Huså...vårt paradis❣️

Igår åkte vi till stugan...jag Pelle å Alice. Det tog lite tid då vi körde upp med släpvagn lastad med en ny/annan soffa och en ny kyl/frys..sen stannade vi på Coop i Järpen..och på systemet och apoteket. Kom upp till stugan vid 15:00. Pelle har kört grejejer med skotern som en tok...det tog sin lilla tid. Och sen skulle den gamla soffan ut och den nya in...och kylskåpet då..som få stå i hallen några dagar och acklimatisera sig efter transporten.
Det var kallt i stugan igår men idag känns det OK. Tar sin lilla tid att få upp värmen även om vi haft på grundvärme.
Idag har jag softat vid TVn och Pelle tog en tur med skotern...sen har vi tagit en redig promenad runt byn och varit på en After Work på Gruvstugan. Ikväll blir det en TV kväll!

God Jul...❣️

Så var det redan Annandag Jul.. och vi har haft det super bra. Julafton var vi i Halåsen med Nils och lilla familjen hela dagen..startade med frukost vid 8:30 och sena rullade det på. Svärmor Ruth kom och Emil kom mitt på dagen! Och så kom ju Tomten till Maltes stora förstjusning...men vart  hade farfar Pelle tagit vägen...???. Hailey sov sig igenom tomtebesöket men vaknade lagomt till paket  öppningen. Det var en mycket fin dag i familjens sköte.  God mat och fint umgänge med de bästa❣️Så klart saknade vi Lars som firade sin jul i Uppsala med sambo Linda och hennes familj.
Igår var det middag hos Eivor å Sewe, Catrine å Martin...det bjöds på lutfisk som jag inte ätit på säkert 25 år...och gott var det!
Idag har jag jobbat några timmar...fixat med webordrar och lite annan mejl . Nu käkar vi pizza på Madonna och tar en öl.
I morgon åker vi till Huså..
Önskar er en fin fortsättning❣️

Det närmar sig....

Vi har stängt vårt företag....är ledig i 17 dagar....men fatta 17 dagar..❣️
I fredags en AW på Pizzeria Madonna och sedan fix av revbenspjäll..
Sovmorgon i lördags och sen en straffrunda på Lillänge för att fixa med lite presenter å annat som fattades. Fikade på nya fiket...väl hemma fixade jag en Janssons.
Idag söndag har Pelle bakat kakor och jag har skagit in julklappar...sen åkte vi till stan för att handla julmat...hämtade facebookfynd...åkte på graven för att tända ljus för dom i familjen som inte längre är med oss...för mamma Astrid och pappa Bosse...för bror Lasse och för älskade Systerson Ludwig..❣️
Sen till Eivor å Sewe för fika å julklappsbyte...till Halåsen å mina älskade barnbarn för att lämna julmaten men oxå för att baka pepparkakor. Nils å Marielle fick några timmar för sig själv och vi hade kul med Malte å Hailey. Väl hemma lagade vi god mat på fjällfisk vi fick av E å S. Jag har fixat ännu en skinka och nu njuter vi av resterande kvällen i köket och ser fram mot en fin Julgelg.

Julmarknad i Lit❣️

Idag det marknad på torget i Lit och KAPAB har öppet. Det blir nog en hel del folk...kul med   detta tycker jag! I eftermiddag ska vi till vänner på glöggfest...Och i morgon har vi bjudit in grannarna till Adventsmingel. Det är mycket nu❣️

Fester å Julfester..❣️

I torsdags kom min älskade syster till mej...så efterlängtad❣️Vi pratar...pratade och pratade...och pt å drack vin❣️På fredagen var jag ledig och vi tog bussen till stan och Jamtli Julmarkksd...där vi njöt av Julen, shopade ock käkade. Sen gick vi till Moster Maggan som bor ett stenkast från Jamtli. Hon bjöd på ett glas vin och vi pratade minnen. Så var det dax för middag hos Eivor å Sewe...gott å trevligt och Eivor skjutsade hem oss till Lit. Tusen Tack för allt Eivor & Sewe. På lördagen tog vi sovmorgon och sedan bussen på stan...Meningen var att vi skulle shopa men det gick sådär...Maggan köpte en kappa och sedsn var det dags för Dalwhinnie och mat, vin å öl❣️Marina, Carina, Lena å Karin kom oxå..❣️ Lena följde med mej och Naggan till Lit och vi pratar, drack  vin och åt ostbricka...såg på Så mycket bättre och drack mera vin..❣️ På söndagen var det dags för kalas i Halåsen...Malte har fyllt 3år! Full fart i flera timmar för mej å Malte...Maggan for hem till Uppsala efter en timma..❣️

Trög start på jobbveckan..!
 Måndsgkväll i soffan vid TVn...tisdag jobb å sedan arbetsmöte med Styrelsen för Företagarna i Östersund. Vi avslutade med en middag på Restaurang Ripan...mycket gott❣️
Idag JOBB å JOBB å JOBB...sen middag med bästa Tjejerna på Dalwhinnie....god mat...vin o julklappsbyten...❣️Bussen hem till Lit vid 17:50...nöjd å trött...
Tack till alla som förgyller mitt liv❣️