Nyårsafton 2012

Så bar då årets sista dag här! Vi slappar oss igenom förmiddagen med frukost å film....Pelle ska köra lite skoter. I eftermiddag ska vi åka hem till ungdomar å katter....kolla läget lite (misstänker att det är fest på gång hemma!) Ikväll är vi bjudna på Nyårsmiddag till Eivor & Sewe! Åker troligtvis tillbaka till stugan i morgon igen....inventering på KAPAB den 3/1...fest med Paranterna på Gamla Teatern den 4/1....kanske till stugan igen i några dagar efter det! Men som sagt....först ett Nyår att fira!


Gott Nytt 2013!

Önskar alla läsare ett Gott Nytt År! Hoppas ni får en fin och minnesvärd nyårsafton samt en fin start och en god fortsättning på det nya året! <3


Copper Hill!

Nu är vi på Copper Hill för att fika med Pers syster...gott med kaffe äntligen....det fanns inget i stugan! Mysig miljö här!


På plats!

Ni är vi på plats i stugan...det är skönt att vara här! Mycket snö har det kommit...fluffigt å fint! Vi eldar i spisen och ser på film...äter julgröt till middag!


Husåstugan!

Nu packar vi om och åker till Huså....trots snöstormen! Hoppas att vi tar oss fram!


...å nu kan jag oxå Ryska...!


Julmiddag!

Blev bjuden på julmiddag i kväll....av Lena å Karin...hemma hos Karin! Gott med sill å potatis...lax..öl å vin...Janssons...paj å sallad! Till efterrätt kaffekask å mera vin! Vi ringde till älskade Asta i i Italien men fick inget svar..!? Tack Lena å Kaein dör nuddag å klappar!<3


Straffrundor....

Efter en slapp förmiddag åker vi nu runt och uträttar olika ärenden...handlar mat och hämtar paket. Ikväll är jag bjuden på middag av Lena å Karin...det blir skoj! I morgon åker vi till Hyså!


Hemma....

Nu är vi hemma i Sverige....sitter i bilen på väg hem till Östersund. Det är drygt att ta sig hem... roligare att åka iväg! Gårdagen var fantastisk med snorkling i Röda Havet....en helt ny värld där nere under vattenytan! Kul som bara den!


Julfesten fortsätter....

Idag var tomten här med paket till alla snälla barn...lekarna i polen avlösta varandra och julmusiken fortsatte med sitt "Stilla Natt...!" Vi har legat platt i solstolarna hela dagen...nu lite vila innan middag! :0) I morgon ska vi ut med båt och snorkla bland koraller och vackra fiskar! Det är ett otroligt vatten här i Röda Havet så det ska bli kul!


Julafton i Egypten!

Efter en dag i poolen men Julmusik sprutande ur högtalarn har vi nu upplevt ett Coctailparty... en "julmiddag" och är nu på väg till en julshow! God Jul alla!


God Jul!

Här kommer en önskan om God Jul till er alla! <3


Il Merkato!

Efter en dag i solens tecken tog vi en promenad till närmaste köpcentrum.... en sorgelig syn med lite folk å tomma affärer på grund av regim skiftet!


Relalalaxa!

Efter en fin dag!


Vi mår bra!

En dag vid poolen och sen en guidad tur i stan....besök på mysiga ställen man aldrig skulle hitta själv...+ Moske och kyrka. En sen middag på hotellet...mycket bra mat...nu en drink i baren. I morgon blir det stranden å havet!


Snaaaart...

....så är det dax! Jag gillar INTE att flyga!


Arlada!

Nu är vi på Arlanda...laddar med frukost efter en vaken natt! Det har gått bra att köra...Pelle, Nils och Lars fixade det! Nu snart dax för avgång!


På väg....

Snart så rullar vi! Jag har badat och tagit en öl....försöker att slappna och se fram emot att komma iväg! Det kommer att bli bra....nu har jag två som ska hjälpa mig med katterna. Det känns bra! Nu ska jag bara försöka hitta något att ta på mig inför färden....!


Sent i säng...

.....men uppe med tuppen! Jag kunde inte somna igår....har sovit som en kratta.....å vaknade tidigt! Pelle hade lagt fram passen på köksbordet för att vi ska komma ihåg dem....jag kollar igenom dem och upptäcker att Pelles pass gick ut i oktober i år!? Hur tänkte han komma iväg då!!!! Det kanske blir hann som blir hemma med katten! Men det visade sig ( när han vaknade av mitt Å Nej!) att han hade ännu ett pass som räckte till 2015...suckar....!


Sååå stressad!

