Det går en dag ifrån vår tid....

....och kommer aldrig åter..! 

Nu har det gått en hel vecka och ännu en helg har förflutit och jag fattar inte detta med tiden som bara rinner fortare å fortare. Pelle åkte till stugan i fredags men jag och Alice blev kvar hemma...Jag har haft en bra helg och fått en hel del gjort. I torsdags delade Pelle och jag på en pizza och tog en öl på Madonna när vi slutade...träffade gänget lite och mådde gott några timmar. Träffade Marina på en AW i fredags...vin på Dalwhinnie och sedan kökshäng med mat å vin hos Marina å Allan..Tack för en trevlig kväll ❣️

I lördags var det Loppis på Madonna och jag var där och fikade och kikade....Igår gjorde kylan och regnet att jag stannade under filten hela dagen. Idag har jag jobbat några timmar...gått igenom mejlen och skrivit order...åkte med varor till kunder i stan...städat och gjort fint på graven. Det är höst ute och en del att fixa med...båtar å bilar som ska under tak och blomlådor att ta hand om...men Nu blir det en måndagskväll i soffan... ❣️

(null)



Barnbarnen❣️

I fredags kom Malte & Hailey för en helg med farmor å farfar. Två roliga men intensiva dagar...full fart på de små liven...men som sagt roligt❣️När de for hem igår blev det tyst här i huset...❣️🥰
Hoppas på att vi snart får besök igen❣️😊
(null)

(null)

(null)


Kick Off....

....med Företagsrna Östersund! 
Igår åkte jag på Kick Off med bästa gänget...styrelsen Företagarna i Östersund. Vi har varit på FrösöPark...konferens...SPA..middag och en skön natts sömn. Tackar för ett fint dygn! 
Idag kom småtrollen till Farmor å Farfar...skall stanna till på söndag.
 En härlig helg väntar❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Bortbjudna...

Igår hade vi arbetsdag med grannarna...pysslade om gården och grillade korv. Det var mycket trevligt❣️Sedan var vi bjudna till vänner på middag...en trerätters med gott vin och spel....en helkväll..All Inclusive❣️Pelle och jag sovvöver i stan..på Nilsson Fadtigheter. Idag tog vi ennfika i Lillänge innan hemfärd till Lit å Alice...eftermiddagen i tv-soffan. 
(null)

(null)

(null)


Så otroligt trött...! 😴

Trots fyra dagar ledigt och inte många knop är jag så trött..! Sov 9 timmar i natt..kom hem till Lit vid 13:00...somnade i soffan vid 14:30 och sov bort hela eftermiddagen...nu är jag trött igen och kryper nog till sängs snart..Vad är det för fel...! 😴😵

(null)


Bra blir det❣️

Igår kom Pelles kompis och hjälpte oss att ta ner den stora granen som skymmer utsikten från bastun. Det var svårt läge och kunde gått åt skogen...första kapet ramlade rakt över el-ledningen men gubbarna lyckades få den att glida av ledningen utan skade...andra kapet missade bastun med någon my...Det som kunde gå fel gick fel men ändå blev det bra på slutet❣️
Idag har vi tagit en tur runt Kallsjön...skulle handla i Kall men inget var öppet..Det blev ändå en fin bilutflykt❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Huså...❣️

Ännu en korvecka är avverkad. Marina kom och åt lunch hos mej på KAPAB i onsdags...så kul att träffas❣️ I morse packade vi ihop oss och katten och åkte till Huså...mysiga dagar väntar även om vi har lite som skall göras dessa dagar oxå. Idag har vi äntligen fått golvvärmen i köket inkopplad...i morgon kommer en kille som skall ta ner jätte granen som skymmer utsikten från bastun...matkällaren skall städas och köksskåpen lika så..andra gardiner i vardagsrummet och tvätt av sängkläder står på " att-göra-listan" Men först ska jag bara vara och försöka varva ner. Det var hektiska tre dagar på KAPAB...igår var jätte mycket jobb...och kul är det att det vänder till det bättre. Jag har ju en energisk gubbe så lite lär det ju bli gjort denna helg! 
Önskar dej en fin helg❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0