväll oxå..! Vi bor i alla fall jäkligt fint..! 





En tur med Thunderbirden!

Tränade idag efter jobbet..skönt att det blir av. Den bästa träningen är ju den som faktiskt blir av. Ikväll tog vi oss en tur med Thunderbirden, den första denna sommar. Det var utflykt med Vetersnbilklubben...besök på Traktormuseet i Åse och fika på Åse Kalkmuseum. Trevligt och hyfsat väder...lite kallt men hyfsat..! Sen åkte vi lite kringelkrokvägar hem..! Nu är jag trött igen och har faktiskt redan lagt mig...känner mig helt slut..! 













Sova..!

Vad händer...? Är helt plötsligt så vansinnigt trött..! Somnade nästan vid fikat igår eftermiddag...somnade i soffan efter middagen....gick och lade mig klockan 21:00 för jag orkade inte vars vaken..! Lika trött i morse trots 9 timmars sömn..! Helt ovan detta måste jag erkänna..! ZZZZZZZZZZZ..! 



Sköna söndag..

Vaknade tidigt..! Läsa i sängen..frukost vid TVn..! Åkte med Pelle in till stan..Sen åkte Lena å jag till Karin i Hallen..! Fikade räkmackor och gosade med fina valpar..tog en promenad och surrade.,! En fin dag med vänner! 
Väl hemma i Lit tog Pelle å jag en cykeltur...så jäkka jobbigt det var...har absolut zero kondis..! 😝









Pappa Bosse 81 år..!

Åren går...! 
Min pappa dog 1992..alldeles för tidigt! ❤️
Idag skulke han ha fyllt 81 år och jag har inte ens varit på graven...men det har bästa Eivor..
Kärlek till henne...å till fina pappa..! ❤️





Rosa skymning...!



Bor vi vackert...eller bor vi vackert..! 💕




Sköna lördag!

Sovmorgon och pyjamasmys halva dagen....regnet stod som spön i backen hela förmiddagen. Det var meningen att vi skulle ta Thunderbirden och åka till Ope på bilutställning men eftersom det regnade bestämde vi om och åkte på   Loppisrunda i stan. Solen har skinit på oss hela eftermiddagen...så jäkla typiskt..! 😂 Men vi hade det mysigt...fyndade och fikade..! Avslutade med ett besök i Erikslund och ett glas vin hos Eivor. Stannade även till hos Katarina å Tomas. Väl hemma blev det softa i solen och sen middag..Vi bor ju helt fantastiskt fint..! Njuter av läget var dag! 











Möte med Företagarna..!

Bokstavligen då slängde mig på bussen straxt efter 12...tur att man bor på landet..chauffören väntade på mig..!! 
Vi fick till ett otroligt bra möte med Företagarna...och en " light After Work"! Sen tog jag bussen hem till Lit..! Tänke stanna på stan lite längre men jag är sååå jäkla trött..så det blev inte så..Tyvärr..! Hemma i soffan igen kan jag  ångra mej men...wtf...! 
 Trevlig Helg till er alla! 





En lång dags färd...

...mot natt! 
Startade dagen med att vara på gymmet klockan 7..härligt med eget gym. Jobbat på med både det ena å det andra..lager, leveranser, butiken, telefonen, order som ska skrivas, siffror som ska stämma..! Nils har varit på mässa idag med och telefonen har ringt som bara den..bra det egentligen..men svårt att hinna med. Det blev en lång skön promenad på lunchen. Efter avslutad arbetsdag åkte jag in och gjorde mitt volontärjobb på Katthemmet..jag och Ansi..! Två timmar med övergivna katter och pensionärskatter, arga katter å gosiga katter och lite kattungar på det..! Mysigt! Sen åkte jag och handlade lite helgmat då kylen gapar tom...kom hem vid 8 och åt en sen middag..! Lite TV och gos med  Alice. Nu i säng före 23:00 ännu en kväll...God Natt! 







En kvällspromenad!

Vi tog en kvällspromenad min man å jag...den andra denna veckan..! Så förutom att jag promenerar 30-40 min. varje lunch så har oxå tagit en tur runt byn på kvällstid.,! I morgon bitti blir det gymmet...och jag har lagt mej fast klockan inte är 23:00 ännu..Det tar sig...sa mordbrännarn! 

Skönt väder ikväll med...riktigt skönt! 













Som vanligt...!

Jobba, äta, sova...jobba, äts sova...livet rullar på..! Jag är trött efter en långa dagar..på både kontor och verkstad..! Igår kväll blev det i alla fall en skön promenad i kvällsolen..! Nils är borta på jobb denna veckan oxå...tisdag i Umeå...onsdag i Strömsund och på torsdag i Östersund. Skönt har det varit med hyfsat väder...i morgon kommer snön igen...säger de som vet..! Vill inte..! 







Hemma igen!

Då var vi hemma igen...kom hem vid 17:30. Borta bra men hemma bäst..! En helg går fort..! Men vi hann med det vi skulle...fira Lars och träffa syster. Tack kära syster och svåger för i helgen och tack Lars..! Ikväll blev det varma mackor till middag....framför TVn. 



Uppsala !

Nu är vi i Uppsala och firar Lars! Jag och Pelle bor hos syster och Emil å Elina bor hos Lars....Nils och Marielle for hem i natt! Idag bjuder Pelle och jag alla fina ungdomar på middag och sedan blir det Mellifest. Maggan och Jonny har  åkt på en 50-års fest. 



Grattis Lars!

