Midsommar i Hållen❣️

Vi åkte ner i torsdags…till syster å svåger och deras stuga i Hållen. Vi har haft en mysig midsommarhelg med gott att äta å gott att dricka…skratt, sång å dans…och långa samtal❣️
Tusen Tack till alla som bidrog…Lars å Linda…Knut å Natasha…Kalle å Agnes och naturligtvis ett extra Tack till värdparet Maggan å Jonny…
Saknar er alla redan❣️🥰  (null)

Middag med vänner❣️

I lördags hade vi middag med några vänner. Jag köpte catering på ICA Maxi…charkbricka och potatisgratäng. Så jätte gott och vackert och mycket!
Vi hade en fantastisk kväll på den inglasade verandan…trots regnet❣️

Ut på tur…

…aldrig sur..❣️
Idag har vi packat in barnbarnen i husbilen för en spännande övernattning. Turen gick till idag till Gällö Camping..❣️🤣 Här har vi det bra…ömsom sol å ömsom blåst å regn..! Men vi käkar glass å myser på endå....så gott det går..❣️
Och nu sover de små som klubbade..❣️❤️

Sommar å semester…

Ja inte riktigt ännu har jag semester…jobbar några veckor till..börjar min semester v.20 och har 4 veckor. Vi stänger KAPAB dessa veckor så det är inte mycket att välja på.. Det blir bra!
Redan nu märker vi av att telefonen blivit tystare och att det är mindre att göra på jobbet..kan ju oxå vara Midsommarledighet som redan märks av.
 Lars kommer hem några dagar på semester..vi har bokat ett dygn på Copperhill tillsammans…och så ska ju Pelle och jag ut med husbilen är det tänkt. Men allt hänger ju på vad som blir sagt och beslutar den 30 juni när jag ska träffa teamet på Lövenströmska. När och hur det blir med operation av min höft. Det kan ju blir nu i sommar…..eller senare i höst….har ingen aning..!
Men först är det en midsommar i Hållen med Syster å Svåger med familj…Lars å Linda och härliga vänner. Vi ska bo i husbilen såklart❣️
Vad gör du i sommar då..? 🥰
(null)

Lite av varje...

Lite jobb...lite kompisar och lite husbil..!
 Jobbade undan tisdag..onsdag å torsdag och så blev det ett glas vin på Madonna innan hemgång. På fredagen planterade jag i mina lådor ute...var till Häggenås och köpte billiga Pelargoner. På eftermiddagen skjutsade Pelle mig till stan...en AW med vänner väntade. Vi fick en trevlig kväll på Dalwhinnie med god mat å dryck...avslutade kvällen på Marinas balkong. Tack för det Marina å Carina❣️
 På lördagen kom Karin å Lena på besök till Lit. Vi satt på balkongen och njöt av Indalsälven käkade både lunch och middag ute...och drack lite vin. Pelle han åkte till Huså för att gräva runt huset...knacka ner öppenspisen och lite annat smått å gott.
Igår söndag tog vi husbilen till Gimorasten....där blev vi serverade fantastisk mat och gott vin...har sällan ätit något så gott. Pelle åt kött och jag åt Scampi. Vi blev kvar där till idag....vansinnigt mycket mygg men annars har vi haft det bra....mycket bra❣️

Vildmarksvägen.....

....öppnade igår och vi var där❣️
 Jag var hem på en tjejmiddag på lördagkväll och sen åkte vi igen. Vi åkte Strömsund - Vilhelmina - Saxnäs - Klimpfjäll över Stekenjokkspkatån och ner till Ankarvattnet där vi övernattade på en camping. Hälsade på gamla vänner, Kivan och Anita som har sin stuga där. Var tvungen att återvända hem tidigt i morse då jag hade tid för min andra vaccinspruta idag mitt på dagen.
(null)

Det blev en redig premiärturen med husbilen!

En tur med husbilen..❣️

Idag har vi åkt iväg på premiertur med husbilen. Pelle är reseledare och nu är vi i Storsjö Kapell..❣️ En fantastisk plats..vi bor på Storsjö FiskeCamp..otroligt trevlig personal..fina platser att stå på och en fantastisk restaurang. Mat som heter duga..gott vin och drömprinsen..❣️
Fantastisk start på vårt liv med husbil❣️