En bra dag....

.....har jag haft med mina kusiner Anna och Elisabeth! Först åt vi lunch på Arctura... Sen gick vi på stan några timmar och ikväll har vi käkat god mat på Sir Winston.....och tagit en öl på Captain Cock. Goda samtal präglade kvällen! <3 Trött nu jag då...!


Godmorgon!

Redan onsdag...! Idag blir det blandad kompott...jobba....fotvård....ev. en liten jämtlandsturne med Anna & Elisabeth och ikväll ett Pub-besök. Mörkt å kallt är det ute...men jag ska nog ta en promenad till kontoret i alla fall...skönt att börja dagen så! Tack alla för igår kväll....det gör vi om- snart dax för ljusparty!


Nu Skin - Party!

Har haft Nu Skin - Party här hemma! Produkter för din hud...! Det var kusin Anna som demonstrerade och ca 10 gäster som var mycket intresserade och frågade massor å handlade. Vi drack vin och åt sallad...mycket trevligt!


Massagen från helvetet....

Ikväll har jag varit iväg igen....på min massage som gör så jäkla ont att få men som bara gör gott i förlängningen. Denna gång var det benen som fick sig en genomkörare.....satan i gatan vad det gjorde ont! Nu borde jag städa inför morgondagens Nu Skin-Party....men jag orkar inte röra en fena. Får köra en snabbstädning i morgon efter jag varit till frissan.....siktar på ledig eftermiddag i morgon!


Heja ÖFK!

Grattis till ÖFK som jobbat sig upp i Super Ettan!


Kaffe å kladdkaka....

.......undrar om jag har kalorier kvar att äta eller om appen går sky high??


Äntligen hemma....

Vi kom hem vid 15:30...efter att ha handlat söndagmiddag på ICA Maxi. På den affären handlar jag nästan aldrig och det innebär att jag inte hittar så bra....som innebär att det tar en evig tid att handla. Idag skulle jag ha torkade tranbär till min söndagsgryta....trodde jag skulle bli tokig innan jag hittade torkade bär alls. Det blev Gojibär istället! När vi sedan kom till kassan blev det en avstämning! Lär känna din affär säger jag bara! Nu är i alla fall grytan klar och vi ska äta...Ha det gott denna söndagkväll!


En liten kanin!

En sån underbar liten sak!


Nu fär ma heim!


Här blir det kallt idag!


Godmorgon....!

Vaknar tidigt idag....och har ingen aning om klockan på telefon och dator redan slagit om till vintertid eller om jag nu ska ställa tillbaka dem en timma. Får vänta till Pelle vaknar och se vad han tror. Idag ska vi bara plocka ihop och åka hem....har lite att fixa med hemma så det blir bra att komma hem i tid. Men ännu så är det lugnt och tyst....inga aktiviteter på G! Här ska bli kallt idag...17- grader säger min väder app! Kryper väl ner under täcket en stund till...Godmorgon på er alla!


Trött efter bastu å öl...!

Älsklingen vilar...!


After Walk!

Nu eldar vi upp i bastun...spelar julmusik och dricker öl! Sen ska vi fixa middag å myspysa lite mera! Kolla in dessa goa tomtar som finns på www.maritapalm.se Såg dom på julmässan när vi var i Uppsala -Vill ha...!


Husåstugan...vårt paradis på jorden!

Idag vaknade vi långsamt med frukost och film!
Sen skulle vi lösa melodikrysset...men det var ju barnkryss idag!
Vi tog en promenad runt byn i stället.
Blåsigt men skönt ute....
vi gick och glodde på nybyggarna ner i backen.
Jätte fina hus norskarna bygger här i Huså...mycket fina!
Nu ska vi käka lunch och sen blir det bastu och öl!
 
Vad gör du då denna lördag??
 
 

Hög mysfaktor!

Myspys framför brasan....inte så varmt i stugan ännu!


God mat......

......har vi nu ätit! Ugnsbakad lax ned rostade rotsaker...gott rött vin!


Stugmys....

Nu är vi framme och maten är på G.....hög mysfaktor!


