Slutet på det som var....men början på något annat

Nu är Yran slut...och min semester är slut..för denna gång. Torsdagens grillfest blandades med fotboll,  ÖFK - Fola Esc,  det blev en fantastisk kväll med  god mat och lite annat. Ungdomarna drog vidare till andra fester och lämnade kvar gamlingarna. Tack Ansi och Kent för en kul kväll! 
 I fredags var det dax för Malte att besöka farmor å farfar igen...då mor å far skulle ut å äta. Och det gick bara bra! 
I lördags var det dax för Mej och Pelle att släppa loss på stan! Vi tog bussen in till stan vid 13:00...käkade lunch på stråket...tog en öl...gick upp till Jane Doe för ännu en öl...besökte Maggan å Jonny där dom bodde...tillsammans ned dem mötte vi upp Allan å Marina för mat på Teater Trädgården för lite mat. Det blev Pizza efter mycket om och men... Sen var vi hem till Marina å Allan en sväng för visning av lägenhet och gott vin. Kvällen avslutades på Dalwhinnie och en sväng på Marina och Allans veranda! Vi tog bussen till Lit kl. 01:00....en helkväll kan man helt klart säga!  Tack alla som bidrog till en mycket rolig kväll! 
På söndagen samlade Syster och jag våra familjer för en Brunch på Café Jaktstugan...vi var 14 personer + lille Malte som käkade tillsammans innan de från Uppsala åkte hem. Mycket gott å trevligt!
 Igår eftermiddag kom Lars och Knut hit till Lit. Vi såg fotbollen tillsammans och grillade och dom sov över här. Kul att få rå om dem lite extra !
 Idag har jag jobbat...första dagen efter semestern och allt flöt på som vanligt. Det är bara Emil som är fortsatt ledig...ännu en vecka! Tog en omväg hem från jobbet för att få till några extra kilometrar. Vi åt middag ute idag och sen dog jag i soffan...helt slut! Det blir förhoppningsvis tidigt sängläge ikväll.  


Finalvecka...!

Ny är jag inne på finalen...sista semesterveckan är ett faktum. I helgen som var bodde bästa Malte hos farmor å farfar då mamma och pappa ordnade Boltonfest. Det gick fantastiskt bra att ha barnbarnet hela helgen. Han är så glad och lätt att hantera! I söndags var vi bjudna på grillfest till våra vänner Sven å Lena. Det var mycket gott och trevligt...trots att jag fick storstryk i Yatzy. Lena B var oxå där och Lenas bror och flickvän. En trevlig kväll och vi sov över i vår husvagn. I måndags fyllde Emil år så vi var dit och grattade honom och senare på eftermiddagen / kvällen var jag med Lena och Karin på Stråket. Vi hade hyfsad tur med vädret och vi käkade och drack gott. Igår var jag tvungen att innan en sväng...betala leverantörsfakturor och betala ut löner. På eftermiddagen träffade jag Karin...vi tog en fika på Stråket. Pelle och jag grillade och drack vin på verandan...en fin kväll! Idag har jag städat på förmiddagen och mitt på dagen kom Malte igen...han blir kvar över natten....sover redan! ❤️ Knut, Lars, Calle och Agnes har kommit för att Stråka  o Yra. Knut å Lars bor hos en kompis på Körfältet och Calle och Agnes bor hos Emil och Elina. Ingen bor hos mej i Lit...utom Malte! I morgon kommer Maggan å Jonny och Ludde med flickvän men dom har lånat en lägenhet i stan..! Vi ska väl i alla fall träffas min syster å jag...i morgon bla. då det är Grillfest på Körfältet hos Ansi och Kent och så ev. en sväng på lördagkväll...! Men ikväll är det lugnt och skönt hemma i TV- soffan...med Malte dom snusar på övervåningen! 



Födelsedagar å fotboll...! ⚽️

Nu har snart andra semesterveckan gått...det regnar och är kallt större delen av tiden...men jag har ju semester likt förbannat. I tisdags var det tidig start med klippning hos Carina och så fyllde Pelle 55 år och det firade vi med en brunch hemma i Lit. Vi blev 10 pers + lille Malte som käkade å surrade i några timmar. Grattis Oelle! På kvällen åkte vi till Ansi å Kent i Fyrås...middag med övernattning! Tack för det! Igår onsdag tog vi en tur till stan och gjorde ett besök på den Italienska matmarknaden...lite lunch och annat mys. Sen var det en tur med DeSoton på fika i Handog sen  såg vi " Dansa med vargar"...hemmamys i soffan. Idag blev det sol...sovmorgon och en långpromenad. På eftermiddagen åkte jag in till Lena i Torvalla för middag vin å fotboll och över...Galatasaray - ÖFK..!  

Än så länge håller vi nollan...men under hård press! Jag är helt slut...! 😳⚽️✨ 
Jaaaa vi leder med 1-0...! ❤️


Semesterdag 2, 3, 4 å 5....

