1: a Advent....

....å lite dagen efter kvällen före...! Det var jätte mysig pysselkvällar igår...Tack för det fina Marina! ❤️ Fick med mej fina saker hem..! Idag har jag städat å tvättat å plockat lite mer bland julsakerna. Sen gick Pelle och jag på en härlig lång promenad ...handlade på ICA Matmästarn och tog en adventsfikat på Björkbacka Café...Tänkte baka pepparkakor men glömde köpa deg...så det blev " bara" glöggmys med gubben när vi kom hem. Nu är det dax att fixa middag....det vankas Mördegsinbakad fläskfilé idag..! 








Adventsmyset!

Idag pysslar jag på hemma...med att göra fint till advent! Jag älskar detta. Till och med tvättstugan/groventren ficka sej en omgång idag. Tänker verkligen njuta av alla stjärnor och ljus hela december. Pelle är på KAPAB och målar en släpvagn...olika falla ödets lotter. Nu tar jag en julöl och förbereder mej för en pysselkvällar hos Marina....så jäkla kul att bli bjuden på en myskväll..! ❤️👍 Önkar er alla en skön lördag! 



Julskyltning...!

Åkte till Lit efter jobbet och styrde upp så lokalen fick lite adventsljus och belysning i skylten. Det blev hyfsat bra....hade julkulor med oxå som skulle upp tänkte jag...men glömde snören så det blev inte nåt. Ikväll har jag pysslat på med advent här hemma...satt upp lite mer belysning...plockar i lådor och skippar en hel del..! Skönt stt vara ute i tid!









Katthemmet!

Har jobbat på katthemmet ikväll...jag och Ansi. Det är rofyllt att vars där...katter gör något med själen..! Visserligen har ju jag två kattet hemma men att få ge kärlek och omsorg till katter som haft det svårt känns otroligt bra. Sist jag var på Katthemmet var det em kattmamma som födde ungar...6st blev det...idag blev det extra mys och gos med dem. 








Advent...

.......äntligen på G! 
Ikväll fick jag fart på julstöket! Upp med gardiner...stjärnor och ljus...! Det gick i en faslig fart att få upp lådorna ur källaren och saker på plats..! Inte är jag klar på långa vägar...men på G räcker! I morgon efter jobbet ska jag vara på Katthemmet några timmar och sen ska jag åka till Lit och fixa lite julskyltning....Det kostar på att ligga på topp! Nu lite flippa på TVn och sen sova! 





Skitväder...!

Det har regnat blötsnö hela dagen....tur man jobbar inne! Ingen promenad blev det heller....ingen på hela dagen. Efter hetsiga jobbtimmar följde jag med Pelle till Svenstavik med gejer till Zinken...tur å retur Svenstavik med släpvagn i detta väder...två å en halv timma...inkl. handla mat. Inte mycket kvar av kvällen efter mat å disk. Tänkte ta upp lådorna med adventssaker...men orken tröt...det får bli i morgon! Rom bygdes inte på en dag...! 



Fort var det gjort...

....en helg är över! 

Vi åkte tidigt från stugan eftersom vi skulle förbi Goxsjö för att hämta skoterkälkar som varit på sommarförvaring. Det tog ganska lång tid att fixa detta så vi var inte hemma förren närmare 17:00..! Det går undan nu och nästa helg är det 1:a advent...hur fasen går detta till...! Denna veckan är det mycket jobb på leveransavdelningen...löner att räkna...Jobb på Katthemmet...handla klart julklapparna....Adventpynta skyltfönstret i lokalen i Lit....fixa advent här hemma på fredagkväll...julpyssel hos Marina på lördag...baka på söndag......! 

Hej å hå min ludna tå..! 





Advent i stugan..!

Idag har jag gjort advent och julfint i stugan..! Inte så mycket att plocka fram här...lite stjärnor å tomtar...byta av gardiner i vardagsrummet...sen klart! Vi har tagit en lång och skön promenad oxå....Huså är en vacker by att promenera i och vi tog nya vägen från liften och upp till stugan...en enorm utsikt! Druckit lite glögg och softat...ätit en enkel men god middag. Nu blir det en film och softa i soffan....skönt att vara i stugan! 










Ännu en fredag!