Idag fyller min yngste son 23 år! Vi är på väg ner i bil för att fira honom..jag, Emil, Elina och Marielle. Pelle och Nils möter upp från Jönköping. Hela familjen samlad....jätte roligt tycker jag. Vi kommer ju lite sent ner eftersom vi jobbat och har en bit att åka. Men syrran och svåger och kusiner tar hand om honom med middag och firande. I morse fick jag skrapa bilrutorna och för 23 år sedan den morgon Lars skulle födas var det flera dm. nysnö över hela tillvaron. Han hade en tuff start min yngste...fick tillbringa många veckor på barnintensiven i Uppsala efter en operation. Sedan dess har han vuxit sig stark och lever nu sitt eget liv i Uppsala! 
Snart ses vi fina Lars...Stort Grattis! 






Hej å hå...

....min ludna tå! Tänk att det redan är torsdag...tiden går fort när man har roligt..! Massor att göra på jobbet och det är kul..! Tiden på kontoret räcker dock inte riktigt till..borde vara dör ikväll och vända siffror men det orkar jag inte. Ikväll ska jag städa..! Ska ju ha kattvakt i  helgen och känner att jag behöver damma av lite...Inget problem nu för tiden när jag bor på lite yta! Och så ska Eivor komma hit och lära sig "huset" fjärrkontroller å spis å sånt..! Alice har varit ute hela dagen idag...vägrade komma in i morse när jag gick på jobbet...vägrade komma in på lunchen när jag gick hem för stt släppa in henne...kom in och åt några smulor när jag kom hem från jobbet men nu är hon ute igen...trots att det regnar ikväll.,! 😽



Tack fina Eivor..! ❤️❤️❤️❤️

Det har löst sig med kattvakt i helgen...! Bästa fina Eivor har tagit på sig att bo här hela helgen med Alice...
Jag är så nöjd å Tacksam! 

❤️Tusen Tack bästa finaste Eivor! ❤️





Kattvakt..!

Jobbar på stt få kattvakt till helgen..! Har beslutat mej för att åka till Uppsala och gratta Lars som fyller år på fredag. Hoppas på en lösning..annars tar jag med henne...Alice kan ju alltid bo med Lars i helgen! 



Tvillingar....

...jag å Gina..! 
Eller hur? 😂




Fantastisk boende har jag..!

Nu är Pelle på mässa i Jönköping och jag är mässänka..! Det är tufft på jobbet mitt fantastiska boende är helande och avkopplande..Ikvällhar jag suttit i på bryggan å verandan i 4 timmar...Helt otroligt väder och makalös utsikt...som ger insikt..! ❤️🙏🏻









Borta bra...

.....men hemma är bäst! 
Pelle hämtade mej på flyget och sen har vi njutit av vårkvällen på bryggan...grillat och pratat. I morgon åker Pelle med Nils till Jönköping på mässa...det blir en stressig vecka för mej att vara ensam på  kontoret...Vill inte men måste..! Bara att spotts upp sig och ta tjuren vid hornen..! 







Hemfärd!

Nu har vi startat vår färd hemåt...taxfreebutiken får vara men unnar mej ett glas Cava på flygplatsen! Borta bra men hemma bäst! ❤️👍🏻😊


Keukenhof.

Vill bara tala om att jag har det mycket bra! Idag besöker vi Keukenhof...en stor trädgård med blommor och musik! Trädgården ligger ca.1 timma utanför Amsterdam. Här är otroligt rofyllt, avslappnat och vackert! 












Amsterdam

Nu är vi fyra Pantertanter som gör Amsterdam. Vi har fantastiska dagar...bor bra och äter å dricker gott! Idag har vi varit på sightseeing både med buss å båt. Det ska vara fritt wi-fi på hotellet men i vanlig ordning funkar det inte. Solen skiner på oss...vi har haft 25 + idag...blåst lite men jätte skönt ute på vattnet. 
Nu är det party på vårt hotellrum! 































Full fart mot...

....Amsterdam! 
Klev upp attans tidigt i måranst..för ett morgonmöte med Företagarna kl. 07:00..en resa till stan..möte och några ärenden..! Tillbaka i Lit vid 10;49..! Jobbat undan inför lediga dagar...betalat räkningar å skrivit order..! Åkte hem redan vid 16:00 gör stt hämta resväskan och sen tillbaka till stan..Lämnat gods till kunder och hämtat ut resevaluta på Forex..! Till Karin för övernattning! Vi har käkat Pizza och druckit vin..? Karin packar klart och det blir tidig kväll...vi åker tidigt i morgon.,! Puss å kläm...Ansterdam nästa! 



Packar.....

....äntligen min resväska...och ser på Humorgalan! Väskan blir väldigt lätt...jag har inte mycket kläder att ta med..Men det skiter jag i...det blir som det blir...! Skor är alltid svårast tycker jag...och jacka..eller kavaj..?!?! Triviala och världsliga saker...när man ser på Humorgalan och insamling till världens barn..! Det finns det som är värre än att inte ha fina kläder för en resa till Amsterdam..! Känner mig ödmjuk! ❤️🎶❤️🎶❤️🎶❤️



Jobb å träning!

Sovmorgon och lite TV...upp på jobbet för lite jobb som jag inte hunnit med i veckan. Och så blev det en timma på gymmet! Åkte in till stan och hämtade några tavlor jag köp på FB. Eftermiddagen i soffan under en filt med en film. Nu grillar vi till middag..! Det är soligt ute men kallt i luften...längtar efter sommaren! Borde packa inför resan till Amsterdam..men har dåligt med energi eller lust..! 






RSS 2.0