Tror jag stressar ihjäl mig snart.... bara för att vi ska åka bort för att slappna av! Så mycket på jobbet som måste vara klart innan avfärd...stressen med Saxon som är bra men inte hundra....! Han hade stora problem att gå på toa i dag och var helt slut efteråt...hsn är nog tvungen att fortsätta med laxeringen ett tag till! Idag flängde jag iväg för att hitta en ny baddräkt.... hur kul är det när man är fet å vinterblek?? Men jag hittade faktiskt en snygg svart en...nästan på studs! Sen hade jag några julklappar att köpa och en julblomma. Efter middagen gick vi över till "kattvakten " för att önska God Jul! Ny har jag varit i källaren och letat min resväska.... som jag inte hittade...kom på att jag sålde den på loppis i somras! Det får bli en ny på Rusta i morgon! Hoppas att kattvakten vill ge Saxon laxerande....annars blir jag nog hemma i alla fall... Och då behöver jag ingen ny väska! Ja herre min G hur man ställer till det för sig....lättare att bara vara hemma!


En Guldklimp!

Nu har vi döpt om Saxon till Guldklimpen.....tur att han är försäkrad!


Hur det nu blir....

Nu kommer en ny vecka med massor att göra. Lönerna ska fixas....i morgon ett möte med banken och så ska Saxon på återbesök på Djursjukhuset...jag har ett samarbetsavtal att skriva och på tisdag ett studiebesök att ta hand om. Inte en pinal har jag packat inför resan till Egypten....om jag nu kommer iväg! Det beror på vad dom säger om honom i morgon på sjukhuset! Om han inte blir friskförklarad åker inte jag någonstans. Då blir jag hemma! Nu får ni hålla tummarna att det blir ett bra besked i morgon!


Julfesten......

....igår var rolig och lyckad! Det var ca 20 gäster som minglade runt i huset.... pratade och käkade! Kul att så många dök upp!


Lite fix.....

.....å lite trix inför Julfesten som börjar 14:30! Städar lite och måste handla lite som fattas....bolaget så klart å bära ut en massa källsortering som växer i högar i huset. Pelle jobbar och ungdomarna sover.....ensam om att stöka som vanligt! Men nu så är det snart klart och då ska jag ta en julöl....knoga bägge nävarna å snappla av! ( som Knut så finurligt uttryckte sej! )
Välkommen i eftermiddag!


Nytt!

Kul med nya julsaker... här är min nya lykta! I love it! <3


Julmat!

I kväll fixar jag julmat inför morgondagens Öppet Hus! Janssons Frestelse...två stora står i ugnen...skinkan ska griljeras så att skinkstutarna kan göras i morgon...Ris a la Malta blir det till dessert ! Vinet e klart...öl å glögg fixar jag i morgon!
OCH i morgon måste jag städa! Trots att det är mycket att göra så ser jag fram emot morgondagens julfest....det blir liksom min julafton! Hur har du det med planeringen inför jul!


Jazzköket!

I dag har jag varit på Jazzköket och ätit frukost!
 
Det var Företagarna i Jämtland som bjöd....
och Lena Gavelin som föreläste.
Hon pratade om vikten att sätta mål.....
att tro på sig själv och att fira alla segrar...
även om du inte står högst på prispallen.
Allt detta som jag är så dålig på!
 
God frukost...mycket folk....Trevligt!
Men jag var där i god tid....
klockan 7 var jag där och det började kl.8...! 
 
Jazzköket måste jag bara besöka för en bit mat och lite vin...
 
 

Firar med brudarna!

I kväll var vi ute å firade med vänner....på Dahlwinnie! God mat å god Julöl! Tal alla vänner som ställde upp ikvväll!


Fira med KAPAB!

I går var vi ut och firade KAPAB 10 år! Vi åt god mat på Brunkullan...drack gott vin och avslutade med en pubrunda!


Lucia!

....tipp tapp...tipp tapp...tippetippetipptapp...tipp tipp tapp!
 
 

Ännu en dag...

....hemma med sjuk katt! Jag har inte sovit så bra inatt...inte Saxon heller! Nu har han fått sina mediciner och varit ut på en liten promenad...i koppel! Jag har sovit en stund men nu måste jag på jobbet. I kväll ska vi på KAPAB ut å äta...allt snurrar på så snabbt så jag förstår inte hur jag ska hinna. I morgon kväll ska "tjejgänget " ut och ta en julöl...på lördag är det julfest....och nästa vecka Egypten...om jag nu kan åka med! Känner mig något stressad faktiskt...! Det blir väl som det ska till slut! <3


Klippstugan!

I kväll har jag varit och klippt mej hos Carina på Klippstugan! Mycket nöjd är jag med klippning...färgning...slingor och en personlig service som heter duga! Tack Carina för ikväll...samtal...skratt och kaffe i flera timmar...Resultatet = Sygg å nöjd Anita! :0)


VAK...

