Italien..❣️

Nu är jag på semester i Italien..❣️Åkte faktiskt för en vecka sedan..Följde med min bonusmamma Asta hem till Udine..besöker min bonusfamilj och tar extra dagar med lånad lägenhet vid havet i Lignano Sabiadoro..❣️Här har vi varit sedan i måndags ...i morgon är det dax att återvända till Udine...och på tisdag går resan åter till Sverige och Östersund..✨❣️👍🏻✨
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Arbetshelg i Ullådalen!

Förra helgen var det arbetshelg i stugan i Ullådalen. Pelle åkte upp redan på fredagen men jag åkte upp på lördagen. På fredagen gick jag på AW på Pizzeria Madonna...drack öl och jagade getingar. På lördagen tog jag mej till Åre och joinade de som redan var på plats.. Pers syster A var med och en snickare. Det blev en hel del gjort inför att stugan ska hyras ut. Jag stod för markservice...serverade mat å fika och ölet vin. Jobbade söndagen oxå och kom hem trött å sliten...även om det var kul! 
Har nu jobbat tre dagar och i morgon åker jag till Italien med Asta, Lena å Karin..! Ser fram emot en skön vecka med god mat och dryck. 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Tjejmiddag❣️

I onsdags var det tjejmiddag hos mej...jag bjöd på surströmming som jag köpte i Hållen. Det blev några trevliga timmar på min veranda...och såklart avslutade jag med ett dopp i Indslsälven. Nu är denna arbetsvecka slut...och det är jag med. Det känner på när arbetsstyrkan är reduserad med 50%. Men mu är det gjort! Pelle har åkt till Ullådalen idag mitt på dagen...han och Agnetha jobbar på med huset för att kunna hyra ut. Jag har lovat att hjälpa till i helgen..men åker upp i morgon ...vill inte lämna Alice ensam hela helgen..! Önskar er en fin fredag och trevlig helg❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Fina dagar i Hållen....

(null)

(null)

(null)

....hos syster å svåger❣️
Vi åkte ner i torsdags mitt på dagen...till Maggan å Jonnys stuga i Hållen. Mysig kväll på verandan..myggigt men mysigt. Vi har badat i havet och ätit surströmming...varit på loppis å marknad..! Och så kom en del av våra fina ungdomar ut och höll oss sällskap..❣️....mera bada och roliga spel, musik och prat och mera mat...En rolig helg som gick för fort..! Är nu inne på tredje jobbveckan efter semestern...och denna veckan är Nils å Emil ledig..! En vecka till sedan åker jag till Italien...det blir skönt❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Malte in da house❣️

Igår kom Malte till farmor å farfar....fast farfar for till Åre så det blev farmor å Malte. Det har gått jätte bra so far..❣️ Han är en nöjd liten krabat som leker och pratar hela tiden...äter bra och sover bra. Han vaknade lite tidigt i morse...klockan 03:00 är väl tidigt..! 😵😂 Men somnade om vid 05:00 och sov till 8:30..! Jag vilar när han vilar...och nu har Pelle kommit hem.  Vi ska gå till stranden på Campingen när  han vaknar ( han sover middag nu..!)  leka fika och kanske bada❣️ 
(null)

(null)


RSS 2.0