Veckan rivstartade med fint väder men sedan har det regnat. Semesterdag 2, i tisdags gjorde vi lite ärenden och handlade mat. Semesterdag 3, i onsdags tog jag bussen in till stan...hade tid för att fixa naglarna och sen åt jag lunch med Ruth, Lennart, Ylva och Agnetha. Ruth bjöd på Arctura.Tack för det! Jag hade oxå en tanke om AW med brudarna på eftermiddagen...men Karin var sjuk...Lena var upptagen och Carina jobbade...det slutade med att Marina bjöd mej på vi på sin vind medan hon städade och sorterade...Det blev en mycket trevlig eftermiddag - Tack för det! Semesterdag 4, på torsdagen gick jag på jobbet och tog tag i sådant som inte kan vänta bara för jag har semester...skatt å arbetsgivaravgifter ska in...leverantörsfakturor skall betalas och mejlen skall läsas. Jag skrev oxå in 20 order som låg i beställning..Tänkte det skulle ta någon timma...det tog 4. Semesterdag 4, i fredags åkte jag med Pelle in på Inspektörsvägen ( Lenko ) det var ändå skitväder så jag tänkte jag kunde hjälpa till. Blev att jag körde skumraskin i 4 timmar..! På em. gjorde vi lite ärenden och på kvällen blev det middag på Pizzeria Madonna...lättsamt å gott! Igår lördag sken solen från en molnfri himmel och jag låg hemma på bryggan hela dagen...Pelle han gjorde en dagstur till fjällen med sina systrar. Jag fick en underbar skön..tyst...fin dag vid Indalsälven. På eftermiddagen kom Malte till farmor å farfar...så roligt att få rå om sitt barnbarn. Han ville inte riktigt först men efter en sovstund i vagnen och lite mera mat så var han nöjd. Han sov 11 timmar i natt...jag väkte honom 8:45...! Nu har vi lekt å sjungit å pratat så nu är det sovstund i vagnen ute på verandan och sedan blir det lunch. En vecka av semestern har nu gått och det känns OK...förutom vädret. Läste någonstans att Östersund har haft 21 soltimmar i juli...det är ju för klent..! 




Semesterdag nr:1

Idag startar semestern på riktigt och jag är du derförkyld...riktigt klen! Feber å ont i halsen...och hostan från helvetet! Det började egentligen redan i torsdags...Nåväl det blev enbart dag ändå...morgonkaffe på bryggan...en promenad...rensat ogräs och planterat om lite blommor. Pelle hade ärenden i stan på eftermiddagen och då somnade jag och sov i solstolen i två timmar. 

Ikväll fick vi den glada nyheten att Emil & Elina har förlovat sig....Grattis till er båda! ❤️


Kittelfjäll!

Igår fick vi äntligen semester...Efterlängtad så klart! Vi åkte direkt upp till Kittelfjäll med Eivor å Sewe. Kom upp ganska sent..fixade mat och så kom Eivors morbror John ovh käkade med oss. En härlig kväll med berättelser från förr och titt i gamla Konsum som Eivors pappa å mamma drev. Sent i säng å tröttmössa i morse. Idag har vi blivit guidad på alla möjliga platser...vackert är det här! Vi packade fika och skulle gå Sagostigen...en tur på 8 km..Men bi fick vända efter bara någon kilometer på grund av mygg å broms..Det gick bara inte att fortsätta. Vi fikade vid ett vindskydd vid vattnet där vi parkerat bilen. Sen åkte vi och besökte farmor John...en pigg 87 åring som klarar dig själv och har fullt koll på läget. Nu ärt det lite taktikvila innan middag och Pub-besök. Det vill säga...dom andra vilar och jag dricker Rosé och bloggar! 



Den gångna helgen....

.....å lite till! 


I fredags blev det klart med huset på Kallkällvägen...från 1 juli är det nya ägare till Kallkällan! Vi firade enorm att gå på Pizzeria Madonna i Lit och äta å dricka gott. Solen sken på oss vela kvällen så vi kunde sitta ute. Tog en sväng på Sekelhuset oxå som hade PUB-afton...en härligt kväll. 
På lördagen blev det en Lillänge och en fika med Lena...på Frejas..Gott å mysigt! ❤️
På eftermiddagen kom Pers systrar Agnetha och Ylva hem till oss...det blev bubbel på bryggan och sen middag på Sekelhuset med skottländsk folkmusik. Kvällen avslutades på verandan med musikqviz och vin. 
På söndagen åkte åkte Per och jag på Exponorr...jag hade vunnit två inträdesbiljetter...Tack för det Lena Ljungdal! 
Nu är vi i mitten på sista jobbar veckan innan semester och det ska bli då skönt att vara ledig. Vi börjar semestern med en resa till Kittelfjäll redan till helgen...med vännerna Eivor å Sewe...ser jag så klart oxå fram emot! 
I morgon blir det sommarfest med KAPAB...vi ska gå på Texas Longhorn och käka å dricka gott....
Otroligt att det redan är 4 juli ! 



RSS 2.0