Ensam hemma...!

Så var arbetsveckan över...igen! Vi gick på Pizzeria Madonna igår för en AW...gjorde räkmackor till middag och dog framför TVn. Idag har Pelle åkt till stugan för lite skoteråkning...han har som mål att åka 100 mil skoter denna vinter så det gäller att ligga i. Men jag stannade hemma...har inte gjort ett levandes nå på hela dagen trots det fantastiska vädret...och har dåligt samvete för det...borde varit ut en sväng men så blev inte så..! Ikväll äger jag TVn  helt för mig själv...sappar runt som jag vill och byter kanaler hej vilt..
Önskar dej en skön helg❣️
(null)


Huså vårt Paradis..❣️

Idag tog vi oss upp till stugan...i regn å snöblask. Och jag fixade att gå hela vägen från parkeringen å upp! 
Pelle har åkt skoter och jag har vilat framför en film på TVn..thats life..❣️
Ikväll äter vi middag på Gruvstugan..Pad Thai..Super gott❣️
Trevlig lördagkväll till er alla❣️
(null)

(null)

(null)

(null)


Ledig fredag...

.....sovmorgon  och frukost framför TVn...åkte med Pelle på lite ärenden..lämnat kälkar på Bussgods...lämnat ramar på lack och hämtat ramar i Gällö...en tur på 3 timmar..Fika på Fröken Olssons lilla fil i Lit...tillbringar kvällen i soffan framför TVn och Wallander...i morgon åker vi till Huså... livet på en pinne....
(null)


Pizza Bianco & bubbel❣️

Dagens lunch när Pelle kom från sin skotertur...Pizza Bianco & bubbel❣️
Vi tänkte ta en tur på Gruvstugan för en öl..men vi struntar i det och blir hemma i stugans lugna vrå..❣️
(null)

(null)

(null)

(null)


Huså...vårt paradis❣️

Åkte upp igår...till stugan! Ingen sol men heller ingen vind att tala om. Det var mycket snö som lagt sig i drivor...så det var omöjligt för mig att ta mig uppför mördarbacken...Pelle fick hämta mig med skoter för första gången på många år. Det känns inte bra..jag vill kunna klara mig själv..! Det har rasat snö från taket som lagt sig mitt framför ytterdörren och sen har allt frusit till is...svårt att ta sig in i huset..! Vi tände en eld och grillade korv till lunch ...satt ute  ett par timmar och det var skönt. Pelle tog en tur på skotern och sen en bastu. Jag såg en film och somnade i soffan.  
Saknar Alice...❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Republiken Jämtlands Nationaldag❣️

Idag är det Jämtlands Nationaldag.  
Jag säger Hipp Hipp Hurra och Grattis på dagen ❣️✨🥂✨

Jamtlandssången
Text: P G Norman/Bo Oscarsson 1983
Musik: Trad.

"Mæ går på stigom
å leit oss opp öve bakkan,
bort milla åkrom, opp hitat vållom,
der bjällan pingel skvällht
i jænsmässti.

Mæ sir frå höjdom
bort mot åsom,
der kjörsan står milla gålom
bort ditat fjällom vår
der Skuta står
så gnistrenes vit.

:/:
Fejen så sjong mæ att‚
JAMTLANN DE E LANNE VÅRT!
i tusen år ha mæ hadd'e,
håll'e därför hårt.
Ler ta den friheit 
som fedran ein gång at oss ga!
Hen ske mæ læva å minnes allht,
som fedran oss sa!"

(null)


Malte & Hailey is in da house❣️

I fredags kom våra barnbarn Malte & Hailey för att stanna över helgen....alltid lika mysigt att få rå om dem. Igår gjorde vi en utflykt..lunch på Sibylla och sedan till Badhusparken/ Vinterparken...det var verkligen en lyckad utflykt trots att vädret var uselt med hård blåst och blötsnö. Vi var inte hemma förrän kl.15:00! Det blev en lugn hemmakväll med Chickenbits till middag och tidig säng för trötta barn. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0