Ännu en vecka har passerat...och sen här veckan har det oxå hänt en hel del...! Det blir kul med en nystart! Idag har det dock jäklats...mitt i när jsg hade dom mest stressigt...kring lunch...( som jag inte hann stt ta..! ....då lade allt internet av...! Panik med grejer som skulle gå och spm inte gick att skriva fraktsedlar till..! Jag hade brådis eftersom jag skulle hämta kusin Ludde vid tåget kl. 13:40....Pelle fick göra det! Nåväl...till slit funkade skiten och jag kunde göra klart...! Sem åkte Ludde och jag å handlade....han å Lars får hushålla slv i helgen...PK å jag åker till Huså...! Dimmigt å mörkt är det ute....blir skönt att komna upp...Sova och promenera är målet för helgen...! Önskar er alla en skön fredagskväll! 




Vi flyttar...!

Under en ganska lång tid har vi letat nya lokaler för vårt företag....KAP i Östersund AB behöver "bo billigare" ..! Nu har vi köpt en fastighet i Lit! Den gamla ICA- butiken mitt i byn! Vi skrev på papperen igår...! Detta kommer att än halvera vår hyra...å lite till! Nu blir det en nystart för KAPAB...nya möjligheter..! Vi kommer till exempel att öppna en lite butik för att sälja våra produkter. Detta blir ju jätte kul...eller vad tror du..? Vi flyttar nån gång i februari/mars...! 













Pappa Bosse!

Idag är det 22 år sedan min fina pappa gick bort...! En lätt undran över vart tiden tagit vägen...sorgligt att vi inte fick ha kvar honom längre än så..bara syster och jag kvar nu...! ❤️




Hå hå ja jaa...!

Det var den måndag det....jobb å jobb...å mat å så bakade jag matbröd..! Det var ju lite oväntat...! Ilväll har jag äntligen knåpat ihopa en inbjudan till Årets Julfest! Den går av stapeln dem 20 december. Välkommen om du kan å vill! Nu MÅSTE jag gå å lägga mej....jätte trött och helt slut är jag! God natt! 




Sköna söndag....!

En lat förmiddag med kaffe och film....sem en skön och lång promenad i snålblåsten..! Nu Så mycket bättre och glögg....! En skön lat söndag blev det....!



 


Mera julpyssel...!

Ikväll är det julpyssel med grannarna...Julkransar och julkort...! Det bjuds på god mat oxå ...massor av skratt å fina alster..! 











Julstöket startar...

Igår packade vi ( Lena, Karin å jag) julklappar till våra Italienska vänner....kokade knäck och drack glögg..! Mysigt å kul! I morgon är jag bjuden på två fester...varav jag tyvärr måste välja bort en. Det är julpyssel med grannarna och tjejfest hos Ansi...! Nästa vecka är det min tur att ha tjejfest...och den 29 är det glöggmingel...! Så här fortsätter det hela december...med julöskvällar och ut å äta med jobbet..! Tur man är ung och stark...! Och så det nya spännande som ska ske på KAPAB....! 










....och så var det torsdag...!

Åkte Brunflobussen till jobbet i morse....det var länge sedan. Det var länge sedan jag åkte buss till jobbet och länge sedan jag åkte Brunflobussen...! Bussen gick 8:35 från Brunflo...jag klev på utanför hos Biggan 8:35....och 8:45 var jag i Lillänge...! Ganska bra må jag erkänna! Emil är ledig idag så idag har det varit lugnt på leveranserna...lika blir det i morgon. Ikväll ska det drickas glögg med Lena å Karin...och slås in julklappar till våra kära i Italien...det brukar alltid vara ett kärt besvär! Måste bara stanna till på hemvägen och köpa julpapper...å glögg! Nu börjar julförberedelserna! Är redan bokad på 3 julfester och tre kvällar med julöl...! Hej å hå....min ludna tå! 




Hos Biggan...! ❤️

Skönt att efter en dag på jobbet få sätta sig vid dukat nord...äta å dricka gott hos Biggan...Tack för jätte god mat! Nu TVmys...! ❤️






Boooorimg.....!

Det är otroligt tråkigt att bara orka med att jobba och nästan inget annat...! Längtar efter att det ska vända...! Tror att vi på KAPAB får en nystart och det redan före Jul...hemligheter på G..! Avslöjas senare i veckan...ganska häftigt det vi ska göra  faktiskt! I morgon ska jag åka ut till Biggan och sova över...Sven ska bort och B trör inte att vara ensam...så jag ska vara sällskaps dam. Kul som fäääsen...blir bjuden på middag oxå! Sådär ja...inte så booooring after all...! 




