Side dag 3

Tog en morgonpromenad i morse och det var oroligt varmt redan före frukost! Vi tog badbussen ner till havet resan vid 09:30. Har solat ovh badat och promenerat på stranden...säkert 27 grader i vattnet om inte mer. Vi åt en god lunch på strandbaren och senare på eftermiddagen tog vi en promenad tillbaka till hotellet...! Sov en stund...solen tar hårt på krafterna..ikväll har vi softat på balkongen...läst och njutit av den varma kvällen. Det åskväder som skulle komma idag uteblev. Härliga dagar här...sover mycket och läser...jag riktigt känner hur trött och utarbetad jag är!

Side dag 2!

Tog en lång promenad idag...in till Side och vidare någon kilometer till hotellet vi bodde på förra hösten. Skönt att röra på sig men jäklar så varmt...30 grader idag och absolut ingen vind...! Vi tog en öl vid strandpromenadenvoch sen taxi tillbaka till hotellet. Eftermiddagen har vi tillbringat vid poolen..! Nu softar vi på balkongen och det är sååå otroligt varmt och mörkt och skönt..! Snart middag! I morgon blir det en dag vid havet...om det inte blir åska som dom lovat...! Det blir som det blir..!

Side dag1!

Kom fram till Park Side Hotell klockan 05:30 i morse..! Sov några timmar och sen blev det polhäng..! Efter lunch tog vi bussen ner till havet....nära var det så visst kan man gå...! Nu sitter vi på Full Mon Beach och mår gott med en öl bra musik och gratis wi-fi! Det ska va lätt å Leva!

Husåstugan!

Åkte til Huså igår....och fick främmande av Kerstin, Rickard och Erika. Vi grillade korv och sen lagade vi god middag...surrade och hade det trevligt till långt in på natten. Nu är vi på väg hem...middag hos Eivor å Sewe och så flyg till Turkiet i kväll. Nu har jag ont i magen av flygrädsla...! Vi hörs...!

Ännu en fredag...

....det blev en lång en..! Efter jobbet så var det handla inför helgen som gällde..bolaget å Coop! Laga middag å packa inför resa till Huså i helgen..och resa till solen på söndag. Känner mig för  ovanlighetensskull helt utan koll och absolut inte förberedd..! Men det går ju alltid att handla både kläder å annat som ev. fattas..!

Såååå mycket att göra....!

Åkte och gjorde några timmar  på Katthemmet efter jobbet...Kärt besvär! ...det blev ingen middag idag för Pelle åkte på Båtklubben och jag orkade inte..! Jag borde packa inför min resa till Turkiet på söndagmorgon...jag borde städa kylskåpet, eftersom Eivor ska bo här till veckan å vara kattvakt...jag borde ta reda på tvätten....och som sagt jag borde packa. I morgon är det Kör-afterwork på Gamla Teaten....på lördag åker vi till stugan i Huså med vänner...och på söndag är det middag hos Eivor som gäller och sen flyg till solen på söndag kväll. Men först en fredag på KAPAB....Nils är ledig i morgon så Emil och jag roddar runt så gott det går..! Och jag borde PACKA min  resväska...!

Tjejmiddag och husvisning!

Igår var det tjejmiddag hos mej...vi åt heta kräftor och drack vin! Så oroligt mysigt med vänner man känt i nästan hela sitt liv Idag tog jag en ledig eftermiddag och fixade mina fötter och mina naglar....sköna timmar på Wellnesskliniken! Sen hem och fixade det sista inför eftermiddagens husvisning....den 4:e i ordningen! Åkte ner på Reveljen och fixade kvällens middag...Pizzabuffe! Där satt grannarna å käkade...dom säljer oxå sitt hus och hade oxå husvisning ikväll..! Så kom Eivor och Sewe och käkade Pizza med oss. Lättsam och trevlig vardagsmiddag med härliga människor!

.....ännu ett tråkigt inlägg på Bloggen....

......ännu en måndag är över.

.....ännu en arbetsvecka har sin början.

.....ännu en regnig höstdag.

.....ännu en dag med hosta å kraxande.

....ännu en omelett till middag.

.....ännu en kväll med städning.

.....ännu en husvisning på G.

........ännu en Tjejmiddag...oxå på G.

....ännu en härlig natt att vila på.

Grattis fina Marina!