Energi...!

Vaknade klockan 6 i morse...
före både telefonväckning och väckarklocka.
Var faktiskt pigg för en gång skull!
Började dagen med att ta reda på en gigantisk tvätthög...
tjoff var den borta ba!
Det var ju bra....mer sån energi vore inte så dumt!
 
Nu kör jag sista dagen på min "ensampåkontoretvecka".....
och det är verkligen skönt att den är över.
Kommer ännu en sådan om 3 veckor
för då ska Nils besök en av våra leverantörer i England.
Men det är då det...
nu ser jag fram emot en mysig helg i stugan utan några måsten!
 
Önskar er alla en bra fredag och trevlig Helg!
 

Ännu en kväll....

.......framför TVn! Jag orkar inget mera. Min massage blev inställd på grund av sjuka barn och då gick luften ur mej. Jag hade verkligen sett fram emot lite knådande! Det är otroligt intensivt att vara ensam på kontoret...inte så många pauser att hämta andan på. Men nu är det bara en dag kvar....sen äntligen fredag. Pelle vill åka till Huså i morgon så det blir nog så.... vi åker väl upp å eldar i spisen å slappar.


En snabbis....!

Jag tog en snabbis på toan i morse.....
jag menar att jag snabbstädade den!
När man jobbar långa dagar och är borta på helgerna
då föfaller hemmet.
Nu är det snart 2 veckor sedan jag körde dammsugaren
och skurade golven.
Jag sopar av köksgolvet nästan var dag...
men det räcker liksom inte
å ingen annan här hemma bryr sej!
Jag borde vara hemma i helgen å städa....
men vill hellre åka till Huså...?!
Eller så ska man vara hemma å städa
och sen belöna sig med att gå på Bluesfestival på kvällen...!
Vi får väl se hur det blir!
Önskar att jag hade energi att ta tag i städandet på kvällarna
och bara få det gjort...
slippa använda helgerna till att städa...
Men jag orkar inte förbarma mig över detta en vanlig vardagkväll....
för att inte tala om tvätthögarna!
Jag får väl ta ut en kompdag och röja från måra till kväll...
bara få det gjort liksom!
Så får det bli...en ledig dag löser det hela! :O)
 
 
 
 

Fäääärdiiig....!

Nu är lönerna klara....
jag var på jobbet före 7 i morse
och först nu är jag på väg hem!
Jag får liksom göra mitt jobb på övertid då jag är själv.
Men det har gått bra...över förväntan!
Det jag inte vet kan jag ta reda på!
 
Nu ska jag älga hem i mörkret och fixa en korvgryta....
sen ska jag dö i soffan ännu en kväll...
ska se Efterlyst ikväll..bla!
 
Puss påre...hoppas du har det gött!
 
 
 

Det är mycket nu......!

Telefonen ringer oavbrutet....och jag försöker svara på alla frågor och reggar order för brinnande livet. Missar nog en del samtal...men det är inget att göra något åt. Kunderna kan ju faxa oxå å mejla in sina order. Nu har jag gjort två av 5 ensamdagar....men inte ens börjat med lönerna. Jobbade 8-18 på kontoret idag och ikväll ska jag börja med lönerna här hemma i soffan. Först lite kaffe!


Veckan från helvetet...!

Det är vad jag har framför mig....veckan från helvetet!
Jag är ensam på kontoret för Nils åker på mässa idag
och blir borta hela veckan....
lönerna ska oxå vara klara denna vecka!
Undrar i mitt stilla sinne hur detta ska gå....?!
Jag kommer att vara helt slut på kvällarna.
Men egentligen så är det ju ett övergående tillstånd....
nästa vecka är ju allt som vanligt igen!
En strulig vecka kan man nog stå ut med!
 
Tjoohoo...nu kör vi!
 

Jag svimmar......

.......i TV~soffan ikväll.....det kostar att ligga på topp!


Nu far jag hem.....

.....efter en härlig helg med vänner är det nu dax att åka tillbaka till stan!




Sällskapspsspel....

.....dax för detta...!



En promenad i Huså!

