Under filten...

...vid brasan! Så blev det idag...länge sov jag...försökte ta hand om min onda hals och min feber. Sov i mysbyxor och yllekofta i natt...! Har varit inne hela dagen...sett film och Bildt framför brasan. Pelle tog en tur ned skotern..vi har bastat å tagit en öl....Jaaa jag vet att man varken ska bira eller basta när man är sjuknärvaro...Men man ska leva oxå..! 
Nu har vi käkat en god fiskmiddag och myser kvar vid köksbordet..! 

Önskar dej en skön lördagskväll..! 



Sjuk....

Vaknade i morse vid 04:30 med feber och ont i halsen...! Inte svårt att bestämma sej för att vara hemma från jobbet. Första gången på evigheter som jag är hemma...! Har sovit hela dagen fram till kl.14;30 när Pelle kom hem...Vi packade in mat å katter i bilen och åkte till Huså...! Jag med feberattacker och frossa...! Men jag kan lika bra vara sjuk i stugan som hemma..! Nu har vi ätit god mat och tagit ett glas vin..! Det blir en brasa å en film..!

Trevlig helg till er alla! 



Dagarna bara går.....

Jobbar på som alla andra... och igår blev det verkligen en lång dag! Åkte till Svenstavik igår morse kl.06:00 för att hämta kälkramar till Pelles skoterpulkor...vi var tillbaka på KAPAB vid 8. Sen ett möte med banken kl.10....genomgång av pensionssparandet....det ser ut som om man måste jobba några år till..! ;O) PÅ eftermiddagen åkte Pelle och Nils till våra lokaler i Lit för att fixa med nätverkskabel och lite annat...jag tog hand om telefon och så hjälpte jag Emil på leveranserna. Åkte med Emil hem från jobbet! Efter middagen igår var jag tvungen att åka tillbaka till KAP för att hjälpa en kund som fått fel klingor och som behövde ha sina klingor i natt. Det löste sig till slut...tur det! Kvällen försvann i en dvala framför TVn. Idag tuffar det på på samma sätt...Emil och Pelle är i Lit idag och jag tar hand om leveranser och telefon...! Det snöar blötsnö och jag gruvar mej för att gå hem...! Kanske kan jag lifta med Nils....om han inte har så bråttom hem! Lars jobbar förmiddagra denna veckan ...så honom ser jag lite mera av. Må så gott alla...snart är det helg! 
 
 

....och så en tisdag...!

En vanlig jobbar tisdag avslutades hos Nils och Marielle då vi blev bjuden på middag. Härligt att äta mat som någon annan lagat...härligt att bli bortbjuden! 


Det Tackar jag för! ❤️



Olika jobb....

Idag har jag delat upp min arbetsförmåga på lite olika jobb. Från morgonen lite kontorsarbete....och sen hjälpte jag Emil på leveransavdelningen. Efter lunch åkte jag och Pelle till Lit för mera fix i dom nya lokalerna och ikväll har jag varit några timmar på Katthemmet...! Tur att man är mångsysslare....! Det var min måndag det...!

Pelle målar del av kontoret...! 


Dragning av el....

Städning av kök.....

Underbar himmel när vi fot hem....


Min egen myskatt Saxon...! ❤️



Pantertanter!

Nu är jag hemma efter en helg i Huså ned Pantertanterna...! Vi har pratat...ätit och druckit vin från klockan 11 igår till klockan 5 i morse...! Inte jag då....jag lade mej vid 3...Härliga samtal, gråt å skratt. Gruvstugan fick oxå ett besök! Nu väntar söndagsmiddag med lilla familjen! Hur har din helg varit då..?










Äntligen fredag!

Hej å hå min ludna tå...! Gårdagens fruntimmers middag hos Karin var så klart fantastisk! Tack för god mat Karin! Idag har PK å Nils varit i Lit och jobbat med våra nya lokaler...det innebär att jag varit ensam på telefon. Samtidigt som det var sista dagen att räkna lönerna...Total kaos i min hjärna..! Hoppas att något blev rätt...! Gick förbi hos Ansi på vägen hem för att planera inför morgondagens Pantertanter-helg i Huså.... I morgon drar jag p ett häng härliga kvinnor till stugan i Huså! Nu ska jag bara packa ihop lite pinalerna....så lite dom möjligt..sen blir det På mSpåret på TVn..! Önskar dej en bra helg! 





Hej å hå....!

En fullfartsdag utan nåd...! Avslutas med en promenad hem eftersom PK åkte till Lit...! 

Nu ett hett bad å en God Natt! 




Skrivbordstjänst...

Papper å papper å papper....hela långa dagen! En skön promenad på lunchen...blodpudding till middag.....och ett besök hos familjen Darth nu ikväll...! Tröttmössa är jag nu.....men väntar uppe på Lars som jobbar kväll...vill träffa honom en liten sväng innan jag lägger mig! 





En helt vanlig start....