....Vård av katt...det tar jag ut idag! Efter en natt på soffan...mycket spring upp å ner och inte så mycket sova så har jag nu lyckats peta i Saxon alla mediciner han ska ha. Han piper och vill gå ut...på toa...men han får lov att gå på lådan. Skulle inte tro att hans såriga vak kommer ut denna sidan nyår! Tråkiga inlägg blir det...men just nu är mitt liv så här spännande....vi får väl se hur det blir med mej och Egypten nästa vecka...kan ju hända jag blir hemma!


Äntligen hemma!

Prinsen är åter hemma....sårig och röd i rumpan men lycklig att vara hemma! Nu har han fått kokt fisk och sen somnade han med mej i soffan. Han ska ha en hel del medikament...allt från smärtstillande till sånt som ska få såret att läka snabbare...han ska tvättas och smörjas i rumpan morgon och kväll. Jag skulle tro att jag blir hemma för vård av katt i morgon!


Han kommer hem idag...!

Lille Saxongubben får komma hem nu på eftermiddagen....
Jag ska hämta honom nu snart! <3
Nervöst är det ju...!
 
Mitt ben är bättre men inte bra....
jag vilar det så gott det går och håller det lindat!
Bättre å bättre dag för dag...!
Tack till alla som bryr sig och undrar hur jag och Saxon har det!
 
Kärlek till er alla!
<3<3<3
 

Så mycket bättre!

Ser på en inspelad version av Så mycket bättre....härliga Darin! Mitt ben är inte bättre alls...får väl se om jag måste besöka en läkare under morgondagen...! Jag kanske ska hämta Saxon i morgon oxå...förhoppningsvis! Och så har jag fotvård från morgonen....det vore ju bra om jag hann att jobba några timmar oxå !Nu ska Pelle bjuda på blåbärspaj! Önskar er en skön söndagskväll! Kolla min bloggstatestik...sjukt många som läser min galematias men vem är du? Skriv gärna en kommentar nästa gång du tittar in. Tänk om blogg.se kunde sätta en gilla knapp...som på FB då kunde alla på ett lätt sätt tala om att dom tittat in!


Söndag 2:a advent!

Jag har massor att göra men med mitt ben sitter jag där jag sitter! En redig sträckning i höger vad gör att jag knappt kan gå. Har tittat på TV hela förmiddagen....Pelle jobbar! Saxon blir kvar på djursjukhuset ännu ett dygn....han har fått feber och har stora problem att gå på toa. Stackars lilla Saxon!


Middag hos Carina!

Det blev en jätte trevlig kväll igår hos Carina! God mat...vin...prat och skratt! Tackar så mycket gör jag!


En sån lördag....

Dom ringde från djursjukhuset på förmiddagen för att tala om att Saxon blir kvar till i morgon! När jag sprang för att svara i telefonen så small det till i höger vad....så jäkla ont jag har nu! Kan fasen inte stödja på benet....inte gå! Funderar på om jag ska ta mej på akuten eller bara vänta och se vad som händer! Ska man lägga på varmt eller kallt på muskelbristningar? Suckar högt....!


Tack Eivor & Sewe....

.....för god middag prat å skratt! <3


Han är kvar....

....på Djursjukhuset över natten! Å jag åker på middag till Eivor!


Saxon!

Jaamendåså...Saxon är sämre än vi anade! Han var förstoppad och dom på Ejra var tvungen att söva ner honom för att kunna rensa en bit av tarmen och nu är han skinnflådd i rumpan....och i mycket dåligt skick! Vi vet faktiskt inte om han klarar natten! Vad är det med mej å katter?? :0/


Fredag!

Nu laddar jag för att få in Saxon i buren! Han ska på djurkliniken idag på morgonen....han är redan sur för han fastar sedan igår och han gillar INTE att åka bil! Vi får väl se hur det går...jag brukar vinna! Vad gör du denna fredag då?


Trööten...!

Fattar inte att jag är så jäkla trött på kvällarna....orkar ingenting efter mat å disk! Somnade i soffan som en klubbad! Nu lite TV å lite kaffe å sen sova på riktigt! Morgondagen rivstartar med att att skjutsa Saxon till Djurkliniken...dax att ta bort tovorna i pälsen! Stackars lite...ont!


Å så lite....

.....kaffe!


Sååå kallt!

Vaknar till - 20 grader idag!
Det är lite väl mycket vinter även för mig....
tog bilen till jobbet!
 
Måste ringa Djursjukhuset nu på morgonenoch få en tid för Saxon....
han har tovor i pälsen som gör ont
och som jag inte fixar att ta bort.
Har tagit bort några men nu vill han inte mera....
nya tovor i baken med avföring som inte luktar så gott...
dom får jag inte röra en gång!
 