Skön promenad!


Dunderklumpen!

Nu sticker jag till fjälls....
här får ni fredagsmys med Dunderklumpen!
 
 

Fruntimmershelg.......

...........i Husåstugan!
 
I kväll åker vi fyra glada damer till lilla stugan i Huså.
Jag jobbar halva dagen...
sen ska Lena och jag handla och hämta upp dom andra
som slutar lite olika tider.
Det ska bli jätte kul....
skiter i att vädrer är dåligt....typ ösregn...
kan hända att det snöar till fjälls!
Vi kommer att ha det jätte bra ändå...
elda i brasan och dricka vin!
 
Nu är det bäst att sätta fart så jag blir klar i tid!
 
Så här mycket snö är det nog inte i stugan..!

Soffhäng!

Mysigt soffhäng med Gubben ikväll...å ett glas vin!


It´s raining again....!

En promenad till kontoret och jag är dyblöt!
Det får hellre snöa än regna...tycker i alla fall jag!
Möten idag...å planering...
ett måste men så tråkigt!
En vanlig grå torsdag...!
 
Längtar redan hem till soffan och filten!
 

Innerfickan !

Ikväll har vi firat min svåger Anders som idag fyller 60 år. Det firades med middag på Innerfickan... Grattis Anders!







Många järn i elden!

Det är mycket som händer
dom tre dagarna som är kvar på denna vecka!
 
*Min säljare A är här
och då är det alltid en massa som ska diskuteras,
planeras och redas ut....
*En mässpall ska packas och skickas till Stockholm...
*Pelles bror Anders fyller 60 år....
middag ikväll på Innerfickan!
*Matplanering inför helgens tjejresa till Huså på fredag........!
 
Jag är inte lika bra på att ha mycket att göra längre...
funkade bättre förr..när jag var yngre!
 
Det ska i alla fall bli skönt med en helg i Huså....
och så visar vågen plötsligt att jag gått ner 4 kg! :O)
 

Sååå trött....!

Jag är så trött idag så jag vet inte vad...! Efter att a gått hem i blötsnön efter jobbet.....faxat middag o stökat undan så "svimmade" jag i soffan. Jag har inte gjort ett jota ikväll! Nu snart är det dax för sängen! hoppas på en piggare dag i morgon!
 
 
 
 

Promenerar hem från jobbet.....

....blött är bara förnamnet!




Vi ser det snöar....

.....det blev en blöt promenad till kontoret nu på morgonen...jäklar vad det snöar!




Torka aldrig tårar utan handskar !

Ser på Gardells film....missade förra veckan...!




Lugn och ro....

....i väntrummet på Wellnesskliniken....dax för massage !




He hå...hej hå...vi till vår gruva gå....!

Det var lite som att gå till gruvan i morse
när man skulle upp å allt var svart och tidigt å tungt!
Nu när jag väl är på plats på jobbet
så är det väl lite mer toner i dur! ;O)
 
Vi har haft en jätte rolig helg i Uppsala
med syster å svåger och all ungdomar.
Lite av varje blev det...julmarknad...födelsedagsmiddag....
förfest å en öl ute på lokal.  
 
En vanlig vecka blir det nu här hemma....
jobba och gå på min tuffa massage
det är vad jag ska göra...
och så kommer min säljare upp...
och så ska vi packa en pall med maskiner
inför mässan nästa vecka.
 
Men först en vanlig måndag som ser otroligt tung och grå ut
om man bara ser på ytan....
men som kan vara helt fantastiskt innehållsrik
om man bara vågar skrapa lite på ytan!
 
Bilder från helgen i Uppsala!
 
Julmarknad i Österbybruk!
 
 
Maggans nya mössa......
 
...........passar oss båda! :O)
 
Kram på dej lillebror!
 
Pubafton!
 
Filmtajm på söndagen....
vi såg The Gray!

Ludde fixade en vacker tårta....

....god var den oxå!




Julmarknad....

....på Österbybruk!




Grattis Ludde....

....Hipp hipp Hurra på din 18 års dag.




Vi har det bra....