Bjöd ut fina kompisen Marina idag..,en fika på Jaktstugan...ett glas vin å en macka.jag å Lena å Marina. Mysiga å trevliga timmar..! Grattis fina vän! ❤️ Köpte med mej mat hem..lätt å gott..? Var till grannen en sväng å surrade.. Fina Eivor..!❤️ Kommer att sakna en hel del grannar när jag flyttar!
Söndagkväll hörni..må så Gott! ❤️

En vecka idag..,

Igår kväll åt vi god middag på verandan och sen såg vi Idol och somnade i soffan...Har sovit hyfsat trots min otroliga hosta.. Men Idag är det en vecka sedan jag blev sjuk! Hur länge ska detta pågå..! Tröttsamt är det och inte blir man frisk om man inte vilar..! Så...idag ska jag vila hela dagen...inte göra ett smack...! Pelle har åkt till Lit för att fixa med något men jag blir kvar i soffan!

Samma lika...

Är fortsatt förkyld..! Har varit på lager å leveranser eftersom Marielle oxå är sjuk...jag får väl vila nån annan dag...i en  annan värld..! Tur ändå att jag tycker att det är kul...lycka att ändå ha ett jobb att gå till. Men om jag vore vanlig anställd så hade jag nog sjukskrivit mej idag! Efter jobbet var jag två timmar på katthemmet....mysiga timmar! Åt omelett till middag och somnade i soffan! Nu får vi se hur hur natten blir...med hostan från helvetet..! I morgon fredag och sen två dagar att vila på..!

Hosti hosti hack....!

Har jobbat idag trots denna envisa förkylning...det har fungerat så där...! Fått en del gjort trots allt och så var bokföringsbyrån på plats..! Men ikväll blir ingenting gjort...! Soffan å filten..! Jobbigt att vara klen...! 😩

Så jäkla förkyld...!

I morse hade jag styrelsemöte med Företagarna 7-8...jag gick ner på stan och var helt slut när jag kom fram. Tänkte åka hem å lägga mej efter mötet men tog bussen till Lit och jobbade hela dagen...så nu är jag absolut helt slut i luvan! Hugaligen...! Å i morgon kan jag inte heller vara hemma..! Det blir i alla fall ingen plankan idag...!

Plankan!

Jag gör plankan varje dag....är idag inne på dag 15. Började med 20 sekunder och är nu uppe i 1min. och 50 sekunder ...börjar bli jobbigt! I morgon är det 2 minuter som gäller!

Surströmmingsfest i Erikslund.

Igår var det surströmmingsfest med grannarna! Vi var närmare 20 st som dukade långbord på Pumpstigen...och precis när vi skulle till att äta så satte det naturligtvis igång att regna. Men vi tjurade på och satt kvar och det blev bara en lite skur. Men kaffe å rabarberpaj åt vi hemma hos oss på verandan. Jag fick feber och en envis hosta under eftermiddagen så det blev en tidig sortir för mej..! Har fortsatt feber och problem med halsen idag. Det blir en innesittar dag i soffan med film...!

Torsdag å Fredag...

Visning av vårt hus å hem igår å inga spekulanter.....jobb på katthemmet och middag på verandan....! Vi blev sittande länge där ute i mörkret....och funderade..! En underbar promenad i morse satte fart på livsandarna..! Idag är Nils ledig så jag multitaskar på lager å leveranser...butik, kontor och telefon...! Avundas dom spm är på resa....Italien och Barcelona låter ju lockande...så hör på höstkanten...! Önskar dej en skön helg!

Ny husvisning...!

Städar järnet inför morgondagens husvisning....! Det var enklare förra gången jag sålde hus...jag var då lyckligt ovetande om att folk snokar i skåp å lådor...tittar i disk å tvättmaskin....! Då...1995...gjorde jag en vanlig veckostädning och plockade undan lite extra...ingen styling typ..."här bor en perfekt människa" Jag sliter som ett djur med att städa tvättmaskinen tex....å skåp å lådor..bort med smutstvätt..,! Inte ens i tvättkorgen får det vara något... plus den vanlig städning då...köpa hem blommor å färska kryddor..exotiska frukter å konstiga gnssker....värmeljus å dofter...och allt detta för tredje gången på en månad! Skiiiit tråkigt å skiiiit jobbigt....orkar inte mera! Är nästan klar för ikväll..blir lite i morgonbitti plus att alla dynor å parasoller å trädgårdspynt ska på plats!

Visning i morgon då....Välkommen!

En vanlig sketen tisdag..!