Sen har jag ett lunchmöte och så ännu ett möte på eftermiddagen.
Jag borde fixa mina naglar...
som bara rasat av och jag borde gå till frissan.
Nu har jag avbokat min gamla frissa men inte bokat någon ny....
är inte det typiskt mej så säj!
Nåväl...det brukar lösa sig!
 
Och så detta bråkande i Egypten...
bara två veckor till vi åker så nu får dom sluta bråka!
 
Läser om snökaoset i Stockholm och andra storstäder
och känner mig nöjd med att bo i en liten stad....
med gångavstånd till jobbet...
och kollektivtrafik som funkar trots snön!
 
Lycka till önskar jag er denna torsdag!
 

Det går en dag....

....ifrån vår tid och kommer inte åter!
Så har då ännu en dag snurrat iväg... har jobbat och fixat med det vanliga. Lena och Karin kom till mitt kontor på eftermiddagen och vi packade julklappar till Italien....
äntligen ska dom komma iväg!! Kvällen tillbringar jag i soffan framför TVn!


Så mycket bättre....

Ser på Så mycket bättre...en inspelning sen helgen och njuter.....tycker verkligen om detta program!


Hemma igen....!

Åter på hemmaplan...har fixat middag och plockat undan! Nu har jag sån värk i händer och fingrar så jag tror jag går å lägger mig. Såå jäkla ooont! Ena fingret är helt krokigt!


Storsjön runt!

Idag är jag ute på kundbesök! Just nu lunch i Svenstavik. Har ett besök här sedan vidare till Bräcke och sedan hem. Kul att vara ute och träffa kunder tycker jag! Lämnar lite julklappar gör jag oxå... Men nu blev jag trött på maten...ujjejujj...hur ska detta gå!?


iPhone 4!

Nu har jag blivit med iPhone...köpte Lars telefon när han köpte en ny! Det känns helt ok...som "hemma" eftersom jag redan har en iPad....inga problen...än så länge! Kuuuligt med ny telefon!


Tillbaka i verkligheten!

Tillbaka på kontoret!
 
Idag rensar jag på hyllorna bland gammalt skräp som samlats...
hittar klingor som legat sedan 2008
och ingen har hämtat!
 
Sen ska jag planera kundbesök.
Ska ta mig en tur runt Storsjön i morgon och besöka lite kunder...
börjar på Järpens El & Bygg....
sen Hallens El & Bygg.....
så till Byggvaruhuset i Svenstavik
och så ner till Bräcke Järn & Färg.
Jag borde ta mig till Hede oxå
men det hinner jag inte i morgon...
det får bli en egen tur!
 
Nu ska jag ta fram siffror inför budgetmötet i eftermiddag!
 
Kalle & Pia på Hallens El och Bygg
och Sandra på Järpens El och Bygg.
 
Bertil på Byggvaruhuset i Svensta´vik.
 
Tommy på Bräcke Järn & Färg.
 
 

TV-kväll i stugan!

Vi blir kvar i Huså till i morgon...,god rotsakssoppa till middag och en flaska vin...mörkt ute...tända ljus å brasa inne i stugan. Vi ser nån film som Pelle valt....inte något jag skulle välja men vi hinner väl ännu någon film skulle jag tro! Pelles filmer är så otroligt våldsamma!


En lat första advent har jag haft....tittat på film...fikat....och så en tur runt byn blev det! Vi har kallt här....det var -18 när vi tog en promenad! Skönt ändå att komma ut...skönt att komma in i värmen efteråt...gott fika och varmt kaffe! Nu blir fet ännu en film innan middagen... Vi ser nu Moonrise Kingdom


1:a Advent!

Fick en välbehövlig sovmorgon och vaknar lugnt och stilla. En förkylning har smugit sej på under natten....inget våldsamt men snuvig och täppt på samma gång! Nu blir det morgonmys med brasa....tända ljus...kaffe och film! Önskar dej en fridfull 1:a advent! <3


Hög mysfaktor!

Nu äntligen har vi varmt i stugan...! Myset fortsätter! :0)


Sköna tofflor!

Jag värmer mina "vetetofflor" i micron....varma å sköna på fötterna! Nu ser vi på Stig Helmer Story!


På plats i stugan!

Nu startar mitt helgmys...vi är på plats i stugan! Här är det nästan 15 - så vi eldar i bägge spisarna......käkar stutar med kalvsylta och rödbetssallad.....surfar och lyssnar på Banditrock ! Vad gör du då??


Godmorgon!

Vi tar det lugnt nu på morgonen.....käkar frukost och ser på TV. Meningen är ju att vi ska packa och åka till Huså. Det är kallt idag....vi har -12 här! Det blir till att elda i spisen när vi kommit fram till stugan. Det ska bli skönt med lite avkoppling och att göra så lite som möjligt i några dagar....vi stannar nog till på måndag!


RSS 2.0