.....vi här bak i bilen.....!




Nu är vi på väg.....

......Uppsala nästa !




Full fart mot helgen!

Det blev en mycket trevlig kväll igår...
god mat..å fina kläder!
Jag handlade lite nytt till mej själv...kul! :O)
Idag är jag ensam på kontoret eftersom Nils är ledig.
Jobbar till 15...sen hem å packa...hämtar Lars på jobbet vid 17
och sen bär det iväg till Uppsala.
Åhh vad jag längtar efter Syster Yster med familj!
 
Tack Marina och Karin för en trevlig kväll!
 

Grändens Deli !

God mat från Grändens Deli !



Gott !!!

Fanny

Mat på Fanny !



Pause.

Tar ett glas vin på Pause innan modevisning på Fanny


med Karin å Marina !

Corroded - State of Disgrace.


Vill man vara fin...får man lida pin!

Nu är det vinter på G....vi hade minusgrader nu på morgonen!
Skrapa bilrutor då för dom som åker bil...
jag tog en promenad till kontoret - Uppfriskande!
 
Känner mig lite mörbultad efter gårdagens massage...
men inte så farligt som första gångerna.
Men nu går hon in på nya områden...rumpa och lår tex....
INTE så skönt kan jag taka om!
Men det ska bara bli bättre å bättre så...
"Vill man vara fin...får man lida pin!"
Det är precis som om hon skulpterar om hela min kropp...
jag har tex fått mindre fötter...en hel storlek!
jag kniper igen och kör på....
får nog köpa ännu ett klippkort på sportmassage tror jag!
 
I kväll ska jag på Kvällsöppet på Fanny
med modevisning och mingel...mat å dryck!
Jag ska gå med Lena och Marina...det ska bli så skoj!
Tack Marina för att du tar med mej!
 
Och i morgon åker vi till syster med familj i Uppsala....
vi ska fira Ludde som fyller 18....
Jäklar vad jag längtar efter dem alla! <3
 
 
 

Orientalisk Biff med ris!

Veckans matkasse bjöd idag på Orientalisk Biff! Det skulle vara couscous till men jag valde ris. Det var mycket gott! Koka ris...eller couscous. Strimla en halv purjök och en halv zuccini...fräs detta i olja,krydda med salt och peppar. Kärna ur två äpplen och skär dem i tunna klyftor...stek äppelkyftorna. Strimla 600gr minutbiff...stek den och krydda med salt och peppar. Blanda försiktigt ihop biffen med purjolöken, zucchini, äpplen och 1dl cashewnötter.....rör ner 2dl creme fraiche...2msk sweet chilisås...1/2dl vatten. Låt allt bli varmt servera med ris och sallad !







....lite fix å trix...!

Tog lunchen till att fixa på kyrkogården....nu har dom det fint igen...mamma Astrid..pappa Bo å lillebror Lasse ! <3








.....önskar mej en sån här dag...!


Respect!

Idag känner jag mig otroligt omotiverad!
Har inte lust med något....
borde ha stannat i soffan framför TVn.
Jobbet flyter trögt som tusan....
Känner mig osocial...vill bara gömma mig och vara ifred!
Det är som om jag måste kunna och veta allt...
alla frågor hanmar hos mej och jag ska ha svaret på dem alla.
Svårt ibland att skilja på alla olika roller....
 mammarollen.... chefenfsrollen.... å Fru Munther....
svårt för både för grabbarna mej och Pelle faktiskt.
Inte ofta rollerna krockar men det gör dom såklart ibland!
Det är väl som det sägs...
att respect den förtjänar man...
och jag har väl inte gjort mej förtjänt av nån!
 
På chemat idag står oxå plantering på graven
( som inte blev av igår!)
och så ska jag på massage på eftermiddagen.
 
Så summan av kardemumman denna förmiddag är:
"Not everyday is a good day....
........but there is always something good in every day!"
 
 
 

Vänskapen är nu över!

 
"Då var äntligen den vänskapen över!!!...
 