.....på denna veckan....en helt vanlig måndag!
 Många telefonsamtal....skatt å arbetsgivaravgifter....felande utlandsbetalningar...bankgiro å postgiro och som sagt massor av kundsamtal på telefonen..! Pelle åkte till Lit på eftermiddagen för att riva nån vägg..! Jag tog en promenad hem...förbi Coop och handlade mat. Två tunga kassar att släpa hem...! 
Middag och kvällen i TVsoffan...!
 Det var min måndag...! 







Söndag....!

Plockade ihop i stugan och åkte hemåt vis lunchtid...! Åkte "förbi" Lit för att kolla hur det går med bygget av våra kontor.., nu kan man i alla fall ana hur det kommer att se ut..! Lagade lammfärsbiffar med klyftpotatis och tzatziki till middag...jag tyckte det var gott men det var jag det...! 
Hej å hå min ludna tå....ännu en ny vecka att hugga gaddarna i...! 








Lugna puckar......

Vaknade tidigt....tänder en brasa å lite ljus....kaffe..te och ägg...! Flera bra filmer för mej och skoter för PK..! Sen tog vi en härlig promenad genom byn....en öl på Gruvstugan....bastu å bira. Har lagat en god middag på fjällröding...med messmörssås å peran..! Tack Eivor å Sewe för fin fisk! 👍😊💕 Nu softar vi i köket och det blir nog en film och sova i soffan..! 
Önskar er en skön lördagskväll! 













Husåstugan!

Nu är vi på plats....! 






Glömmer.....

....att blogga..!
 
Igår försvann hela dagen i en massa måsten å en massa strul...
så jag glömde helt bort att skriva något!
Inte för att mitt liv är så innehållsrikt
att det måste skrivas om var dag...men ändå.
 
 
Jobbet tar mycket av min energi
och jag skulle behöva fylla på med något...
Att åka till Huså är ju vilsamt och rogivande...
men det är annat jag oxå saknar...vet inte vad..!
 
Saknar mina vänner...saknar min syster...
.....saknar värme och ljus...
Jag går på jobbet i mörker och går hem i mörker...
( det gör väl alla denna årstid...!)
...tankar lite ljus på min lunchpromenad..that`s all..!
Saknar goda samtal...saknar tystnaden...!
 
 
Låter det vimsigt så är det just så jag känner mej..!
Arg och vimsig beskriver nog min person just nu...
 
Kan vara läge att skaffa lite mera D-vitamin....
....ta en kvällspromenad
....gå å lägga sig i tid
...sluta glo på TV!
...skriva dagbok
....rensa ut gammalt för att göra plats med nytt...!
Tycker mig känna igen detta...att jag varit här förr....
 
Varför lär jag mej ingenting...!
 

"Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål

i trottoaren.

Jag ramlar i.

Jag är förlorad.

Jag är hopplös.

Det är inte mitt fel.

Det tar en evighet att finna vägen ut.

 

Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål

i trottoaren.

Jag låtsas att jag inte ser det.

Jag faller ner igen.

Jag kan inte tro att jag är på samma plats!

Men det är inte mitt fel.

Det tar fortfarande lång tid att komma ut.

 

Jag går gatan ner.

Det finns ett djupt hål

i trottoaren.

Jag ser att det är där.

Jag ramlar fortfarande i det; det är en vana.

Mina ögon är öppna.

Jag vet var jag är.

Det är mitt fel.

Jag kommer ur det omedelbart.

 

Jag går samma gata ner.

Det finns ett djupt hål

i trottoaren.

Jag går vid sidan av hålet.

 

Jag tar en annan gata."

~Okänd 

 

 

 

 

Mitt i veckan...!

Ikväll har jag varit och grattat Sven Linder som fyller 60 åt idag! Blev bjuden på middag å tårta...bara jag och familjen....mysigt! 

Grattis Sven! 


Biggan fixar god mat...


.....och jätte god tårta! 



Nu är vi igång.....

....med att bygga kontor i våra lokaler i Lit! Ja inte jag då...vi har anlitat en snickare at fixa detta..! Han satte fart idag..! Har ingen aning om hur lång tid detta kan ta....beror väl på hur bra det går..! Vi ska göra så mycket renoveringsjobb som vi kan göra själva...billigare så..! Det känns spännande och kul att flytta....jobbigt oxå att flytta allt men jäkligt skoj! Idag fick jag till två promenader...20 minuter på lunchen och och så gick jag hem från jobbet. Skönt väder ute idag! 









Det blir inte alltid....

.....som man tror! Tänkte att jag skulle rensa mitt kontor idag...det ser ut som rena kriget där...eftersom jag jobbat på leveranserna i över 5 månader och inte hunnit med..Meeen så blev det inte..! Emil har varit sjuk idag så jag har gjort 10 timmar på lager och leveranser...! Så kan det bli....inte alltid som man tänkt sej! Det gick ju bra det med....men nu är jag fasen så stött å slut i kroppen å knoppen..! Det  blir soffan ikväll trots att jag borde gå ut och ta en promenad i kylan å djupsnön....fasiken vad det snöar..! Katterna vägrar att gå ut...och ikväll gör jag det oxå....fick ju en promenad på lunchen i alla fall...! 
 Lite kaffe på det här så...! 






