Bilträff i Tängtorpet❣️

Vi tog Corvetten och åkte på bilträff till Julle å Berit i Tängtorpet/Ås. Många bilar å fina bilar…bra organiserat med parkering å fika.
Kul kväll❣️

Mysfaktor med bästa Lena❣️

Lena kom till mig igår och vi satt ute i solen hela dagen käkade gott och drack kallt å gott. Grillade på kvällen och körde Musikqviz och drack vin ute på verandan…Lena sov över i vår husbil ute på gården. En härlig dag med en fin väninna❣️

Roadtripp & Boltonfest❣️

Efter ett dygn med barnbarn laddade vi husbilen för möte med
 Möte nr:1 blev Biggan å Sven i Stöde…dom var på väg hem å vi väg ut. Vi käkade gott å hade en mysig kväll i deras förtält. På fredagen for dom hem och vi åkte vidare till möte nr: 2…Kjellins å Sussi på Alnön…fina dagar med bad och mat…vin å kubbspel.
På lördagen åkte vi hem och firade Emil som fyllde 30 år…kaffe å tårta..blommor å presenter.
 Därefter laddade vi om för en Boltonfest i Halåsen hos Nils å Marielle..Det blev en fantastisk fest med lekar vin å mat…vi sov över i husbilen.
Idag har vi fångat dagen vid bryggan i Lit…och i morgon kommer Lena för en heldag med övernattning.
Jag har badat en gång idag men det blir nog ett kvälldopp oxå..❣️

Malte & Hailey is in da house❣️

I morse kom barnbarnen…dom ska stanna hos oss till i morgon. Vi har lekt i lekparken…käkat våfflor till lunch….besökt Hembygdsgården för fika å lek. Så hjälpte barnen Farfar att städa båten. Till middag blev det korv å bröd på verandan och så bubbelbad i tunnan.
Nu tittar vi på BoliBompa och väntar på John Blund..❣️

Edsåsdalen

Nu har vi tagit husbilen påsen tur till Edsåsdalen. Vi hälsar på Pelles systrar som har hus här. Igår firade vi Pelle  lite i förväg, med bubbel,  god middag och tårta. Idag är Pelle å hans systrar på vandring i fjällvärlden…medans jag softar på hemmaplan med fin utsikt.
Vi blir här till i morgon.

Tre dagar kvar…!

Nu är det tre arbetsdagar kvar sedan semester. En hel del att fixa innan ledighet..allt från bokföring till kunder och städning av lokaler. Jag har alltid en lätt oroskänslan när jag ska gå på semester…att jag ska glömma något…att en smärre katastrof ska inträffa om jag inte är på kontoret. Det har ju aldrig hänt någon katastrof…något som inte går att lösa. Jag brukar ju måsta in på kontoret några gånger under min ledighet..betala räkningar och beta av ordrar…svårt att bara lämna allt för fyra veckor. Men det ska bli skönt att vara ledig…även om vi jobbat 3 dagarsveckor senaste året så behöver jag lite längre sammanhängande ledighet.

Tre dagar kvar!
(null)

Hamnkafé i Hoverberg!

Vi åt mycket gott igår på på Hamnkafét i Hoverberg…jag åt Laxsallad och Pelle åt Gyros…öl å vin å Rosé..Och goda samtal med ägarinnan Anna-Karinsom satt hos oss länge och pratade. Idag har vi firat Elina som fyller 30 år..Grattis❣️✨🥂✨
Här hemma har vi grillat och sett ÖFK förlora mot Göteborg…och så har vi varit med om ett ösregn utan dess like…! Nu softar vi på verandan och väntar på ännu en fotbollsmatch…Italien - England..Forza Italia säger jag❣️

Drinkar med vänner..❣️

Igår var det AW med vänner…först en skumpaträff på Marinas balkong…sedan god middag på Dalwinnhie..och sedan drinkar på bästa balkongen..igen..✨🥂✨
Idag har vi softat..besökt barnbarn..packat husbilen och tagit oss till Hoverberg..här äter vi gott å dricker gott..! Blir till i morgon..då ska vi fira en 30 åring❣️

Sommar…❣️

Efter vårt Midsommarfirande tog vi en tripp med husbilen i väntan på mitt besök på Löwenströmska..vi fick till tre bra övernattningar och hade fantastiskt väder. En natt i Öregrund…en natt i Grisslehamn…en natt i Täby..Fina platser alla❣️På onsdagen var det möte med operationsteamet på Löwenströmska..Mitt blodtryck var för högt och min viktnedgång var OK. Nån gång i augusti/september blir det operation av höger höft. Kom hem på onsdag kväll…jobb torsdag och så helgledig igen..! Igår var det bara att softa i solen för min det…Pelle gjorde ett ryck på båten. Idag har vi varit på Rödön och hejat fram Malte å Hailey som sprang Mini Olof…sedan följde barnen med oss hem. Vi har + 30 idag så det är bad och glass som gäller. Och jag ångrar att jag inte köpte mera bubbelvin eller rosé.!