....och så var det detta med tvätten...!

100media_imag061 (MMS)

....och så var det detta med tvätten...!


....och så här....

100media_imag061 (MMS)

....och så här....


....så här ser det ut hos oss just nu.....

100media_imag061 (MMS)

....så här ser det ut hos oss just nu.....


Tänkvärt!

En dag föll bondens åsna ned i en brunn.
Åsnan tjöt högt medan bonden försökte fundera
hur han skulle göra för att få upp den ur brunnen.
 Slutligen bestämde han sig för att åsnan ju var så gammal
och att han ändå hade tänkt att fylla igen brunnen,
 då kunde han ju lika gärna begrava åsnan i brunnen direkt...
.
Det var bara inte värt att försöka få upp åsnan ur brunnen.
 
Han bjöd in sina grannar
för att hjälpa honom med att skyffla jord och grus i brunnen.
 Åsnan började nu förstå vad som var på gång
och tjöt fruktansvärt.
Sedan, till allas förvåning, började han lugna ned sig.
En stund senare böjde sig bonden över brunnen och tittade ned.
Han blev förvånad över vad han såg.
När varje skyffeltag landade på åsnans rygg
 gjorde han något häpnadsväckande.
 Han skakade det bara av sig och tog ett steg upp.
Grannarna fortsatte att skyffla,
åsnan skakade av sig och flyttade sig sakta upp i brunnen.
Snart hurrade alla när åsnan blev synlig uppe vid kanten
och snart tog helt enkelt åsnan ett steg över kanten
och vandrade lycklig iväg.
 
Livet kommer att skyffla mycket smuts över dig.
Då gäller det att ta sig ur brunnen
 genom att skaka av sig det som faller på dig och ta ett steg uppåt.
 Alla våra bekymmer är samtidigt en möjlighet att växa som människa
genom att ta ny sats.
 Vi kan ta oss upp ur de djupaste brunnar
om vi bestämmer oss för att aldrig ge upp.

 -Skaka bara av dig och gå vidare!


Lördag & Söndag!

Det blev en skön helg i Huså med alla härliga vänninor!
 Det tog lite tid att ta sig upp eftersom bilen kokade
och jag fick stanna och fylla glykol hela tiden.....
tre timma höll vi på
innan vi var framme!
Väl på plats så lagades det god mat
och så spelade vi spel och skrattade ihjäl oss....
och jag hittade på lite egna regler! ;O)

På lördagen blev det sovmorgon och frukost i lugn å ro!
Mycket prat om allt mö
jligt och pizza till lunch.
Så gick strömmen i hela Huså
och det blev mörkt och kallt med en gång.
Vi tog oss ner till Gruvstugan för en öl....
där var oxå mörkt och kallt.....
tur att dom kunde elda i kaminen!
Men medans vi satt där så kom strömmen tillbaka
och vi kunde gå hem och fixa middag.
På lördagen spelade vi "Så kan det oxå låta!".....
och herre min je så vi skrattade!

Det gick något fortare att ta sig hem på söndagen....
även om bilen tjorvade då oxå!
 Maggan tog tåget
hem vid 17
och jag saknade henne med en gång!
 
Söndagkväll förflöt lungt å stilla kan jag lova!


Klart till drabbning.....!

Idag tänker jag bara jobba halva dagen!
Ska hämta syrran vid tåget kl.13,
sen har vi lite småärenden bara
och vid 14-15 ska vi väl vara klara att åka "alla damer".
 Det här kommer att bli en härlig helg....
synd att alla inte kunde följa med!
Vi var 10 st. från start
men sen har det av olika anledningar fallit bort folk
 så nu är vi 6st kvar.
 
"Klart till drabbning...klart till drabbning ...
signalerar jag till dej! ":O)


Wellnessklinik & Sir Winter!

Igår på eftermiddagen var jag på Wellnesskliniken
och fixade mina naglar och mina fötter......
så frågade jag om en frissa tid oxå
eftersom jag såg för jäklig ut i håret.
Fick tid hos frissan direkt efter fotvården.....
så det blev en helrenovering igår.
Efteråt så gick jag på vår nya uteservering Sir Winter
där jag drack en varm Choklad med päroncognac...
det var mysigt men kallt att stå där ute på renfällarna....
nästa gång tar jag på mej mera kläder.
När jag frös som bäst
gick jag in och käkade middag på Sir Winston.
 
Tänk en sån eftermiddag och kväll jag fick med mej själv!







Fint väder idag....men kallt! Skulle ta bu...

100media_imag060 (MMS)

Fint väder idag....men kallt! Skulle ta bussen ner på stan men tji fick jag....dom tog ju inte kort! Nils fick ställa upp med bil!