Lat söndag!

Sovmorgon idag med...behövligt efter gårdsgskvällens teaterfest! Vi käkade gott och Revyn var bra! Avslutade kvällen på Dalwhinnie och sen hem till Ansi å Kent! Roligt och bra på alla vis! Men som sagt...idag har jag varit trött å seg! Har sett bra filmer och käkat rester...! Det har kommit massor med snö och så blev det -14 grader helt plötsligt...! Vinter nu då! 










Löööördag...!

Sov länge i idag....! Såg en film och käkade god frukost...! Åkte med bästa Lena på Dollarstore...sen en fika på Röda Korset...! Nu softar vi framför brasan och mår gott ! Ikväll ska vi käka testersupe och sen gå på Revyn....Mysöördag! 





Redan fredag...!

Så var det fredag igen då...redan..! Det var ju fint med en kort vecka som start! Vi har ganska mycket att göra på jobbet...mycket att stå i som vanligt! Men som sagt nu är det helg. Ska nog ta med mej min käre make och titta på gardiner nu när vi slutar...om han vill följa! Sen hem å fixa en god vintergryta! Det blir en lugn kväll hemma i TV-soffan...vila opp sej efter tre hårda dagar på KAPAB..! ;O)
I morgon kväll ska jag på Nyårsrevyn och det ska bli så skoj!
 
Önskar dej en skön fredag och trevlig Helg!
 
 

Begravning....

Har varit på begravning idag....en väninnas bror som dött. Jag/ vi kände oxå honom...! En begravning ställer liksom livet på sin spets...får en att fundera över vad som är viktigt här ...vad dom räknas när allt är över...! Det var en ljus, fin och hoppfull begravning...och jag är glad att jag var där trots att det oxå var jobbigt...att det berörde mej på alla plan..! 
Även döden är en del av livet...! 




Inventering....!

Vaknade till mobilens alarm för första gången på 14 dagar....den var ställd på 05:30! Lite tögt och lite motstånd....men inte så trögt som jag tänkte att det skulle vara. Vi har haft inventering idag....räknat pryttlar å pinaler....tråkigt med nödvändigt..! Det gick över förväntan det med...! Nu är jag trött...! Första dagen på jobbet....tur det är kortvecka att starta med...! 





Trettondagen....

Sovmorgon...lugn förmiddag...! Tog en lång promenad i snålblåsten....Städat ut julen och lagat mat....Alla grabbarna med respektive hemma på middag...Lång middagssittning med goda samtal...! ❤️ Nu lite TV...ett varmt bad och sen sova! I morgon är en annan dag....jobbdag med inventering...! 




Storsjön...!

Nu har vi åkt skridskor Pelle och jag...en sån fantastisk is vi har på Storsjön denna konstiga vinter utan snö..! 









Var sak har sin tid...!

Åter i stan efter 8 dygn i Husåstugan....var sak har sin tid...tillbaka till verkligheten men ledig i två till! Katterna är i alla fall nöjda ned att vara hemma....lutar ut å in genom kattluckan som för att testa att den verkligen funkar...dom har ju varit innekatter i över en vecka! Nu ska jag åka skridskor på Storsjöns is...! Vi går väl se hur detta funkar...! 




Proviantera!

Idag åkte vi till Järpen för att proviantera lite...kattmat...middagsmat...bolaget...! Vi åker hem i morgon men behövde ändå fylla på...Mat har jag inte handlat sedan före Jul....vi har ätit på det som redan fanns...! Det blev kaffe å korv till lunch....på Shell i Järpen...! Var på återvinningen med sopor...och sen åkte vi tillbaka till lilla stugan på kanten av fjället..! Det har kommit liiiite...liiiite snö...men du kan glömma skidåkning eller skoter...! Nu får det lov att komma mycket med snö!  Vi plockat fram lergrytan från 70-talet...så nu blir det helstekt kyckling i min gamla lergryta! 





....fredag....!?

....får faktiskt fundera på vad detr för dag....lite dagvill är jag efter all ledighet..! Idag blev det sovmorgon till klockan var långt över 9....sen en lat förmiddag i TVsoffan...snöstorm ute...! Vi tog en promenad ändå till slut....bara för att komma ut en sväng..! Nu lagar jag maxpudfing till middag och eldar i sposen...! Jag ville egentligen åka hem idag...eller i morgon...men PK vill stanna till söndag och sp blir det! kulle egentligen tagit borr Julen idag...men det blev inte av...i morgon är en annan dag! Julen ska i alla fall ut innan vi far hem..! Önskar er alla en skön fredagskväll! 








Första dagen......

.....på resten av ditt liv! Kanske blir detta år annorlunda....kanske blir det lättare med allt....kanske blir det tydligare vad som är meningen....kanske slutar jag att svamla...! Vi hade en lugn å skön Nuårsafton min man och jag....god mat och gott i glasen....hoppas att du oxå hade det gott..! Idag intar jag soffläge...! 






RSS 2.0