Att man inte bara kan va ärlig???...
Det värsta jag vet är oärlighet,
en sak är att förfina sanningen, men att lägga på???...
Nej, fan!!!... Det klarar jag mig utan!!!...
 
Så min kära badrumsvåg,
fram tills den dagen du kan va ärlig mot mig o sluta lägga på så mycket,
har vi inget mera säga varann!!!..."
 
 
 

....ännu en dag!

Det var trevligt och gott på Fruntimmersmiddag hos Biggan igår!
Hon bjöd på god mat och gott vin.
Först fick vi krustader med krabbstuvning...
sen en mycket god köttgryta med potatis och grönsaker.
Till efterrätt världens godaste äppelpaj med vaniljsås.
En trevlig kväll med mycket prat...som vanligt! <3
 
Den här dagen är lika grå som igår....
regningt mörkt och grått!
Inget ovanligt med denna dag....
en tisdag som alla andra.
Tror att jag ska plantera om på graven ikäll...
ta bort blommor å skräp.....
sätta ljung och enris och lykta å kransställ.
Så blir det nog!
 
Här kommer lite bilder från igår....
knyckt av Karin på FB!
 
Biggan & Lena
 
Karin & Anita

Mörker!

Det var så svårt att vakna i morse....
så otroligt mörkt ute så man tror ju att det är mitt i natten.
Jag slår på lyset i taket för att vakna på riktigt....
har läst någonstans att kroppen behöver mycket ljus för att vakna.
Ingen mysbelysning dom mornar man ska på jobbet!
Jag stretchar varje morgon innan jag kliver upp....
ett måste enl. min massageteraput
och faktum är att det funkar...min kropp mår bättre.
 
Nu är det väl bara att invänta "vintertiden"....
så att man får ligga en timma till...
det blir då ljusare när man kliver upp!
 
Ikväll ska jag till Biggan på tjejmiddag...det blir gott...
att få åka bort och äta det någon annan lagat.
 
Önskar dej en bra vecka!
 

Söndagkväll!

Har ätit god middag...kyckling med rotsaker och äppelsås...mycket gott! Nu dööör vi i soffan med TV å film! Jag önskar att helgen var mycket längre!


Söndagsfika !

Lena och jag åkte till Berit och fikade i dag på eftermiddagen....och Zack vill ju vara med så klart !




En skön promenad i hösten!

Det blev en skön promenad i ruskigt höstväder även idag...var nog ute en timma eller så !




Releasepartyt...

.....har startat !



Corroded på Plaza ....

....Pelle flörtar med bandet!




Fler bilder.....

......från vår stormiga promenad!




En promenad. i hösten!








Vaknar långsamt.....

.....med kaffe och en film! Ska på stan en sväng.....fika med Lena....måste oxå ut till båten och hämta lite grejer. Ikväll blir det fest på Plaza med Corroded.


Athena.....

....bjöd på mycket god mat! Det godaste på mycket länge faktiskt.




After Work på Storsjöteatern!



vi är INTE sura...ser bara ut så ! :0)

Historieätarna!

 
Detta måste man ju bara titta på!

Bröllopsdag...27 år!

Idag firar gubben och jag 27 år som gifta!
 
Det är nästan ofattbart att vi varit gifat så länge.
Vi gifte oss på Rådhuset i Östersund 1985...i Stora Rådhussalen...
en mycket vacker höstdag....med över 40 gäster närvarande.
 Sen middag och fest på den förskola som jag då jobbade på...
Pumpmakargränds Förskola.
Vi åkte på bröllopsresa...två dagar i Årestugan! :O)
 
Sen har livet rullat på....med hus å barn å olika jobb!
Om man ser det i det stora hela så har vi väl haft det bra Pelle och jag...
inte alltid på samma planet men heller så många världskrig....
kanske lite gerillakrigsföring nu och då
men inte värre än dom flesta...kanske!
 
Idag ska vi gå på AW på Storsjöteatern
där P4 Jämtland kör AW med direktsändning....
sen ska vi gå på tidig bio
och så avslutar vi kvällen med middag på nån restaurang.
 
Grattis till de 27 åren gubben min! <3
 

Min lilla stad !