........oxå en uppmaning!

Kunde inte låta bli att sätta in denna uppmaning från en desperat städerska!


Jobba hemmifrån!

Det började med en sovmorgon i morse
och slutade med att jag jobbade hemma hela dagen!
Jag har räknat löner
 och så har jag förberett medarbetarsamtal
 som jag ska ha i morgon.
 Även om det är skönt och bra att jobba hemmifrån
 så har jag alltid dåligt samvete över
 att jag inte sitter på kontoret med dom andra. 

 Nils kom hem på middag för mekade skoter i vårt garage.
 Kvälllen har jag tillbringat framför TVn!



Sköna söndag!

Så var helgen slut då
och det är bara att ladda om inför en ny arbetsvecka.
 Idag har jag softat i stugan med kaffe och film...
städat inför Tjejhelgen nästa helg.....
tagit mej hem och fixat middag -
 lyckades fixa god fiskgryta utan att åka på affären.
 
Sen planerade jag för ett varmt skönt bad...
men det gick inte så bra eftersom varmvattnet var slut...
blev en snabb dusch i stället!

 Nu ser jag The Voice...
inspelat från i fredags.
 Det blir soffan ikväll!

 Har en glasbit i foten som jag borde få hjäl att ta ut....
kan knappt gå!
Det blir väl så att jag får åka till hälsocentralen i morgonbitti!


Relalalaxa!

Njuter av min underbara stuga i fulla drag!
Nils och Pelle har varit på en tur med skotrarna
men jag tog en tur på längdskidorna.
Det blåser lite kallt
men det gör inte så mycket....
man kan ju vara inne vid brasan om man vill!

Vattnet funkar och nya kylen/frysen är på plats!
 Nu ska Pelle tända upp i bastun
så nu blir det bastubad för den som vill....
och jag ska ta ett glas vin
.
Till middag blir det rökt röding från Börtnan
 med messmörssås å peran!
 Vet inte riktigt ur man gör såsen men det fixar sig....
.har ju internet!

 Ska städa lite oxå inför nästa helg
Husåstugan drabbas av 8 damer....
det ska bli så kul!

Önskar er en trevlig lördagkväll!


Förr och nu!

Kolla här...
samma gäng och samma ställe....
 .........bara olika år!!
<3

2007


2011


Fredag.....!

En vanlig fredag....ska jobba till tre
och sen åker vi till Huså.
Ett nytt kylskåp ska vi släpa med oss upp
och så hoppas jag att dom fixat så att vi har vatten
 när vi kommer upp.
Nils ska oxå följa
med till stugan....
sa han i alla fall igår!
 
Nu måsta jag ta tag i andra tråkigare saker.....
betalningspåminnelser
tex!
 
Önskar dej en skön fredag!


En sån smart liten tjej!

Pink stuff and blue stoff....!


Mera snö....!

Det är inte klokt....
vi har fått ännu mera snö under natten!
Säkert en 5 cm!
 Man undrar ju
hur mycket snö
det tänker komma i vinter!?
Jag tog en promenad till jobbet i morse
genom oplogade gator och snödrivor.
 Det var svettigt men skönt...
för det är inte så kallt -
bara en 3 grader kanske!

 Idag ska jag hjälpa Emil på leveransavdelningen.....
mycket att göra!

Önskar dej en skön torsdag!


Min nya bäbis!

Nu har äntligen min nya dator kommit.....
gilla gilla gilla!

Den är sååå fin! :O)


Bättre å bättre dag för dag.......

.............bättre å bättre dag för dag!
 
Idag mår jag lite bättre än i går...
det känns ju bra!
Men jag är helt tömd på energi....
orkar ingenting mer än att jobba å fixa mat
åt mina män.
Kan inte här på bloggen berätta vad det hela handlar om.....
inte ännu
i alla fall.
Om några veckor ska jag beskriva vad som hänt
och hur jag upplevde det hela....
men än så länge får jag sippa!
 
Önskar att jag kom igång med någon form av träning
och så vill jag återgå till att äta GI-mat igen....
inte ens detta orkar jag ta tag i.
Vet att jag skulle få mer energi med rätt mat och träning men... 
Just nu ser jag bara att jag ska klara var dag....
en dag i taget!


Svåra beslut!

Ibland så far livet fram med en
på ett sätt som inte känns så bra!
När det händer mig
 så brukar jag fundera över
vad det är jag ska lära mig....
varför händer detta....
och vad är det meningen att jag skall lära mig av det som händer.
Idag är en sån dag!
Det händer saker som jag inte vill ska hända....
jobbiga saker...
saker jag inte kan göra ogjorda....
saker som bara måste ske av nån anledning.
Ännu har jag ingen aning om vad det är jag skall lära mig denna gång....
det får tiden visa!
 