Ännu en måndag....!

Jobbar på...som vanligt på leveranserna...! Och nu är det bekräftat 
...min sjukskrivne medarbetare blir borta året ut...! Det är bara att bryta ihop och gå vidare...! Det funkar ju på något vis......men jobbigt är det! I morgon får jag hjälp av Marielle igen....tacksam för det! Lars kom hem sent igår från Uppsala...skönt att det gick bra att köra hem...jag är álltid orolig när nån av ungarna är ute på vägarna! Denna veckan jobbar han kvällarna så då ser man inte mycket av honom...! 











Farsdag...!

Farsdag idag....vi har bjudit hem grabbarna med respektive på middag....Lars är ju i Uppsala och hinner inte hem men jag hoppas de andra två kommer. Vi vaknar långsamt här i stugan....dricker kaffe och ser på film. Det är dimmigt och trist ute....kanske plockar vi ihop lite tidigare och åker hemåt...! Nu ska jag sätta i det sista innerfönstret i köket....sen är stugan vintrad. 







En promenad....

Det blev en promenad idag ändå....trotsade min förkylning och var ute en timma. Skönt väder ute...lite blåsigt men helt OK. Nu ska vi basta och sen laga middag....
Somnar väl i soffan sen...! Känner mej helt slut...! 









Åter i Husåstugan!

Vi åkte till Huså igår...skönt att komma hit! Kallt som F...men med brasa i bägge kaminerna så går det fort att få upp värmen. Lars åkte till Uppsala igår så katterna skulle ju med till stugan....men Nils och Marielle erbjöd sig att vara kattvakten så då fick katzen bli kvar hemma. Idag vaknar jag och är dunderförkyld....från ingenting till super snorig på en natt..! Hatar att vara sjuk! Jag som tänkt ta  en lång skön promenad i vinterspelen blir nog kvar i soffan framför brasan under filten idag...! Har ett fönster kvar att fixa....innerfönstret i köket ska på plats...men annars blir det en lugn dag. Vad gör du idag då...? 



Soligt å kallt...!

Vackert väder idag...en promenad till jobbet! Härligt att jobba med ungdomar...! 






......samma....samma....lika....!

.....är dagarna just nu! Jobb å jobb å TV å sova! Idag har Marielle ( Nils sambo ) hjälpt mej att packa på KAP...hon är ledig eller utan jobb denna veckan! Skönt att få hjälp...att vara två underlättar betydligt! ! Snön kom idag...vitt vitt vitt! Är ganska vackert faktiskt...bara det nu oxå blir lite kyla så vi slipper slasket! Idag blev det inte en enda promenad heller....bil till jobbet....jobbat på lunchen och bil hem..! Inte bra...! Borde gå ut å gå ikväll men...nääe det blev inte så..! Funderar över julskinkan ikväll...ska köpa skinka från en glad gris...från en jämtländsk gård..men vart...? Googlar runt men...!?! Glada Lådans julbordslåda är slutsåld..! Vad ska du äta för skinka...? Eller ska du kanske inte äta julbord...? Vi funderar på att skippa det traditionella julbordet...hitta på något annat...! Då var man inne i julplanerandet då....kom med första snön! 😊

Bild på förra årets julkrans! 



Ännu en vecka....!

Då var det måndag igen och full fart på jobbet....Vi blir underbemannad hela november och kanske december oxå..! Det går ju på nåt vis....men skoj är det inte! Idag har det varit underbart väder...igen..! Vi har haft sol och 7 grader varmt! Men i morgon kommer det snö och vi ska få så skällt som -17...! Så nu kommer vintern! Det gör inget om snön kommer...kan va på tiden! Hipp hopp...då kör vi några timmar till...! 

Var på graven en sväng igår....Vackert! ❤️




På hemväg.....

....från Huså tar vi en liten omväg och kollar in Slatans nybygge i Björnen....Copperhill fick oxå ett besök då Söatam inte var hemma! 





Halloween i Huså!

Ny har vi fått främmande  i stugan....Kent å Ansi kom upp å vi firar på..! Mysigt som fäään! 










RSS 2.0