En helg hos Syster å svåger…

….är snart över❣️
Dom har flyttat till nytt boende i Industristaden…en jätte fin lägenhet som Maggan smakfullt inreder. Ivfredags bjöds det på saffransrisotto med sotade räkor…så gott och så trevligt. På lördagen gjorde vi lite ärenden och så var vi på minneslunden och tände ljus för Ludwig och för mor, far och bror. Sedan åt vi god lunch.
På eftermiddagen kom Lars och Linda förbi och vi alla gick ut och åt middag på Hamnpaviljongen…gott och trevligt❣️
Idag har Maggan och jag gjort besök på ett litet galleri som Stina Volter driver….jätte fina tavlor…foton och smycken. Nu blir det en soft eftermiddag framför TVn innan middagsmat  och sedan åker Pelle och jag till Upplands Väsby…..i morgon är det dax för operation  av min högra höft. Nu är det bara att ha tillit….att släppa kontrollen….att låta allt ske och bli som det ska… ❣️

Lite pyssel….

…… efter jobbet❣️

Vi hade fem ärenden att göra…och jag lyckades glömma ett:
*Åka med Corvetten✔️
*Fixa på graven✔️
*Åka på apoteket - glömde…!
*Hämta duschstol✔️
*Hämta matkassen✔️

Vi åkte med Corvetten till vinterförvaring  efter jobbet…vidare in till stan för att hämta veckans matkasse och för att  fixa till på graven inför Allhelgona Helgen. Glömde naturligtvis lyktorna och kranshållaren hemma i Lit…får åka med det på torsdag då jag ska till sjukgymnasten.
Men det blev ändå fint på graven…❣️

Söndag…..

…..sköna söndag❣️
Mera Christmas Movies idag…och tvätt..å plock…å planering inför operationen..Men jag fattar inte att det är så nära nu…bara dagar…och att jag gråter i tid å otid..?!?

Ensamhemma.nu

I helgen har jag valt ensamheten…orkar inte åka med till Huså och Pelle skulle prompt dit. Han åkte vid 11 på förmiddagen och jag har softat/sovit/vilat i soffan framför TVn hela eftermiddagen. Lagade mat till mig själv…pasta med kyckling och portabello…inget vin, då jag valt att vara alkoholfri fram till operationen men en god alkoholfri öl. ..ser ännu en film och väntar på att Idol ska börja. För första gången på länge känner jag mig verkligen ensam..å deppad. Har inte träffat barnbarn eller vänner på flera veckor…det är själv-valt men ensamt och trist..
Hoppas att du mår bättre än mej denna fredagkväll..❣️

Ännu en tur…

…..aldrig sur!
Vi har tagit oss en tur med husbilen denna helg…en sista tur innan hon ska på vinterförvaring. Åkte i fredags och hamnade i Älvros på en natur Camping. Den låg fint men där var inte mycket annat. I morse var vi helt plötsligt utan batteri i bordellen… ( = bodelen) hahaha..❣️🤪, trots att vi inte använde just någon ström och två batterier. Men bilen startade ju och nu står vi på en ställplats med ström i Bräcke och här är jätte fint läge och med alla faciliteter. Här blir vi till i morgon! Det blåser storm ute men vi äter gott och ser ÖFK förlora mot Malmö och en film med Kevin Kostner…inne i värme!
I morgon är en annan dag❣️

Planering….

…..alltid denna planering!

Allt tar så lång tid för mej att göra nu för tiden..och jag måste skriva listor på allt som ska göras.
Just nu är det listor på det som skall göras före operation..
  • Flytta ner delar av min garderob så jag slipper trappan så ofta.
  • Köpa hem "lättlagat/färdig" mat
  • Få hem en rollator….svårt att få kontakt med någon arbetsterapeut som kan hjälpa till med det.
  • Ordna med någon form av sängplats på nedervåningen…så jag slipper trappan.
  • Packa en liten väska med det nödigaste.
Jag  ska oxå se till att jag inte får några sår eller utslag …se till att inte bli förkyld…ha koll på  blodtrycket ….helst gå ner lite till i vikt…! Allt detta kan äventyra min operation!
Jag längtar verkligen till detta är över!
Nu ska jag skriva ännu en lista…en matlista…vi ska ut med husbilen i helgen…en sista tur!
Vad gör du i helgen då..?
(null)

Keep calm….

……and watch Christmas movies❣️

Nu är det inte långt kvar till operation….närmare bestämt 19 dagar..Och jag är jäkligt nervös och orolig och rädd..!😵
 Jag ser fram emot att operationen ska vara över och jag kan börja min rehab men jag glädja inte över resan dit…absolut inte. Det finns ju ingen återvändo…detta måste göras det fattar jag ju. Och nu har vänster höft börjat bråka oxå..! Jag blir trött av att jobba bara…kommer hem äter mitt enda mål mat och dör i soffan..Det som räddar mig nu är att jag ser Christmas movies…varjekväll en film. Happy ending är det som gäller nu…Jag har så jäkla ont även i viloläge men jag går till å från jobbet och så har jag börjat hos en fysioterapeut en i veckan…för att komma igång med träning före op.
 Här sitter jag i soffan och glor på julfilmer…med skorna på…Pelle är inte hemma och jag får inte av mig dom själv.
Nu har jag klagat färdigt…önskar er en fin tisdagkväll❣️

Vilhelmina…!

Vaknade långsamt med solen som går upp över Ångermanälven..kaffe och proteindrinkar. Pelle tog en promenad och jag blev vid min läst..!
Lämnade Sollefteå vid 11:00 och åkte mot Junsele…bara 6 mil dit och inte mycket att se. Åkte vidare till Vilhelmina där vi nu bor på en fin Camping precis vid vattnet…Kålgårdens Camping. Lagar mat i husbilen..läser och njuter av utsikten över älven.
I morgon ska vi tillbaka hem till Lit…Ena båtarna skall på vinterförvaring till Dvärsätt…nu ser vi fotboll Sverige - Kosovo…
Sverige gjorde just nu 1-0 på straff..!
En lördagskväll i husbilens sköte❣️

Ut på tur…

…aldrig sur.. ❣️
Stack iväg idag med husbilen..hamnade i Sollefteå…i morgon vet man inte vart vi är..Det enda vi vet är att vi ska inte träffa andra människor före min operation..håller mig undan…rädd att bli förkyld..! Men detta är kul…Ut på tur aldrig sur❣️

Stockholm å GES…

….och lite Ingrosso…lite Lisa Nilsson och så Måns Möller…! Hahaha..❣️har varit i Stockholm denna helg och på fredagen var vi och såg GES på Cirkus…en helt fantastisk föreställning..❣️Vi har bott på bra hotell -! Reisen i Gamla stan…käkat god mat på Un Poco…ja han var där Benjamin Ingrosso❣️Varit i Kungsträdgården och lyssnat på bla.Lisa Nilsson och där såg vi Måns Möller i publiken.🤣 Biggan hade fixat med en rullstol till mej så jag kunde hänga med på alla turer…pubbesök å restauranger och shoppingrundor i Gamla Stan och på NK❣️
Nu är jag hemma igen och i morgon böjar vi jobba måndagar igen efter nästan två år.