Hoppas att du har en bättre måndag än jag har!


Vita gardiner och tulpaner....Pelle stryke...

100media_imag058 (MMS)

Vita gardiner och tulpaner....Pelle stryker gardiner och jag fixar middag- önskar er en härlig söndagkväll!


Alice gruvar sig för att gå ut i snön! Ida...

100media_imag057 (MMS)

Alice gruvar sig för att gå ut i snön! Idag har jag en fikadate med min vän Lena.....fika och kanske loppis!


En underbar promenad i strålande sol....nu...

100media_imag057 (MMS)

En underbar promenad i strålande sol....nu ska julen ut ur mitt hus!


The Voice ikväll....Alexander Lund från Fr...

100media_imag057 (MMS)

The Voice ikväll....Alexander Lund från Frösön så jäkla bra!


Allting som händer har en mening!


OBS! Stäng min spelare!


Nu fattar jag...!


Trött, tråkigt å tungt!

Livet känns så trött, tråkigt å tungt just nu!
Stuligt och dålig stämning
på jobbet....
rörigt och stökigt hemma.
Jag orkar bara ta mej på jobbet....
jobba....fixa middag...
sen svimmar jag
framför TVn.
 
Har ingen energi att ta tag i saker och ting hemma!
Jag vill ta bort julen...
träna...promenera
-
orkar ingenting av detta!
Sen har jag ju så ont i kroppen oxå
så allt jag gör tar ju så lång tid!
 
Undrar om det bara har med den mörka årstiden att göra
eller om det är något annat fel på mej!?

Jag går i alla fall till och från jobbet
och en liten promenad på lunchen....
tur är väl det så att man kommer ut lite var dag!

 Tråkig blir bloggen oxå...
eftersom den ju handlar om mej
och mitt tråkiga liv!


The Bitch....!

Önska att jag kunde somna
och sova tills att allt var löst....till allt var OK!
Men det fungerar ju inte
så tyvärr.
 
Så nu är det bara att vara så bitchig
som det förväntas att jag ska vara!


Har varit på middag hos Biggan....gott och...

100media_imag054 (MMS)

Har varit på middag hos Biggan....gott och trevligt!


Vem bestämmer vad som gäller!



Smakprov från Östersunds kommuns ledardag som handlade om mångfaldsfrågor...!


Ordlista!

 
Backup - ligga på mage.

DVD - det var det.

E-post - långsammare än både A-post och B-post.

Fildelning - en 1/2 liter var.

Laptop - mössa på same.

Modem - motsats till ödem.

SD-kort - idolbild på Jimmy Åkesson.

USB - landet som kommer efter USA.

Bluetooth - hos den som ätit blåbär.

Gränssnitt - knivslagsmål i Tornedalen.

Hemsida - gavel på huset.


Internminne - anekdot från Kumla.

Megahertz - stor biluthyrningsfirma.

Metataggar - fiskekrokar.

Moderkort - bild på lilla mamma.

Plattskärm - när man suttit på kepsen.



Efter en härlig Revykväll igår som avsluta...

100media_imag054 (MMS)

Efter en härlig Revykväll igår som avslutades på Sir Winston är jag fortfarande kvar i myssoffan. Men det är nog dax att rycka upp sig...ska hämta Lars & Elin i Östberg och fixa en kalkon till middag!


Nu packar vi ihop och åker hem....fortfara...

100media_imag052 (MMS)

Nu packar vi ihop och åker hem....fortfarande inget vatten då pumpen skurit. Men vi skulle ändå hem idag...ska gå på Nyårsrevyn i kväll!


Här finns i alla fall gott om snö! Vi har ...

100media_imag052 (MMS)

Här finns i alla fall gott om snö! Vi har ätit god mat....pasta med rökt lax, svamp och grädde - till detta en Copertino! Livet är gott...även dagen efter!


Nostalgi i går med Lena och Karin...det va...

100media_imag052 (MMS)

Nostalgi i går med Lena och Karin...det var skoj och lagomt!


Survive a new year!


Joråsåatte....!


Jag har ingen egen dator....bara den på jobbet!
 Där av mina dåliga uppdateringar....
Kan hända att jag får igen
min dator
( efter lite rensning )
i morgon...
Jag gör så gott jag kan
från min telefon
så länge!
 
Här ger jag er Alexander Lund från Östersund....! :O)

Stäng min spelare!


RSS 2.0