Jag tog en skön promenad genom Badhusparken idag ....underbart väder !



Stora pannbiffen .....

.....med champinjoner till middag!




En ledig eftermiddag blev det....

.....så jag lunchar på stan!




En bättre dag idag!

Idag vaknar jag en bättre dag....
får en bättre start på dagen....
blir på bättre humör!
För mej har det blivit viktigt hur dagen startar....
det sätter liksom standarden på hela dagens mående.
 
Nu dricker jag kaffe vid skrivbordet...
telefonen ringer lagomt mycket...inget stress.
Jag blir stressad av att stressa...konstigt va?!
Jag lever mitt liv för fort och har svårt att tagga ner!
 Datorn stressar mig...när den inte funkar...
jag svär över telefoner och Ipadar....
Teknik och informationstress!
Vill inte heller vara utan varken dator eller telefon...!
 
Idag ska jag på massage igen...på lunchen!
Funderar över möjligheten att vara ledig efteråt..
åka hem å vila...eller gå ut å gå i den fina hösten.
Vi får väl se hur det blir..!
 
Önskar dej en fin dag oxå!
 

Corroded - Releaseparty....

....
hårdrockslördag på Plaza! Har äntligen hämtat ut bijetterna till på lördag! :0)






Proteinpannkakor!

Lars gör nyttig lunch och steker proteinpannkakor på 30 ägg! Det blev 15 st. maffiga..nyttiga pannkakor utan mjöl å mjölk och nästan inget fett. Vispa 10 st ägg (gulan å vitan) med 20 st äggvitor...250 gr lättkesella...två msk kli...50 gr proteinpullver med någon smak du gillar. Lars tog i lite smält smör oxå.
Vispa ihop...stek och ät med grädde å bär!




Roliga saker........

............som snart ska bli av! <3
 
* På fredag har vi bröllopsdag..vi firar 27 år som gifta!
Då går vi på afterwork...
går ut och äter och sen kanske en bio! <3
 
* På lördag ska vi på Corroded på Plaza...med middag å allt! <3
 
* På måndag är det dax för tjejmiddag igen...
hemma hos Biggan denna gång! <3
 
* Nästa helg åker vi till Uppsala och firar Ludde som fyller 18 år! <3
 
* Den 19-20-21 oktober är vi ett gäng damer
som åker upp till stugan i Huså för en mysig hösthelg! <3
 
* Vecka 44 kommer mina kusiner Anna och Elisabeth hit och hälsar på
- då ska vi hitta på något skoj. <3
Bland annat är det "Nu Skin Party" hos mej den 30 oktober
 Välkommen kl.19
 
* Sen åker vi till Egypten och Sharm el Sheikh och firar Jul
- jag vet inte riktigt vad jag tycker om att åka till värmen och fita jul...
men det blir säkert bra! <3
 
 
 
 
 

Massage....!

Ikväll har jag varit på massage. Det är verkligen inte skönt men min kropp reagerar med att bli smidigare...rörligare och jag har mindre ont nu än för tre veckor sedan...så jag tänker gå mina 10 gånger i ett svep. Nu dax för spikmatta...ska sitta på den varje morgon och varje kväll...i bara trosorna!







Ännu en bild.....

.........från vår helg i Åre!
Otroligt vackert...eller hur...?
 

Låg och långsam!

Känner mig låg och långsam idag!
 
Alla mina rörelser går i slow motion...
även mina tankar är trögare än vanligt.
Det är en fin höstdag utanför knuten....
man borde vara ledig och ta vara på dagen.
Jag är dålig på det...!
 
Det är en vanlig måndag oxå...
ny vecka... ny månad...nya möjligheter!
Jag känner mig nöjd med det jag har...
ingen ambition att åstakomma mirakel.
Vill bara må gott i det som är...så som livet blivit!
Ord som förtroende, tillit, tillförsikt, tro, förtröstan
och optimism kommer över mig.
 
 
Jag ropar på mamma..... tyst i mitt inre
och jag tror faktiskt att hon hör mig! <3
 

RSS 2.0