Var på jobbet redan 06:30 i morse för att det skulle komma en kille fä  och fixa vår kaffemaskin...det går ju inte att vara utan kaffe! Sen har vi haft besök av leverantörer men dom tog Nils hand om..Tog en skön promenad på lunchen....med Marielle, Tilda, Emil å Pelle...Vädret har vänt och regn har bytts ut mot sol...DET gillas skarpt! Lagade god middag på lax och delade sedan ut en inbjudan om Surströmmingsfest till alla grannar...på lördag äter vi strömming tillsammans..ska duka långbord på Pumpstigen...vi får väl se hur många vi blir! Plankan 60 sekunder är gjord! ✔️ Nu blir det fotboll...Sverige - Österike..!

TV kändis....

Idag blev jag intervjuad på SVT Jämtland...det var en udda upplevelse men kul och jag är mycket nöjd med resultatet. Intervjun handlar om hur man upplever att man blir bemött som företagare när man har kontakt med Östersunds kommun och tex. söker bygglov...som vi ju nyss gjort! Emil är oxå med på ett hörn och svetsar sågblad!
Heja KAPAB..!
Får tyvärr inte till att lägga in intervjun....men här är länken!

Från det ena...

....till det andra...!
Vaknade upp i morse vid 8 i ett blåsigt Kaxås...! Låg kvar å drog mej ännu en timma..tog en promenad i blåsten och kokade kaffe...packade ihop och åkte hem. Var hemma vid 12:00 och sen iväg på Djurens dag på Travet. Jag har sålt lotter och almanackor till förmån för Katthemmet..en stund i Loppisen blev det oxå ! Lagat god köttgryta till middag och käkat den ute på verandan...! Det är  verkligen höst nu...blir snabbt mörkt å kallt på kvällarna. Veckan som kommer blir hyfsad och på lördsg blir det * 20 och vi  ska vi käka surströmming med grabbarna..! Men det är då det....först en bra vecka på KAPAB! Nu kör vi..!

Great Lake Run..!

Full fart idag med...som alltid..! I morse åkte vi upp till Kaxås med husvagn å två  bilar...en bil som vi lämnade där. Lånade bil av Emil för att ta oss hem..! Lämnade tillbaka Emils bil och gick på stan för en date ned bästa Lena...Detta tog 2,5 timmar...var på stan till klockan 12. Lena choppade loss på Rean och sen käkade  vi lunch och tog enl öl....pratade å pratade...mycket att ventilera! ❤️ Klockan 2 gick jag bort till Starten vid Hofvallen...Pelle var redan på plats! Great Lake Run gick via Sandviken...Norderön....Hallen....Kvitsle....Mattmar....Mörsil å Kluk..Mål på SveaPark i Kaxås. Vi har myst i husvagnen å grillat till middag. Nu ska vi ner på festplatsen och lyssna på Sator och Sold's Finest...det är kallt å mörkt men vi har ju alltid husvagnen att återvända till...med golvvärme å allt! Det är festivalcampingen när man snart är 60 år!

...och ännu en vecka har passerat..!

....och som  vanligt har det varit en skitjobbig vecka för mej....Om jag nu inte jämför mej med alla människor ute,  som denna vecka har flytt från sitt hemland där dom omöjligt kan stanna längre..i båtar som inte flyter...i lastbilar utan luft...över gränser som sätter stopp...till länder som dom inte vet något om...till platser som inte vill ta emot dem..dom som satsat hela sitt liv i en ny framtid...! Va fan betyder då värk i kroppen å en skitjobbiga vecka..?

Redan torsdag...!

Dagarna rullar på...tiden går fort!! Idag efter KAPAB var det jobb på Katthemmetm...Kärt besvär! Sen ner på stan och middag med en leverantör...på nya restaurangen All Star..! Trevligt och gott...nu är jag slut som artist!

Tröttmössa...!

Full fart på jobbet idag..som alltid! Inte många döda minuter hos oss inte. Det blev ingen morgonpromenad men dock en härlig lunchpromenad..! Ikväll är Pelle och fixar med  bilen och jag slappar i soffan....rättare sagt så somnade jag som en stock...helt slut ! Vaknade lagomt till Idol...och sen Efterlyst och Safe House på samma gång...en "jag äger TVn" - kväll!

Centrumpalatset!

Åkte hem till Marina och Allan ikväll för stt hämta bananlådor till flytten och så klart för att titta på nya fina lägenheten som dom hyr i nybyggda Centrumpalatset...våning 5. En jättefin lägenhet har dom fått...mitt i stan...en sån utsikt..! Kul att se...nu längtar jag efter vår egen flytt!
När vi kom hem fick vi besök av Emil och Elina....oxå kul!